mám asi týden BMW 520i E39, zatím mi nikdo nedokázal říct, co to je ten čudlík "ASC"....? Prosím tedy odborníky...
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
ASC - co to přesně dělá....?
-
fix
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1145
- Kontaktovat uživatele:
Myslím že E39 má ASC+T. Pokud řídící jednotka zjistí žei prokluzuje jedno ze zadních kol (na písku, ve sněhu, smyku) tak ubere plyn a prokluzující kolo přibrzdí (informace získává z čidel ABS).
Pro normální jízdu je vhodné mít zapnuté, vypnout je třeba pokud se člověk potřebuje vyhrabat na trávě, písku nebo na sněhu apod..
Je to také popsané v manuálu ke tvému autu
Pro normální jízdu je vhodné mít zapnuté, vypnout je třeba pokud se člověk potřebuje vyhrabat na trávě, písku nebo na sněhu apod..
Je to také popsané v manuálu ke tvému autu
Některé informace, či rady je radost číst.
Právě na mokru, na trávě a na nespevněném terénu je ASC k nezaplacení. Je to jak bylo uvedeno výše.. Je to protiskluz zadních kol. Pokud ti proklouznou (nemyslim při brždění) na nějakém sajrajtu nebo na sněhu, bo se dostaneš do smyku, systém ASC se ti zobrazí žlutě na palubce a vymezuje ti smyk. Rozhodně neubírá automaticky plyn, ale je to podobné jako ABS při brždění. Kola se točí optimálně k povrchu vozovky. Jinými slovy.. s ASC moc dobře nezahrabeš. ASC vypínám pouze v případě, chci si lehce zařádit.
V kostce je to elektronická stabilizace podvozku... 
-
hoboj
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Máš naprostou pravdu "Některé informace, či rady je radost číst." viz tvůjMaxiczech píše:Některé informace, či rady je radost číst.Právě na mokru, na trávě a na nespevněném terénu je ASC k nezaplacení. Je to jak bylo uvedeno výše.. Je to protiskluz zadních kol. Pokud ti proklouznou (nemyslim při brždění) na nějakém sajrajtu nebo na sněhu, bo se dostaneš do smyku, systém ASC se ti zobrazí žlutě na palubce a vymezuje ti smyk. Rozhodně neubírá automaticky plyn, ale je to podobné jako ABS při brždění. Kola se točí optimálně k povrchu vozovky. Jinými slovy.. s ASC moc dobře nezahrabeš. ASC vypínám pouze v případě, chci si lehce zařádit.
V kostce je to elektronická stabilizace podvozku...
přípěvek.
Mohl bys tady ještě popsat jakým způsobem se "Kola se točí optimálně k povrchu vozovky" když ASC nepřibrzduje kola a - neubírá plyn ( teda podle tebe ) -
-
fix
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1145
- Kontaktovat uživatele:
myslím že škrtící klapka ASC si o tom myslí svéMaxiczech píše:A NE A NE A NE A NE...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15.
Nápověda: díl č.1
Mno možná, že to tak je, ale rozhodně neubírá plyn. Mě se rosvítí na palubce ASC a mám pocit, že "jakoby vystavila spojka" prostě to vysadí zadní sílu náhonu.
A rád bych tohle řešil opravdu s majiteli e-39 a né nějakýma doměnkama a pocitama e-34. Já se tady snažím popsat věci z praxe (možná i někdy blbě) a né, "jedna paní povídala nebo, že v Blesku psali.. 
Mam E38 motor M60 a tam ASC rozhodne UBERA plyn. Pred skrtiacou klapkou ktoru otvaram plyn. pedalom je este jedna klapka, ktoru ovlada lanko z ASC jednotky. Normalne ta klapka je stale otvorena, ale az ked stlacim plyn na podlahu a zacnu mi presmykovat zadne kola, tak ta prva klapka (ASC) sa zavre....
U el. plynu vše řídí jednotka přes jedinou klapu. U mech. plynu jsou klapy dvě (ostatně je tu i dokaz do ETK, kde je to jasně vidět), kdy jedna je pro plynový pedál (a ev. tempomat) a druhá (předřazená) je právě pro ASC.Maxiczech píše:Tak to fakt nechápu..
Já to snad jedu vyzkoušet..
Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru..
Máš taky elektronickej pedál?
-
Paul_von_BMW
- Registrovaný
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 13.02.2006 01:00
- Bydliště: Milovice
- Klubové ID: 553
ASC samozřejmě řídí výkon motoru, je to prostě proti dřevěným nohám... Při prokluzu sníží otáčky a přibržďuje jeno nebo druhý kolo. Kdyby nesnížil otáčky, rychleji se budou hřát a opotřebovávat brzdy... Když je to vypnutý (tedy svítí žlutej trojúhelník v kolečku) chová se to jako obyč. pohon. Dalo by se říct, že ASC je malej "samosvor".Maxiczech píše:Tak to fakt nechápu..
Já to snad jedu vyzkoušet..
Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru..
Máš taky elektronickej pedál?


