Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 328 - vysoká spotřeba

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
renton
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 13.08.2008 00:00

#1 Příspěvek od renton »

jedná se o e36 328 z roku 1995, když jsem ho cca před dvěma měsíci kupoval tak tady všichni psali jak příznivá je spotřeba, jenže mě bere 11,9 což se mi zdá opravdu nemálo, vzhledem k tomu že jezdím hodně zlehka, málokdy vytáčím motor přes dvaapůl tisíce, myslím si že jízdou to zkrátka není, na druhou stranu má po výměně všeho spotřebního, včetně svíček a palivového filtru, míval jsem prasklé svody, tak jsem myslel že je to tím, jenže po výměně je to pořád stejné, jediná příčina která mě napadá, je to že mi kolísá volnoběh, po zahřátí má i tendenci chcípat, čím může být ten volnoběh se tu už řešilo, tudíž mě spíš zajímá, jestli to na tu spotřebu má vliv, popř. čím jiným by to mohlo být?

Děkuji za každou radu
mirda
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: sob 20.10.2007 00:00
Klubové ID: 1955

#2 Příspěvek od mirda »

to co ti řekne asi většina lidí - zajed si na diagnostiku... co lambda?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#3 Příspěvek od Filozof »

Co váha vzduchu je ok ? Lambda taky ? jinak diagnostika určo pomůže.

:wink:
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#4 Příspěvek od Paavo »

co mesto, jak ti zere tam?Ja mel na 2.5(M50) pri spatny lambde a vaze sptrebu 16L(lehonka noha), ted to zajedu tak lehce pod 14.Takze rozdil uprdenejch 2 litru..........
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#5 Příspěvek od Paavo »

este pripojim par poznamek o spotrebe....................tady zjistit pravdivou spotrebu to je jako cekat Mikulase zacatkem cervna :lol: .Me tu taky nekdo utvrdil, ze 2.5(M50) zere ve meste 10-12 a ve skutecnosti kolem 14.Proste zkusenost je zkusenost(za 10 nejede ani 2L).
koty
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: ned 29.03.2009 01:00
Bydliště: Odolena Voda
Klubové ID: 1943
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od koty »

to jo a nejhorší lidi jsou ti co říkají že 2.0 žere stejně jak 2.5 u mě tojosou debílci rozdíl v tom je ale jasný že 2.5 jezdí taky rychlejš jak 2.0 mě to žere ve městě 11,5L a mimo 8,5 jedu tak akorát nestěžuju si jinak mám 2.0 m52 a když jsem to kupoval tak jsem fakt na spotřebu nekoukal chtěl jsem 6. válec kvůli chodu nádhera a že vydrží víc jak 4.válec a spokojenost na všechny strany BMW forever a pod 6 válců nejdu :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Spotřeba je podle velikosti boty na pravé noze :-) Mám E36 323ti a umím jezdit dálky pod 7 i přes 12 ltr/100km

Kolísá-li volnoběh, hledej díru v sání někde mezi váhou a sacím potrubím, popřípadě kolem volnoběžného ventilu. Jak už ti tady psali, dále hledej diagnostikou v lambdě, váze, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
renton
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 13.08.2008 00:00

#8 Příspěvek od renton »

Paavo píše:co mesto, jak ti zere tam?Ja mel na 2.5(M50) pri spatny lambde a vaze sptrebu 16L(lehonka noha), ted to zajedu tak lehce pod 14.Takze rozdil uprdenejch 2 litru..........
no těch 11,9 je kombinovaná, každý ráno projedu mladou boleslaví (není to praha že bych popojížděl po metru, ale město to je) a pak jedu cca 10km přes kopec do práce (přes kopec znamená půlka do kopce a půlka z kopce :-D a z kopce jedu na kvalt a bez plynu) zkrátka když jsem míval compacta 1,6 tak jsem jezdil za 9 a šlapal jsem na něj většinou co to šlo
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od assassin_tl »

rozhodne to neni normal, evidentne vyssi spotrebu zpusobuje to same co zpusobuje kolisani volnobehu.
mam 328 z 95roku a jezdim kombinovanou cca 9,5l
na dalku a v klidu se da dostat na 8, pod uz asi ne, ale to uz je jizda spis pod rychlostnimi limity...
mestu se snazim vyhybat, po praze jezdim jen v okrajovych castech a mimo spicku takze se do tech 10ti vlezu taky, kdyz nahodou musim poskakovat pres mesto bude to vic ale netusim kolik, jak jezdim pres to mesto malo tak se to nejak v tom zbytku km "rozpusti"
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#10 Příspěvek od Studna »

