Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

ESP(DSC) a BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
addpar
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#1 Příspěvek od addpar »

Čau lidi,tak jsem zažil co je to zadní náhon,mokro a kombik 520 E39. Jel jsem sam na silnici a kdyz sem trosku zablbnul a zatocil volantem na jednu a pak na druhou stranu zpet do svyho pruhu tak sem dostal hodiny a skoncil na strese. Nastesti a diky Bohu jsem vyvazl zivej bez problemu a ve zdravi..
Jakej je vas nazor na BMW a jeho ovladatelnost...Je podle vas stejna nebo lepsi nez treba oktavka s predokolkou? Samozrejme mam na mysli obe auta bez ESP...
ivezcordoba
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: stř 30.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ivezcordoba »

addpar píše:...BMW a jeho ovladatelnost...

vynikající

eště že se ti nic nestalo
petabmw
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: brno

#3 Příspěvek od petabmw »

na rychlou jizdu na mokru to chce hodne umu!ja osobne zasadne na vode jedu normalne.se zadnim nahonem to plati dvojnasob!na vode ma jakikoliv auto uplne jiny jizdni vlastnosti nez na suchu.... :twisted:
addpar
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#4 Příspěvek od addpar »

joo umu a zkusenosti,coz jako zacinajici ridic asi fakt nemam..mozna na jezdeni po meste,ale jak je mokro a ja zkousim jak auto drzi a mam za sebou zadokolku s kombikem...

Je podle VAS ESP opravdu supr vec?
addpar
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#5 Příspěvek od addpar »

ivezcordoba píše:
addpar píše:...BMW a jeho ovladatelnost...

vynikající

eště že se ti nic nestalo


ja vim,mel sem stesti,po tech hodinach jsem skoncil v asi pulmetrovym prikopu a tam se zacal kutalet..E39 prokazala tuhost karoserie bych rekl,ikdyz po poli byl ten naraz asi dost tlumenej..

mozna me nekdo kdo je z bmwklubu videl,stalo se to v nedeli 29.3.2009 u Kurimi na te silnici I. tridy smer svitavy
petabmw
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: brno

#6 Příspěvek od petabmw »

auto je total??
addpar
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#7 Příspěvek od addpar »

petabmw píše:auto je total??

nvm to jeste jiste,krome narazniku,jednech dveri a celniho skla to nejde moc poznat,kdo vi co se posralo v motoru,mozna chladic a taky je promackla trosku strecha vpredu,to mozna nepujde spravit..
petabmw
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: brno

#8 Příspěvek od petabmw »

na plechy se vys........r!hlavne ze ses ok. ale je to skoda taky sem jednou havaroval a neni to nic prijemnyho
addpar
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#9 Příspěvek od addpar »

petabmw píše:na plechy se vys........r!hlavne ze ses ok. ale je to skoda taky sem jednou havaroval a neni to nic prijemnyho


Ty ses ptal,esi je to total nebo ne :wink: ....ja vim,jel jsem kolem 80km/h,dopadl jsem nejlip jak mohl...ted me akorat stve,ze sem to vubec zkousel na silnici,vim,ze bmw je radost z jizdy,ale misto E39 kterou sem si moc oblibil bych nejradsi mel treba AUDI A4 QUATTRO +ESP...nebo neco co proste ''vic drzi''..na suchu to asi neni takova jizda jak v Bawu,ale jak naprsi,je to o zivot to BWW...musi se jezdit opatrne...
ivezcordoba
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: stř 30.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od ivezcordoba »

nemyslim si že by na to měla vliv zadokolka, roztočí se ti po určitejch pohybech jakýkoliv auto ať už ho pohání přední nebo zadní kola. udělal sem hodiny v Primeře asi ve 110km/h po průjezdu námrazou na silnici která jinak byla suchá (bez brzd, bez plynu), akorát se mi povedlo to udržet na silnici

a jinak sem tě tam viděl vylízat z auta, ale nezastavoval sem, jednak k tobě někdo běžel, pak to taky moc nešlo, sem jel směr Brno a to eště v řadě aut a vypadals v pohodě, i když otřeseně
addpar
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#11 Příspěvek od addpar »

ivezcordoba píše:nemyslim si že by na to měla vliv zadokolka, roztočí se ti po určitejch pohybech jakýkoliv auto ať už ho pohání přední nebo zadní kola. udělal sem hodiny v Primeře asi ve 110km/h po průjezdu námrazou na silnici která jinak byla suchá (bez brzd, bez plynu), akorát se mi povedlo to udržet na silnici, sám nevim jak

a jinak sem tě tam viděl vylízat z auta, ale nezastavoval sem, jednak k tobě někdo běžel, pak to taky moc nešlo, sem jel směr Brno a to eště v ředě aut a vypadals v pohodě, i když otřeseně


Joo nastesti jsem vpohode,otresene mozna jo,ale nic me nebolelo,nemotala se mi hlava nebo tak neco,spis me strasne sralo co sem udelal za blbost,proc zkousim co vydrzi na mokru E39 zrovna na silnici. Asi mas pravdu, ze se kazdy auto dostane do smyku,kdyz to pokousis,ale asi porad plati,ze zadokolka do toho jde ''ochotneji''..v te rychlosti sem ani nestihl udelat neco jako kontra volantem,ani sem asi nebzdil..
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Syrup »

taky uz jsem poucenej, ale ja naopak mel vyply DSC a bylo sucho. driftik do zatacky, zacal jsem tam vlat jak hadr na holi no a skoncil jsem na travniku. jediny co to schytalo byl naraznik, a to je jen trosku odrenej od betonovy skruze ktera se tam valela, nic vic. jesteze jsem to nevzal primo, nestalo tam auto, nikdo tam nesel, zadny zabradli.. no zprdele klika :) dlouho potom jsem to dsc nechal radsi bejt :D od ty doby vim ze takovyhle kraviny uz jenom na letisti 8)
petabmw
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: brno

#13 Příspěvek od petabmw »

auto nebo motorka v protismeru tak je to jasny!toto sou takovi varovani nez se neco stane
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#14 Příspěvek od HAMANN »

Samo ze kdyz mas pohon na zadek tak na to musis myslet, a kdyz mas silnej motor tak na to musis myslet porad! Predokolka je urcite bezpecnejsi, to uridi kdejaka zenska, ale kdyz hodi prdeli zadokolka to uz musis vedet jak na to!!
petabmw
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: brno

#15 Příspěvek od petabmw »

nekdy se az ruce zamotaj :D
addpar
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#16 Příspěvek od addpar »

HAMANN píše:Samo ze kdyz mas pohon na zadek tak na to musis myslet, a kdyz mas silnej motor tak na to musis myslet porad! Predokolka je urcite bezpecnejsi, to uridi kdejaka zenska, ale kdyz hodi prdeli zadokolka to uz musis vedet jak na to!!


Je to tak no...ale když to hodí prdelí v 80km/h a stane se mi to od autoškoly poprvé v životě,tak jsem ani nebrzdil ani mě nenapadla korekce auta volantem,ikdyž BMW EXPERT by to asi zvládl...už nechci auto bez ESP,sice s tím nemam zkusenost,ale cetl sem toho tolik a videl videii,ze je to asi fakt supr vec!
addpar
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#17 Příspěvek od addpar »

addpar píše:
HAMANN píše:Samo ze kdyz mas pohon na zadek tak na to musis myslet, a kdyz mas silnej motor tak na to musis myslet porad! Predokolka je urcite bezpecnejsi, to uridi kdejaka zenska, ale kdyz hodi prdeli zadokolka to uz musis vedet jak na to!!


Je to tak no...ale když to hodí prdelí v 80km/h a stane se mi to od autoškoly poprvé v životě,tak jsem ani nebrzdil ani mě nenapadla korekce auta volantem,ikdyž BMW EXPERT by to asi zvládl...už nechci auto bez ESP,sice s tím nemam zkusenost,ale cetl sem toho tolik a videl videii,ze je to asi fakt supr vec!


tim BMW EXPERTEM jsem nemyslel konkretni osobu,ale nekoho kdo umi zkrotit zadokolku..
ivezcordoba
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: stř 30.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od ivezcordoba »

tak brždění by ti nepomohlo nejlepší je jen korigovat volantem. hlavně je třeba si všecko zkusit někdo mimo cesty. ESP i jiny systemy by určitě pomohly
Rudyno
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#19 Příspěvek od Rudyno »

Chlape tak ja te videl, resp uz len to tvoje opustene auto. Auto dle miho nazoru bylo v poklidu pojizdne.. skousel jsi ho vubec rozjet?
ale jak jsem videl to auto tam tak jsem si rikal ze ti nekdo vjel do cesty nebo tak.. ale to jsem fakt necekal ze pri jezdeni z pruhu do pruhu hodis auto a po vodis ho 30metru po poli... si fakt c*rak tohle udelat autu... jsem tam jel odpoledne/k veceru a na rovny ceste takle auto rozhodit to je teda umeni.
Uz takhle mam nervy ze rozdavaj ridicaky..
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od assassin_tl »

no tohle je podle me uvazovani absolutne mimo... neuridim auto bez elektronickejch asistentu tak ne ze "zvolnim" umerne tomu co umim, ale radsi se poohlidnu po autu s elektronickym asistentem... jako ESP dokaze hodne, ale fyzikalni zakony taky "neochcije". S tim ESP to pak ulitne taky, ale ve vetsi rychlosti a bude to o dost vetsi rana... radsi bych zkousel v mensich rychlostech a v min nebezpecnejch mistech... treba okruh v sosnove:) a na mokru to na limit s jistotou dostane malokdo.. to se podle me neda:)

jinak treba oktavak prvni generace je v tehle limitnich situacich taky dost pretaciva, me sel zadek bokem asi 4x za dobu co sem s ni jezdil, jednou az tak ze kontra nepomohlo a pretocilo se to hned druhejma dverma napred, dalsi kontra... a otocka po zpatku, pak sem sel na brzdy a auto otocil zas cumakem napred a uz pomalu nabrzdach zaplul do pangejtu, auto nemelo ani skrabanecek.. z prdele klika.....

asi jsem pri tom prvnim smyku ubral plyn(bylo to v cca 110 na 5ku, na mokru) myslim ze kdybych s tim kontra jeste pridal ze by se to mozna podarilo srovnat.... tezko rict, ESP by to mozna urovnalo i s tim ubranim.

kazdopadne se s bmw ucim po dlouhejch letech s predokolkama tak bych se zeptal zkusenejsich jak jezdi zatacky se zadokolkou a pripadne co s tim kdyz to v zatacce uthnu, kontra je jasny, ale jestli s plynem, ubrat, vyslapnout spojku apod ... treba konkretne u E36 328.

u predokolky jsem byl zvyklej ze jsem jel zatacku +- na hrane, kvileni gum a lehce cejtit ve volantu "mekknuti" a pak jsem pridavanim plynu reguloval zatacku, kdyz sem pridal tak to slo nedotacive ven, kdyz sem ubral zase se to chytlo a jelo to oblouk, takze sem plynovym pedalem takhle reguloval drahu jakou sem chtel (nez se oktavka zblaznila a z bedotacivyho auta tam hodila zadek a sla dverma napred:) )
Odpovědět