Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Oprava automatu
ahoj, občas mě začíná zlobit u X5 E53 automatická převodovka. Z BMW servisu mi dnes přišel tento meil:
Váš popis závady je velmi přesný.Dle něho se domnívám,že se jedná o poruchu jedné ze spojek řadící 5. stupeň.Každopádně opravy automatických převodovek v našem servise neprovádíme,pouze vyměňujeme.Doporučuji vám navštívit specializovanou firmu na opravy aut.převodovek a to co nejdříve,aby nedošlo k větším poškozením
Máte někdo doporučení na nějaký kvalitní servis na automaty? Nerad bych narazil na nějakého čudlaře. Předem dík
Váš popis závady je velmi přesný.Dle něho se domnívám,že se jedná o poruchu jedné ze spojek řadící 5. stupeň.Každopádně opravy automatických převodovek v našem servise neprovádíme,pouze vyměňujeme.Doporučuji vám navštívit specializovanou firmu na opravy aut.převodovek a to co nejdříve,aby nedošlo k větším poškozením
Máte někdo doporučení na nějaký kvalitní servis na automaty? Nerad bych narazil na nějakého čudlaře. Předem dík
Praha:
http://www.prevodovka.cz
http://www.prevodovka.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
jsem od Svitav, ale zajedu kamkoliv - Praha, Ostrava.... Zkoušel jsme volat firmu Kaps, ale ty doporučují prozatím vyměnit jen olej. Protože závada je zatím opravdu jen nahodilá - tak jednou za 500km. Nic mechaniského to prý nebude.
Projevují se následující závady:
- Při sešlápnutí plynu pro předjíždění auto zahučí, otáčky vylítnou, ale auto nezrychlí, vzápětí na to auto dost škubne, ozve se i rachot(rána) a zrychlí. Jindy se to obejde bez toho škubnutí – třeba dnes, jen hučelo a nechtělo zrychlit(tak 2 sek.)
- I při klidné jízdě bez předjíždění auto při řazení občas škubne.
- Jednou se mi i stalo, že při jízdě do kopce za kamionem na 5-tý rychlostní stupeň auto při 1.500 ot. neustále „kopalo“ v řazení tak v intervalu 3 sek. Ten den jsem toto „kopání“ byl schopen vyvolat kdykoliv, ale pouze na 5-ku při cca 1.500 ot a to i z kopce či na rovince(stačilo jen velmi opatrně lechtat plyn). Dělalo to i v režimu ručního řazení. Dal jsem tam 5-ku a sledoval, zda auto třeba nepodřazuje, ale svítali stále 5-ka. Otáčky se při tom škubání neměnily ani o trošku. Tato závada se projevovala opravdu jen tu jednu cestu, pak už ne.
Projevují se následující závady:
- Při sešlápnutí plynu pro předjíždění auto zahučí, otáčky vylítnou, ale auto nezrychlí, vzápětí na to auto dost škubne, ozve se i rachot(rána) a zrychlí. Jindy se to obejde bez toho škubnutí – třeba dnes, jen hučelo a nechtělo zrychlit(tak 2 sek.)
- I při klidné jízdě bez předjíždění auto při řazení občas škubne.
- Jednou se mi i stalo, že při jízdě do kopce za kamionem na 5-tý rychlostní stupeň auto při 1.500 ot. neustále „kopalo“ v řazení tak v intervalu 3 sek. Ten den jsem toto „kopání“ byl schopen vyvolat kdykoliv, ale pouze na 5-ku při cca 1.500 ot a to i z kopce či na rovince(stačilo jen velmi opatrně lechtat plyn). Dělalo to i v režimu ručního řazení. Dal jsem tam 5-ku a sledoval, zda auto třeba nepodřazuje, ale svítali stále 5-ka. Otáčky se při tom škubání neměnily ani o trošku. Tato závada se projevovala opravdu jen tu jednu cestu, pak už ne.
Zdar
Mam E39 530DA 220tis.km,je v tom prevodovka GM,olej a filtr vymenenej,olej proplachem.A dela mi to skoro to samy.
Jedu v klidku na 5,treba 90km/h,potrebuju predjet,tak pridam plyn a pri podrazeni na 4 to zahuci a auto se rozklepe a chvili trva nez to preradi,resim to tak ze proste slapnu na plyn vic a skoci tam za 3 a podradi to v pohode.Ale neni to pravidlo,nekdy to neudela vubec,obcas to
dela kdyz dam R a slapnu prudce na plyn,tak to taky pekne zahuci a zaklepe se cely auto,jako by proklouzl menic,kdyz je noha lehka tak je to ok.
Chtel bych to taky vyresit,ale kazdej repasnik prevodovek rekne ze to je oprava za 50.000,-Kc a to je cena pulky auta.
Mam E39 530DA 220tis.km,je v tom prevodovka GM,olej a filtr vymenenej,olej proplachem.A dela mi to skoro to samy.
Jedu v klidku na 5,treba 90km/h,potrebuju predjet,tak pridam plyn a pri podrazeni na 4 to zahuci a auto se rozklepe a chvili trva nez to preradi,resim to tak ze proste slapnu na plyn vic a skoci tam za 3 a podradi to v pohode.Ale neni to pravidlo,nekdy to neudela vubec,obcas to
dela kdyz dam R a slapnu prudce na plyn,tak to taky pekne zahuci a zaklepe se cely auto,jako by proklouzl menic,kdyz je noha lehka tak je to ok.
