Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
modrý kouř z výfuku
Potřebuji radu,moje 530D e39 mi začala za studena než se motor pořádně projel kouřit modře.Ale jen když se zasrtavilo,např. na semaforech atd... Nechal jsem zrepasovat turbo a včera jsem ho tam dal,turbína super,nehvízdá jako před tim,ale když zastavim tak pořád kouří.Je možný že by se tam dostával olej někudy jinudy ???
Když se nad tim tak zamyslim tak by to mohlo být těma guferama,protože je divný že to dělá pouze když stojim třeba na křižovatce na červený,tak to po chvilce začne kouřit z výfuku a pak když se rozjedu tak nic,ani při zátěži,takže se tam musí dostávat olej nekudy když už tam není velký tlak ?
Co se týče toho turba,zkusim vyměnit ty gufera a potom vyndám turbo a odvezu jim ho tam zpět,mám na něj 6 měsíců záruku a teď když jsem se po tom pídil,tak jsem odpojil trubku od turba a je plná oleje
( tak nevim jestli hoši udělali něco špatně nebo jestli to je normální,slyšel jsem že turbo trochu dává olej normálně.
Jak náročná je výměna vodítek? musí hlava dolu ? jeden známý mi říkal když je měl taky špatný ale u benzínu že mu to někdo vyměnil bez sundání hlavy,což se mi zdá jako kravina,nebo je to možný ?
Co se týče toho turba,zkusim vyměnit ty gufera a potom vyndám turbo a odvezu jim ho tam zpět,mám na něj 6 měsíců záruku a teď když jsem se po tom pídil,tak jsem odpojil trubku od turba a je plná oleje

Jak náročná je výměna vodítek? musí hlava dolu ? jeden známý mi říkal když je měl taky špatný ale u benzínu že mu to někdo vyměnil bez sundání hlavy,což se mi zdá jako kravina,nebo je to možný ?
mozny to je(gufera), musis pritom ale sundat a nasadit pruziny z ventilu
voditka snad menit nemusis(kolik to ma km?)
to by hlava musela ven
v dyzlech a turbech sem akorat teoretik, tak me opravte jestli se pletu,
ale rek bych, ze je v turbu kluzny lozisko s tlakovym olejem,
takze pokud ti to zbrousili na vetsi vuli, tak by to mohlo tudy pronikat,
ale zas krome katu by to nemelo nicemu vadit
je znatelna spotreba oleje?
jeste me napadla takova blbost:
zkusit zaslepit privod oleje do turba a pokud by koureni prestalo tak je turbo spatny,
hlavne ho neroztocit!!!!!
ale takovou hardcore diagnostiku bych zkusil az po tech guferech
voditka snad menit nemusis(kolik to ma km?)
to by hlava musela ven
v dyzlech a turbech sem akorat teoretik, tak me opravte jestli se pletu,
ale rek bych, ze je v turbu kluzny lozisko s tlakovym olejem,
takze pokud ti to zbrousili na vetsi vuli, tak by to mohlo tudy pronikat,
ale zas krome katu by to nemelo nicemu vadit
je znatelna spotreba oleje?
jeste me napadla takova blbost:
zkusit zaslepit privod oleje do turba a pokud by koureni prestalo tak je turbo spatny,
hlavne ho neroztocit!!!!!
ale takovou hardcore diagnostiku bych zkusil az po tech guferech
ja myslel že těma guferama myslíš ty vodítka ??? nebo jaký gufera?
má najeto 195tis.km
Dělali mi repas skoro všeho co v turbu je,a pokud tam dávali nová ložiska,jako že jo a zbrousili to na větší vůli tak tam snad dali ložiska taková aby olej neunikal,už jedno turbo jsem u nich měl a maxinální spokojenost.
spotřeba oleje je znatelná a dost velká,ale až od tý doby co to začalo takhle kouřit.to turbo bylo špatný ještě před tim než to začalo kouřit,ale spotřeba oleje byla minimální,mezi výměnama sem nemusel dolívat.
