Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rozebíral někdo klimakomresor na e34? Repase...
Ahojte. Rád bych si zrepasoval klimakompresor na e34 525TDS. Měl ho někdo z vás už rozebraný? Kolem hřídele, která pohání vnitřní střeva klimapumpy musí být asi nějaké těsnící kroužky - guffera.. a ty právě chci vyměnit. Nějak se mi ztrácí chladicí směs... nevrtal jste se v tom někdo? Případně kde to těsnění sehnat a kolik stojí? Díky moc...
Jestli si nejsi jist, že ti R 134a uniká kolem hřídele kompresoru, tak si nech klima naplnit detekční barvou a pod UV lampou zjisti skutečné místo úniku. Repase kompresoru by tě jako laika asi vyšla poměrně draho
Sady pro přetěsnění jsou dostupné. Běžný autokutil končí u výměny ložiska nebo elektromag.spojky kompresoru. Ovšem odvážným štěstí přeje.

CBFranta píše:Jestli si nejsi jist, že ti R 134a uniká kolem hřídele kompresoru, tak si nech klima naplnit detekční barvou a pod UV lampou zjisti skutečné místo úniku. Repase kompresoru by tě jako laika asi vyšla poměrně drahoSady pro přetěsnění jsou dostupné. Běžný autokutil končí u výměny ložiska nebo elektromag.spojky kompresoru. Ovšem odvážným štěstí přeje.
Nu myslím že takový běžný laik zase nejsem, ale nechci něco rozloupnout a pak zjistit, že to dohromady nedám nebo zjistit, že sem zničil těsnění, který už neseženu... ta detekční kapalina je dobrá, ale nevím, jestli mi zjistí tak malý unik - pán předemnou to prý jednou za dva roky doplňoval... Chci si teď nechat naplnit klimu, tak ať to nemusím dělat každý rok - byla by to škoda...
Pod UV lampou nejdeš i velmi malou netěsnost. Ne hned, třeba až za 14 dní.Je pravdou, že je nutno překontrolovat celý systém klimatizace a k některým komponentům se může opravdu vemi špatně- kondenzátor, výměník atd.Nechtěl jsem se, Tě dotknout, že jsi laik, omlouvám se. Vycházel jsem pouze z toho, že klimakompresor je složitý komponent na opravu, díly a nářadí.
CBFranta píše:Pod UV lampou nejdeš i velmi malou netěsnost. Ne hned, třeba až za 14 dní.Je pravdou, že je nutno překontrolovat celý systém klimatizace a k některým komponentům se může opravdu vemi špatně- kondenzátor, výměník atd.Nechtěl jsem se, Tě dotknout, že jsi laik, omlouvám se. Vycházel jsem pouze z toho, že klimakompresor je složitý komponent na opravu, díly a nářadí.
Ale ne to je v poho:)) Mě se jen tak někdo nedotkne:) Ale já čoveče slyšel, že tuhle detekční kapalinu ti tam sice napustí, ale není to pro provoz. Tudíž, když najdeš netěsnost, kudy to uniká, chce tu detekční kapalinu zase vypustit a dát tam čistý chladicí medium... a můžeš mi říct tvůj názor na výměnu toho vysoušeče? Je to zapotřebí dělat třebas jednou za pět let? Jakou funkci tam přesně má??
Detekce těsnosti jak píšeš je detekce za použití dusíku. To je kontrola na základě poklesu měřených tlaků. Klima se nesmí zapnout. To co píšu já je detekce na základě několika odměřených ccm barviva přidaného do R 134a. Případný únik se detekuje UV lampou a žlut.brýlemi. Barva v chlad.systému zůstává. Vysoušeč v chlad.okruhu má funkci zachycení všech vhkostí a případných nečistot nalézajících se v chlad. okruhu. aby se nedostaly ke kompresoru, který by poškodily. Servisní výměna po 3 letech společně s recyklací R 134a a doplněním chladiva do systému a oleje do klimakompresoru. Všechny druhy vysoušečů jsou v katalogu ACI. Stačí?
CBFranta píše:Detekce těsnosti jak píšeš je detekce za použití dusíku. To je kontrola na základě poklesu měřených tlaků. Klima se nesmí zapnout. To co píšu já je detekce na základě několika odměřených ccm barviva přidaného do R 134a. Případný únik se detekuje UV lampou a žlut.brýlemi. Barva v chlad.systému zůstává. Vysoušeč v chlad.okruhu má funkci zachycení všech vhkostí a případných nečistot nalézajících se v chlad. okruhu. aby se nedostaly ke kompresoru, který by poškodily. Servisní výměna po 3 letech společně s recyklací R 134a a doplněním chladiva do systému a oleje do klimakompresoru. Všechny druhy vysoušečů jsou v katalogu ACI. Stačí?
Dík moc!! Takže mi natuty doporučíš asi koupi vysoušeče viď, když ta klima v mým autě se asi 2roky nekroutila, kór když vyndali klimakompresor a ty hadice jen omotaly a zakonzervovali, aby do nich nevnikal bordel... kouknu na ten katalog, ale nevíš zhruby cenu toho vysoušeče?? A nevíš i kolik deci oleje se do klimy dává? Sem zaslechl dvě.. a co je to za olej? Mám možnost že mi to naplní tou R 134a jeden maník co plní chladírenský boxy za cca 500,- tak bych ho rád vyzkoušel, ale rád bych mu stál za zadkem a říkal co tam má dát...
Promiň, dříve jsem se k tomu nedostal. Najdi si autodílnu, kde mají automat, nebo poloautomat na plnění autoklimatizace. Mají k dispozici katalog vozidel, kde je přímo popsána váha R134a pro daný automobil, včetně množství a druhu oleje. Tam ti rovněž poradí jak postupovat když budeš montovat starý, nebo nový klimakompresor (kvůli oleji v kompresoru) a rovněž vyřešíte vysoušecí filtr. Není na tom nic složitého, jen musíš vědět o co gou. Cena plnění R134a s barvou a olejem cca 800-1200,-Kč. Vysoušecí filtr dle druhu od 500-2500,-Kč. Desinfekce klima cca 500,-Kč.
CBFranta píše:Promiň, dříve jsem se k tomu nedostal. Najdi si autodílnu, kde mají automat, nebo poloautomat na plnění autoklimatizace. Mají k dispozici katalog vozidel, kde je přímo popsána váha R134a pro daný automobil, včetně množství a druhu oleje. Tam ti rovněž poradí jak postupovat když budeš montovat starý, nebo nový klimakompresor (kvůli oleji v kompresoru) a rovněž vyřešíte vysoušecí filtr. Není na tom nic složitého, jen musíš vědět o co gou. Cena plnění R134a s barvou a olejem cca 800-1200,-Kč. Vysoušecí filtr dle druhu od 500-2500,-Kč. Desinfekce klima cca 500,-Kč.
Dík moc!!! Po tomhle asi fakt zajedu ke specialistům a ne k maníkovi, kterej plní kompresory mrazáků...

Serifus píše:Hele a doporučujete zkusit doplnit chladicí médium? Někde se píše, že je to uzavřenej okruh a že nic neuniká a tudíž se do toho nemá lézt. Mě to ale přijde divný....
Vem si systém chlazení u auta a např.ledničky. Princip je naprosto stejný. Rozdíl je v tom, že u ledničky je kompresor uložen v olejové lázni (ta černá kovová koule v lednici) a veškeré spoje jsou letovány tvrdou pájkou. Tedy, zde asi není pro plyn R134a úniku. Teď auťák - i když budou všechny komponenty autoklima v pořádku,tak k únikům dochází přes spoje trubek např. u kompresoru,filtru,kondenzátoru, tlakového ventilu atd. Tyto spoje jsou zatěsněny silikon. O kroužky. Dle serv.údajů může dojít ročně k úniku R134a o váze až 120 g. Proto tedy jednou za cca 3 roky servis klima. Osobně doporučuji klima nedoplňovat, ale provést rekuperaci a nové plnění na předepsané hodnoty R134a a odpovídajícího množství a druhu oleje.
Tak do toho asi půjdu. Našel jsem v Praze servis a maj akci. Tohle:
AKCE ROKU 2009 - SERVIS KLIMATIZACE ZA 800,- Kč!!! V akci od 1.1.2009 do odvolání.
Servis autoklimatizace za cenu 800,- Kč obsahuje:
- odsátí a recyklace staré chladící náplně včetně starého oleje
- vakuování s vysoušením okruhu
- podtlaková zkouška těsnosti klimatizačního okruhu
- plnění chladícím médiem R134a
- EXTRA POUZE U NÁS - předběžná detekční kontrola úniku chladícího média UV lampou v ceně!!!
Následující úkony jsou účtovány navíc na základě aplikovaného množství:
- doplnění nového oleje (10g - 30g)
- doplnění chybějícího množství chladiva ( obvykle se doplňuje 100g, množství náplně je předepsané výrobcem vozu)
- alternativní doplnění kontrastní látky ( doporučená 1 dávka, umožňuje odhalit netěsnosti)
Délka trvání 45 min.
Čištění ultrazvukem maj za 600,-
Je to dobrá cenovka? Nebo předraženost??
AKCE ROKU 2009 - SERVIS KLIMATIZACE ZA 800,- Kč!!! V akci od 1.1.2009 do odvolání.
Servis autoklimatizace za cenu 800,- Kč obsahuje:
- odsátí a recyklace staré chladící náplně včetně starého oleje
- vakuování s vysoušením okruhu
- podtlaková zkouška těsnosti klimatizačního okruhu
- plnění chladícím médiem R134a
- EXTRA POUZE U NÁS - předběžná detekční kontrola úniku chladícího média UV lampou v ceně!!!
Následující úkony jsou účtovány navíc na základě aplikovaného množství:
- doplnění nového oleje (10g - 30g)
- doplnění chybějícího množství chladiva ( obvykle se doplňuje 100g, množství náplně je předepsané výrobcem vozu)
- alternativní doplnění kontrastní látky ( doporučená 1 dávka, umožňuje odhalit netěsnosti)
Délka trvání 45 min.
Čištění ultrazvukem maj za 600,-
Je to dobrá cenovka? Nebo předraženost??