Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

pneu na E39

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#21 Příspěvek od hogi »

Také budu pořizovat nová kola , R18 8J . Měl bych dva dotazy , jak jsou na tom s kvalitou pneu Nankang , popř. Fulda.Dražší dávat nechci , vydám se dost za kola.Druhý dotaz by směřoval k rozměru pneumatik.Mám jen 520 (125kW) tudíž nevím zdali mám zvolit 235/40 R18 nebo 225/40 R18 . U druhého jmenovaného rozměru mám obavy , aby na disku nebyl tak hnusně natažen tzn. jakoby do Áčka.Nemáte někdo zkušenost?Dík moc za rady!!!!!!
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#22 Příspěvek od Studna »

Na Nankangy je tu samá chvála, takže bych se jich nebál. No a na 8J disku budou ty 225 již trochu do áčka, ale né nijak brutálně. Na 8J disk je ideální 235 a co se týče valivého odporu a výkonu 520, tak to zas tak velký rozdíl nebude, ani to nepoznáš.
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#23 Příspěvek od hogi »

Ok , půjdu tedy do 235/40 R18 , akorát jsem měl strach , že když jsou ty NanKang tak levné , že jsou to shity?!No a Fuldy už jsem jednou měl na jiném voze a nemohl jsem si stěžovat.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od eric »

hogi píše:Ok , půjdu tedy do 235/40 R18 , akorát jsem měl strach , že když jsou ty NanKang tak levné , že jsou to shity?!No a Fuldy už jsem jednou měl na jiném voze a nemohl jsem si stěžovat.


Nankangy jsou úplně v klidu,akorát,že já je tedy kupoval nové a teď už je mám třetí sezónu a nějak mi holky docela zhlučněly,takže letos je ještě vodjezdím a příští rok zkusím něco jinýho asi.Ale vzorek mám furt luxusní cca 6mm,ale asi už trochu ztvrdly :( Jinak třeba Falkeny jsou taky naprosto v klidu a zhruba v podobný cenový relaci,jako ty Fuldy,Nankangy jsou ještě malinko levnější.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#25 Příspěvek od Zdenal »

Hele chlapy a nevadí, že dáte úplně jinej průměr kola, když máte aut. převodovku? Bude to snímat jinej počet otáček kol, rychlost a bude špatně vyhodnocovat a řadit a nakonec se vykurvý, ne?
Já chci pohodlí a tak mam origoš 225/55/16" a mimochodem sedí to náádherně. Taky nemam miliony na tlumiče, ramena atd.
Takže jestli budu chtít 17", tak musim dát profil 45, když 18", tak 35.
Co vy na to?
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Player1 »

Tak jasny, že nemůžeš dát úplně jinej průměr kola-třeba 22" s vyřezanejma blatníkama. Ale 16,17,18,19 je v pohodě. Když zvolíš takovej profil, jakej tam má být, tak je rozdíl v průměru kola minimální a odchylka zanedbatelná.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od eric »

Zdenal píše:Hele chlapy a nevadí, že dáte úplně jinej průměr kola, když máte aut. převodovku? Bude to snímat jinej počet otáček kol, rychlost a bude špatně vyhodnocovat a řadit a nakonec se vykurvý, ne?
Já chci pohodlí a tak mam origoš 225/55/16" a mimochodem sedí to náádherně. Taky nemam miliony na tlumiče, ramena atd.
Takže jestli budu chtít 17", tak musim dát profil 45, když 18", tak 35.
Co vy na to?


Přesně jak píše Player1,musíš brát průměr celého kola a né jen velikost disku,když budeš mít 16-tky s vysokejma balónama,tak budeš mít skoro totožnej výslednej průměr kol jako třeba s 19-tkama a co se týče předepsaných pneu pro e39,tak u 18-tek je to vepředu 235/40/18 a vzadu 265/35/18,tak,jak je to v TP.A co se týče převodovky,to je naprostá kravina,omezovač je nastavenej furt stejně,takže se nebude nic přetáčet a odchylka na km bude cca 5km/h,takže to nechce plašit :wink: Ale to,že chceš pohodlí je samo čistě tvoje věc,i když si trochu myslím,že to pramení taky z tvýho strachu tam dát něco většího,protože si myslíš,že ti z toho automaticky padne převodovka,ale to není nic ve zlým.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#28 Příspěvek od Zdenal »

