Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Pár drobných rad
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 154
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Velešín
- Kontaktovat uživatele:
Zdarvím
Před rokem jsem byl v práci v německu a dostalo se mi pod ruku BMW 325i E30 a byl jsem naprosto uchvácen výkonem, jízdnímy vlastnostmy, kvalitou i tak starého auta. (Ten výkon a vlastnosti sice mohu srovnat pouze s poslední verzí Fordu Escort, nebo Renaultu Laguna, ale i takovej escort v zatáčkách jede pěkně) a tak tak nějak se z BMW stal můj sen.
A konečně jsem se dostal do situace kdy bych si moch nějaké to BMW koupit. Pročet jsem si všechny články zde na serveru a probrouzdal forum, ale pořád mě trápí otázka výběru motoru.
Viděl bych to asi určitě na model E36, tak maximálně do 70k kč. Myslíte že se dá za tu cenu sehnat slušné nezničené auto ? Případně se kouknout v německu po něčem ?(Mám to tam kousek a asi i známí by byli).
Pak kastli určitě kupé, compact mi příde celkem ohyzdnej zezadu a 4 dvéřko je takové dost obyčejné. Něco na co by si člověk u tohoto provedení měl dávat pozor ?
A k motorizaci, Mám na mušce 3 motory , 2,0i 2,5i a 2,5TD, ted bych rád věděl jestli má 2,0i cenu nebo jestli brát rovnou 2,5 ? jestli je ta spotřeba opravdu srovnatelná, zas na druhou stranu je to 2,0 hodně špatné ?
U 2,5TD se mi nelíbí těch 115koní, zdá se mi to dost málo tak bych se rád zeptal jak je to s tim čipem, za kolik se dá sehnat a kolik koní se dá reálně získat případně co to udělá se spotřebou.
Plánuju jezdit delší trasy ve více lidech (nad 200km tak 3-4x týdně) pozám výhody nižší spotřeby dieslu nebo na tu dálku i benzin pojede za málo a v klidu ? A jak je to s hlukem ? jestli při takových 150km/h na dálnici benzín už moc neřve ?
Děkuji moc za odpovědi snažil jsem se maximum najít na foru ale tyto otázky mě zajímají asi podrobněji jak bylo kde řešeno.
Před rokem jsem byl v práci v německu a dostalo se mi pod ruku BMW 325i E30 a byl jsem naprosto uchvácen výkonem, jízdnímy vlastnostmy, kvalitou i tak starého auta. (Ten výkon a vlastnosti sice mohu srovnat pouze s poslední verzí Fordu Escort, nebo Renaultu Laguna, ale i takovej escort v zatáčkách jede pěkně) a tak tak nějak se z BMW stal můj sen.
A konečně jsem se dostal do situace kdy bych si moch nějaké to BMW koupit. Pročet jsem si všechny články zde na serveru a probrouzdal forum, ale pořád mě trápí otázka výběru motoru.
Viděl bych to asi určitě na model E36, tak maximálně do 70k kč. Myslíte že se dá za tu cenu sehnat slušné nezničené auto ? Případně se kouknout v německu po něčem ?(Mám to tam kousek a asi i známí by byli).
Pak kastli určitě kupé, compact mi příde celkem ohyzdnej zezadu a 4 dvéřko je takové dost obyčejné. Něco na co by si člověk u tohoto provedení měl dávat pozor ?
A k motorizaci, Mám na mušce 3 motory , 2,0i 2,5i a 2,5TD, ted bych rád věděl jestli má 2,0i cenu nebo jestli brát rovnou 2,5 ? jestli je ta spotřeba opravdu srovnatelná, zas na druhou stranu je to 2,0 hodně špatné ?
U 2,5TD se mi nelíbí těch 115koní, zdá se mi to dost málo tak bych se rád zeptal jak je to s tim čipem, za kolik se dá sehnat a kolik koní se dá reálně získat případně co to udělá se spotřebou.
Plánuju jezdit delší trasy ve více lidech (nad 200km tak 3-4x týdně) pozám výhody nižší spotřeby dieslu nebo na tu dálku i benzin pojede za málo a v klidu ? A jak je to s hlukem ? jestli při takových 150km/h na dálnici benzín už moc neřve ?
Děkuji moc za odpovědi snažil jsem se maximum najít na foru ale tyto otázky mě zajímají asi podrobněji jak bylo kde řešeno.
čau, jezdil jsem se všema těhle autama, 2,0i podle mě absolutně nema cenu, jede hrozně a žere jak 2,5i, podle počtu km ti mužu doporučit 2,5TDS, 105kW, po čipu 127kW a to už je kua slušny
TDčko je TDS bez intercooleru a jinak laděny, takže TDSo radši ale těch 70bude dost malo to tak abys koupil nějakou vranu do které budeš jen sypat. nebo mrkni po 2,5i v plynu, ale pokud najedeš 1200km týdně, to je 5000měsíčně, to je ročně 60k, to už se vyplatí diesel nebo plyn.

