Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Že by zkrat? ...poraďte, pls

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Susi »

Zdravím,

v posledním měsíci se mi občas (asi 5x) stalo - jedu a najednou jakoby šlus (auto škubne (na okamžik ztratí výkon), vypne a zapne se rádio, problikne ASR, ABS, BC někdy zahlásí, že je problém s venk. osvětlením) - když vypnu a znovu zapnu světla, hláška zmizí.
Vždycky to byl jen mžik, tak půl sekundy.
Včera jedu večer domu a zas to samý, ale už 2 sekundy a zas jedu....

Jelikož nechci někde zůstat viset, musim to rychle opravit a Vás se chci zeptat na názor...
V autě mám dodělávanou hudbu s externím zesilovačem, ale hraju už přes půl roku a auto takhle blbne měsíc.

Bojim se, aby mě to někde nenechalo.
Máte někdo podobnou zkušenost? Čím to může být??

Děkuji všem :!:
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Klubové ID: 950
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od BMWPower »

Měl jsem e32 735i. Dělalo mi to stejný. Byla v háji jednotka- Prvně bych zajel na diagnostiku a až po tom co ukáže bych ppřemýšlel. :wink:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Susi píše:V autě mám dodělávanou hudbu s externím zesilovačem, ale hraju už přes půl roku a auto takhle blbne měsíc.
Podle toho, jak popisuješ, že se rozsvítí ASC+ABS, vypne rádio atd. bych řekl, že vypadává dodávka elektriky. Když se (u kteréhokoliv BMW) palubní napětí sníží pod určitou mez, rozsvítí se to ASC+ABS a tím signalizuje, že nebude fungovat. Po vypnutí klíčku a novém nastartování nebo po dosažení dostatečného napětí sama zhasne. Určitě se Ti to stalo, když jsi dal nohu z plynu, např. při řazení.

Takže zkontrolovat :
- kvalitu připojení (+) a (-) baterie
- stáří a kapacitu baterie (hustoměr), třeba baterka odchází, už začíná zima :D
- napětí, které dává alternátor (13,6-14,2 Voltu)
- to zapojení externího zesilovače, některá hudební zařízení a zvláště přídavné kondenzátory dokážou stáhnout elektriku z celého auta
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#4 Příspěvek od kupca »

Mám teď vlastěn úplně to samé.
Diagnostika myslím nic neukáže (zkoušel jsem načíst chyby a žádné tam nejsou), jednotka neudělá úplné vypnutí všeho (nejen motoru). Navíc mi to vymazalo naprogramované hodnoty co se má zobrazovat na displeji přístrojů z BCa zhoršuje se to. Dneska mi to škublo 5x. A když jsem odjížděl z parkoviště, tak auto vyplo a bylo bez elektriky 3 sekundy, pak normálně nastartoval. Jako by tam byl zkrat (ten by se projevil 640A startovací proud....), nebo úplné odpojení alternátoru a baterky.
Tak jsem odkrytoval v kufru baterku a propojení plusových drátů (silné pojistky) od baterky a všeho ostatního. Zahejbal jsem s tím vším a odpoledne už mi nic nepotkalo. Tak uvidím zítra po ránu (možná nedojedu do práce. :-) ). Pak chci zkusit tohle celé rozebrat, očistit, prostříkat a složit. Myslím si, že to bude v tom - něco podobného píše i starML.

P.S. baterku mám necelý rok starou a v pořádku. :-)
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Susi »

Díky za rady.

Na diagnostiku se rozhodně chystám, alternátor si nechám změřit, už se domlouvám u "Pupíků"...

S Kupcou máme tentýž problém, to je jisté.
Jen pro info - tenhle víkend jsem najel cca 300km, hodně pojížděk, celou dobu v pohodě. Ovšem dnes, těsně po výjezdu zase "škub" a po pár desítkách metrů opět a víc - musel jsem zastavit, motor zhasl. Potom nový start - vše OK, startér točil normálně, baterka nebyla vybitá.
Moje barerka rozhodně nová není, ale závada uřčitě nebude v ní, podle mě ani v alternátoru.

Řídící jednotka, jak jsem se dozvěděl, ovládá jen motor, takže ABS+ASC by se při jejím kolapsu nemělo rozsvítit, vypnout rádio už vůbec ne.... ale díky za tip :wink:


"Madu" od Pupíků mi říkal o případu, kdy trafo xenonů vytvořilo proti kostře výboj a auto se pak zachovalo podobně. Je fakt, že mi dnes zase vyskočila hláška o závadě na levém předním světle.... :? Nevim, možná náhoda.

Každopádně budu velmi rád, pokud někoho z Vás ještě něco napadne... DÍÍKY!

Kupco, dej vědět... :wink:
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#6 Příspěvek od kupca »

Takže jsem to v neděli navečír ještě rozhodil a promazal a složil. Od té doby musím zaťukat všechno v pohodě. Předtím mi to udělalo pokaždé po noci, nebo když to víc jak 4 hodiny stálo. Včera do práce a zpět v pohodě a dneska taky. Takže si myslím, že závada byla vzadu u baterky spojení na kostru, ale i plusový pol.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Susi »

Taky zkontroluju baterku + okolní kabeláž a uvidíme... :wink:
Odpovědět