Zkusim se podívat na jiný turbomotor a sundat hadici jestli tam bude mít taky povlak oleje nebo ne,to odpojování mazání se mi opravdu nechce podstupovat.A pokud by to pronikalo těma ložisky v turbu,tak by to kouřilo při zátěži,a ne při stání na volnoběh ne ? aspoň takhle se mi to stávalo u benzínu s kompresorem kde mi vždycky fouklo gufero u ložiska.
má najeto 195tis.km
Dělali mi repas skoro všeho co v turbu je,a pokud tam dávali nová ložiska,jako že jo a zbrousili to na větší vůli tak tam snad dali ložiska taková aby olej neunikal,už jedno turbo jsem u nich měl a maxinální spokojenost.
spotřeba oleje je znatelná a dost velká,ale až od tý doby co to začalo takhle kouřit.to turbo bylo špatný ještě před tim než to začalo kouřit,ale spotřeba oleje byla minimální,mezi výměnama sem nemusel dolívat.
Zkusim se podívat na jiný turbomotor a sundat hadici jestli tam bude mít taky povlak oleje nebo ne,to odpojování mazání se mi opravdu nechce podstupovat.A pokud by to pronikalo těma ložisky v turbu,tak by to kouřilo při zátěži,a ne při stání na volnoběh ne ? aspoň takhle se mi to stávalo u benzínu s kompresorem kde mi vždycky fouklo gufero u ložiska.
To ze je turbo po repasu bohuzel neznamena ze je v poradku.
Jinak ta vymena gufer na ventilech obsahuje sundani ventilovyho vika (nikoli hlavy) a vymenu zeshora. Najdu ti navod... tady:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008120201
Jinak ta vymena gufer na ventilech obsahuje sundani ventilovyho vika (nikoli hlavy) a vymenu zeshora. Najdu ti navod... tady:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008120201
gufera(gumicka) jsou navliknuty na voditkach(trubicka)-proste šprcka
pokud to zaclo hulit najednou (ne postupne), tak me ty gufera moc nesedi(praskly tesneni nebo hlava),
ale fakt tezko takhle neco poradit
jeste me napadlo ze by mohl jit olej do sani odvetranim motoru,
ale nevim jestli a jak je to u toho motoru delany, podtlak je akorat pred turbem
pokud to zaclo hulit najednou (ne postupne), tak me ty gufera moc nesedi(praskly tesneni nebo hlava),
ale fakt tezko takhle neco poradit
jeste me napadlo ze by mohl jit olej do sani odvetranim motoru,
ale nevim jestli a jak je to u toho motoru delany, podtlak je akorat pred turbem
Turbo jsem zaolejoval,a i když sem si pro něj byl tak už bylo zaolejovany,ale ja ho raději ještě dolil i mazaci hadici co do něj vede.
Prasklý těsnění nebo hlava to snad nebude,ve vode není olej,ani voda v oleji,nikde žádná emulze,nijak se nepřehřívá atd...
Včera mě ještě napadlo,dočetl jsem se o odlučovači oleje z turba,tak jsem pro něj byl v BMW a už je tam nový,protože ten co tam byl ,byl nehorázně špinavej a nacucanej olejem a navíc tam byl od r.v. auta,takže na to asi každej kašlal nebo nevim,když se má měnit každou 3 výměnu oleje,no a včera jsem jezdil a zatim nic,nijak nehulí,tak je možný že by to bylo tim ? že by byl už tak špinavej že by olej pouštěl někam do sání ???
Uvidíme až nebude pršet a bude sucho a nebude foukat vítr,protože v tomhle počasí toho moc nepoznám když fouká vítr tak kouř moc není vidět
ale zatim se to zdá být OK
Prasklý těsnění nebo hlava to snad nebude,ve vode není olej,ani voda v oleji,nikde žádná emulze,nijak se nepřehřívá atd...
Včera mě ještě napadlo,dočetl jsem se o odlučovači oleje z turba,tak jsem pro něj byl v BMW a už je tam nový,protože ten co tam byl ,byl nehorázně špinavej a nacucanej olejem a navíc tam byl od r.v. auta,takže na to asi každej kašlal nebo nevim,když se má měnit každou 3 výměnu oleje,no a včera jsem jezdil a zatim nic,nijak nehulí,tak je možný že by to bylo tim ? že by byl už tak špinavej že by olej pouštěl někam do sání ???
Uvidíme až nebude pršet a bude sucho a nebude foukat vítr,protože v tomhle počasí toho moc nepoznám když fouká vítr tak kouř moc není vidět
