Mám 525i 24V E34 a mám nové ALU kola 235/45 17" a zjistil jsem že mám problém.
Kolo je asi 2-3cm od blatníku a občas škrtám dost mi to vadí a mám dojem že problém bude ve špatných pružinách a zadních tlumučích.
Přední kola mají minimálně 15cm mezeru mezi kolem a blatníkem zase až moc velkou.
Byl jsem s rodinou na výletě a akorát jsem sakroval jak mi pravé kolo škrtalo o blatník.
Jak jsou na tom ostatní 5ky ? je problém v pružinách a tlumičích ?
Protože 17ky jsou normálně psané na 5ku a neměl by bejt problém.
Potřebuji to akutně řešit protože za týden potáhnu vlek a nechci si ničit auto.
Mam na e34 se standardnim podvozkem 235/45/17 (ET20) a jsou vpoho, neskrtaj - ale je to tip top a jsou napul sjety. Neodstava ti neco dovnitr blatniku?
Mam asi stahane pružiny. a vím že musim vyměnit tlumiče.
Koupil jsem to tak a zatim neměnil.
Auto tahalo dost často vlek s lodí. Tak možná jsou stahané.
Poslal bych fotku klidne mam ji v mobilu. detail kola a blatníku.
Kola jsou přímo na 5ku E34 ET mam dojem 15 nebo 20 musel bych se podívat.
Starosta píše:Mam na e34 se standardnim podvozkem 235/45/17 (ET20) a jsou vpoho, neskrtaj - ale je to tip top a jsou napul sjety. Neodstava ti neco dovnitr blatniku?
Jaj, teď mi došlo, že vlastně možná kecám, protože ET tam je s nejvyšší pravděpodoností 10 - ale nepamatuju se přesně.
Starosta píše:Mam na e34 se standardnim podvozkem 235/45/17 (ET20) a jsou vpoho, neskrtaj - ale je to tip top a jsou napul sjety. Neodstava ti neco dovnitr blatniku?
Nene nic tam není. Spíše mi přijde že to bere už nárazník. Mam seriove tlumiče i pružiny. A už nějaký čas jsem přemýšlel nad tím že to auto je nějak nízko vzadu. A pokud nasedne rodinka 400KG více tak to je sakra znát.
Mám měnit jen tlumiče nebo i pružiny. ? jde mi oto co je špatny at nemenim zbytečně oboje.
mam origo sekery jsou 8J a ET20 pneu ma byt 235/45/17 ja mam 225/45/17(už byli na diskach) zadek mam asi standart předek koza a vzadu neškrta, asi budeš mit jiny ET nebo širši disk
Koukal jsem ted na to, kdyz je to prazdny, tak je mist kolem kol habadej, ale kdyz se to nalozi, no nevim nevim Zatim jsem to nezkousel - jen abych pak nezaplakal Jestli jsem to dobre pochopil, dre ti to vepredu pri rovnych kolech? Dokazu si predstavit, ze mi to bude drit v rejdu s nalozenym autem, nebo zadek ze si hodne sedne - ale nemam vyzkouseno.
Starosta píše:Koukal jsem ted na to, kdyz je to prazdny, tak je mist kolem kol habadej, ale kdyz se to nalozi, no nevim nevim Zatim jsem to nezkousel - jen abych pak nezaplakal Jestli jsem to dobre pochopil, dre ti to vepredu pri rovnych kolech? Dokazu si predstavit, ze mi to bude drit v rejdu s nalozenym autem, nebo zadek ze si hodne sedne - ale nemam vyzkouseno.
Ne právě předek je vysoko až až.
Ale jde mi o zadek. Ten je nizko i sám osobě. Nevite nekdo kolik má bejt výška zadku od země ?
Mohou to dělat tlumiče ? nebo pružiny ?
Pokud auto naložím tak to dře hlavně stačí trochu zvlněná silnice a jak to poskočí tak to dře. Pravé zadní kolo.
