Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak funguje VANOS?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Hanz318iS
Registrovaný
Příspěvky: 585
Registrován: úte 20.02.2007 01:00
Bydliště: Libčice nad Vltavou
Klubové ID: 1862
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Hanz318iS »

Muze mi nekdo podrobne vysvetlit princip cinnosti VANOSU?
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1576

#2 Příspěvek od wacc »

Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#3 Příspěvek od Killca »

jestli chces tak ti to sem muzu prelozit z obou tech stranek :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od castro »

VANOS je Variabilní (proměňlivé) časování ventilů vačkovým hřídelem. přináší to vyšší točivej moment při nižších otáčkách... což ve finále celkem dost ovlivňuje (snižuje) spotřebu paliva. Tady na foru byl člověk co si myslel že v 4500.ot/min mu spíná vanos a proto to pak tak skvěle jede... tak to je samozřejmě nesmysl... Dnes se do BMW ještě montuje systém Valvetronic - elektronické řízení ventilů. Technika Valvetronic umožňuje plně variabilní zdvih sacích ventilů. Výkon motoru je řízen přiváděným množstvím vzduchu, což má za následek mimořádně účinné spalování při dokonalém využití výkonu. Systém je doplněn plně variabilním sacím zařízením, u kterého se délka sacího potrubí plynule mění stavěcím mechanismem, který šnekovitě zajíždí do sebe.

p.s: ale to jsem napsal spíš co to je, ne jak to funguje... :oops: :)
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Spajky »

Killca píše:jestli chces tak ti to sem muzu prelozit z obou tech stranek :-D

dělej,hodí se mi to do ročníkovky,ušetříš mi práci s překladem,díky :lol:
Zombik
Registrovaný
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 23.08.2007 00:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou

#6 Příspěvek od Zombik »

castro píše: Tady na foru byl člověk co si myslel že v 4500.ot/min mu spíná vanos a proto to pak tak skvěle jede...
si to trochu spletl s hondou kluk ne :)
Hanz318iS
Registrovaný
Příspěvky: 585
Registrován: úte 20.02.2007 01:00
Bydliště: Libčice nad Vltavou
Klubové ID: 1862
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hanz318iS »

Killca píše:jestli chces tak ti to sem muzu prelozit z obou tech stranek :-D
Joo,to by bylo super...

to castro:Diky aspon tady za to,jsem zas o neco chytrejsi :)
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Bohhy »

Tak podle vlastni zkusenosti kdyz sem delal rozborku m52ky.
Celkove samotnej vanos je jakoby jeden pistek, kterej je napojenej na olej kolujici v motoru a podle tlaku oleje se pistek bud vysouva nebo zase zpet zasouva. Ten pistek je umisten v ose se saci vackou a ma na okraji a vevnitr drazkovani (tisicihran). Ted nevim presne jestli oba nebo jen jeden ten tisicihran je sikmo. Uprostred vackoveho ozubeneho kolecka na kterym je kratkej retizek mezi obouma vackama je taky drazkovani a ten pistek do toho zajizdi.Takze pistek je na vacce na drazce da se posouvat dopredu a dozadu a kdyz probiha tenhle pohyb, tak se ozubene kolo otaci bud na jednu stranu nebo na druhou. Tim padem dochazi pri behu k nataceni vacky.Snad sem to vysvetlil srozumitelne :D
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Bohhy »

http://bmwfans.info/original/images/867_z.img

Je to dil c.13 a ten pistek je nacvaknutej jeste pred tim, jako bliz k vrtuli.Kdyz si prestavis ze se to bude pohybovat doleva a doprava tak se bude kvuli tomu otacet to ozubene kolo a tim padem i naopak, kdz zustane ozubene kolo a budes v nem pohybovat timto tak se bude natacet vacka.
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od George_D »

Bohhy píše:http://bmwfans.info/original/images/867_z.img

Je to dil c.13 a ten pistek je nacvaknutej jeste pred tim, jako bliz k vrtuli.Kdyz si prestavis ze se to bude pohybovat doleva a doprava tak se bude kvuli tomu otacet to ozubene kolo a tim padem i naopak, kdz zustane ozubene kolo a budes v nem pohybovat timto tak se bude natacet vacka.
Takže nakonec to neni ani tak složitej system :wink: Takže na tu hřídelku tlačí jen tlak oleje? To má takovou silu aby to natočilo vačku?? No nebudu to radši rozebirat :lol:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

