Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E46 330d - skusenosti a problemy, turbo

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
DominikB
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: sob 12.07.2008 00:00

#1 Příspěvek od DominikB »

Ako jeden z mala dieselov sa mi tento sestvalec velmi paci, nepouziva twin turbo, takze mensia nachylnost na chyby, jednoducho dobra kompenzacia. Od 1000RPM ma (subjektivne) syty zvuk pripominajuci skor benzin. O tyzden budem mat 330d 204 HPS.

Zaujimaju ma vase skusenosti s turbom pri tomto motore. Zvucny problem u trojkovych BMW je "zhorene" turbo. Udajne pri 320tkach je trochu poddimenzovane, nespravnou manipulaciou dochadza k prudkemu skrateniu zivotnosti. U 330d by malo vydrzat o nieco viac.

V 5kovej rade sa tusim montoval ten isty motor 330d 204 HPS do 12/2002 a mam znameho, ktory ma najazdene 250 000km a s turbom ziadne problemy. Dieselove motory je kvoli turbu vzdy potrebne zohriat a po dlhsej rychlej jazde (dialnici) napr. pri zastavke na cerpacej stanici nevypinat motor - tankovat so zapnutym motorom. Aspon tak som sa dopocul od skuseneho znameho. Turbo by sa vraj malo prirodzene vychladit so zapnutym motorom aspon 3 min, inak dostava "sok", a potom skoro skapina.

Co je na tom pravdy? Zhorelo tu uz niekomu turbo na 320/330? Cena za nove je pekelna palka :twisted:
DominikB
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: sob 12.07.2008 00:00

#2 Příspěvek od DominikB »

Dokud je olej protékající turbodmychadlem čistý a výfukové plyny nejsou příliš horké, dokáže být turbodmychadlo velice spolehlivé, ale správné zacházení je důležité. Po rychlé jízdě (resp. jízdě na vysoký výkon) se musí motor před vypnutím nechat běžet ještě zhruba 2 minuty na volnoběh a umožnit tak dochlazení turbodmychadla. Pokud se to neudělá a motor se vypne, olej přestane cirkulovat a zůstane v přehřátém turbodmychadle, kde může dojít k jeho přepálení. Přepálený olej potom může ucpat svůj přívod a způsobit tak poškození turbodmychadla. Turbodieselové motory nejsou k tomuto tak náchylné, protože teplota jejich výfukových plynů je nižší než u benzinových motorů.
Odpovědět