Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jízda s automatem na sněhu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Patrikkk
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 17.06.2008 00:00

#1 Příspěvek od Patrikkk »

Nenašla jsem žádné podobné téma (jestli ano, omlouvám se)..

Jsou nějaká všeobecná pravidla, jak jezdit s automatickou převodovkou, když je sníh, led...
Jezdím s BMW X5..a připadá mi, že to klouže víc než dost.. 8O
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#2 Příspěvek od caknakis »

úplně normálně....automat je chytrý, v těhle mrazech se sám rozjídí na dvojku, jediné co nikdy nesmíš udělat je zkusit se ze zapadnutí dostat "rozhoupáním" auta rychle dopředu a dozadu, tím ho spolehlivě odpálíš.
Patrikkk
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 17.06.2008 00:00

#3 Příspěvek od Patrikkk »

a když to klouzne? tady si spojkou moc neporadím, co? :(
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od RuDoSh »

Patrikkk píše:a když to klouzne? tady si spojkou moc neporadím, co? :(


A jak si pomuzes spojkou v manualu? 8O
Patrikkk
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 17.06.2008 00:00

#5 Příspěvek od Patrikkk »

Hm to pravda.. :oops:
pardon, žena se nezapře :oops:
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od RuDoSh »

;-)

Zaklad jsou dobre zimni gumy a lehce slapat na plyn ;-) Prevodovka nehraje zasadni roli.
Uživatelský avatar
100RM
Registrovaný
Příspěvky: 9751
Registrován: úte 30.05.2006 00:00

#7 Příspěvek od 100RM »

hlavne, steptronic je uz dost inteligentny, takze nepodraduje v zatackach na snehu aby ti neustrelili kola atd ... niekto mi radil, ze ked sa dostanem do hodin na snehu, vyradit na N (ide aj bez brzdy, rychle tam svihnut Nko aby kola nemali zaber). To sa ale tykalo situace, kedy sa uz plynom vyrovnat neda a uz len cakas kam to naperes ...
7er. True definition of luxury. Yours.
GeorgosAc Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 12682
Registrován: pát 28.01.2005 01:00

#8 Příspěvek od GeorgosAc Čestný člen »

100RM píše: a uz len cakas kam to naperes ...
do GDčka.....
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od George_D »

Jízda s automatem na sněhu je snad ještě lepší, než s manuálem. Když lítam po městě, zařadim trojku a klidně lítam jak se mi chce, v zatáčkách to podřazuje až později, tak se mi ještě nestalo, že by mě to nějak překvapilo. Ale je fakt, že já mam starej typ 4 rychlostní. Ale na sněhu je fakt moje přemotorovaná E30 318iA hrozněj trhač a pirát silnic po praze :lol:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od Marda »

Mám poprvé zadokolku a automat (530i/E60). Absolutně nesrovnatelné s předchozími auty, jež byli předokolky. Jsem nadšenej, jak se dá bez problémů jezdit po sněhu. Není problém přidat plyn v zatáčce, rozjezdy a jízda do kopce pod plným plynem - elektronika vše zařídí, ještě jsem se nedostal do krizové situace a to si myslím, že jezdím hodně svižně (většinu aut předjíždím). Tam kde jsem se dřív s předokolkou nerozjel (uježděný sníh v kopci), tam teď absolutně plynule - vše dělá automat sám - stačí zařadit D a pustit brzdu. Musím ještě jednou zdůraznit, jak jsem pozitivně překvapenej ze zadního náhonu mého BMW a to mě každý strašil, že na sněhu končím (BMW530i je moje asi desáté auto :-))
fimima
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 27.11.2009 01:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#11 Příspěvek od fimima »

Taky mám automat první zimu a čumím jak pero z gauče,jízda plynulá,automat si řadí co potřebuje.Zadní náhon jsem nikdy předtím neměl,leda před léty Š 120. No ale ta nedisponovala osmiválcem jako tohle. Taky jsem poslouchal řeči"však ty uvidíš co s tebou udělá zadní náhon a přebytek výkonu"ale musím zaklepat,auto mě mile překvapilo :D
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od RuDoSh »

100RM píše: niekto mi radil, ze ked sa dostanem do hodin na snehu, vyradit na N (ide aj bez brzdy, rychle tam svihnut Nko aby kola nemali zaber). To sa ale tykalo situace, kedy sa uz plynom vyrovnat neda a uz len cakas kam to naperes ...