-
matal
- Moderátor
- Příspěvky: 12993
- Registrován: pon 23.08.2004 00:00
- Bydliště: Tišnov
- Kontaktovat uživatele:
320i je poměrně běžný auto,problém je v tom,že opravdu je spotřeba srovnatelná s 325i či 328i, taky povinné ručení je stejný jak 325i. Rozdíl v koních je 41 a je to dosti znát, na druhou stranu takové 318is je se spotřebou lepší jak r6 motory,lepší povinné ručení a jede téměř srovnatelně s 320i..
Rozhodně bych se díval do SRN, pokuď takovou možnost máš, jen se obávám,že 70k bude málo na nějaký slušný kousek obzvlášť coupe..
Rozhodně bych se díval do SRN, pokuď takovou možnost máš, jen se obávám,že 70k bude málo na nějaký slušný kousek obzvlášť coupe..

Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
No vzhledem k tomu, že najezdíš za měsíc nebo dva to co já za rok, tak bych nejspíš šel do 325TDS. Jak píše JaraX, TDSo má 147koní v základu, spotřeba cca 7l/100km, což je poměrně slušný, čipnout to neni prolém a rázem máš přes 170koní, což už je solidní... Kámoš TDSo měl a byl maximálně spokojenej, měl to čiplý, lítal s tím jak blázen a vůbec s autem toho hodně zažil...
Rozhodování - Benzín nebo nafta? Oba mají nečo do sebe, mají svoje výhody a neváhody a je jen na tobě, co je pro tebe u auta prioritní...
Pokud se nakonec rozhodneš pro benzín, tak jdi do 325i (Vanos) nebo 328i - spotřeba u obou "relativně" rozumná (myslím že ta 2.8 žere snad ještě míň - nevím já ji nemám:)) a výkon plně dostačující
...
Kámen úrazu bude asi těch 70kolíků, to je asi málo na pěkný auto s touhle motorizací... Bejt tebou ještě půl roku pošetřím a pak bych zajel do D, koupíš tam e36ku tak cca o 20tis levněji než u nás (záleží na r.v. na stvavu atd...)
Rozhodování - Benzín nebo nafta? Oba mají nečo do sebe, mají svoje výhody a neváhody a je jen na tobě, co je pro tebe u auta prioritní...

Pokud se nakonec rozhodneš pro benzín, tak jdi do 325i (Vanos) nebo 328i - spotřeba u obou "relativně" rozumná (myslím že ta 2.8 žere snad ještě míň - nevím já ji nemám:)) a výkon plně dostačující

Kámen úrazu bude asi těch 70kolíků, to je asi málo na pěkný auto s touhle motorizací... Bejt tebou ještě půl roku pošetřím a pak bych zajel do D, koupíš tam e36ku tak cca o 20tis levněji než u nás (záleží na r.v. na stvavu atd...)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
70tisic je málo, shanel jsem auto v lete a myslim ze ceny se nejak extra nezmenily. Kdyby te to zajimalo s 328i mam dlouhodoby prumer cca tech 9. Na dlouhe trasy je to super motor a obzvlast pak dalnice. Pokud budes jezdit ve 4 lidech pripada mi kupatko na tohle neprakticke, temu za tebou se chce na zachod tak vylizt odklopit sedacku pustit ho pak zas zpatky no nevim... Dvoudveraky jsem mel byvala auta dvě a protože dojizdime do prace nekdy ve 4 a kazdy nasedal a vysedal nekde jinde uz bych nechtel! Nehlede na to že jak se kazdy rve dozadu s kabelou okopne ti prah zasere nohou od blata predni sedačku apod. Pokud se ti nelibi sedan ber toura 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 154
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Velešín
- Kontaktovat uživatele:
děkuju všem za rady, tak nějak sem si už všim že kupé v TD neseženu, moje blbost, bohužel sem chudší student takže ty peníze jsou dost strop, ale nikdo mi nenamluví at si radši koupim škodovku.... doma mám možnost toho dost opravit pokud nebude nutný to kupovat, s čimž se ale stejně počítá. Asi to zkrouhnu na ty benzínový motory, sem na ně zvyklí a diesel bych asi zbytecne nicil spatnym stylem jizdy. 318IS co sem koukal vubec nevypada spatne, i když je to 4 válec. Rikate tu že 320i moc nejede, ale tak moje jediný pořádný srovnání bude s Fordem Escort 1,4i , takže pro mě by jela i 1,6 dobře. Projedu se rychlej rád, ale zas nemusim bláznit takže pořád asi nechám na mysli tu 320i a když by se poštěstilo a třeba v německu se našlo tak 325i rozhodně nepohrdnu 

