Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Řídící jednotka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
vlasta11
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 25.08.2008 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od vlasta11 »

Může mi tady někdo osvětlit, jak je to s řídí jednotkou?
Mam M60B40 a pokukoval jsem po čipech v všude píšou, že je pro M60B40 a M60B30 stejná jednotka.
Jak tomu mam rozumět?
Jde mi o to, že mam jednotku z 540iA, motorový svazek z 530iV8, jednu jednotku z 530i taky mam, a teď nevim, která je lepší použít (auto je teď v mnuálu) lambdasondy jsou z 530i a podle všeho jsou jiné, než z 540i.

Díky za info
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jednotka jako takova je stejna , lisi se vni pouze tzv. šváb ;) nebo "čip" řikej tomu jak chceš ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
vlasta11
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 25.08.2008 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od vlasta11 »

Ok,
to jsem si myslel, a jak je to s tim jestli je to z automatu nebo manuálu?
Co ty lamda sondy? To asi může dělat neplechu.
Stávalo se mi, že když bylo vlhko, tak to šlo na 7 a nevim přesně čemu to přisoudit, to asi nebude problém labdasondy.
vlasta11
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 25.08.2008 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od vlasta11 »

Další věc, které nerozumim je, že u těch čipů (švábů) neni rozdělení, jestli je to man. nebo automat.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

lambda sonda jako takova ridi bohatost smesy , motor ti funguje i bez nich ;) problem bude nekde jinde ;) no rozdil mezi automatem a manualem nevim ci bude , jak je automat rizenej no :) to uz ti snad odpovi nekdo zkusenejesi ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Snejk »

rozdil tam omfg neni žadnej jestli je to automat nebo manual...
logicky...
jednotka pouze vykazuje udaje na sbernici... to jestli si je automat bere nebo ne je jeho vec.. jednotka tohle vubec neresi a je ji to uplne u prdele...
jednotka 730a 740 stejna je je i zamenitelna protoze adaptace se stejne naladi tak jak je potreba.. .jezdi to a vliv to nijakej nema...
to samy jako v e32/34 prohodit jednotku z 3,0 za 3,5.. .taky se nic nestane...s
vlasta11
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 25.08.2008 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od vlasta11 »

Díky za užitečné rady.
Co tedy změní ten čip, když je jednotka 530i a 540i záměnná.
Vždyť třeba průměr trubky u váhy vzduchu je uplně jiný, jak to pozná?
Sání (ta housenka) mezi válci je taky jiná.
Lambdy by měly být taky jiné.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Snejk »

a co ho na tom ma zajimat? on vi podle vahy kolik tam de a k tomu vi kolik ma dat a co ma cekat na lambde a na cidle klepani... podle toho se zaridi
Odpovědět