Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 316M43 Přehřívání + netopí

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
petelin
Registrovaný
Příspěvky: 141
Registrován: stř 21.04.2010 00:00
Bydliště: Karviná

#1 Příspěvek od petelin »

Zdravím ve spolek.
Dnes se mi stala dost nepříjemná věc .. vleču se dom v koloně a když už kolona končila, všiml jsem si že mi jde teplota nahoru.Asi do minuty už to bylo v červeném a vařil jsem, nechal jsem to být a snažil se dojet dom(cca 3km).Těsně před barákem už ukazovala palubovka teplotu v normálu,ale ale v expanzní nádobce to vařilo další 3 minuty.
Nechal jsem to spočnout, dolil jsem vodu, odvzdušnil ale najednou nejde teplý vzduch do kabiny. Neskutečně to v expanzní nádobce začlo bublat a zdá se mi,že ve vodě byla nějaká hnědá sračka (doufám,že to není olej)
Trubky jdou zmáčknout, nejsou tvrdé.
Jestli mi někdo vysvětlí kde najdu termostat, rád ho odzkouším doma v hrnci.
Předem dík za pomoc ..

Edit : Teďka jsem to byl projet .. za 1KM jízdy mi ukazovala palubovka provozní teplotu. Šahl jsem na chladič a byl studený. Takže to vidím na termostat.
Ernesto
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: úte 05.08.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#2 Příspěvek od Ernesto »

Ahoj. Jsem v opravách teoretik, ale vidím to taky na termostat. Měl jsem podobné problémy, nechal jsem ho vyměnit a pohoda. Stál do 1000,- v Inweltu v Plzni.
petelin
Registrovaný
Příspěvky: 141
Registrován: stř 21.04.2010 00:00
Bydliště: Karviná

#3 Příspěvek od petelin »

jsem z druhé strany republiky :D
díky za tip - zkusím to
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#4 Příspěvek od Kami1 »

může to být jen zavzdušněný, taky pumpa a jiné...
termostat bývá na motoru pod deklem, do kterého vedou hadice z chladiče
zkus tu najít "Jak na to"
dcalibra
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: úte 13.11.2007 01:00

#5 Příspěvek od dcalibra »

zdravím, to že ti to začalo vařit v koloně vidím na problém s viscospojkou ( to je taková ta kovová věc s žebry na, které drží vrtule.) Na studeném motoru jde točící se vrtule zastavit rukou. Na zahřátém motoru už nesmí jít zastavit rukou. To by vysvětlovalo, když v koloně nesepnula tak neodváděla teplo z chladiče. Jo a termostat je: Podívej se jakoby za vrtuli na čelo motoru a termostat je přímo ta plastová příruba tvar jakoby fajfka. Když jsi stoupneš k otevřené kapotě tak po levé straně ta vrchní hadice z chladiče končí termostatem v podobě té příruby. Snad to najdeš. :D p.s. místo ruky použij na vrtuli třeba smotané noviny at nepřijdeš o prsty... :D
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#6 Příspěvek od michal09 »

Hlavně jestli jsi vařil a dojet si přtom domu, tak počítej s tím, že možná zařvalo těsnění pod hlavou. Otestuj Visko spojku, teřba těma novinama, vyměmň termostat a uvidíš jestli to bude ok.
Odpovědět