Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ethanol E85

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#21 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Tak až budete ojednávat,tak na mě prosím mysli.Určitě bych se přidal a myslím že nejen já :wink:
Uživatelský avatar
voTon
Registrovaný
Příspěvky: 514
Registrován: ned 08.08.2004 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od voTon »

jestli jsem to dobre pochopil ona krabicka se zapojuje mezi konektory ke vstriku a vstriky jako takovy to co se unas prodava za 8 lze koupit v zahranici za pulku a u zdroje jeste levnejc, takze je to dobrej kseft. Nicmene, dela to jen to, ze prodluzuje dobu otevreni jednotlivych vstriku aby se tam dostalo vice paliva, protoze idelani pomer ve vzduchem neni jako u benzinu 14,7:1 ale mene, pri "benzinovem" pomeru by to bylo vslatne chudy a hrozilo by poskozeni sedel ventilu a buh vi ceho jeste, proto je cil zvysit davkovani paliva, tim ale ekonomicka vyuzitelnost zvlast pri koupi ty jednotky klesa k 0. Da se to samozrejme udelat i jinak, napr odpojenim lambdy, regulatorem tlaku na vstrikovaci liste apod., ale obecne se to moc nedoporucuje.
Ekologicka stranka veci kvuli nakladum na vyrobu biolihu je taky sporna. Podle me, pokud nebude biolih potazmo e85 na cene dost pod 20kč/litr nema moc smysl nad tim uvazovat, je efektivnejsi vyhazet prebytecny kila z auta a jezdit s lehkou nohou na kvalitni benzin :wink:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od eric »

Tak jen pro info,psal jsem dotaz smluvnímu partnerovi na zástavbu bioethanolu 85 pro bmw 540iA a bylo mi napsáno,že cena této zástavby včetně ladění na diagnostice je 20 000kč.Prej tyhle motory dělají nejčastěji,jedná se o servis http://www.bmwlux.cz ,našel jsem tady na ně i celkem dobrý recenze.Tak by mně zajímalo,když je dělaj nejčastěji,jestli to tady někdo z vás od nich má,zajímá mě fakt ta spotřeba!?Jen tak pro zajímavost,když jsem si v kalkulátoru přepočítával spotřebu v rámci kalukalace ceny biotehanolu,tak např.s průměrnou spotřebou ve městě 15l benzínu na 100km by to cenově žralo jakoby 10.3l benálu,když bych kupoval bioethanol a třeba s průměrnou spotřebou mimo město 11l benálu by to cenově žralo jakoby 7.5l benálu,což jsou velice zajímavý čísla,ale jen v tom případě,že se spotřeba s bioethanolem nemění,nebo příp. jen v rámci třeba 1l bioethanolu na 100km.Cena té zástavby mě docela nemile překvapila,ale i tak je návratnost během cca 1 roku a může si to pak člověk v klidu přendat zase do dalšího auta.No ale teď,jaká je fakt realita s tou spotřebou,chtělo by to,kdyby to někdo tady napsal,kdo má tu řídící jednotku.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od eric »

Jinak s těma cenama jednotek,je to dle mýho podobný,jako u LPG,kde je taky cenový rozdíl u 8-válc.motorů i o 20tis.kč a určitě systém od Prince není stejnej jako třeba od českého Magicu.Řekl bych,že fakt všechno nejde očůrat takovým tím typickým čecháčkovstvím jakože se to dá sehnat o dost levněji a je to úplně to samý.Určitě nerad platím jen tak za ten pocit,jakože je to děsně kvalitní bez toho,aniž bych si to napřed pořádně nezjistil a samozřejmně,kdyby tady někdo natrefil na úplně tu samou jednotku,co nabízí oni,tedy europeconFlex MPI-A8 FFV,ale za jiný love,tak to je samo jiná.A tahle jednotka,co tady hodil někdo o příspěvky výš viz. http://adapter-e85.webnode.cz/products/produkt-1/ vypadá malinko diletantsky,ale může taky fungovat.Můj osobní názor je,že celý gró těch krabiček a jejich rozdílů bude v efektivitě toho řízení vstřikování bioethanolu a tím následně i spotřebě,což mě právě zajímá.Takže šup sem s reál zkušenostma :lol:
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#25 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Já mám objednáno tohle:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-Cylind ... 53d5d4dabf

Jenomže na 4 válec a dvoubodové vstřikování do Hondy.Nějak jsem nepočítral že budu měnit auto tak brzo :)
Na ebay je nabízí už dlouho a pořád,navíc má samé kladné hodnocení,takže bych se toho nebál.
Na osmiválec stojí 450 dolarů +pošta

http://www.change2e85.com/servlet/Detail?no=123

Mě by spíš zajímalo v čem se budou lišit ty jednotky podle válců,jestly náhodou ty střeva nebudou stejné a nebude jen jiný počet vývodů :)
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#26 Příspěvek od HonzaK »

taky mě tohle téma zajímá.
Prošel jsem si ten odkaz od Rejchyho a na zvýšení spotřeby je odpověď v jejich FAQu:
10. Using E85 ethanol will get 50% less mileage per tank.