Recnicka otazka: Kolik jde v automatu vykonu na kola kdyz nestojis na zadnem pedalu? :-)

Vyrazovani je ztrata casu.... :-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Už se mi několikrát v zimě stalo, s klasickým automatem, že po ubrání plynu šel zadek do smyku. Vyřazení na N má podobný účinek jako vyšlápnutí spojky u manauálu.
Též se mi několikrát stalo, že mě to na ledu tlačilo do křižovatky, přední kola smykem, ABS ve velmi malé rychlosti nezasáhne. Vyřazení na N problém vyřešilo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od Marda »

Francis píše:Už se mi několikrát v zimě stalo, s klasickým automatem, že po ubrání plynu šel zadek do smyku. Vyřazení na N má podobný účinek jako vyšlápnutí spojky u manauálu.
Též se mi několikrát stalo, že mě to na ledu tlačilo do křižovatky, přední kola smykem, ABS ve velmi malé rychlosti nezasáhne. Vyřazení na N problém vyřešilo.


Pri tom druhem pripade postaci vice slapnout na brzdu, aby se pribrzdili i zadni kola a tim potlacila hnaci sila automatu na zadni napravu. Je to celkem logicke.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Logicky pak všechna kola jdou smykem a na ledu jedeš do křižovatky jako neřízené sáňky. Kde je ta logika?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#16 Příspěvek od Maca »

Upřímně řečeno, mě teda ten "adaptivní" steptronic v zimě moc nevyhovuje. Učí se to moc rychle a stačí jet pár desítek kilometrů pomaleji horší cestou a pak na lepší silnici aby člověk přehazoval do ručního režimu a znova to "učil" jet tak jak chci (na trojku mě jezdit fakt nebaví). Stejně tak jak už tady psal někdo přede mnou - i když je tam vypínač a při sešlápnutý brzdě by to nemělo přenášet sílu na kola tak to stejně při pomalý jízdě na ledu a sešlápnutý brzdě to auto citelně "tlačí". Při volbě N to nedělá.
Podotýkám, že jsem měl 4 roky E39 steptronic a teď 5 let E53 steptronic a chová se to stejně.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od Marda »

Francis píše:Logicky pak všechna kola jdou smykem a na ledu jedeš do křižovatky jako neřízené sáňky. Kde je ta logika?

Píšeš,že tě to tlačili do křižovatky. Takže, pokud ťe netlačil kámoš, tak pak asi automat v režimu "D" a ten lze přibrzdit normálně brzdou, takže v tom je jako ta logika, víš? :lol:
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od pepino5xx »

Tady s tím přetláčením zadních kol při pomalé jízdě je problém.
Než tlačit nohou na pedál xxxN (newton), tak tam radši dám "N". Jen si zkus z kopce, uježděný sníh a zadní kola ti otáčí V8, bez Nka nezastavíš.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Marda píše:
Francis píše:Logicky pak všechna kola jdou smykem a na ledu jedeš do křižovatky jako neřízené sáňky. Kde je ta logika?

Píšeš,že tě to tlačili do křižovatky. Takže, pokud ťe netlačil kámoš, tak pak asi automat v režimu "D" a ten lze přibrzdit normálně brzdou, takže v tom je jako ta logika, víš? :lol:

Ne všechny křižovatky jsou na rovině nebo do kopce. Z kopce dolů tvá logika opravdu nefunguje, jak píše Pepino5xx.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od pepino5xx »

Po rovině, nebo mírně z kopce opravdu stačí více šlápnout, ale už nějaké ty kopce dolů mám vyzkoušené.
Odpovědět