George_D píše:
Bohhy píše:http://bmwfans.info/original/images/867_z.img

Je to dil c.13 a ten pistek je nacvaknutej jeste pred tim, jako bliz k vrtuli.Kdyz si prestavis ze se to bude pohybovat doleva a doprava tak se bude kvuli tomu otacet to ozubene kolo a tim padem i naopak, kdz zustane ozubene kolo a budes v nem pohybovat timto tak se bude natacet vacka.
Takže nakonec to neni ani tak složitej system :wink: Takže na tu hřídelku tlačí jen tlak oleje? To má takovou silu aby to natočilo vačku?? No nebudu to radši rozebirat :lol:
Jj, jako hlavni pohon vanosu je olej. U M50/M52 motoru je pokud si dobre pamatuju stav vacky 1 nebo 0.
M3 to taky tlaci olej, pomocne motorky(ventily) jenom prepousteji ten tlak oleje na jednu nebo druhou stranu, ale plynule.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#12 Příspěvek od Killca »

Spajky píše:dělej,hodí se mi to do ročníkovky,ušetříš mi práci s překladem,díky :lol:
Jednotlivý VANOS

VANOS je kombinovaná hydraulická a mechanická vačková hřídel regulátor ovládaný automobilovým DME motronicem. VANOS systém je založený na diskrétním přizpůsobovacím mechanizmu který může modifikovat pozici vačkové hřídele pro sací ventily versus kliková hřídel. Dvojitý- VANOS přidává nepřetržitou nastavitelnost k vtoku a vačkové hřídele pro výfukové ventily.

VANOS operuje vačkovou hřídel pro sací ventily v souladu s rychlostí motoru a plynový pedál pozice. V nižším konci otáčení motoru stupnice, sací ventily jsou otevřené později, které zlepšují se zahálející kvalitu a hladkost. V mírných rychlostech motoru, sací ventily otevřou moc dříve, které podpory kroutivé síly a dovoluje oběh výfukového plynu uvnitř spalovacích komor, snižování spotřeby paliv a emise výfukových plynů. Nakonec, ve vysokých rychlostech motoru, průtokový průřez ventilu vtoku je ještě jednou zpožděný, tak, že plná moc může být vyvinutá.

VANOS významně zvětšuje management vyslání, zvyšuje výstup a kroutivá síla, a nabízí lépe zahálející kvalitě a šetření paliva. Poslední verze VANOS je dvojitý- VANOS, užívaný v nový M3.

VANOS byl první představený v roce 1992 na BMW M50tu motoru užívaném v 5 sériích. < http://www.bmwworld.com/technologie/vanos.htm

Dvojitý VANOS

Později, BMW přidal "dvojitý" VANOS do jeho M52tu sérií v řadě za sebou 6- motory s válci, které změnily mechanismus z fixované poziční operace spojitá veličina, a přidala stejnou funkčnost k výfuk vačková hřídel, na řadě jeho kontraktů. Dvojité- VANOS (dvojité proměnné seřízení vačkového hřídele) významně zlepšují se kroutivou sílu a emise od časování ventilů na obou vtoku a vačkové hřídele pro výfukové ventily je přizpůsobený příkonu požadovanému z motoru jak funkce pozice plynového pedálu a otáčení motoru. Na největších BMW motorech které užívají jednotlivé VANOS, časové nastavení vačky sacího ventilu je jen změněný v dvou zřetelných otáčkách body, zatímco na dvojitém- VANOS systému, časové nastavení vtoku a výfukové vačky je plynulý skrz řadu ~40 stupňů klikové hřídele pro vtok, a 25 stupně pro výfuk. Výhoda dvojitý- VANOS je to, že systémový ovládá tok horkých spalin do sacího potrubí jednotlivě pro všechny provozní stavy. Toto nazývá se "vnitřní" oběh výfukového plynu , dovolující velmi pěkné dávkování množství výfukového plynu recyklovaného.
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od castro »

tyhle překladače mě baví... :)
Hanz318iS
Registrovaný
Příspěvky: 585
Registrován: úte 20.02.2007 01:00
Bydliště: Libčice nad Vltavou
Klubové ID: 1862
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Hanz318iS »

To jo no,prekladac...Z toho bych :savle:
Hanis
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 15.08.2003 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Hanis »

Bohhy píše:Tak podle vlastni zkusenosti kdyz sem delal rozborku m52ky.
Celkove samotnej vanos je jakoby jeden pistek, kterej je napojenej na olej kolujici v motoru a podle tlaku oleje se pistek bud vysouva nebo zase zpet zasouva.
To by to asi moc nefungovalo. Tlak oleje v motoru má regulátor kterej má za úkol udržet tlak oleje pokud možno konstantní takže v závisosti na tlaku oleje to asi fungovat nebude. Skutečnost je taková, že tlak oleje pouze vykonává práci ve válci VANOSu. Ten je ale řízen přes elektromagnetický ventil, kterej ovládá řídící jednotka motoru v závislosti na otáčkách.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#16 Příspěvek od Killca »

castro píše:tyhle překladače mě baví... :)
jo chtel sem jeste dopsat par uchechtanech smajlu nakonec ale uz sem nestihal :D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět