Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW e36 M3 koupě
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 19.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 19.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha
- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
No nejprv by si měl napsat jakou přesně verzi M3 by sis přál. Jestli E36 M3 3,0 či E36 M3 3,2. Pak jestli prahneš po Saloonu, Coupe či Cabrio.
Když to vemu tak ňák všeobecně.:
Ono je těžký přesně říct na co si dávat pozor, ono je to více méně podobný jako u každýho jinýho auta, jen s tím, že tady bud vše mizí o něco rychleji či se o to musíš starat s větší pečlivostí. Základem je samozřejmě motor, kterej by neměl vydávat žadný řechtavý zvuky a měl by mít sametově čistý zvuk, měl by mít v sobě nalitý motorový olej 10W-60 nic jinýho tam nepatří. S tím sou spojeny další věci a to, že tento typ oleje se při studeným startu pomaleji ohřívá, proto by se motor prvních pár km neměl honit a jen ho lechtat na 2-2500 ot/min, než se ručka teploty oleje dostane výš, pak můžeš postupně přidávat na plynu. Provozní teplota je, ale až na 90-100 °C. Takže pokud předešlý majitel tento ritual před každou jízdou neprováděl, tak škodil motoru. U 3,0 verze je Single Vanos u 3,2 je Double Vanos. U verze 3,2 sou občas s Double Vanosem problémy, vědčinou po cca 120 tis. km odchází. Projevuje se to jak řachtavým zvukem, tak i poklesem výkonu.
Další věcí je podvozek a brzdy. Hodně jetých M3 má buď v horším stavu podvozek (silentbloky, tyčky řízení - stabilizátory, čepy, tlumiče a nebo brzdy. Sportovní jízda s tímto autem se na těchto dílech holt vyřádí. Proto se při koupi opět zaměřit na různé pazvuky, které by auto vydávat nemělo. Další věc, která by mohla překvapit je spojka či samosvorný diferencial. U starších verzí už může být chycenej zadní díl výfuku. Rozhodně bych se při koupi podíval pod auto a omrkl stav vozu ze spod, zda někde neprosakuje olej ( motor, převodovka, diferencial), dále stav už výše zmiňovaných silnebloků a stav hardyspojky na kardanu, vědčinou pokud je původní, tak guma už je hodně ztyřelá, popraskaná a je vhodné jí vyměnit.
Myslím, že pro začátek by tohle stačilo ( na všechno jsem si určitě nevzpomněl), ale každopádně bych Ti pokud to s tou koupí opravdu myslíš vážně, doporučil místního člena M3maniaca, který M3 žije a opravdu ví, jakej kousek je šrot či jakej je v pěkným stavu s minimálníma investicema do začátku. Stačí mu jen říct parametry, jaký by si chtěl, aby M3 mělo (barva, výbava) a vše zařídí -doveze. Mám s ním a nejen já velice dobré zkušenosti.
Když to vemu tak ňák všeobecně.:
Ono je těžký přesně říct na co si dávat pozor, ono je to více méně podobný jako u každýho jinýho auta, jen s tím, že tady bud vše mizí o něco rychleji či se o to musíš starat s větší pečlivostí. Základem je samozřejmě motor, kterej by neměl vydávat žadný řechtavý zvuky a měl by mít sametově čistý zvuk, měl by mít v sobě nalitý motorový olej 10W-60 nic jinýho tam nepatří. S tím sou spojeny další věci a to, že tento typ oleje se při studeným startu pomaleji ohřívá, proto by se motor prvních pár km neměl honit a jen ho lechtat na 2-2500 ot/min, než se ručka teploty oleje dostane výš, pak můžeš postupně přidávat na plynu. Provozní teplota je, ale až na 90-100 °C. Takže pokud předešlý majitel tento ritual před každou jízdou neprováděl, tak škodil motoru. U 3,0 verze je Single Vanos u 3,2 je Double Vanos. U verze 3,2 sou občas s Double Vanosem problémy, vědčinou po cca 120 tis. km odchází. Projevuje se to jak řachtavým zvukem, tak i poklesem výkonu.
Další věcí je podvozek a brzdy. Hodně jetých M3 má buď v horším stavu podvozek (silentbloky, tyčky řízení - stabilizátory, čepy, tlumiče a nebo brzdy. Sportovní jízda s tímto autem se na těchto dílech holt vyřádí. Proto se při koupi opět zaměřit na různé pazvuky, které by auto vydávat nemělo. Další věc, která by mohla překvapit je spojka či samosvorný diferencial. U starších verzí už může být chycenej zadní díl výfuku. Rozhodně bych se při koupi podíval pod auto a omrkl stav vozu ze spod, zda někde neprosakuje olej ( motor, převodovka, diferencial), dále stav už výše zmiňovaných silnebloků a stav hardyspojky na kardanu, vědčinou pokud je původní, tak guma už je hodně ztyřelá, popraskaná a je vhodné jí vyměnit.
Myslím, že pro začátek by tohle stačilo ( na všechno jsem si určitě nevzpomněl), ale každopádně bych Ti pokud to s tou koupí opravdu myslíš vážně, doporučil místního člena M3maniaca, který M3 žije a opravdu ví, jakej kousek je šrot či jakej je v pěkným stavu s minimálníma investicema do začátku. Stačí mu jen říct parametry, jaký by si chtěl, aby M3 mělo (barva, výbava) a vše zařídí -doveze. Mám s ním a nejen já velice dobré zkušenosti.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 19.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha
díky moc za rady právě že v typech M3 e36 se moc nevyznám tak se mi každý info hodí. Až to budu kupovat tak se na něj asi obrátím. jaký se dělali typy a motorizace? Kolik je tak ideální cena pěknýho kousku nebo jak se to pohybuje. zatím jsem měl štěstí jen na e36 325i která byla za 120 000kč. Ale byla v celkem dobrým stavu. Koukal jsem u nás od 200t ale to budou asi šroty co?:-) za kolik se dá tak sehnat v německu? pěkná s nájezdem tak do 150t? Díky moc
- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
GeorgosAc píše:Kastanoid píše:Mě by zajímalo jak se s M3 žije jako s autem na denní ježdění. Například v zimě.
v zime je dobre udrzovane ///M3 jen v garaži
Přesně tak, do zimy bych neměl srdce ho pustit. A za další větší šance to někde rozsekat. Jinak pokud by si to chtěl vyloženě na denní ježdění, tak si připrav pořádně naducanou peněženku.

Z vlastní praxe mohu říci, že s M3 se jezdí každý den úplně v pohodě, jen třeba si zvyknout na trochu vyšší spotřebu. já jezdím 13,2-13,4 město, mimo město 12l. Ono jezdit v zimě na sněhu nebo v létě na mokru je jedno, jen musíš mít cit v noze a rozum v hlavě.
Ad M3 a zima: Dobře udržované M3 (ale všeobecně i jiná auta) nemusí stát v garáži a nebudou reznout, jen je třeba se o ně správně starat.
Celkově se s M3 dá jezdit celý rok, každý den.
Ad M3 a zima: Dobře udržované M3 (ale všeobecně i jiná auta) nemusí stát v garáži a nebudou reznout, jen je třeba se o ně správně starat.
Celkově se s M3 dá jezdit celý rok, každý den.