Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
DIAGNOSTIKA CARSOFT 6.5 + INTERFACE
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
na to bych se vyprcal , to udelal jeden muj kamos , i s 2.5 sanim a jelo to uplne na hovno
s oproti obyc 2.5 sem teda nejakej rozdil nepocitoval
sezen jednotku z roku 94 bez ews , a nebo vymen jednotky neni to nic neresitelnyho , nebo vlastni programovatelnou jednotku trebas od MS 



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte 19.05.2009 00:00
- Bydliště: Aussig(Ústí/L)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 73
- Registrován: čtv 01.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mam prosbu nevi nekdo jake je propojeni v tomto kabelu?
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2505568306
Na strane OBD je osazena pozice 4 (oranz),7 (cerna),8 (hneda),15 (cervena),16 (zluta) a na strane toho 15ti pinu 2,3,4,15,16.
Diky moc, nejak se mi to rozpadlo.
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2505568306
Na strane OBD je osazena pozice 4 (oranz),7 (cerna),8 (hneda),15 (cervena),16 (zluta) a na strane toho 15ti pinu 2,3,4,15,16.
Diky moc, nejak se mi to rozpadlo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte 19.05.2009 00:00
- Bydliště: Aussig(Ústí/L)
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:

Ale ještě se tam přidávají odpory 1,2 kΩ viz http://www.blafusel.de/obd/obd_multiplexer.html - študuj.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 73
- Registrován: čtv 01.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Diky moc za vycerpavajici informace. Asi jsem to spatne napsal, ale myslim ze jsme si nerozumely.
Vyfotil jsem to cele at je videt o co my jde.
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2563728002
Vyfotil jsem to cele at je videt o co my jde.
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2563728002
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte 19.05.2009 00:00
- Bydliště: Aussig(Ústí/L)
V popředí je obvod 7805 nebo podobný, je to regulátor 5V.Stáhni si datasheet,zjisti si co je vstup napětí,(je to jeden krajní vývod, +patrně půjde přívod přez tu diodu co je na pcb v levo,malé černé s puhem u jednoho vývodu,ta strana povede na ten regulátor).
Na pcb zjisti na který pin konektoru Cannon 25pin, vede.Ten připojíš na pin 16 ODB konektoru.
To samé .Ukostření na tom obvodu,(střední vývod) bude spojeno s piny v 4 a 5 v OBD kon. na 98%budou spojené dohromady(změřit) je to signálová a pracovní zem,na pcb to bude spojené kolem dokola a s obalem konektoru Cannon.
Piny 7 a 8 budou vyvedeny patrně zase společně(změřit) je to k-Line.
A pin 15 je L-Line.
Vyfotit zvrchu a zespoda, dohledáme jak zapojit zbytek.
Na pcb zjisti na který pin konektoru Cannon 25pin, vede.Ten připojíš na pin 16 ODB konektoru.
To samé .Ukostření na tom obvodu,(střední vývod) bude spojeno s piny v 4 a 5 v OBD kon. na 98%budou spojené dohromady(změřit) je to signálová a pracovní zem,na pcb to bude spojené kolem dokola a s obalem konektoru Cannon.
Piny 7 a 8 budou vyvedeny patrně zase společně(změřit) je to k-Line.
A pin 15 je L-Line.
Vyfotit zvrchu a zespoda, dohledáme jak zapojit zbytek.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 73
- Registrován: čtv 01.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zatim diky. Zasilam podrobne foto.
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2928100834
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 9331290226
Jeste jsem vyfotil nasazeny ten utrhli konektor, jak je videt kabely byly napajeny na pozicich 2,3,4,9 a 15.
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 9421479762
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2928100834
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 9331290226
Jeste jsem vyfotil nasazeny ten utrhli konektor, jak je videt kabely byly napajeny na pozicich 2,3,4,9 a 15.
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 9421479762
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
akmall píše:Mam prosbu nevi nekdo jake je propojeni v tomto kabelu?
http://picasaweb.google.com/jan.krise/B ... 2505568306
Na strane OBD je osazena pozice 4 (oranz),7 (cerna),8 (hneda),15 (cervena),16 (zluta) a na strane toho 15ti pinu 2,3,4,15,16.
Ten interface od OBD Factory je nějaký starší čínský i-fejs pro Carsoft 6.5 viz http://www.obdfactory.com/contact.asp . Takže barvy drátů nemají logiku červená (+), hnědá (-), oranžová BUS apod.
Píšeš, že na straně toho 15ti pinu Canon (=Game-Port) bylo zapojeno 2,3,4,15,16, podle mne bylo zapojeno 2,3,4,9 a 15 =>asi překlep.
Na straně OBD-II je zapojena pozice :
- 4 (oranž) = kostra vozu (-), takže oranžový drát připájíš na 15ti-pól pin9 (úplně vlevo dole). Měl by sem být připojen i pin5 (=komunikační kostra). Ten pin9 Canonu by měl být vodivě spojený se středovým vývodem GROUND toho regulátoru napětí 7805 viz strana 3 http://www.ges.cz/sheets/l/l78xx.pdf . Prověř to.
- 7 (černá) = K-Line - nevím kam zapojit ? viz *) níže
- 8 (hnědá) = taky K-Line, buď by měla by být spojena se (7) nebo se využije při použití redukce z OBD-II na OBD-I (kulatý 20-pin), kontakty 17 a 20, nevím kam zapojit
- 15 (červená) = je vyhrazena pro L-Line, takže pro auto s diagnostickou zásuvkou OBD-II je zbytečná, ale zase se využije při použití redukce z OBD-II na OBD-I (kulatý 20-pin), kontakt 15, nevím kam zapojit
- 16 (žlutá) = (+) 12 Voltů, takže žlutý drát připájíš na 15ti-pól Canon pin15 (úplně vpravo dole). Takže pin15 Canonu by měl být spojen s INPUT toho 7805 viz obrázek z toho odkazu výše. Prověř to. Takže jsem vyřešil jen dva dráty = napájení +/- 12 Voltů.
*)
Zapojení drátů 7,8,15 (černá, hnědá červená) je třeba vykoumat z toho oboustranného plošného spoje a schématu zapojení toho čipu od Atmelu viz http://www.ges.cz/sheets/a/at898253.pdf . Jednak to z těch fotek dobře nevidím, možná bych si opatrně vyloupnul ten čip z té patice. Nic světoborného to nebude, jeden drát bude K-Line, druhý L-Line a třetí komunikační kostra, která mi chybí na tom pinu (4). Ale věštit si netroufám, takže tohle nezvládnu. Snad pomůže někdo jiný, třeba magorcondoria.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte 19.05.2009 00:00
- Bydliště: Aussig(Ústí/L)
Z kolektoru Q2 je K-line.Z kolektoru Q1 by měla být L-line. Bráno podle schéma zapojení Carsoftu(jiný klon).V každém případě K i L-line vývody jdou vždy z kolektoru tranzistoru(pokud není použit specializovaný IO).Který spínají diag vedení na kostru,a tím probíhá komunikace.
Proměř zda jsou to ty pájené piny na kon. Cann.Napájení a ukostření je ti už jasné.(pro jistotu ,plus 12V je na D1 na vývodu co je to označení D1).Pokud by to nepracovalo prohod K a L-line.
Udivuje mě použití CPLD Xilinx,znám zapojení s multiplexerem74257.Že elektronika není v OBD konektoru ,bylo hned jasné z toho,že 25 pin Com byl naposledy na AT PentiumI.
Na autě se nemůže nic zničit,Diag při komunikaci spíná na kostru.Takže případný zkrat na K nebo L-line na mínus by byl jen překážka v komunikaci.Zkrat K nebo L-line na plus auto nepoškodí,jen diag adaptéry co mají spínací prvky bez proudové ochrany to nevydrží.
Proměř zda jsou to ty pájené piny na kon. Cann.Napájení a ukostření je ti už jasné.(pro jistotu ,plus 12V je na D1 na vývodu co je to označení D1).Pokud by to nepracovalo prohod K a L-line.
Udivuje mě použití CPLD Xilinx,znám zapojení s multiplexerem74257.Že elektronika není v OBD konektoru ,bylo hned jasné z toho,že 25 pin Com byl naposledy na AT PentiumI.
Na autě se nemůže nic zničit,Diag při komunikaci spíná na kostru.Takže případný zkrat na K nebo L-line na mínus by byl jen překážka v komunikaci.Zkrat K nebo L-line na plus auto nepoškodí,jen diag adaptéry co mají spínací prvky bez proudové ochrany to nevydrží.