Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

el. vrtule misto visky e36

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#1 Příspěvek od Mirda328 »

zdar mechanici menil jste tu nekdo visku s vrtuli za el. vrtuli na e36 m52? pokud to ma nekdo vyzkouseny co nejlip pasuje?
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#2 Příspěvek od blesk666 »

tiez by ma zaujimalo na S50B30
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#3 Příspěvek od mrJekill »

Dopasovat se dá prakticky cokoli.Osobně to na zimu přehazuju na el.Mám tam zadní dekl chladiče s dvourychlostní vrtulí z Toleda.Hlavně je potřeba si vyrobit trubku s čidlem teploty na výstup z chladiče kvůli spínání vrtule.
Počítám,že to tam nechám natrvalo,zatím to funguje třetím rokem spolehlivěji než visco spojka.
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#4 Příspěvek od liza »

Omlouvám se, že to půjde mimo mísu. Ale jentak ze zvědavosti k čemu je lepší el.vrtule než viscospojka? A co se tím docílí? :oops:
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#5 Příspěvek od mrJekill »

Už jen proto,že ti nebere výkon neustálým točením a zbytečně nefouká vzduch,když není potřeba.Navíc el.vrtule je podstatně lépe kontrolovatelná z hlediska funkčnosti
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#6 Příspěvek od Mirda328 »

prene tak , ja hledam hlavne usporu mista, a hlavne v letnich mesicich je to auto jak vrtulnik a vubec se mu nechce jet


me zajimal osvedceny postup,kde mate cidlo a co jste pouzili....resim toho tolik ze jsem si rikal ze tohle uz musel nekdo udelat davno za me :)
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#7 Příspěvek od mrJekill »

Na dvourychlostni vrtuli mám třípinový čidlo na dvě teploty umístěný na výstupu z chladiče.Hlavně je potřeba vyrobit mezikus do hadice s navařeným závitem pro čidlo.Vrtuli a čidlo doporučuju samozřejmě použít kompatibilní z jednoho modelu auta.
[img][img]http://img291.imageshack.us/img291/7486/15022011019.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

asi nejlepší je origo elektrická ze čtyřválce s klimou :-)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#9 Příspěvek od mrJekill »

To je snad samozřejmost,kterou mě nenapadlo ani zmiňovat :D
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#10 Příspěvek od blesk666 »

Huska píše:asi nejlepší je origo elektrická ze čtyřválce s klimou :-)
to som potreboval pocut:-)

uz len to tam dat tak aby to vyzeralo ako origo - zmysel je jasny - bere menej vykonu
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Huska »

blesk666 píše:
Huska píše:asi nejlepší je origo elektrická ze čtyřválce s klimou :-)
to som potreboval pocut:-)

uz len to tam dat tak aby to vyzeralo ako origo - zmysel je jasny - bere menej vykonu
když to koupíš včetně sahary tak se jen z vrchu nasune na chladič, čidla atd použiješ taky originální .. elektřika je jednoduchá takže natáhnout pár kabelů.
osobně si myslím že je nesmysl toto řešit, protože viskospojka ti výkon při normálně zahřátém motoru neubírá a při přehřívání to stejně není od věci. Pokud stavíš závodní auto tak to chápu
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2314
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od LiborM »

Pokud máš klimatizaci,tak vyhod viscu a vyměn jen svoje origo čidlo za tohle: http://www.e-cat.cz/p-2530841/bmw/3-com ... 39_1606241
Origo spínač spíná 91/99, tenhle je o deset stupnů níž. Jednička rychlost tedy sepne při 80 stupních a dvojka při 88. Pokud klimu nemáš,tak k tomu musíš přidat ještě nějakou saharu. Funguje to!
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#13 Příspěvek od blesk666 »

cize Vrtulu s Visco spojkou normalne demontovat a potom bude len vetrak na klimu chladit ale spinat skor?
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#14 Příspěvek od mrJekill »

Dokud jedeš,tak vrtuli nepotřebuješ.
A visca s vrtulí dělá i nesepnutá -2kW
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2314
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od LiborM »

blesk666 píše:cize Vrtulu s Visco spojkou normalne demontovat a potom bude len vetrak na klimu chladit ale spinat skor?
Přesně tak, viscu pryč a jen tam dej čidlo,které dřív spíná.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#16 Příspěvek od Kindl0sch »

a nezapomenout dát zaslepující matici na pumpu! :) http://www.turnermotorsport.com/image/e ... nut_lg.jpg
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#17 Příspěvek od Mirda328 »

co ja vim ze zkusenosti tak kdyz vyndate visku a vyleze teplta na kritickou mez, je konec a nicim to nedochladis, leto 50 na slunicku a skaces v kolone tak ses v prdeli, stejne tak kdyz jedes po dalnici 130 a je leto je to konecna..... moc neverim ze by to ten vetracek klimy utahl pres dva chladice kord kdyz prednim bude intercooler.......


ja porebuju usetrit misto ve spodni casti tak by me zajimalo jak je to roznerove oproti visce a vrtuli ta origo el.vrtule
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#18 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

on to zrovna moc "vetracek" neni, ma slusnej vykon, uchladi to bez problemu... pokud by jsi mel problem s mistem, dej tam nizky SPAL, najdes jej na ebay...
“Ability is what you're capable of doing.”
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#19 Příspěvek od mrJekill »

Pokud se ti to neuchladí při 130km/h náporem,tak bude někde chyba a žádnej ventilátor ti nepomůže,protože při takové rychlosti je větrák spíš brzda průtoku vzduchu.Větrák mi sepne jen občas v koloně,nebo např.za náklaďákem v Buchlovských kopcích :oops:
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#20 Příspěvek od Mirda328 »

ten plochy vetrak vypada dobre, zacnu tim cidlem a kdyz to nepomuze poridim ten plochy vetrak..... parada

diky...
Odpovědět