Chtel bych to taky vyresit,ale kazdej repasnik prevodovek rekne ze to je oprava za 50.000,-Kc a to je cena pulky auta.
no, tak to jsme na tom stejně. A nemohlo by to třeba dělat turbo? I když, aby to dělalo pořád při pětce? A teď přemýšlím, řešit to či ne. Tento víkend jsem najel 800km, ale převážně po dálnicích. A to mi to neudělalo ani jednou. U mě je to opravdu sporadické a nejčastěji se to projevuje na okrskách, kde se pořád předjíždí. Na dálnici na 6-ku je to OK. Asi se na to vyprdnu a nechám závadu projevit úplně. Sakra, jen kdybych neměl jet za měsíc se třema malýma dětma celou noc do Chorvatska..... Jen kvůli tomu plánuji nějakou opravu.
Dej prosim vedet jak jsi dopadl,sice mi to jezdi bez nouzaku,ale to co jsem popisoval vys,trva stale.Skrtic píše:tak jsem se akorát vrátil z Chorvatska. Druhý den jsem jel pryč a po 150km spadl automat do nouzového režimuAuto jelo pouze max na trojku. To bylo tedy o fous. Ale aspoň už vím,že je chyba v převodovce. Dám to asi do Převodovka.cz. Ale oprava asi na 3 týdny...
Ahoj,Skrtic píše:fíha, ale to je ode mě 600km, to se mi teda fakt nechceUž jsem domluvený s Carlosem z Převodovka.cz. Ve středu si pro to přijedou s odtahovkou a děj se vůle boží.
Leondm: až budu vědět více - po jejich diagnostice - tak sem dám vědět. Mělo by to být koncem příštího týdne.
jenom můj poznatek, měl jsem problém s převodovkou kopala, houpala a tak celkově blbě řadila a tekl mi z ní trochu olej skrz vanu. Byl jsem tady za Hansenem na diagnostice (tímto ještě jednou děkuji za ochotu), kde jsme to diagnostikovali a nenašli chybu ani na mechatroniku ani na hydroměniči. Obě tyto součásti označil po projíždce mechanik z prevodovka.cz jako totálně KO a řekl, že se to do diagnostikovat nedá

Cena se mi nezdála tak jsem na doporučení mého kamaráda naštívil jeho kamaráda Petra Uhlíka. Nejdříve jsem to s ním konzultoval po telefonu a ten mi rovnou řekl, že to diagnostika pozná a že si myslím, že je problém v hladině oleje a jeho kvalitě. Potom mi volal, že tam byl zadřený (přidřený) nějaký přečerpávací ventil nebo co a že ho za 2litry vyměnil, resetoval adaptace.
Celkově to vyšlo 12tisíc a auto nekope, necuká, řadí všechno jak má být takže bych v těch opravách specialistů byl opatrný, protože oni si prostě řeknou takovou ránu a vymění (možná vymění) komplet díly v převodovce. Uhlík mi řikal, že v životě neviděl porouchaný mechatronik tím spíš, že je to elektronická součást, kterou diagnostika umí rozpoznat.
Chtěl bych Petru Uhlíkovi poděkovat za péči, přístup a servis !
no, tak to si mě teď teda nahlodal
Nevím, zda u mě by to mohla dělat hladina oleje. Dělá mi to jen při řazení kolem 5-ky. 1-2-3-4 nikdy nebyl problém. J8 bych to tipoval na nějakou mechanickou závadu na té pětce. Ale je pravda, že v převodovka.cz řekl hned, že tam vše nové. Myslím, že říkal, že hydroměnič se musí vyměnit komplet, že se opravovat nedá, a že se musí objednat z Německa a že to trvá tak 2 týdny. Jinak máš SZ, tak se kdýžtak ozvi...

Tak, s odstupem času se mohu s Vámi podělit, jak celý repas nakonec dopadl. V září 2011 automat zrepasován za cca 60.000,-Kč. Auto se jevilo ze začátku jako opravené. Po pár set km ale automat začal opět škubat, sice jen občas a jemně, ale škubal. Tak jsem volal zpět do servisu. V únoru 2012 jsem jel kolem, tak jsem se tam zastavil a chlapi na to mrkli, vyměnili olej a že by to mohlo být dobré. Nic za to nechtěli. Tak jsem odjel. Bylo to ale stále stejné. Domluvili jsme se, že to necháme projevit. V Prosinci 2012 jsme byl s rodinou na horách a při odjezdu automat spadl do nouzáku a za studena se auto ani nehlo.... Takže hned v lednu 2013 znovu reklamace. Auto tam měli 3 týdny, našli nějakou závadu ventilu mechatroniku a prokluz lamel. Opět oprava zdarma. Auto jsem odvezl s tím, že už je opraveno. Chyba, auto na tom bylo ještě hůř. Studené řazení škubavé a nestabilní. Řazení se každým dnem zhoršovalo. Takže opět cesta do Prahy. Auto jsem už ale věnoval bratrovi, takže tam s tím jel už on :-)Tam se jim údajně automat druhý den zakousl úplně. Prý měl bratr kliku, že vůbec dojel. Auto tam bylo opět 14 dní. Před 14 dny si ho přivezl a konečně se jeví jako opravené... Takže když to shrnu, tak se s autem jelo 3x na reklamaci. Sice zdarma, ale mě jedna návštěva u nich vyšla na cca 5.000,-Kč. Takže celkem mě to stálo ještě 15.000..... A ještě není zcela jasné, zda je auto opraveno. Takže můj závěr je takový, že bych tam auto už nikdy nedal. Přístup sice super, ale ten automat se jim prostě nedaří... Takže dalším zájemcům na opravu automatu nedoporučuji....