There are some stories floating around about 50% reduction in mileage or twice as much ethanol is needed. Some of the automakers who introduced Flex vehicles did a terrible job with the fuel management systems that mileage did decrease as much as 50%. After some trial and error, the automakers have significantly improved their Flex systems and mileage conservation is within reasonable losses such as 5-15%. Conversion Kits like the Full Flex have been around for over 20 years. Realistic losses range from 5-15% as well.

No a když se někde píše 5-15%, tak má pesimistická povaha automaticky počítá s minimálně těmi 15ti % :lol:
No aspoň někde to vůbec přiznají. Na těch českých stránkách jsem se o tom nedočetl. Ale má to samozřejmě logiku.
Chtělo by to fakt aspoň nějakou praktickou zkušenost.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od eric »

Takže chlapi,mám tady odpově´d od jednoho člena,nevím,jestli ho můžu jmenovat,proto zatím nebudu psát,o koho se jedná a ten mi dnes napsal,že má přímo od bmwluxu tu montáž včetně celé té jednotky,jedná se o vůz e39 523i a spotřebu má o 0,5l vyšší,takže počítám,že u mý 540-tky to bude o 1l,s čímž jsem tak nějak počítal.Takže to je super,u LPG-čka ta spotřeba taky vzroste o cca 1-1.5l na 100km.Jinak psal,že prej auto jede subjektivně lépe,ale to bude asi něco jako když si vymění člověk obyč vzduch.filtr za sportovní a jakoby cejtí,že to jede líp.Já třeba nikdy nepoznal ani tu 100okt. vervu od benziny,naštěstí tohle není důvod,proč o tom uvažuju :lol: No tak teď ještě došetřit prachy,počítal jsem původně s nákladama okolo 14000kč a jdu do toho.V bmwluxu mi dokonce napsali,že u motoru 4.0-4.4l to dělaj nejčastěji :lol:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od eric »

Rejchy píše:Na osmiválec stojí 450 dolarů +pošta

http://www.change2e85.com/servlet/Detail?no=123

Mě by spíš zajímalo v čem se budou lišit ty jednotky podle válců,jestly náhodou ty střeva nebudou stejné a nebude jen jiný počet vývodů :)


No když budu počítat poštovný cca 50$ (babek :lol: ) tak to vychází v přepočtu na cca 8500kč,což samozřejmně není špatný,ale vzhledem k příp.reklamacím,nebo záručním podmínkám to není až zas tak žhavý,když u nás to vychází na cca 13000kč.Nevím no,navíc ty recenze na ebayi,známej si kupoval sice jsem mu to vymlouval,ale chip do mergla asi za 100€,taky recenze super,bylo jich tam snad několik stovek,on tak teda taky jednu kladnou přidal.Jezdil v klidu pár měsíců a pak se mu to začalo házet do nouzáku,takže to musel vyhodit,no ale v těch recenzích už se to nikdo nedoví.Takže to je taky takový ošemetný,může to bejt totálně v pohodě,ale taky nemusí a pak to řešení je fakt malinko z ruky.Ale snad to budeš mít úplně v pohodě,to já jen,aby řeč nestála :lol:
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#29 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