Dej si čas, taky jsem první měsíce jezdil s 328i za 11,6-12l. Chce se to s tím autem naučit jezdit, zbytečně mu nešlapat apod. Motor táhne pořád stejně ať máš nohu na podlaze, či ve čtvrtce. Taky jsem si myslel, že jezdím zvolna a žeŕe to nějak moc. Znám spoustu lidí, kteří tu spotřebu měli podobnou a po čase klesla na +- 9l. Ale jen pro klid v duši, zkus tu diagnostiku. Tím nic nezkazíš.
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 1133
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Leveler »

1)Zkontrolovat vlnovec sání
2)Diagnostika jestli to není lambda nebo něco jinýho.
3)Zajet si na Emise jestli nemáš bohatou směs..Můžeš mít KO katalizátor
4)A nebo těžká noha a chce to cvik :wink:
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#12 Příspěvek od jarda »

4) anebo těžká noha a chce to TEMPOMAT :)

U mě tempomatem klesla spotřeba o litr.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Michelin »

Me vzrostla o 2 s tempomatem :-D
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#14 Příspěvek od jarda »

A máš pro to nějaké racionání vysvětlení?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od George_D »

Já jezdil měsíc do práce s 328 coupe. Ráno cca 5km kolona, pak cca 13km pomalu po zbytku města v řídký koloně a pak na D8 35km a zas maloměsto cca 5km. Na tuto cestu jsem dokázal jezdit za 9.3L a neměl jsem vyloženě megalehkou nohu. Po městě na klid 50-70 a po dálnici těch 140 na klídek. A jezdil jsem to jak s Coupe 328 tak i s kabriem 328. Takže koukej po věcech co ti kluci psali, případně bych ještě kouknul na čidlo vačky nahoře u vanosu, pokud cítíš, že nemáš odspodu zátah. :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
renton
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 13.08.2008 00:00

#16 Příspěvek od renton »

George_D píše:Já jezdil měsíc do práce s 328 coupe. Ráno cca 5km kolona, pak cca 13km pomalu po zbytku města v řídký koloně a pak na D8 35km a zas maloměsto cca 5km. Na tuto cestu jsem dokázal jezdit za 9.3L a neměl jsem vyloženě megalehkou nohu. Po městě na klid 50-70 a po dálnici těch 140 na klídek. A jezdil jsem to jak s Coupe 328 tak i s kabriem 328. Takže koukej po věcech co ti kluci psali, případně bych ještě kouknul na čidlo vačky nahoře u vanosu, pokud cítíš, že nemáš odspodu zátah. :wink:
no zátah, pravda je že jediný jiný jakžtakž rychlý auto s kterým jezdím je služební scout a v jiný dvaosmě jsem nejel, takže těžko říct jak bere od spodu, možná že nebere úplně tak jak by měla, na dvojku docela jo, ale třeba na trojku moc zátah nemá :? ale jak říkám fakt nevím, jak by měla dvaosma jet
brejk
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 02.07.2010 00:00

#17 Příspěvek od brejk »

Jde o to, ze poznas vyrazny prirustek vykonu nad 3600 ot.
Me se to od volnobehu pomalu plouzilo a ve 3600ot. najednou vyrazilo. Ze 3600 na 4000ot. mi "zázrakem" přibylo 25 kw (z 80 na 105), změřeno na brzde.
Diagnostika hlasila spatne cidlo kliky (to uz bylo ale nové), špatné čidlo vačky a mechanická závada VANOSu.

Bylo to špatné čidlo vačky :wink:
Odpovědět