Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Nightvish
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: ned 06.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#181 Příspěvek od Nightvish »

Tak teď by mě zajímalo jak vážný to tedy je a na kolik by vyšla oprava...Ale to mi asi nikdo nezodpoví... :(
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#182 Příspěvek od Tashiro »

Nightvish píše:Tak teď by mě zajímalo jak vážný to tedy je a na kolik by vyšla oprava...Ale to mi asi nikdo nezodpoví... :(


Sám sis odpověděl... zajeď do servisu... já byl v prevodovka.cz a komu jsem jej doporučil, byl spokojen a já taky. Ale nejsou jediný, sou tu i klubáci.
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#183 Příspěvek od Michelin »

Mam dotaz. Docela casto se mi stava ze delsi dobu s autem stojim, zaparkuju du neco koupit, pripadne neco poresit, dochladit turbo atp. a nemam srdece furt zhasinat a startovat motor. Je lepsi pri takovem stani, dejme tomu 5 a vice minut davat P, nebo radeji N? A co se s prevodovkou deje v obou rezimech? Diky
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#184 Příspěvek od mario42 »

Michelin píše:Mam dotaz. Docela casto se mi stava ze delsi dobu s autem stojim, zaparkuju du neco koupit, pripadne neco poresit, dochladit turbo atp. a nemam srdece furt zhasinat a startovat motor. Je lepsi pri takovem stani, dejme tomu 5 a vice minut davat P, nebo radeji N? A co se s prevodovkou deje v obou rezimech? Diky


Rozhodně používej polohu P. Poloha N by měla být spíše nouzová na potlačení auta, ať už v garáži nebo někde na silnici. Rozdíl mezi oběma polohami tuším je v nastavení lopatek wandleru, tudíž i tlaku v hydraulickém systému. Z hlavy to přesně už nevím, musel bych to někde pohledat.
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#185 Příspěvek od Michelin »

Ok, diky. Celou dobu sem praktikoval P.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#186 Příspěvek od Zave »

chapci, jak je to s vyrazovanim za jizdy na N a pak zpetne za jizdy na D? Nici se streva? Ne ze bych to praktikoval jen jsem nad tim premyslel... :)
A jeste jedna otazka, podrazovani (brzdeni motorem) se steptronikem neprinasi zadnou ujmu ze?
Diky 8)
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#187 Příspěvek od George_D »

Zave píše:chapci, jak je to s vyrazovanim za jizdy na N a pak zpetne za jizdy na D? Nici se streva? Ne ze bych to praktikoval jen jsem nad tim premyslel... :)
A jeste jedna otazka, podrazovani (brzdeni motorem) se steptronikem neprinasi zadnou ujmu ze?
Diky 8)


Já o tom nepřemýšlim a dělam to, takže jak to je?? (na převodovce mam najeto 250 tis tak aby ještě něco vydržela) :twisted:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#188 Příspěvek od Michelin »

Ano vyrazeni na N a zpetne zarazeni na D je pro prevodovku to nejhorsi. Takze nedelat.
Lolita
Registrovaný
Příspěvky: 588
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#189 Příspěvek od Lolita »

Me prevodovka obcas kopne docela silne na sportovni rezim, kdyz s autem znacne blbnu. To je predpokladam zamer.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#190 Příspěvek od BeXTeR »

N-ko davat neni potreba, vdyt ta prevodovka umi vyrazovat sama kdyz je malo zatizena.

Co jsem zjistil ted v zime ze je velky problem, je chytrost brzdeni motorem. Jak prevodovka zjisti, ze je malo zatizeny motor, vozidlo zrychluje a ridic pribrzdi, tak prevodovka podradi a brzdi motorem. Asi si umite predstavit co se stane, kdyz jedete v serpentine z prudkeho kopce ktery je osliznuty a ta blbka podradi... dost se divim, ze tam neni naprogramovano, ze pri teplotach nizsich nez 3 stupne nepodrazuje.

V tomto pripade doporucuju pouzivat N, protoze prekvapeni s podrazenim je hodne funky..
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#191 Příspěvek od Michelin »

Ono vubec je ten automat uplne debilni na snehu, kdyby mel steptronic aspon nejakej snowrezim. Ale ono se to kompenzuje tou moznoszi manualniho razeni.
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#192 Příspěvek od CZAirwolf »

Michelin píše:Ono vubec je ten automat uplne debilni na snehu, kdyby mel steptronic aspon nejakej snowrezim. Ale ono se to kompenzuje tou moznoszi manualniho razeni.


Stare automaty (e36 atd) snehovy rezim maji, nerikej, ze novejsi nema ??
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#193 Příspěvek od mario42 »

CZAirwolf píše:Stare automaty (e36 atd) snehovy rezim maji, nerikej, ze novejsi nema ??


