Zdravím,
koupil sem si E46 330D s vadnou váhou vzduchu - hrozná ztráta výkonu. Po odpojení všechno šlape jak má, žádné divné zvuky nic, táhne pěkně odspodu, turbo nehouká, motor nehlučný, ale ve chvíli kdy má auto zabrat se z vejfuku valí černej dým. Ve městě při nižších rychlostech nebo akceleraci to to nečoudí skoro vůbec, ale na dalnici při 100km/h když to sešlápnu na podlahu tak se z toho pěkně zahulí. Odpojená váha podle mě na to nebude mít vliv, ale při koupi mělo auto najeto již 5500 kdy mělo jet na nový olej - je možnost, že toto čoudění je zapříčiněné právě starým olejem? V pondělí de auto na diagnostiku a výměnu oleje a váhy vzduchu, tak uvidíme.
Díky za každou radu.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 330D čoudí
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Najet 5,5 tisíce km přes limit výměny oleje je skutečně hodně, ale kdyby tam třeba byl olej LongLife, který má lhůtu výměny delší tak to může být v pořádku. Ale tu výměnu oleje určitě udělej, protože nevíš, jaká náplň tam dříve byla. Tu váhu vzduchu určitě vyměň, s odpojenou nejezdi a určitě tomu nedávej "kouř". To odpojení váhy se používá jako jednoduché rozpoznání, jestli "váha vzduchu" funguje, nebo ne. Rozhodně to neumožuje s autem jezdit s tím, že to trošku víc žere. Jak jsi si všimnul, značně to kouří, protože jde do motoru velké množství paliva. To se nestíhá spálit a něco vyjde výfukem a něco se zachytává ve formě sazí v katalyzátoru a filtru pevných částic. Když se Ti jedna větev výfuku ucpe, auto ztratí na výkonu a pomůže jen výměna celého středního dílu výfuku (Kat+PF), nový za 1.000 Euro. U dieselů BMW je regenerace katu+PF zajišťována krátkodobým zvýšením dodávky paliva, které zvýší teplotu výfukových plynů (u prohřátého motoru) a způsobí vyhoření sazí, ale není to 100%. A s ucpaným filtrem pevných částic Ti už žádná renerace nikdy neproběhně.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Podívej se na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10
Pos.1 - tzv. předkatalyzátor, u novějších se pro normu EU3 a lepší dává ten filtr pevných částic - Partikelfilter
Pos.2 - dvojice katalyzátorů
Měl jsem podobné problémy, auto jelo, ale nemělo to výkon, málo kdy to šlo přes 3.000ot/min, do kopce líné, rozjet to šlo na 130km/hod, ale na vrcholu kopce tak70km/hod, kick-down ani náhodou. V BMW měnili ventil u turba, potom ještě něco a říkali, že je to na výměnu turba.
Potom jsem si u kamaráda na kanále něco dělal odspodu na autě a když tam za mnou vlezl, tak jsem ho jen upozornil, aby se nespálil o výfuk. On na jednu větev sáhnul a říká - je studená a tu druhou se spálil. A byli jsme doma i bez diagnostiky. Starší díl jsem sehnal z bouračky od člena Rudy530d, po výměně jsem vyjížděl ze dvora a málem si rozbil držku už ve vratech - taková to byla změna. To auto se prostě dusilo.
Pos.1 - tzv. předkatalyzátor, u novějších se pro normu EU3 a lepší dává ten filtr pevných částic - Partikelfilter
Pos.2 - dvojice katalyzátorů
Měl jsem podobné problémy, auto jelo, ale nemělo to výkon, málo kdy to šlo přes 3.000ot/min, do kopce líné, rozjet to šlo na 130km/hod, ale na vrcholu kopce tak70km/hod, kick-down ani náhodou. V BMW měnili ventil u turba, potom ještě něco a říkali, že je to na výměnu turba.
Potom jsem si u kamaráda na kanále něco dělal odspodu na autě a když tam za mnou vlezl, tak jsem ho jen upozornil, aby se nespálil o výfuk. On na jednu větev sáhnul a říká - je studená a tu druhou se spálil. A byli jsme doma i bez diagnostiky. Starší díl jsem sehnal z bouračky od člena Rudy530d, po výměně jsem vyjížděl ze dvora a málem si rozbil držku už ve vratech - taková to byla změna. To auto se prostě dusilo.