joo kdo jednou okusi.. musi ho mit
Je to opravdu jen na tobe. Urcite ses dival po netu jaka se da sehnat 36 za 70koliku.. Ja bych radsi nasetril a nebo sel do E30.. v čeku se moc 325 v takovym stavu co by za to staly moc nevidi,ale pokud mas moznost v zahranici tak tam bych asi rozhodil site.
at uz se rozhodnes nakonec jakkoli..tak preju at dobre koupis

at uz se rozhodnes nakonec jakkoli..tak preju at dobre koupis

no ja koupil E36 coupe 325i prave za onech 70 tis a ted si taky obcas rikam ze sem se unahlil, ale proste sem ji chtel a dalsich 70 na káru v bezva stavu sem proste nemel, koupil sem ji i s celkem slusnou vybavou, motor v cajku, slape jako orloj, ale kastle je na tom hur, je proste znat ze to bylo zmuchlany a taky je to 14 let stary lak.....vykonove sem spokojen, spotreba me vhledem k tomu co je za balvan pod kapotou neprekvapila, cca 11l prumer, streka kolem 8 az 9........ja osobne bych naftu do E36 nechtel, co sem tak slysel tak velmi rada praska hlava. hlavne pri spatnem zachazeni, ale vubec je to pry k tomu prasknuti nachylnejsi nez benzin........
tak radsi posetri a pokud mas moznost koupit neco u fašistů tak bych to vyresil koupí 328i coupé
tak radsi posetri a pokud mas moznost koupit neco u fašistů tak bych to vyresil koupí 328i coupé

Hele a co pětku? Nebo jsi přesvědčen,že to musí být trojka? Tam je místa dost i pro ostatní..co taková e34? Myslím,že do 70ti ji seženeš i docela pěknou třeba 525i 24V, naftu asi dráž. Mám ji a jezdím převážně město a průměr 10l v zimě možná trochu víc. Na dálnici při 130 bere 8l. Jestli jezdíš fakt Praha Brno tak to tě docela lituju..to je moje noční můra ta d1..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 154
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Velešín
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem tak nejak rozhodnut pro 320i, já vim co mi řeknete
ale podíváte-li se jaký důsledek udělá i 1l/100km spotřeby rozdíl při mejch kilometrech tak pochopíte, a jak sem čet IS je už hodně vyšponovanej motor takže další upravy téměř nemožný zatimco u 2,0i se s tim dá ještě něco dělat, a 6 válec je šestiválec.
Bydlím kousek od německa a co sem koukal na ceny a paletu výběru tak bych jel vybírat rozhodně tam. Tak jsem se chtěl zeptat na co si u těhdlě modelů dávat pozor, co je nejčastější závada nebo nějaká ochcávka od soudruhů z NDR a jak je to s papírama jestli to tady nekdo ví. Měl bych mít nějaký známí co se v tom docela vyzn\j a pojedou tam se mnou, ale rád si vyslechnu i radu od někoho tady z fora kdo se v tom trochu vyzná.

Bydlím kousek od německa a co sem koukal na ceny a paletu výběru tak bych jel vybírat rozhodně tam. Tak jsem se chtěl zeptat na co si u těhdlě modelů dávat pozor, co je nejčastější závada nebo nějaká ochcávka od soudruhů z NDR a jak je to s papírama jestli to tady nekdo ví. Měl bych mít nějaký známí co se v tom docela vyzn\j a pojedou tam se mnou, ale rád si vyslechnu i radu od někoho tady z fora kdo se v tom trochu vyzná.