
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automatická převodovka
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 289
- Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mam dotaz. Docela casto se mi stava ze delsi dobu s autem stojim, zaparkuju du neco koupit, pripadne neco poresit, dochladit turbo atp. a nemam srdece furt zhasinat a startovat motor. Je lepsi pri takovem stani, dejme tomu 5 a vice minut davat P, nebo radeji N? A co se s prevodovkou deje v obou rezimech? Diky
Michelin píše:Mam dotaz. Docela casto se mi stava ze delsi dobu s autem stojim, zaparkuju du neco koupit, pripadne neco poresit, dochladit turbo atp. a nemam srdece furt zhasinat a startovat motor. Je lepsi pri takovem stani, dejme tomu 5 a vice minut davat P, nebo radeji N? A co se s prevodovkou deje v obou rezimech? Diky
Rozhodně používej polohu P. Poloha N by měla být spíše nouzová na potlačení auta, ať už v garáži nebo někde na silnici. Rozdíl mezi oběma polohami tuším je v nastavení lopatek wandleru, tudíž i tlaku v hydraulickém systému. Z hlavy to přesně už nevím, musel bych to někde pohledat.
- George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Kontaktovat uživatele:
Zave píše:chapci, jak je to s vyrazovanim za jizdy na N a pak zpetne za jizdy na D? Nici se streva? Ne ze bych to praktikoval jen jsem nad tim premyslel...![]()
A jeste jedna otazka, podrazovani (brzdeni motorem) se steptronikem neprinasi zadnou ujmu ze?
Diky
Já o tom nepřemýšlim a dělam to, takže jak to je?? (na převodovce mam najeto 250 tis tak aby ještě něco vydržela)


E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon 02.05.2005 00:00
- Bydliště: Prague
- Kontaktovat uživatele:
N-ko davat neni potreba, vdyt ta prevodovka umi vyrazovat sama kdyz je malo zatizena.
Co jsem zjistil ted v zime ze je velky problem, je chytrost brzdeni motorem. Jak prevodovka zjisti, ze je malo zatizeny motor, vozidlo zrychluje a ridic pribrzdi, tak prevodovka podradi a brzdi motorem. Asi si umite predstavit co se stane, kdyz jedete v serpentine z prudkeho kopce ktery je osliznuty a ta blbka podradi... dost se divim, ze tam neni naprogramovano, ze pri teplotach nizsich nez 3 stupne nepodrazuje.
V tomto pripade doporucuju pouzivat N, protoze prekvapeni s podrazenim je hodne funky..
Co jsem zjistil ted v zime ze je velky problem, je chytrost brzdeni motorem. Jak prevodovka zjisti, ze je malo zatizeny motor, vozidlo zrychluje a ridic pribrzdi, tak prevodovka podradi a brzdi motorem. Asi si umite predstavit co se stane, kdyz jedete v serpentine z prudkeho kopce ktery je osliznuty a ta blbka podradi... dost se divim, ze tam neni naprogramovano, ze pri teplotach nizsich nez 3 stupne nepodrazuje.
V tomto pripade doporucuju pouzivat N, protoze prekvapeni s podrazenim je hodne funky..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon 02.05.2005 00:00
- Bydliště: Prague
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam jeste tu E34kovou, 560Z... modely se snow rezimem byly myslim i v e34, ale na tuty v E32 (3er neznam), ale to myslim melo jediny ucel a to razeni v nizsich otackach a na rozjezd od 2 stupne. Nic o zruseni podrazovani tam neni.
da se to obejit prez manualni zarazeni stupne volicem, pak je to nejaky semi-sportovni rezim... ale problem je v tom, ze z kopce chcete mit vyrazeno, a kdyz zarazeno, tak vetsinou co nejvyse nebo proste tak akorat kousek nad volnobezne otacky.
Kdyz ted jedu v te serpentine, tak davam Nko, dole zastavim a zaradim.
E39 ´97 me tohle delala taky, akorat s tim rozdilem, ze o tom dyl premyslela.
da se to obejit prez manualni zarazeni stupne volicem, pak je to nejaky semi-sportovni rezim... ale problem je v tom, ze z kopce chcete mit vyrazeno, a kdyz zarazeno, tak vetsinou co nejvyse nebo proste tak akorat kousek nad volnobezne otacky.
Kdyz ted jedu v te serpentine, tak davam Nko, dole zastavim a zaradim.
E39 ´97 me tohle delala taky, akorat s tim rozdilem, ze o tom dyl premyslela.
- George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Kontaktovat uživatele:
A proč se nesmi davat N z D?? Nějaký duvod, nebo jen jedna babka povidala, já to dělam už 3 měsíce a převodovka řadí, ted o víkend i driftovala na strahově
Jak já to beru že by se to třebas teda nemělo, ale potom nechápu, proč to neni zalockovaný čudlikem jako ostatní rychlosti, když mam D mohu přeředit na N bez zmáčknutí pojistky, stejně jako to jde 1-2-3 ale zpátky už jedině přez pojistku, tak jak to tedy je?? Ničí se něco nebo ne??
Pokud mam D tak ano, brzdí motorem, ale já třebas chci jet z kopce na volnoběh. Jinak samozřejmě neřadim nic s vytočenym mototrem, normálně na volnoběh