S tou reklamací máš pravdu,ale já to objednával přes kamaráda který má v USA bratrance,tudíž pouze pošta po státech.A o poštovné do ČR se podělíme,protože on si objednával nějaké díly na motorku.Takže i ta reklamace by nebyla až takový problém.Samozřejmě to chci nejdříve vyzkoušet na tom Civicu,protože když se tam něco podělá tak ho prostě sešrotuju a basta. :twisted:
A k bmwlux,
má tady na klubu dvě kladné reference,ale sám si jich tady jeden čas napsal hafo.Za.ral forum komečníma sebechvalnejma příspěvkama do všech možných sekcí,což mu bylo potom smazáno.Tudíž JÁ nemám důvěru v takové tlučhuby.Nadělali těch jednotek do čtyřlitrů hodně,ale nikdo ji nemá a nikdo o tom nic pomalu neví-nepřipadá ti to divné? :lol: Navíc nevím co chtějí ladit na diagnostice,předstih si ten motor řídí sám,tlak na vstřicích nezvíšej a o to prodloužení doby vstřiku se stará ta jednotka kterou tam namontují.Takže radím být opatrný!
Ono sehnat informace k E85 je těžké,protože těch aut odborně upravených,nebo alespoň s tou jednotkou moc není.Ale pomalu na každém motoristickém foru to spousty lidí zkouší bez úprav a pak na to nadávají že to jenom víc žere.Ale najdou se i tací,který jezdí bez úprav v pohodě,ale tomu moc nevěřím.I u nás na benzínce když jsem se ptal jestly se E85 prodává,tak my bylo odpovězeno že velmi dobře.Sám pumpař se mě ptal jestly hoddlám auto na E85 přestavět,nebo to tam budu lít 1:1 jako ostatní. :roll:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od eric »

Rejchy píše:S tou reklamací máš pravdu,ale já to objednával přes kamaráda který má v USA bratrance,tudíž pouze pošta po státech.A o poštovné do ČR se podělíme,protože on si objednával nějaké díly na motorku.Takže i ta reklamace by nebyla až takový problém.Samozřejmě to chci nejdříve vyzkoušet na tom Civicu,protože když se tam něco podělá tak ho prostě sešrotuju a basta. :twisted:
A k bmwlux,
má tady na klubu dvě kladné reference,ale sám si jich tady jeden čas napsal hafo.Za.ral forum komečníma sebechvalnejma příspěvkama do všech možných sekcí,což mu bylo potom smazáno.Tudíž JÁ nemám důvěru v takové tlučhuby.Nadělali těch jednotek do čtyřlitrů hodně,ale nikdo ji nemá a nikdo o tom nic pomalu neví-nepřipadá ti to divné? :lol: Navíc nevím co chtějí ladit na diagnostice,předstih si ten motor řídí sám,tlak na vstřicích nezvíšej a o to prodloužení doby vstřiku se stará ta jednotka kterou tam namontují.Takže radím být opatrný!
Ono sehnat informace k E85 je těžké,protože těch aut odborně upravených,nebo alespoň s tou jednotkou moc není.Ale pomalu na každém motoristickém foru to spousty lidí zkouší bez úprav a pak na to nadávají že to jenom víc žere.Ale najdou se i tací,který jezdí bez úprav v pohodě,ale tomu moc nevěřím.I u nás na benzínce když jsem se ptal jestly se E85 prodává,tak my bylo odpovězeno že velmi dobře.Sám pumpař se mě ptal jestly hoddlám auto na E85 přestavět,nebo to tam budu lít 1:1 jako ostatní. :roll:


Ten dotyčnej mi napsal,že poštělovali jen něco v té řídící jednotce na bioethanol,nic v origo ř.j auta,resp.,oni píšou i na těch stránkách prodejce,že je třeba někdy vymazat chybové hlášky "vymazání příp. chybových hlášení během kalibrace zařízení (sytá/bohatá směs atd.)",takže to je dle mýho celý ladění :lol: Proč není kua jen levnej benzín,člověku by odpadly tydle špekulantský nápady :lol:
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#31 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Tak to jo,každopádně to chce udělat diag.motoru jestly je všechno o.k.
S tím benzínem by to bylo super,jenže to by si stát nesměl mastit kasu na daních,vždyt výrobní cena je prd,ale spotřební daň a dph je pomalu polovina ceny :roll:
No a kdybys nezrušil místo na rezervu,taks tam mohl mít nádrž na LPG :P takhle musíš špekulovat :lol:
Mě osobně to zajímá ze zvědavosti,protože nenajedu ani 1000km za měsíc,navíc v mimoměstském režimu,takže to až tak řešit nepotřebuju,ale pokud to bude fungovat tak proč do toho nejít.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od eric »

Rejchy píše:Tak to jo,každopádně to chce udělat diag.motoru jestly je všechno o.k.
S tím benzínem by to bylo super,jenže to by si stát nesměl mastit kasu na daních,vždyt výrobní cena je prd,ale spotřební daň a dph je pomalu polovina ceny :roll:
No a kdybys nezrušil místo na rezervu,taks tam mohl mít nádrž na LPG :P takhle musíš špekulovat :lol:
Mě osobně to zajímá ze zvědavosti,protože nenajedu ani 1000km za měsíc,navíc v mimoměstském režimu,takže to až tak řešit nepotřebuju,ale pokud to bude fungovat tak proč do toho nejít.