Hele vždyť to píšu, že když dáš větší alu, musíš dát menší průměr pneu, to si rozumíme :D . Akorád si nemyslim, že tý převodovce je to tak jedno...
A já mam v TP úplně jiný rozměry, který taky mám na autě.
Hele mrkni na prodej ALu-pneu jaký jsem prdával kolesa, stačilo jen koupit pneu se správnym průměrem, ale fakt nechci. Sedí to jak přibytý, když nafoukáš tak jak máš dle výrobce, tak to nemá chybu. Spočítej si kolik dáš za tlumiče, čepy ramena... Ano vypadá to pěkně :P
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od eric »

Zdenal píše:Hele vždyť to píšu, že když dáš větší alu, musíš dát menší průměr pneu, to si rozumíme :D . Akorád si nemyslim, že tý převodovce je to tak jedno...
A já mam v TP úplně jiný rozměry, který taky mám na autě.
Hele mrkni na prodej ALu-pneu jaký jsem prdával kolesa, stačilo jen koupit pneu se správnym průměrem, ale fakt nechci. Sedí to jak přibytý, když nafoukáš tak jak máš dle výrobce, tak to nemá chybu. Spočítej si kolik dáš za tlumiče, čepy ramena... Ano vypadá to pěkně :P


No pokud se bavíme o stejném autě,tudíž o e39,tak pokud nemáš v TP napsány 17-tky nebo 18-tky,tak ti to tam v klidu dopíšou,protože u některých motorizací to asi standartně nepsali do velkého TP.Ale já a spousta jiných lidí tady má v TP napsáný i ty 18-tky,který jsou posvěcený přímo výrobcem,to není žádný šméčko,jakože bych si to tam za úplatek nechal načerno dopsat.Ale jinak,já mám auto už skoro 4 roky,od začátku jezdilo na 18-tkách,te´d poslední 2 roky na 19-tkách a zatím jsem měnil jen silenbloky na spodních ramenech,tyčky stabilizátoru a dával nové tlumiče sportovní kvůli většímu snížení.Ale samozřejmně je bez diskuze,že při větších kolech to trpí víc,to je nad slunce jasný.Ale věř tomu,že na těch 265-tkách vzadu to bude držet o dost líp,než na tvých 16-tkových žiletkách :lol: To je taky nad slunce jasný!Ale tak v pohodě,prostě dodržuješ,co máš napsáno v TP,proti tomu nic nenamítám :wink:
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#30 Příspěvek od Zdenal »

To musí sedět jako kráva :D Já nejezdim zas až tak mírně, ale bojim se vletět do zatáčky rychleji, abych vůbec zjistil tu hranici. Takže fakt do dost ostrý zatáčky, kterou jezdim každej den do práce jedu max 70 a víc nemůžu a to gumy ani skoro nezapískaj. Vždycky si říkám, že pojedu rychleji, že to zkusim, ale ne ne nejde.
Asi je to tim, že jsem rozsračkoval 740i ve 150Km/h a teď mam respekt.
Takže kola ze sedmy jsem prodal a fakt mi to přijde zbytečný pro mě.
Kolik najezdíš ročně a po čem, zdá se mi to až divný s tou údržbou :o po letech. Já bohužel hlavně po Praze
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od eric »

Zdenal píše:To musí sedět jako kráva :D Já nejezdim zas až tak mírně, ale bojim se vletět do zatáčky rychleji, abych vůbec zjistil tu hranici. Takže fakt do dost ostrý zatáčky, kterou jezdim každej den do práce jedu max 70 a víc nemůžu a to gumy ani skoro nezapískaj. Vždycky si říkám, že pojedu rychleji, že to zkusim, ale ne ne nejde.
Asi je to tim, že jsem rozsračkoval 740i ve 150Km/h a teď mam respekt.
Takže kola ze sedmy jsem prodal a fakt mi to přijde zbytečný pro mě.
Kolik najezdíš ročně a po čem, zdá se mi to až divný s tou údržbou :o po letech. Já bohužel hlavně po Praze


No jezdím fakt málo,za ty necelý 4 roky jsem najel 51tis.km a jezdím hodně po městě,ale po malým,Praha,to je vražda,to bych asi řešil víc věcí :(
Odpovědět