
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jak jezdit s 530d?
Jsem majitelem e39 s naftovým třílitrem (135kW, manual) teprve krátce. Před tím jsem jezdil (než mi ji ukradli) s Fabií 1.9TDi PD, o který se i teď přestože se můj pohled na auta s příchodem BMW od základů změnil
myslím že je dobrý auto. Nehodlám je samozřejmě srovnávat, páč to se zkrátka nedá, ale spíš se chci zeptat na zkušenosti ostatních se samotným provozem e39. Tak například, u čtyřválcový Fábky bylo nemyslitelný vůbec kdy jezdit pod 2000 otáček ale šestiškopek si vesele bručí i okolo 1000, od kdy už má s citlivým plynem slušné zrychlení. Je možné ten motor takhle podtáčet a nebo raději držet taky kolem těch 2000? Podle sluchu mi přijde, že mu to nevadí. Dál by mě zajímalo do kolika otáček tenhle motor trápíte?

mam presne tento motor a kamos ho ma i v 5tce a bezproblemu mu nevadi nizsi otacky tam to neni brany jako podtaceny maj pekny kroutakod spodu, samozdrejmne az zacne turbo tocit cca 2tis otacek tak to je ficak
ale bezproblemu v rezimu 1000-2000 v beznem provozu jezdim. Na 4stupen ve meste jedes peknou jizdou.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
530dA mám asi od května 2007, vytáčení motoru si řídí automat. Když je to studené, tak přeřazuje na vyšší stupeň asi při 2000ot/min. Když se zahřeje, tak řadí cca při 2.500ot/min. Ale když mu šlápnu na krk, přeřazuje až při 4.500ot/min. Při běžné a klidné jízdě jsou otáčky 1.300-1.900, na dálnici při 140km/hod něco pod 3.000ot/min.
Maximální točivý moment dosahuje motor už při 2.000 otáčkách a motor má při těchto otáčkách i nejnižší měrnou spotřebu paliva. Z toho vyplývá i proč automat při normálním zrychlování řadí při cca 2.500. Přeřazením při 2.500 na vyšší stupeň se opět dostává na vrchol točivého momentu (2.000). Při brutálním zátahu přeřadí asi při 4.500, protože točivý moment už velmi klesá (výkon motoru sice ještě stoupá) ale přeřazením na vyšší stupeň moment opět stoupne a vůz na 4. zrychluje rychleji než na 3. Chtělo by to se podívat na grafy průběhu výkonu (P), točivého momentu (M) a měrné spotřeby. Pokud najdu něco vhodného, dám sem link - možná někdo pomůže?
K těm doporučením na manuální převodovku, co jsi se ptal :
- studený motor netočit přes 2.000, je to zbytečné a surové
- běžná jízda 1.300-1.900 - do 2.500 a přeřadit
- do kopce přes 2.500, protože i při poklesu otáček bude točivý moment stoupat a před 2.000 znova řadit, točivý moment už potom velmi klesá
- pokud potřebuješ, vytoč do 3.500-4.000, více je zbytečné, přeřazením získáš větší zátah, ale ne při předjíždění, tam je u manuálu prodleva skoro vteřina
- max. otáčky motoru jsou 4.500, omezovač Tě přes ně nepustí, ale pozor při podřazování, kdyby jsi je mohl nechtěně přetočit. Mě se na 520i povedlo při vytočené 4. dát 3. místo 5.
- nezapoměň na dochlazení motoru a hlavně turba po velkém zatížení (drifty, blbnutí ), stačí 2-3 minuty klidné jízdy nebo alespoň vyšší volnoběh, typický příklad na dálnici : Hele "Mekáč" nebo zastav - budu čůrat, tak alespoň hned nevypínat.
Maximální točivý moment dosahuje motor už při 2.000 otáčkách a motor má při těchto otáčkách i nejnižší měrnou spotřebu paliva. Z toho vyplývá i proč automat při normálním zrychlování řadí při cca 2.500. Přeřazením při 2.500 na vyšší stupeň se opět dostává na vrchol točivého momentu (2.000). Při brutálním zátahu přeřadí asi při 4.500, protože točivý moment už velmi klesá (výkon motoru sice ještě stoupá) ale přeřazením na vyšší stupeň moment opět stoupne a vůz na 4. zrychluje rychleji než na 3. Chtělo by to se podívat na grafy průběhu výkonu (P), točivého momentu (M) a měrné spotřeby. Pokud najdu něco vhodného, dám sem link - možná někdo pomůže?
K těm doporučením na manuální převodovku, co jsi se ptal :
- studený motor netočit přes 2.000, je to zbytečné a surové
- běžná jízda 1.300-1.900 - do 2.500 a přeřadit
- do kopce přes 2.500, protože i při poklesu otáček bude točivý moment stoupat a před 2.000 znova řadit, točivý moment už potom velmi klesá
- pokud potřebuješ, vytoč do 3.500-4.000, více je zbytečné, přeřazením získáš větší zátah, ale ne při předjíždění, tam je u manuálu prodleva skoro vteřina
- max. otáčky motoru jsou 4.500, omezovač Tě přes ně nepustí, ale pozor při podřazování, kdyby jsi je mohl nechtěně přetočit. Mě se na 520i povedlo při vytočené 4. dát 3. místo 5.
- nezapoměň na dochlazení motoru a hlavně turba po velkém zatížení (drifty, blbnutí ), stačí 2-3 minuty klidné jízdy nebo alespoň vyšší volnoběh, typický příklad na dálnici : Hele "Mekáč" nebo zastav - budu čůrat, tak alespoň hned nevypínat.
Super, v podstatě jsi mi potvrdil co jsem si myslel, že šestiválce od BMW jsou prostě maximálně kultivovaný motory
. Jinak s tím turbem a rychlým vypnutím motoru po velký zátěži máš naprostou pravdu. Je to pro turbo fakt jako rána kladivem. Kamarádi z autoservisu mi to potvrdili a zároveň říkali že naprostý minimum je aspoň minuta klidný jízdy nebo stání na neutrál na nutný ochlazení.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Beru zpět, se synovo 520i ano, ale 530d jsem na 6.000 nezkoušel - to jsem se podíval sem :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... page&pid=4. Teď ,když čumím do knížky, a ta je dobře, zjišťuji že máme v technických informacích chybičku. Nahoře to opravovat nebudu, ale admini by ty informace opravit mohli. 530d jsem jednou při předjíždění s plynem na podlaze vytočil asi 4.500 - ale to byl pohled koutkem oka.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... page&pid=4. Teď ,když čumím do knížky, a ta je dobře, zjišťuji že máme v technických informacích chybičku. Nahoře to opravovat nebudu, ale admini by ty informace opravit mohli. 530d jsem jednou při předjíždění s plynem na podlaze vytočil asi 4.500 - ale to byl pohled koutkem oka.