Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

DIAGNOSTIKA CARSOFT 6.5 + INTERFACE

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#61 Příspěvek od swed »

Čau kluci, teď jsem se snažil rozhchodit INPU na svém počítači(windows 7) s ELM 327 (
http://www.patro.cz/objects/1075136741. ... paign=free)
snažil jsem se to nainstalovat podle tohoto návodu http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=770882 a myslím že jsem udělal vše správně, ale když se snažím spojit s autem tak mi to vyhodí tuto chybu: ifh-0003: datatransmission to interface disturbet. program will be stoped, nesetkal se s ní už někdo z vás a nevíte co je to za chybu a jak ji odstranit? jo a mé auto je E39 520i ´98 všem Vám předem moc děkuji
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#62 Příspěvek od swed »

--
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#63 Příspěvek od jarda »

To prostě znamená že to nechodí, může to být cokoliv.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#64 Příspěvek od swed »

jasný no, ja jen myslel jestli to třeba není nějaká chyba které nastane jen při něčem konkrétním....už se stím seru docela dlouho a už nevím co bych zkusil, tak jsem se chtěl alespoň zeptat jestli nebude mít někdo nějaké tipy čím by to mohlo být :wink:
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#65 Příspěvek od magorcondoria »

ELM je ok ,ale na něco úplně jiného.Potřebuješ minimálně k-line adapter na com.Ještě to v programu nastavit v konfiguračním souboru.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od starML Člen Klubu »

swed píše:..... tak mi to vyhodí tuto chybu: ifh-0003: datatransmission to interface disturbet. program will be stoped,
Možné příčiny této chyby jsou popsány v kapitole 1.4 INPA_FAQ, najdeš tady http://forum.b-m-w.ru/index.php?action= ... file;id=44 . Takže se podívej, co máš v souboru Ediabas.ini pro Interface. Jsou tam celkem 4 body včetně nastavení bufferu paměti apod.

Další otázkou jsou Win7, jejíž nedílnou součástí je Defender a ten občas umí nadělat neplechu při komunikaci. A použitý interfejs má připojení USB. V návodu na INPA je jasně napsáno, že potřebuje reálný sériový port COM1. Na tomto fóru bylo několikrát rozebráno, že nefungují žádné redukce USB-COM, protože k vybuzení některých ŘJ je potřeba 12 Voltů, kdyžto v USB portu je maximálně voltů 5. Porovnej prosím :

http://www.8bitu.cz/clanek/zapojeni-kon ... -gameport/
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... qw3DfHpHE=

Takže bych doporučoval ten ELM zase někomu prodat a pořídit si něco, co funguje. Já mám tohle :

Obrázek

a koupil jsem to tady http://miglenium.de/workshop_obd-ads.html
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#67 Příspěvek od johnyfly1 »

V návodu na INPA je jasně napsáno, že potřebuje reálný sériový port COM1. Na tomto fóru bylo několikrát rozebráno, že nefungují žádné redukce USB-COM, protože k vybuzení některých ŘJ je potřeba 12 Voltů, kdyžto v USB portu je maximálně voltů 5


otazka je ci sa to nezosiluje v tej redukcii na 12v ..lebo napr taky externy HDD tiez ide na 12V :roll:
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#68 Příspěvek od magorcondoria »

Při komunikaci přez K-line diagnostika spíná na napětí blízké nule, z přibližně 9,5 V,které jdou z diagnostikované jednotky.
Přez USB je spíš problém s časováním.
Pokud máte problém s komunikací s některými jednotkami i přez COM, koukněte se zda má váš adapter zapojenou i linku DTR.(zase to časování)
Některé NTB taky dělají problémy(více na dotaz)

Kdo nevěří může si to sám změřit, stačí DMM a napojit ho mezi piny 4(5) a 7(8) v EOBD konektoru na začátku komunikace jsou dlouhé sepnutí ,je to pozorovatelné i na tom multimetru.Pokud někdo má zájem mohu mu udělat i obrázek z osciloskopu.