To já najedu taky tak nějak podobně,ale i tak je to dost rentabilní s tou 540-tkou,líbila by se mi spotřeba po městě cca 10-11l a na dálku těch 7.5l.Sice věřím tomu,že by pak člověk paradoxně najel třeba za rok víc km,protože si řekne " A co,dyť je to teď levnější",ale aspoň bych si užil víc nohy na dně podlahy a né jen občas,rodina je stejně nejdražší benál :lol: Jinak prej na japonce a ameriky to funguje úplně nejlíp :idea:
Lukke
Registrovaný
Příspěvky: 1010
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: Plzeň

#33 Příspěvek od Lukke »

Osobně jsem to řešil s týpkem od BMWlux, říkal, že přestavba 330i by vyšla cca na 18.000,- a je potřeba to tam nechat 2 dny kvůli ladění a během toho se spálí prý celá nádrž ethanolu! Proboha co na tom chtějí tak dlouho ladit? :D Zajímala by mě zkušenost někoho kdo přestavbu už podniknul, rady od expertů co to lejou 1:1 bez přestavby mě jaksi nezajímají.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od RuDoSh »

Lukke píše:je potřeba to tam nechat 2 dny kvůli ladění a během toho se spálí prý celá nádrž ethanolu! Proboha co na tom chtějí tak dlouho ladit? :D


Elegantne vyresili otazku firemniho vozoveho parku :-D
ls
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: čtv 06.03.2008 01:00

#35 Příspěvek od ls »

To míchání musíš zkusit sám co ti bude vyhovovat,ale nevím jak u BMW ale kolega z práce taky podlehl reklamě a nachal si zabudovat ono zarízení na E85 do renaultu scenic.Po montáži si začal stěžovat na dost vysokou spotřebu na E85 tak zkusil míchání 1:1 s benzínem a to zařízení vypl a spotřebu má stejnou ja před montáží .Vyhodil oknem 9000,- z ono zázračné zařízení ,které nevyužívá.Zprvu se pořád bránil to namíchat bez přestavby a teď se :cry:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od eric »

Lukke píše:Osobně jsem to řešil s týpkem od BMWlux, říkal, že přestavba 330i by vyšla cca na 18.000,- a je potřeba to tam nechat 2 dny kvůli ladění a během toho se spálí prý celá nádrž ethanolu! Proboha co na tom chtějí tak dlouho ladit? :D Zajímala by mě zkušenost někoho kdo přestavbu už podniknul, rady od expertů co to lejou 1:1 bez přestavby mě jaksi nezajímají.


Jak jsem psal o něco výše,přímo jeden člen,co mi psal sz to má od BMWLUXU na e39 523i,ladí prej tu jednotku,resp.kalibrujou,ale taky nevím proč tak brutálně,já když jim psal mejla na poptávku,tak mi napsali těch 20tis.kč,takže koukám,že v ceně je i ta plná nádrž bioethanolu,kterou tam propálej.Já bych tam teda káru 2 dny asi nenechal...
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od eric »

RuDoSh píše:
Lukke píše:je potřeba to tam nechat 2 dny kvůli ladění a během toho se spálí prý celá nádrž ethanolu! Proboha co na tom chtějí tak dlouho ladit? :D


Elegantne vyresili otazku firemniho vozoveho parku :-D


:smich2: :driver:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od eric »

ls píše:To míchání musíš zkusit sám co ti bude vyhovovat,ale nevím jak u BMW ale kolega z práce taky podlehl reklamě a nachal si zabudovat ono zarízení na E85 do renaultu scenic.Po montáži si začal stěžovat na dost vysokou spotřebu na E85 tak zkusil míchání 1:1 s benzínem a to zařízení vypl a spotřebu má stejnou ja před montáží .Vyhodil oknem 9000,- z ono zázračné zařízení ,které nevyužívá.Zprvu se pořád bránil to namíchat bez přestavby a teď se :cry:


Tak zjisti please,co měl kolega přesně za jednotku???
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od RuDoSh »

uz to ale kluci vyreste, at si tady jen prectu co, kde a za kolik :-D
ls
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: čtv 06.03.2008 01:00

#40 Příspěvek od ls »

RuDoSh píše:uz to ale kluci vyreste, at si tady jen prectu co, kde a za kolik :-D


Co chceš řešit zkus to bez jednotky a uvidíš.Pokud to bude podle tebe blbnout tak potom můžeš investovat.Ale jak píšu o příspěvek výš tak to zvyšuje spotřebu,protože to prodlužuje vstřik.
Odpovědět