Novější automaty mají už jen autoadaptabilní režim, takže opatrné jízdě (na sněhu) by teoreticky měly porozumět.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#194 Příspěvek od BeXTeR »

Ja mam jeste tu E34kovou, 560Z... modely se snow rezimem byly myslim i v e34, ale na tuty v E32 (3er neznam), ale to myslim melo jediny ucel a to razeni v nizsich otackach a na rozjezd od 2 stupne. Nic o zruseni podrazovani tam neni.

da se to obejit prez manualni zarazeni stupne volicem, pak je to nejaky semi-sportovni rezim... ale problem je v tom, ze z kopce chcete mit vyrazeno, a kdyz zarazeno, tak vetsinou co nejvyse nebo proste tak akorat kousek nad volnobezne otacky.

Kdyz ted jedu v te serpentine, tak davam Nko, dole zastavim a zaradim.

E39 ´97 me tohle delala taky, akorat s tim rozdilem, ze o tom dyl premyslela.
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#195 Příspěvek od George_D »

A proč se nesmi davat N z D?? Nějaký duvod, nebo jen jedna babka povidala, já to dělam už 3 měsíce a převodovka řadí, ted o víkend i driftovala na strahově :lol:
Jak já to beru že by se to třebas teda nemělo, ale potom nechápu, proč to neni zalockovaný čudlikem jako ostatní rychlosti, když mam D mohu přeředit na N bez zmáčknutí pojistky, stejně jako to jde 1-2-3 ale zpátky už jedině přez pojistku, tak jak to tedy je?? Ničí se něco nebo ne??
Pokud mam D tak ano, brzdí motorem, ale já třebas chci jet z kopce na volnoběh. Jinak samozřejmě neřadim nic s vytočenym mototrem, normálně na volnoběh :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Uživatelský avatar
Misa Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3383
Registrován: pát 01.10.2004 00:00
Bydliště: Praha východ

#196 Příspěvek od Misa Moderátor »

Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran :oops:

Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ... :lol:
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#197 Příspěvek od JaneCk »

To Misa:
Nestane se vůbec nic, akorát nevytáhneš klíče ze spínačky. Tudíž tě to donutí dát do P, abys je mohla vytáhnout (nastartovat), případně do N, abys mohla nastartovat :wink:
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#198 Příspěvek od mario42 »

George_D píše:A proč se nesmi davat N z D?? Nějaký duvod, nebo jen jedna babka povidala, já to dělam už 3 měsíce a převodovka řadí, ted o víkend i driftovala na strahově :lol:
Jak já to beru že by se to třebas teda nemělo, ale potom nechápu, proč to neni zalockovaný čudlikem jako ostatní rychlosti, když mam D mohu přeředit na N bez zmáčknutí pojistky, stejně jako to jde 1-2-3 ale zpátky už jedině přez pojistku, tak jak to tedy je?? Ničí se něco nebo ne??
Pokud mam D tak ano, brzdí motorem, ale já třebas chci jet z kopce na volnoběh. Jinak samozřejmě neřadim nic s vytočenym mototrem, normálně na volnoběh :wink:


Z polohy D můžeš vyřadit do N, dokonce to máš uvedené i v uživatelském manuálu jako doporučení při smyku. Potíž je v tom, že někteří řidiči, navyklí různých „zlozvyků“ z manuálního řazení, mají za jízdy tendenci čachrovat mezi polohama N a D příliš často (v domění že na neutrál to nic nežere...).
Každopádně převodovce to moc neprospívá, přesněji neprospívá jí především návrat z N do D za jízdy. To že jí to neprospívá ještě neznamená, že se při tom nutně musí rozpadnout.

Zatímco dřív výrobce dával různá doporučení jak se chovat k tomu či onomu, aby to mělo co nejdelší životnost, dnes už se upozorňuje jenom na vyložené šílenosti typu „něřadit polohu P za jízdy“. Pamatuju si třeba na doporučení, že na polohu P nebo N by otáčky něměly přesáhnout cca 4000 min. Dnes je to každému jedno, v Autosalonu na Primě ukazujou jak se motor při stání vytáčí až k omezovači, automat neautomat. Stejně tak při měření emisí, mechanik roztůruje auto nadoraz (majitelé dieselů vědí...) a nějaký automat ho přece nemůže vůbec zajímat...
Prioritou je nezatěžovat zákazníka přehršlem instrukcí a doporučení, ta převodovka tu dvouletou záruku obvykle přežije i s hodně velkým blbem za volantem.
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#199 Příspěvek od George_D »

Díky to jsem chtěl slyšet, vyřazuji prakticky jen na jednom useku kdy je dlouhy tahly kopec a nechci aby mi to motorem brzdilo, protože brzdí moc. Nedělam to často a rozhodně neřadim pod otáčkama, diky :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#200 Příspěvek od Tashiro »

Misa píše:Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran :oops:

Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ... :lol:


Nevytáhneš klíček...
Odpovědět