Místo toho smajlíku si doplňte :osmička,závorka uzavřít.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od starML Člen Klubu »

S tím signálem připravenosti - to je zajímavý podnět, na to se kouknu. Je fakt, že některé noťasy nemají naprosto kompaktibilní sériový port a potom na INPA blbne signalizace napětí baterie a zapnutí zapalování na úvodní obrazovce. Které noťasy jsou už vyzkoušené najdeš tady http://miglenium.de/workshop_obd-notebook.html .
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#70 Příspěvek od johnyfly1 »

na tych lacnejsich "cinskych" interfacoch sa da zapalovanie a baterka zopnut natvrdo :roll: aj ked na to mi aj tak nefunguje DME :D
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#71 Příspěvek od magorcondoria »

Jediné napajení v OBD II konektoru je pin 16.Ukostření je dvakrát, piny 4 a 5,je to rozdělené na signálovou a pracovní zem.Často to bývá spojené v adapteru, nebo v zasuvce bývá někdy i jen jeden pin.
V kulatých zásuvkách nemá podle mě pro diag. svorka 15 žádný význam.
KUBBACHER
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: pon 11.08.2008 00:00
Bydliště: Hlučín

#72 Příspěvek od KUBBACHER »

Chtěl bych se zeptat mám kabel obd II s koncem pro USB, na noťasu mám jen usb, VAG mi na něm jede. Ale Carsoft 6,5 nejede, neboť v nastavení nabízí jen com. Mám ještě stolní pc kde com mám, potřebuji poradit jak obejít usb na noťasu případně nějakou přechodku z usb do comu v počítači.
Jsem v tom zelenáč, takže to popisuji asi jednoduše. Díky
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#73 Příspěvek od johnyfly1 »

magorcondoria píše:Jediné napajení v OBD II konektoru je pin 16.Ukostření je dvakrát, piny 4 a 5,je to rozdělené na signálovou a pracovní zem.Často to bývá spojené v adapteru, nebo v zasuvce bývá někdy i jen jeden pin.
V kulatých zásuvkách nemá podle mě pro diag. svorka 15 žádný význam.


co predavaju interfaci tak pisu ze podla pinu15 zistis ci ti to pojde na ads alebo obd....tak to bolo pisane ci to je pravda neviem :)

Obrázek
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#74 Příspěvek od johnyfly1 »

KUBBACHER píše:Chtěl bych se zeptat mám kabel obd II s koncem pro USB, na noťasu mám jen usb, VAG mi na něm jede. Ale Carsoft 6,5 nejede, neboť v nastavení nabízí jen com. Mám ještě stolní pc kde com mám, potřebuji poradit jak obejít usb na noťasu případně nějakou přechodku z usb do comu v počítači.
Jsem v tom zelenáč, takže to popisuji asi jednoduše. Díky


ved ten kabel sa ti nainstaluje ako usb to serial a budes ho mat pod nejakym COM nie? zmen ho na com1 preistotu a vyskusaj cez inpu :wink:
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#75 Příspěvek od magorcondoria »

Svorka 15 (+zapalování) není pin 15(v 20 pin konektoru je to L-line,není tam + od zapalování).
KUBBACHER
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: pon 11.08.2008 00:00
Bydliště: Hlučín

#76 Příspěvek od KUBBACHER »

johnyfly1 píše:
KUBBACHER píše:Chtěl bych se zeptat mám kabel obd II s koncem pro USB, na noťasu mám jen usb, VAG mi na něm jede. Ale Carsoft 6,5 nejede, neboť v nastavení nabízí jen com. Mám ještě stolní pc kde com mám, potřebuji poradit jak obejít usb na noťasu případně nějakou přechodku z usb do comu v počítači.
Jsem v tom zelenáč, takže to popisuji asi jednoduše. Díky


ved ten kabel sa ti nainstaluje ako usb to serial a budes ho mat pod nejakym COM nie? zmen ho na com1 preistotu a vyskusaj cez inpu :wink:


S kablem asi není problém, protože na VAG to jede, jenže carsoft ho nevydí, zkoušel jsem od COM1 až COM4 v nastavení a pořád má problém se spojit a komunikovat. Zkoušel jsem i inpu kde je při instalaci možné zvolit i usb port, přesto také nekomunikuje.
Teď mě napadlo jestli ten kabel je určený pro VW, tak na BMW je asi nepoužitelný?
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#77 Příspěvek od johnyfly1 »

magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#78 Příspěvek od magorcondoria »

Nevidí ho, protože chce komunikovat s procesorem v orig. kabelu(H.W. KLÍČ).Jinak po el. stránce je to stejné(K-Line)Předpokládám ,že máš kabel do verze VAG-COMu 407.Pouze musíš propojit pin 7 s 8.jinak se spojíš pouze s motorem.Na pinu 8 jsou ostatní jednotky.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#79 Příspěvek od Foldas »

nevíte někdo jestli se dokáže Inpa připojit na EWS II v e36 rok výroby 97? Dneska jsem nenatočil auto jediné co mí to píše v DME je že je vadný signal od ews ale jednotka ews se mi nepřipojí že modul není dostupný. EWS i transmit modul mají napajení nikde nejsou přerušené dráty. Mám interface od Miguela
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#80 Příspěvek od magorcondoria »

Mají i ukostření?
Odpovědět