Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#281 Příspěvek od Brátn Moderátor »

mě to dělá obráceně, když přepnu z benzínu na plyn spotřeba jde o 2 litry dolů
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#282 Příspěvek od Brátn Moderátor »

samozřejmě jen podle BC, fakticky jde cca o 0,5-1l nahoru
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#283 Příspěvek od Filozof »

Tak to máte nějaké dodrbané kluci. Mě to žere uplně stejně jako u benzínu ... možná max litr rozdíl ...ale sakra nepatrně. nemělo by to ani škubnout nic. Jinak je to špatně nastavene. Mě to upravili a jezdí to uplně stejně at přepnu kamkoliv. Jen u plynu mám větší krouták od spodu. V pohodě ledu na 900ot ...auto táhne velmi slušně. benzín je oproti plynu slabej.

I co se týče zvuku u LPG je takovej bručivější ...

Nevim proč ale někdy má LPG stavy že táhne jakoby lépe. Dneska ráno do práce prumerna spotřeba 8.8litru na sto ...a to jsem držel rychlost mezi 120-140km a 15min brno. Nevim jestli je to vlhkým počasím ...
Protože vlhkej vzduch má s benzínem větší energii při spalování než suchej vzduch bez vody.

Pokud se osvědčí vstřik vodní mlhy do sání jako uspora paliva a vetší výkon pujdu do toho taky. Uvidime. Píše se o hodnotách 20-30procent.
Ale chci to videt v realu.

:wink:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#284 Příspěvek od Brátn Moderátor »

taky jsem na to zvědavý, s benzínem vím, že to nejspíš jde, ale bude to fungovat i s plynem a za jakou cenu :?: no takhle tankuju jen benzín a plyn, ještě tam lít vodu, tak to budu na pumpě největší frajer, že mi to jezdí i na vodu :wink:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#285 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Lolita píše:Taky vam pri prepnuti na benzin znacne klesne spotreba. Ttj. treba misto 12.5 tak 9.8 apod.?

Bratn píše:mě to dělá obráceně, když přepnu z benzínu na plyn spotřeba jde o 2 litry dolů
samozřejmě jen podle BC, fakticky jde cca o 0,5-1l nahoru

kralik píše:Jo, ale vi buh z ceho to BC presne pocita :)

Spotřebu BC počítá z délky otevření vstřiků, tuto hodnotu dostává od ECU motoru.
ECU pro LPG přejímá od ECU motoru délku otevření benzínového vstřiku (a benzínové vstřiky odpojí) a případně provede teplotní nebo jiné drobné korekce. Tryska omezující průtok LPG musí být vybrána při montáži tak, aby délka otevření vstřiku LPG byla shodná délkou vstřiku benzínu, jinak hrozí problémy s regulací bohatosti směsi.
Např. nastartuju na benzín, zpětnou vazbou od lambda sondy ECU motoru nastaví délku vstřiku tak, aby byla správná bohatost směsi. Po přepnutí na LPG, nejsou-li trysky na LPG o správném průtoku, je směs nesprávně bohatá a trrvá několik desítek km než to ECU ze signálu z lambda sondy upraví. Jsou z toho potom problémy s "podpálenými ventily" ap.
Budou-li trysky zvoleny správně, budou délky vstřiků stejné na LPG i na benzín a BC pak bude na obě paliva ukazovat stejnou spotřebu. Kdo má tyto spotřeby rozdílné, může očekávat do budoucna problémy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#286 Příspěvek od Filozof »

Francis píše:
Lolita píše:Taky vam pri prepnuti na benzin znacne klesne spotreba. Ttj. treba misto 12.5 tak 9.8 apod.?

Bratn píše:mě to dělá obráceně, když přepnu z benzínu na plyn spotřeba jde o 2 litry dolů
samozřejmě jen podle BC, fakticky jde cca o 0,5-1l nahoru

kralik píše:Jo, ale vi buh z ceho to BC presne pocita :)

Spotřebu BC počítá z délky otevření vstřiků, tuto hodnotu dostává od ECU motoru.
ECU pro LPG přejímá od ECU motoru délku otevření benzínového vstřiku (a benzínové vstřiky odpojí) a případně provede teplotní nebo jiné drobné korekce. Tryska omezující průtok LPG musí být vybrána při montáži tak, aby délka otevření vstřiku LPG byla shodná délkou vstřiku benzínu, jinak hrozí problémy s regulací bohatosti směsi.
Např. nastartuju na benzín, zpětnou vazbou od lambda sondy ECU motoru nastaví délku vstřiku tak, aby byla správná bohatost směsi. Po přepnutí na LPG, nejsou-li trysky na LPG o správném průtoku, je směs nesprávně bohatá a trrvá několik desítek km než to ECU ze signálu z lambda sondy upraví. Jsou z toho potom problémy s "podpálenými ventily" ap.
Budou-li trysky zvoleny správně, budou délky vstřiků stejné na LPG i na benzín a BC pak bude na obě paliva ukazovat stejnou spotřebu. Kdo má tyto spotřeby rozdílné, může očekávat do budoucna problémy.


