Diky za odpoved
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
	Olej do Bawa
- 
				dsvatos
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3244
 - Registrován: stř 28.09.2005 00:00
 - Bydliště: Brno
 - Klubové ID: 1531
 - Kontaktovat uživatele:
 
Kup olej 5W-40 od nějakého známějšího výrobce a hotovo. Cena je okolo 200-250 Kč/litr.. Ten olej 0W-30 je jen pro moderní motory na tenhle ojel dělaný a je to olej LongLife (prodloužený interval výměny). Starší motor dělanej na klasický oleje se na něj klíďo může vážně poškodit, nebo i zadřít.. Kup 5W-40 a vyměňuj i s filtrem max. po roce nebo maximálně po 15 tisících  
			
			
									
						
										
						- 
				dsvatos
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3244
 - Registrován: stř 28.09.2005 00:00
 - Bydliště: Brno
 - Klubové ID: 1531
 - Kontaktovat uživatele:
 
Není zač. Ono fakt v olejích neznamená čím dražší tím lepší.Danger33 píše:no ja za to nemuzu ja ho tam nedaval. Mel to tam ten skopcak co jsem to od neho koupil.
Mrknu do servisky jestli to na ten stitek ti skopcaci nenapsali blbe.
Moc diky za rady
Člověče nestraš zbytečně lidi. Dangere, neboj se, nic si nepos... a ani neskazil. Oleje s SAE 30(ale i 20) se vyrábí již od konce 80.tých let a jsou určeny pro provoz v chladnějším podnebí. V našich klimatických podmínkách je možno tyto SAE používat také i u starších motorů, zakázané to není a záleží na tom jaký rozsah SAE výrobce motoru doporučuje. Výhodou této SAE je nižší spotřeba paliva a nevýhodou pak menší odolnost proti vysokým pracovním taplotám. U olejů těchto SAE (20,30) dochází k narušení celistvosti mazacího filmu a snížení kinematické viskozity při nižších pracovních teplotách než např. u SAE 40,50 či 60, kteréžto jsou určeny pro vyšší tepelné zatížení motoru. Ty poslední dvě pro zatížení při závodech, kravení v driftu, jízdu v zemích s vysokou prům. roční teplotou atd. Tyto mají zase ale nevýhodu ve vyšší spotřebě paliva z důvodu vyšších hodnot viskozity při standartních pracovních taplotách motoru(kladou rotujícím částem motoru vyšší odpor).dsvatos píše:Seš blázen??? Do tohohle motoru olej co tam máš NESMÍ !!!! Kup olej třídy 10W-40 nebo lepší 5W-40 splňující normu ACEA A3.. A děkuj bohu, že jsi ten motor ještě nezkurvil a nezadřel !!
Docela by mě zajímalo, kdo ti takovou kokotinu poradil, nalít tam tenhle olej..
Toto vše platí pro oleje s normální HTHS, tedy větší než 3,5 mPa.s. HTHS je tzv. vysokoteplotní viskozita a udává, zjednodušeně řečeno, sílu mazacího filmu. Oleje se s níženou HTHS pod 3,5 jsou moderní oleje SAE většinou 5W-30 či 0W-30. Tyto oleje mohou být provozovány JEN v moderních motorech, které jsou ovšem na tyto oleje přizpůsobeny. Někdy je nesrávně každý olej s SAE 0W či 5W-30 považován za olej s HTHS<3,5. Těchto produktů, ale na trhu zatím noho není a jsou dostatečně označeny na obalu. Ostatní produkty ač s SAE 30 jsou s normální HSTS a tedy použitelné ve všech motorech dle ůdajů výrobce.
Olej Castrol SLX LL04 0W-30 je olej se sandartní HTHS, tedy použitelný (pokud výrobce motoru tuto SAE vyloženě nezakázal) i ve starších motorech.
Nicméně to nemění nic na tom, že použití olejů SAE 30 a to jakýchkoli v motorech BMW NEDOPORUČUJI právě z důvodů nižší tepelné odolnosti.
- 
				dsvatos
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3244
 - Registrován: stř 28.09.2005 00:00
 - Bydliště: Brno
 - Klubové ID: 1531
 - Kontaktovat uživatele:
 
