Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Záměna motoru TDS - E36 '93 > E34 '95

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#1 Příspěvek od belch »

Dobrý večer, páni kolegové, prosím vás o radu v jedné záležitosti:

Chystám se zakoupit motor z bourané E36 (rv. údajně 93, měsíc ovšem netuším) za účelem zabudování do mé E34 rv. 95.
Typ motoru je stejný, většina věcí okolo motoru je taktéž identická, jsem ovšem na pochybách, zda bude potřeba vyměnit i řídící jednotku. Jelikož je na onom "novém" motoru čerpadlo s jinou přírubou, předpokládám, že bude i jiného typu, což by mohlo znamenat jiné řízení...

Poraďte, prosím, jsem si jistý, že už spousta zdejších diskutérů motor měnila. Děkuji předem! :wink:
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#2 Příspěvek od troutny »

To čerpadlo "93" tam nech a vyměn u něj jen ten vršek(stellwerk) z toho tvýho "95" a svojí řj motoru "95" si tam nech.
Ten vršek "93" je ještě kontaktní a více odchází,ten "95" je bezkontaktní a je lepší.Vršky jsou záměnné jen si označ polohu vršku čerpadla vůči tělu čerpadla,seřizuje se tím volnoběžná dávka,která ,ale s volnoběhem nemá co společného.
Motorová elektrika a řj motoru v E36 je zcela jiná,jinak zapojená,zcela nekompatibilní.
Stejný je jen to železo(motor) až na tu vanu.
Zkrátka vyměníš jen olejovou vanu s měrkou dopředu a napojíš svazek motorové elelktriky.
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#3 Příspěvek od belch »

Abych tomu tedy správně rozuměl: nastrojený motor rv. 93 vložím do auta, přemontuju vršek čerpadla, připojím kabelbaum a jsem hotov. Je to tak? Jak je to vlastně s příslušenstvím, je vzájemně zaměnitelné? Mám na mysli alternátor, klimakompresor, sání a výfukové parohy atd... Jelikož je motor stejného typu, domnívám se, že by tyto díly záměnné být mohly, ale s tou elektrikou jsi mi vložil do hlavy pořádného brouka.

Díky ti velmi za tvou ochotu. :)
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#4 Příspěvek od troutny »

Jo altík,parohy to je stejný.
Co stejný není je svazek motorové elektriky a řj motoru DDE,jinak propinované a pak ta vana motoru,

Vršek je potřeba označit při demontáži přesně,jde o desetiny mm,ale stejnak je lépe pak doject na diagnostiku na zkotrolování popř. doseřízení té volnoběžné hodnoty vstřikovaného množství(cca +- 5mg/vstřik).
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#5 Příspěvek od belch »

DDE zřejmě souvisí právě s tím elektronickým vrškem čerpadla, viď? Ptám se, protože prodejce zřejmě nebude příliš nadšený návrhem, že si od něj vezmu motor jen se spodkem údajně plně funkčního čerpadla.
Je tedy možné připojit čerpadlo z roku 93 na můj kabelový svazek a DDE? V takovém případě bych to nechal, jak je, a prostě hodil do auta, ale mám nepříjemné tušení, že to nepůjde, viď?
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#6 Příspěvek od troutny »

Nebude ti to komunikovat s řídící jednotkou motoru DDE.
Ta "95" má bezkontaktně snímanou polohu regulační objímky a ta "93" kontaktně potenciometricky ve vstřikovacím čerpadle.
Pak by ti to vůbec nepustilo naftu z čerpadla.
To jsem ani nedoufal,přeci že by z toho někdo sundaval ten vršek čerpadla,to hold musíš koupit komplet,a pak si to doma přehodit a napojit na to tu svijí motorovou elektriku(svazek) společně s řj motoru.
A pak ten stellwerk(vršek) prodat někomu solo.
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#7 Příspěvek od belch »

Musím říct, že pan prodejce zatím boří všechny soudy, které jsem si zatím o lidech, kteří se auty živí, vytvořil... Smění se mnou spodky čerpadel, nevidí v tom problém. Jedním slovem paráda. Nechám si tedy veškerou svou elektroinstalaci a vršek čerpadla, díky čemuž to začíná vypadat na bezproblémový swap.
Několikrát tu v posledních dnech fórem proběhla zkratka EWS, ale jelikož vlastně nic elektrického neměním, snad kromě pár čidel, nemusím si s tím dělat starosti, viď?
Převelice ti děkuji za tvé rady, pane kolego, nebýt tebe, mohl jsem udělat pořádnou pitomost... :wink:
Odpovědět