Jak já to beru že by se to třebas teda nemělo, ale potom nechápu, proč to neni zalockovaný čudlikem jako ostatní rychlosti, když mam D mohu přeředit na N bez zmáčknutí pojistky, stejně jako to jde 1-2-3 ale zpátky už jedině přez pojistku, tak jak to tedy je?? Ničí se něco nebo ne??
Pokud mam D tak ano, brzdí motorem, ale já třebas chci jet z kopce na volnoběh. Jinak samozřejmě neřadim nic s vytočenym mototrem, normálně na volnoběh


E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
George_D píše:A proč se nesmi davat N z D?? Nějaký duvod, nebo jen jedna babka povidala, já to dělam už 3 měsíce a převodovka řadí, ted o víkend i driftovala na strahově![]()
Jak já to beru že by se to třebas teda nemělo, ale potom nechápu, proč to neni zalockovaný čudlikem jako ostatní rychlosti, když mam D mohu přeředit na N bez zmáčknutí pojistky, stejně jako to jde 1-2-3 ale zpátky už jedině přez pojistku, tak jak to tedy je?? Ničí se něco nebo ne??
Pokud mam D tak ano, brzdí motorem, ale já třebas chci jet z kopce na volnoběh. Jinak samozřejmě neřadim nic s vytočenym mototrem, normálně na volnoběh
Z polohy D můžeš vyřadit do N, dokonce to máš uvedené i v uživatelském manuálu jako doporučení při smyku. Potíž je v tom, že někteří řidiči, navyklí různých „zlozvyků“ z manuálního řazení, mají za jízdy tendenci čachrovat mezi polohama N a D příliš často (v domění že na neutrál to nic nežere...).
Každopádně převodovce to moc neprospívá, přesněji neprospívá jí především návrat z N do D za jízdy. To že jí to neprospívá ještě neznamená, že se při tom nutně musí rozpadnout.
Zatímco dřív výrobce dával různá doporučení jak se chovat k tomu či onomu, aby to mělo co nejdelší životnost, dnes už se upozorňuje jenom na vyložené šílenosti typu „něřadit polohu P za jízdy“. Pamatuju si třeba na doporučení, že na polohu P nebo N by otáčky něměly přesáhnout cca 4000 min. Dnes je to každému jedno, v Autosalonu na Primě ukazujou jak se motor při stání vytáčí až k omezovači, automat neautomat. Stejně tak při měření emisí, mechanik roztůruje auto nadoraz (majitelé dieselů vědí...) a nějaký automat ho přece nemůže vůbec zajímat...
Prioritou je nezatěžovat zákazníka přehršlem instrukcí a doporučení, ta převodovka tu dvouletou záruku obvykle přežije i s hodně velkým blbem za volantem.
- George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Kontaktovat uživatele:
Díky to jsem chtěl slyšet, vyřazuji prakticky jen na jednom useku kdy je dlouhy tahly kopec a nechci aby mi to motorem brzdilo, protože brzdí moc. Nedělam to často a rozhodně neřadim pod otáčkama, diky 


E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!