Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

LIFETIME OIL aneb Němci balamutí

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
radim2561
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od radim2561 »

http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ

Dle mých znalostí o "mazadlech" je to blbost.

V tomto videu nabadají němce ať se vyprdnou na výměny oleje.. že tak krmí jen drahé autodílny..

Můj názor je takovej ,že je nabadají ať je nekrmí za výměny oleje ale ať si počkají až to bude darda za zadřenou kliku. :-)

Samozřejmně ten olej vydrží 100k zvlášť když pán jezdí jen Berlín -> Italie.. každý týden.
Jinak na naše běžný sporto-užitkový ježdění . naprostá blbost.


Co si o tom myslíte?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Brátn Moderátor »

a jaký je podle tebe důvod, aby to nemohla být pravda?
při dnešních technologiích bych se ani nedivil, kdyby něco takovýho na bázi silikonu existovalo, přeci jen za předpokladu bezporuchovosti motorů, je výměna oleje a olejového filtru to jediné co by servisy dělaly, takže bych se nedivil, kdyby na nátlak velkovýrobců maziv a společností, které doteď z výměn olejů profitují, bylo něco takovýho ututláno do ztracena a pokud Alianz dává pojistku za bezporuchovost, tak to asi nebude jen tak ze srandy (za předpokladu, že teda nekecá)

věřím že se jednou potkáme s totálně bezúdržbovým motorem, materiály s minimálním obrusem, tvarově stálé a s časovou odolností už dnes existují a stejně tak by mohly existovat kapaliny, místo motorového oleje, vysoce kvalitní směs olejů na bázi silikonů, všechny kaučukovo-pryžové prvky by se nahradily carbonovo-polymerovými a teplonosná chladící látka, dnes voda, nahrazena teplonosnou látkou na bázi např R134 v těsném okruhu, motor by fungoval bez nežádoucích otřesů a spaloval by čisté palivo bez škodlivin např na bázi vodíku, ono to není až tak vize budoucnosti, ale při představě toho kolik lidí by přišlo o práci a jaké nadnárodní podniky by přišly o prachy se ani nedivím, že pořád spalujeme deriváty ropy a jezdíme v autech s takovými motory, aby se uživilo mnoho servisů, i těch co se za servisy pouze vydávají
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
radim2561
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od radim2561 »

nevím jestli bereš 15 let staré ducato jako dnešní technologii .. motor technologicky starý 23let.



A taky mě nejde do hlavy kam se ztrácí ten opotřebovanej material ( kovové šupinky rozpuštěné usazeniny vyprodukované spalovacím cyklem) to je to čerpadlo pořád a znova vhání do oběhu a znovu a znovu znesnadňuje tření?

( Filtr není všemocný)
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Brátn Moderátor »

já netvrdím že 15 let starý ducato je nová či dnešní technologie, ale ten olej je, vývoj jde dopředu a taky nekoupíš už starý svíčky, ale například dnešní iridium, který mají vyšší výdrž, tak proč by nemohl to samý mít olej

s tím filtrem s tebou souhlasím a pokud ses dobře díval, tak borec na tý rolbě ho vyměňuje a pokaždý dolije 0,5l toho oleje, který vytáhne s filtrem, ale v tomhle videu se nevěnují kvalitě filtrů, ale kvalitě oleje a podle mě to co projde kvalitním filtrem není pro motor škodlivé, takže za předpokladu pravidelné výměny filtrů je to podle mě možné

sám měním olej co 15tkm a jednou bych si chtěl nechat udělat posudek toho co tam liju a co z tama vylívám v jakým poměru se ztratila mazivost přípravku a jeho znečištění a věřím, že bych se nedostal k žádnému extrémnímu rozdílu

korekce: překlep
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13012
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matal Moderátor »

dokud poteče ze země ta mazlavá černá sračka, tak neočekávejte nějaké zázračné výdobytky moderní doby..ropná lobi je všemocná.. :wink:
Mimochodem vodíková motor byl vymyšlen před více jak 50ti lety..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#6 Příspěvek od Birkoff »

@bratn: A ty si myslíš, že má někdo z těch "nenažranejch" společností včetně státu zájem aby ti auto jezdilo bez údržby třeba 20 let? Trendy ukazují pravý opak. Nikdo, opakuji nikdo nemá zájem, aby sis užíval a nemusel se vracet do servisu. Jsem přesvědčen že technologie o kterých mluvíš, buď již existují, nebo by mohly být relativně brzy dostupné. Ale jak jsem psal, nikdo nemá zájem. DPH, spotřební daň aj představují moc peněz. Totéž platí pro alternativní paliva a prototypy technologicky jiných pohonných jednotek.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

long life oleje a podobne sracky sou nejvetsi placebo co znam... zdelej si ventilový víko v aute kde menis olej pravidelne treba nejakych 5 tis km , a kde 10tis km , uz tady je rozdil znatelnej jako svina co pak treba pri 20ti tis. km ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
radim2561
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od radim2561 »

třeba co se týče těch naftových automobilů ( všechny co jsou na videu) při spalovacím cyklu vznikají mikro částečky uhlíku ,které jsou neuvěřitelně tvrdé .. a zároveň tak malé ,že je filtr nezachytí... po každém vzplanutí směsí se část plynů s těmito částečkami dostává do skříně .. a a 80% jich skončí právě v oleji... a nedokážu si předtsavit jiný způsob jak tyto nečistoty z oběhu dostat než právě výměnou oleje..

Souhlasím s vámi, že nikdo nemá zajém na tom aby se ropné produkty staly jednonápňovými... a i kdyby takový olej byl ( možná je) tak motory spalující benzin/naftu zatím nejsou natolik dokonalé aby jim jedna náplň stačila..

Můj názor
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Klubové ID: 2343

#9 Příspěvek od Kalasnikov »

Neexistuje nic jako lifetime olej ani do převodovek jak se nám většina výrobců snaží tvrdit, (vím o čem mluvím dělám zátěžové testy převodovek)
natož do motorů. Ten olej prostě používáním degraduje a ztrácí svoje vlastnosti. Myslím že v tomhle není třeba hledat žádnou ropnou loby a podobně. Každé firmě jde hlavně o zisk, a pokud by se někomu podařilo vyvinout takový super-olej tak by to znamenalo SUPER-ZISK, a rozhodně by to nikdo nedržel pod pokličkou.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#10 Příspěvek od pragdejf »

dost dobře si nedokážu předsavit, jak by se řešilo třeba doplňování alkalický rezervy a podobnejch aditiv, bez kterejch by byl motorovej olej jenom takova hnusnejsi nafta a rozhodne by v modernim motoru nic nenamazal. o olejich na bazi silikonu si nechte zdat, ze si tim zensky zlepsujou sebevedomi neznaci, ze to spasi i "petrolheadskou" obec. (vim, neni to silikonovej olej, ale pro ilustraci to staci) olej je jednou konstrukcni prvek v motoru a dokud nebudem jezdit na vzduch (nebudem v motoru nic spalovat), tak bude olej degradovat. a nakonec i na normalni olej se prej da najet 100tkm. akorat se potom meni i s motorem.
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od kralik »

Uplne OT ale neda mi to:
pri termodinamice na CVUT jsme resili ucinnost a jestli se da technicky bez problemu dosahnout pri dnesnich technologiiich vyssi ucinnosti cyklu ve spalovacich turbinach. No jasne ze ano, az na cca 90% ucinnost se da dnes dostat. Jenze zasadni cast odpovedi prednasejiciho byla: Pri aktualni cene nerostnych zdroju - paliva a materialu se to proste nezaplati. Takze to nikdo delat nebude :(
Odpovědět