Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

"tukání" z motoru ??

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Susi »

Zdravím,

Please, řekněte Váš názor.
Mám 523i, manuál, najeto 220tis., nežere olej, po slušném člověku. Když jsem auto před 10tis.km. kupoval, motor šel sametově. Dneska jde vlastně taky, výkon stejnej, spotřeba výborná, jen se mi začíná z motoru po zahřátí ozývat takové ťukání. Není to bouchání, cvakání, prostě takový ťukťukťuk cca 3krát za sekundu. Slyšet je to zespoda a hlavně z pravé strany motoru.
Z čeho nemám uplně dobrej pocit je řazení - určitě mě čeká spojka a + setrvák, ale zatím to není tak hrozný. Když chcípnu motor se sešlápnutou spojkou, je klid, když bez spojky, ozve se malinký klepnutí, což ukazuje na loučící-se setrvák. Zatím ale žádné vybrace a s autem se dá vpoho jezdit.

Co může to ťukání způsobovat? Může to být setrvák?

Díky za rady! :wink:
MichalKus
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 27.03.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MichalKus »

Ahoj sice se v tom sam nevyznam ale myslim ze ano...... cetl jsem to tady nekde kdosi mel stejny problem jako ty. Akorad ti ted nereknu kde to bylo ale myslim ze to bylo v sekci u 3kove rady. :roll:
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Susi »

Dík, zkusím pohledat..
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Susi »

Tak jsem nic nenašel.
Jen něco o hydroštelech, který by to teoreticky mohly taky způsobovat. Mám na oleji 10tis. km, ale chtěl jsem ho měnit až tak ve 12tis.
Asi si pospíšim a uvidim.

Zajímalo by mě taky, jestli do tohohle motoru s najetýma 220.tis km je lepší dávat pořád plnou syntetiku, nebo spíš kvalitní popo.
Za těch 10tis.km jsem dolil max 0,5l oleje (plná s. Total), což se mi zdá dobrý...

Tak co myslíte? :wink:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od xSAFA »

To ťukání může dělat i nějaká kladka řemenu, nebo altík, klimakompresor, servo..... me to delalo taky divne ruzne klapave zvuky a zjistil jsem ze to byla servopumpa a po vymene oleje v servu to ustalo ale ceka me jeste repase altíku ten taky nepěkně ševelí. Takže bych zkouknul i toto věci popř zkusil střiknout oleje k lozisku kladek a k remenici altíku...


K tomu oleji plná nebo polo tak se to už dlouho nedělí, lil bych tam to co se tam dávalo předpokládám 5W40. Co vím tak pokud má auto už něco naběhané tak někdo přechází na "hustší" 10W40 ale zkušenost s tím nemám.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Susi »

Takže o víkendu jsem se trochu zaposlouchal. Zvuk vychází 100% z motoru. Pokud přiložím ruku na vrchní dekl, cítím malé rázy. Dělá to na po zahřátí na volnoběh a při mírně zvýšených otáčkách. Při cca 2500ot. to už slyšet není, myslím. :?
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Susi »

To se fakt nikomu nestalo? No těpic.. :(
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#8 Příspěvek od Maslista »

Susi mně přijde, že to auto moc pozoruješ... ty si snad horší než já.. :lol:
..já když koupil to moje a vyměnil olej tak mi taky přišlo jako by mi to klepalo někde od kliky.. později jsem se zaposluochal i u jiných motorů a slyšel to tam taky.. přestal jsem to řešit a jezím dodnes .. 8)

s tím olejem určitě použij plnou syntetiku.. a zkrať interval.. já po koupi zkrátil interval na 6.000km a další výměny provádím po 10.000km (interval výměny na palubce mám 25.000km) motor mám krásně čistej od výměny do výměny nevezme ani kapku..
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Susi »

Jenže mě v tom fakt ťuká. :D Co jsem se bavil s lidma, tak se divěj, že se to děje až po zahřátí, což vylučuje hydroštely (díkybohu).
Možná by to mohl dělat některej vstřik. Uvidim, ale určitě s tim zajedu k Pupíkům, ať to skouknou.

U 5w-40 oleje zůstanu. Když to vůbec nežere olej, tak proč dávat jinej.
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#10 Příspěvek od Radek »

Podle me, prave to, ze se to deje pri zahrati muze ukazovat na ty hydrostely...
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Susi »

Hydroštely prej klapou za studena a pak se to zlepší... :?:

Včera jsem zjistil, že za studena to dělá taky, jen malinko míň. On tožiž ten vrchní plast po ohřátí začne lehce rezonovat a pokud na něj přitlačím, zvuk se trochu utlumí. Vychází to z pravé strany - někde od ventilů. Doufám, že to bude ten vstřik...

Na víkend jedu na Pálavu (cca 500km), tak snad něco neoddělám.. :roll:
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#12 Příspěvek od Radek »

a jen co se ohreje motor tak zas muzou zacit klapat, pac olej zridne....
sean
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00

#13 Příspěvek od sean »

Nechci tě strašit,ale měl jsem podobnej problém a skočilo to výměnou motoru.Kdybych to slyšel,řekl bych ti 100% co to je,-)
Teď jde ještě o to jestli ti to klepe v pravidelných intervalech,nebo ledabyle.
Taky mi to začlo takhle klepat,rázi jsem cítil na horním deklu motoru a nakonec to byla klikovka:o)(pak to taky může být pístní čep)
Jd eo to,že pokud máš motor studený,má olej větší hustotu.Pěkně ti tlačí zespoda na píst a vůe v čepu se tolik neprojevuje.Jak se ale ohřeje,olej zřídne a vůle se projeví klepání.
Klepe to více-méně tak jak popisuješ.........od 2000 výše a pak se to zmírní.Jak otáčky klesají opět k této hranici,zase se to rozklepe a na volnoběhu takřka zmizí.Někdy uplně.Hlavně při studeném motoru to neni slyšet skoro vůbec.
Naejzdit s tím můžeš ještě tisíce kilometrů.Nebo okamžitě přestat jezdit a nechat to dát do kupy,dokud není zničená klika atd................................

Přeji aby to nebyl tento problém :wink:
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Susi »

Takže už znám příčinu!!

Minulý týden jsem byl na jednom vrakovišti (kde i opravujou) BMW a týpek mi řekl, že to bude vanos. Jelikož tomuhle moc nerozumím, kývnul jsem a řekl, no to je teda pěkný... :roll:

Tohle pondělí jsem byl v BMW, kde mi servisák po 10ti minutách poslouchání řekl, že to bude na 90% podpálenej vejfukovej ventil na 5. válci. Že se to musí rozebrat a uvidí se, ale že to nebude levný...

Před třema hodinama jsem se vrátil od kluků "Pupíků" ze Svojetic. Po 2 minutách co to poslouchali řekli, že to je divný, jako by to prej někde foukalo. Sundali dekl na motoru a utáhli mi volnou svíčku na 3.válci!!! :lol:

Jsem trouba, že jsem najezdil s autem od koupě 10tis. km a ještě jsem se nepodíval na svíčky. :oops: Nojo no...
Svíčky jsou good a pravděpodobně při poslední výměně zapomněli tu jednu dotáhnout.
Mám radost jak malej kluk!! :D Motůrek zase samet...

Jestli si o někom myslím, že je člověkem na svym místě, pak je to právě tahle "dvojka" Horáček + Dubský... Vřele Vám doporučuju, maj to prostě v malíku!
Odpovědět