Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

jak funguje RPA? a další

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#1 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

vi nekdo jak funguje RPA (kontrola tlaku v pneu)? páč vali s libovolnyma diskama a pneu, pozna i 0,2 baru rozdil (dofouknuti pneu), hlásí prakticky ihned... měl jsem za to, že hlídá rozdíl otáček kol, ale přitom se systém nastavuje v klidu... náklon?

jak auto pozná, že mam jít pomalu vyměnit desky a kotouče? hlásilo to tak 1500km předtím, než se rozsvítila destička (náhoda? to asi težko)... když implicitne nastavi treba interval 40tis na výmenu desek a kotoucu, asi to nebude pro kazdeho stejne, jsou lidi, co meni desky po 20 tis a jinej po 80ti... nebo je to cidlo desek 2stupnove?

jsem z toho danek a mimo sebe :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

aha, tak je to zavisle na otackach, porovnava to ulozena data za nejaky casovy interval (aby to nechazelo chybu pri jizde na kruhaku a pod)... njn, google rulez :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#3 Příspěvek od kosh »

RPA měří otáčky na všek kolech a když se něco liší, třeba díky úbytku tlaku, tak to nahlásí chybu. Když potřebuješ systém zkalibrovat ( třeba když dáš na jednu nápravu jiný rozměr pneu, než je předepsáno ) tak stačí dlouze zmáčknout tlačítko RPA až se rozsvítí žlutá kontrolka. Potom se normálně rozjeď...kontrolka časem zhasne a systém je zkalibrován
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

dik, vim co a jak, jen mi nebylo jasny, proc se to nastavuje v klidu, asi musi permonici vylezt, posvitit na kolo a jit zas pocitat impulzy :-) (prislo by mi logictejsi, kdyby se to nastavilo pri jizde v primem smeru)
“Ability is what you're capable of doing.”
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 78
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Doktor1 »

Nový 5ky mají jiný čidla než starší modely,starý jen rozsvítily kontrolku,nové jsou silnejší a obrušují se už od 2/3 desek. Čas do výměny se počítá podle stylu jízdy,počtu brzdění,doby brzdění,intenzity brzdění a opotřebení čidla. Pokud to nahlásí 0km interval na přední desky,tak jsou desky v tu chvíli většinou asi 3mm silné,z bezpečnostních důvodů=lidi jsou hovada a intervaly přejíždějí. U nové M5 je čidlo i na PP kole...
Odpovědět