Skvěle napsané. Díky francisi. Chtelo by to napsat FAQ nejake info pro lidi ohledne LPG co se má dodržovat. Nejaké DESATERO s LPG. Pro všechny at nám to dobře jezdí bez problémů. At problém řešíme rychle pokud nastane ...dříve než nám něco uplně odejde. Viz moje kdysi pumpa palivova ....atd. At se všichni neučíme na svých chybách. To je špatné. Musíme se navzájem popostrkovat dopředu. :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#287 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

FAQ sekce na fóru vznikne, dejme tomu trochu času.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#288 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jj opravdu jsi to vysvětlil dobře, takže délka vstřiku LPG je řízena z lambdy, tak to se potom nedivím, že to mám rozdílný, když mám asi lambdu v háji, v Renocaru mi řekli, že jim lambda ukazuje blbosti, ale že to bude z toho plynu co jsem do toho dal, osobně si myslím, že je to blbost, protože to žere i trávu kolem silnic, když jedu na benzín cca 20l/100km, proto mám nastavený určitý tlak na plynu, aby to dávkovalo, tak nějak pořád stejným tlakem, takže asi bude nutný se na ty lambdy podívat :roll:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#289 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud auto nejede správně/dobře na benzín, nepojede ani na LPG. To co uděali tví mechanici je "rovnák na ohejbák".

Mě výměna lambda sond, se kterými to na benzín jelo v normě, ale už byly mimo toleranci, snížila spotřebu LPG o litr/100 km.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#290 Příspěvek od stallker »

Tak mám první problém s LPG, vyjezdil jsem nádrž, dva dny jsem jezdil na benzín a včera jsem natankoval plnou plynu a teď pokaždý, když se to přepne na plyn, tak to hned zapípá a vrátí se to zpět na benzín. :?

Zítra když to vyjde, tak to nechám zdiagnostikovat a pak poreferuju.
Jinak je to ňáká polská sekvence a je to tam necelý dva roky, zítra až vyndám kabiňák, tak zjistim co tam vůbec je, už jsem s plynem auto koupil a doteď v pohodě
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#291 Příspěvek od Brátn Moderátor »

pokud jsi nádrž vyjel úplně do prázdna, tak jsi v ní mohl mít bordel, který se tam často dostane při tankování s LPG a ucpalo ti to filtry a teď to nemá dostatečný tlak a tak to samo přepíná zpět na benzín, takže bude nutná jejich výměna, já raději nádrž nikdy nevyjíždím úplně do prázdna
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#292 Příspěvek od stallker »

závada vyřešena - bylo to čidlo tlaku a podtlaku (taková černá malá krabička s označením PS-01) prostě kleklo

ale při diagnostice se vyjasnili další nečekané věci kolem plynu, až jsem se nestačil divit

nejdřív zahlásila moc velké trysky, tak jsme jednu vyšroubovali a čučíme, 2,7mm místo 2,0. Tak je všechny zacínovali, převrtali na 2mm, nasadili a už ukazovala správný hodnoty.

tak že to půjdem projet s noťasem (načíst mapy) , že je mám smazaný, den předtim jsem odpojoval plus

tak jsme projeli, načetli jedna báseň, vypl jsem klíček, znovu zapl a mapy opět smazány, pánové jsou ale znalí v oboru, tak je hned trklo že jsou přehozené plusy - přes klíček a na přímo- a taky že jo
přehodili je správně a vše fachá jak má. tak že předtím pokaždý když jem to vypl, tak se mi resetovala řídící jednotka lpg - síla :roll:

ještě bylo nastavený, aby se to přeplo na plyn až přesáhnu otáčky nad 2000, tak to nastavili jen podle teploty 30 stupňů a teď se přepíná samo krásně na volnoběh

předtim, když se to ohřálo a přeplo to na plyn, tak vždycky chvíli na volnoběh houpaly otáčky, to prej mohlo být těma velkýma tryskama, teď už to nedělá

jsem se nestačil divit, měl by u toho být ten tatar co to tam montoval, taky by se asi podivil
maxiik01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 17.07.2008 00:00

#293 Příspěvek od maxiik01 »

ahoj , konečně jsem narazil na příznivce LPG

měl sem 328i na LPG , najel sem s ní 60tis na plyn bez problémů , po nehodě jsem šel do e46 330i s tím že půjde zase do plynu , a ejhle , problém...