Kola by správně neměly škrtat ani při plném propružení nadoraz.
Možná už jsou utrhaný dorazy a pak to kolo při špatnejch tlumičích zajíždí hlouběji do podběhu, než by funkční doraz dovolil, a o ten podběh pak šktne.
tak jak psal Koto ... jestli je auto snížené nebo ne nemá mít vliv .. u obou variant může dojít k plnému propružení až na dorazy tudíž pružiny a tlumiči to nebude. ... Podle mě je buď auto bourané a špatně opravené nebo moc malé ET v kombinaci s velkou šířkou ráfku.
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Huska píše:tak jak psal Koto ... jestli je auto snížené nebo ne nemá mít vliv .. u obou variant může dojít k plnému propružení až na dorazy tudíž pružiny a tlumiči to nebude. ... Podle mě je buď auto bourané a špatně opravené nebo moc malé ET v kombinaci s velkou šířkou ráfku.
Nestraš mě že by bylo auto bourané. To snad není. Nebo spíše neni nikde nic vidět.
Druhá věc je že mi auto šíleně skáče když jedu po dálnici normálně 120-130km/h je to asi tlumičema co chci měnit ale je vidět že když jsem dal 17ky tak se auto chová uplně jinak. Po 15kách to ladně houpalo ale ted to je mazec.
Přidalo mu to na vzhledu to ano ale z jízdy už taková radost není.
Novejma tlumičema škrtání kol nevyřešíš. Maximálně nebudou škrtat tak často, ale někdy přece. Příčina toho drhnutí bude jinde.
I kdyby jsi tam ty tlumiče a pružiny neměl vůbec, auto si sedne na dorazy a pokud je všechno v cajku tak kola nikde drhnout nebudou
Chce to zkontrolovat nápravu jestli neni něco utržený nebo hnutý.
A nebo máš jednoduše nevhodný kola.
Mam na E36 17" šířka 255 vzadu origo BMW, měl jsem v háji tlumič a auto chodilo na hrbolech až nadoraz a kolo nikde nešrtalo.
Koto píše:Novejma tlumičema škrtání kol nevyřešíš. Maximálně nebudou škrtat tak často, ale někdy přece. Příčina toho drhnutí bude jinde. I kdyby jsi tam ty tlumiče a pružiny neměl vůbec, auto si sedne na dorazy a pokud je všechno v cajku tak kola nikde drhnout nebudou
Chce to zkontrolovat nápravu jestli neni něco utržený nebo hnutý. A nebo máš jednoduše nevhodný kola.
Mam na E36 17" šířka 255 vzadu origo BMW, měl jsem v háji tlumič a auto chodilo na hrbolech až nadoraz a kolo nikde nešrtalo.
A co ty dorazy mohou být ty nějak poškozené ? Dá se poznat jestli jsou špatné i pružiny musím měnit tlumiče a přemýšlím zda i tlumiče a možná ty dorazy . Potřebuji to videt na zvedáku co tam je.
Je divné že mi to dělá pravá strana. Levá to neudělala ani jednou. A taky levá je o něco vyšší.
Tipuji a budu věřit že je nějakej špatnej doraz kterej vyměním a bude to ok.
Zítra brzy ráno jedu na STK at mi proklepnou komplet podvozek.
Uvidím co všechno zjistí.
TAKZE mam et 10 takže by to mělo pasovat na pětku a kolama to určitě není.
Takže buď doraz je špatnej (nevím jak to vypadá) nebo je to bourane. Ted to už jen zjistit.
Doufam že to bude špatným dorazem.
Co jinak říkáte na ty podložky pod pružiny které zvyšují auto ?
Jde nějak poznat zda jsou pružiny stahané ? nikdo mi to neni zatim schopen říci. Ani na STK. Tam pouze zjistili nejake díly na podvozku co je na výměnu.