chci se zeptat, na jakém principu funguje viscospojka.
Před nedávnem jsem ji vyndaval kvůli výměně vodní pumpy a zdá se mi, že od té doby se mi visca spíná hodně brzo - cca 96C, což v praxi znamená, že ji mám sepnutou po zahřátí téměř pořád.
Má na funkci viscospojky vliv moment utažení? (jestli jsem ji třeba moc/málo neutáhl nebo tak...)
Pochopte, chci se dřív poradit, než ji půjdu koupit...
Utažení vliv nemá, co jsem ji přidělával, tak tam je plná převlečná matice takže visca utažená na krev se protáčí stejně jako jemně dotažená...
Vliv to nemá, max. o trošku lepší prostup tepla z hřídele vodní pumpy, ale to je zanenbatelné a navíc visca snad reaguje na teplý vzduch co na ní jde z chladiče.
chci se zeptat, na jakém principu funguje viscospojka.
Před nedávnem jsem ji vyndaval kvůli výměně vodní pumpy a zdá se mi, že od té doby se mi visca spíná hodně brzo - cca 96C, což v praxi znamená, že ji mám sepnutou po zahřátí téměř pořád.
Má na funkci viscospojky vliv moment utažení? (jestli jsem ji třeba moc/málo neutáhl nebo tak...)
Pochopte, chci se dřív poradit, než ji půjdu koupit...
DÍKY
Keď mi v servise menili vodnú pumpu, technik ma upozornil aby som nekládol vrtulu na ležato, že sa zničí viscospojka. Neviem presne ako to
funguje, ale možno to bude príčina častejšieho spínania.
občas se stane že když ji vyndáš a položíš tak se tím zničí stává se to není to pravidlo. Každopádně ji zkus chytit a poznáš to hned ale po náběžné straně vrtule nebo Ti to utrhne prst!!!
Co jsem pozjišťoval, tak jsem si ji pravděpodobně odkrouhnul sám - když jsem dělal pumpu, někde viscu položil....
Neměl jsem ani tucha, že by ji to mohlo ublížit. Musí se skladovat ve svislé poloze, nebo paticí nahoru.
4lověk se přád učí..... ale bolí to.
Jinak visca normálně klouže až do teploty cca 95C, pak začne postupně spínat. Málokdy se mi během jízdy motor ochladí natolik, aby se vypla - a když, tak jen na chvilku.
Susi píše:Co jsem pozjišťoval, tak jsem si ji pravděpodobně odkrouhnul sám - když jsem dělal pumpu, někde viscu položil....
Neměl jsem ani tucha, že by ji to mohlo ublížit. Musí se skladovat ve svislé poloze, nebo paticí nahoru.
4lověk se přád učí..... ale bolí to.
Jinak visca normálně klouže až do teploty cca 95C, pak začne postupně spínat. Málokdy se mi během jízdy motor ochladí natolik, aby se vypla - a když, tak jen na chvilku.
njn..je to tak jak rikas..novou položit mužes ale, jak se jedou roztoči a položiš ji je to v pi..
Killca píše:no a to je problem kdyz se pusti pri 96 stupnich a pak jede furt kdyz se ti nechladi motor? dyt je potreba aby se tocila kdyz je motor teplej ne?
Ne, až když se začíná přehřívat a to je u mého motoru teplota cca 104C a výš.
Do 100C je běžná provozní teplota.