nemáte někdo zkušenosti přímo s tímto motorem???
po výměně reduktoru a vstřikovačů mám stále problém s tím že mi svítí kontrolka chyby motoru a motor začne jít na 5 válců , je možné že by byla chyba v lambdě??? podotýkám že motor má najeto 250tis.km

nějaké rady??? zkušenosti???
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#294 Příspěvek od Filozof »

maxiik01 píše:ahoj , konečně jsem narazil na příznivce LPG

měl sem 328i na LPG , najel sem s ní 60tis na plyn bez problémů , po nehodě jsem šel do e46 330i s tím že půjde zase do plynu , a ejhle , problém...

nemáte někdo zkušenosti přímo s tímto motorem???
po výměně reduktoru a vstřikovačů mám stále problém s tím že mi svítí kontrolka chyby motoru a motor začne jít na 5 válců , je možné že by byla chyba v lambdě??? podotýkám že motor má najeto 250tis.km

nějaké rady??? zkušenosti???


Zajdi na diagnostiku. Mě taky jednu dobu strašně zlobilo auto a bylo to LAMBDOU. A taky jsem měnil váhu vzduchu před rokem když zlobilo.
Diagnostika ti ukáže kde je problém. Tipuji Lambdu osobně. Možná se ale mýlím a zrada je někde jinde. Držím palce. :wink:
maxiik01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 17.07.2008 00:00

#295 Příspěvek od maxiik01 »

...na benzín je to v poho , to šlape jak hodinky , ale jak se to přepne do LPG je problém , po kolika km doporučujete měnit svíčky??? podotýkám že motor nešetřím

ještě jedna otázečka , máte představu od kud Vám bere řídící jednotka plynu signál ??? můj plynař to zapojil na dráty co vedou k indukčce , mluvil i o alternativě připojení k otáčkoměru či čidlu vačku...

když to zrovna jede , není problém letět na LPG přes 240km/h což je slušný , boužel jsme zatím pořád ve vývoji , silnější reduktor , místo 1ohm vstřikovačů 3ohm , teď je na řadě jiná řídící jednotka , plynař už je z toho nešťastný protože se s takovými problémi nesetkal, ale jo dost možné že je problém přímo v motoru.

zkusím tu diagnostiku...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#296 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

maxiik01 píše:... máte představu od kud Vám bere řídící jednotka plynu signál ??? můj plynař to zapojil na dráty co vedou k indukčce , mluvil i o alternativě připojení k otáčkoměru či čidlu vačku...

Nevím, jaký máš systém. Mám sekvenční Tartarini a vzhledem k šesti indukčním cívkám to určitě není napojené na ně. Pokud s tím tvůj plynař takto laboruje a tvé auto je pro něj pokusným králíkem, doporučuju vyměnit plynaře.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
maxiik01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 17.07.2008 00:00

#297 Příspěvek od maxiik01 »

jednotka je pro 6 válců - stačí ji jeden impuls pro zjištění otáček motoru , nabavím se o signálu pro vstřik pro jednotlivé cívky vtřikovačů , ten je samozřejmě od každého vstřiku benzinu zvlášť

jak psal Filozof - chce to okouknout diagnostiku - přece jen nemám jistotu zda je motor ready ,

traduje se že co se neprojeví na benzín plyn ukáže.

plynař... co člověk to názor... co plynař to jiná technika kterou preferuje...

zkoušel sem se ptát jinde , ale každý ti řekne: nechte to auto tu , do dvou dnů Vám dáme vědět , bude Vás to stát okolo 10ti tisíc...
ale jistotu člověk nemá...dej 10tis...a pak ti auto předaj se slovy...chyba je v motoru ne v LPG , víš z toho mám docela obavy
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#298 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Sice nevím, jak to máš daleko, ale mám velmi dobré zkušenosti s http://www.lkauto.cz Diagnostika na objednání během dopoledne, práce rychlá a kvalitní.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
maxiik01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 17.07.2008 00:00

#299 Příspěvek od maxiik01 »

...díkec , zkusím je oslovit , mám to ale hooodně z ruky
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#300 Příspěvek od 540david »

Tak jsem dneska přijel k pumpě a Flaga zdražila plyn z 12.90 na 15.90! :mad: :mad: Ty zasra... zku..... pí.. zje.... hodně dlouho jsem to musel vydejchávat. Cena plynu jde dolů a ty mamrdi zdražujou.

Jinak pro ty, komu auto startuje cca 6s je nutný dát do potrubí zpětnej ventil, aby se po vypnutí neuvolnil zbytkovej plyn z reduktoru. Potom je auto "uchlastaný". Těď auto staruje perfektně.
Odpovědět