Major: Napsal jsi to pěkně a máš samozřejmě pravdu. Ale u staré 325 se předpokládá, že už ten motor má něco najeto a borec tomu taky občas naloží. Ten LL 0W-30 pro to není vhodnej. Zaprvý je drahej jak sviňa, auto ho bude akorát žrát a pokud tomu borec někde na srazu bude dávat kouř, může se ten řídkej olej ve vyběhaným motoru střihnout a průser je na světě..  
   Proto jsem mu poradil klasiku 5W-40 s kterou určo nic nepokazí a oproti 0W-30 dost ušetří. Dávat LL 0W-30 do staré 325 je zhovadilost  
 A docela risk..
			
			
									
						
										
						Dsvatosy vážím si toho, že mi pomáháš řešit některé stále se opakující otázky ohledně olejů zde na fóru a máš i v tomto, svým způsobem pravdu, ale nebuď příště tak radikálnídsvatos píše:Major: Napsal jsi to pěkně a máš samozřejmě pravdu. Ale u staré 325 se předpokládá, že už ten motor má něco najeto a borec tomu taky občas naloží. Ten LL 0W-30 pro to není vhodnej. Zaprvý je drahej jak sviňa, auto ho bude akorát žrát a pokud tomu borec někde na srazu bude dávat kouř, může se ten řídkej olej ve vyběhaným motoru střihnout a průser je na světě..Proto jsem mu poradil klasiku 5W-40 s kterou určo nic nepokazí a oproti 0W-30 dost ušetří. Dávat LL 0W-30 do staré 325 je zhovadilost
A docela risk..
- 
				dsvatos
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3244
 - Registrován: stř 28.09.2005 00:00
 - Bydliště: Brno
 - Klubové ID: 1531
 - Kontaktovat uživatele:
 
No, omlouvám se, příště se budu mírnitmajor píše:Dsvatosy vážím si toho, že mi pomáháš řešit některé stále se opakující otázky ohledně olejů zde na fóru a máš i v tomto, svým způsobem pravdu, ale nebuď příště tak radikálnídsvatos píše:Major: Napsal jsi to pěkně a máš samozřejmě pravdu. Ale u staré 325 se předpokládá, že už ten motor má něco najeto a borec tomu taky občas naloží. Ten LL 0W-30 pro to není vhodnej. Zaprvý je drahej jak sviňa, auto ho bude akorát žrát a pokud tomu borec někde na srazu bude dávat kouř, může se ten řídkej olej ve vyběhaným motoru střihnout a průser je na světě..Proto jsem mu poradil klasiku 5W-40 s kterou určo nic nepokazí a oproti 0W-30 dost ušetří. Dávat LL 0W-30 do staré 325 je zhovadilost
A docela risk..
. Toho kluka jsi zcela zbytečně vyděsil .
- 
				koki
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 541
 - Registrován: stř 03.05.2006 00:00
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
to major: ahoj chlape, všechna čest dle tvých znalostí olejů  
 , měl bych jednu otázečku. Jaký olej by si doporučil do ISa? Konkretně motor M 42 B 18 1796cm3. Měl jsem tam Castrol 10W40. Nyní tam nic nemám. Stala se mě  totiž nemilá věc. Vytrhla se vodící lišta od řetězovýho rozvodu. Nyní to měním celé nově. Jakmile dám motor dohromady, jaký olej tam nejlépe dát?
díky za radu
			
			
									
						
										
						díky za radu
- 
				dsvatos
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3244
 - Registrován: stř 28.09.2005 00:00
 - Bydliště: Brno
 - Klubové ID: 1531
 - Kontaktovat uživatele:
 
Odpovím ti já, bude to asi rychlejšíkoki píše:to major: ahoj chlape, všechna čest dle tvých znalostí olejů, měl bych jednu otázečku. Jaký olej by si doporučil do ISa? Konkretně motor M 42 B 18 1796cm3. Měl jsem tam Castrol 10W40. Nyní tam nic nemám. Stala se mě totiž nemilá věc. Vytrhla se vodící lišta od řetězovýho rozvodu. Nyní to měním celé nově. Jakmile dám motor dohromady, jaký olej tam nejlépe dát?
díky za radu
