Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Silentblok - kost stabilizátoru

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#1 Příspěvek od Jirka-328 »

Tak jsem náhodou přišel na to že mám přetrženej tenhle silentblok. Stabilizátory mám Eibach-takže tvrdší.
Výměna je podle mě jednoduchá, co je mi divný že jsem to nepoznal při řízení. musí to tam jít železo na železo. Vůli v řízení taky necejtim, jenom mě kopou brzdy do volantu... to ale přičítám kotoučům.
Nevim jak dlouho to mám, je možný že to "házení kotoučů" je ve skutečnosti tohle???
Jasně dozvim se to hned jak tu kost vyměnim, ale jsem zvědavej jestli někdo tuhle zkušenost nemá...

Jo a doporučujete jít do origo kosti cca 1030,- nebo do repliky za polovinu???
Jo a ty matky se měněj asi za nový že...

Díky za každou dobrou radu, Jirka
Přílohy
kost_stabilizátoru.jpg
kost_stabilizátoru.jpg (27.11 KiB) Zobrazeno 1108 x
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

na rizeni to poznat neni, ale treba na prejezdech by jsi slysel rachoceni a takovy tupy mlaceni na predku
“Ability is what you're capable of doing.”
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#3 Příspěvek od Jirka-328 »

Hanz píše:na rizeni to poznat neni, ale treba na prejezdech by jsi slysel rachoceni a takovy tupy mlaceni na predku
Jo možná se tam někdy něco ozývá....

A mám se bát repliky? Nebo radši ten origo? Myslim že replika by mi asi stačila, ale nevim jestli to není nějaký bláto......
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#4 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Pro BMW vyrabí tyhle kosti SWAG, takže klidně ber repliky od SWAGu, nebo můžeš od LMI, což je super německá kvalilta.
Oboje v elitu 539,- bez DPH MO.
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#5 Příspěvek od Jirka-328 »

tak kostička je vyměněná, kdyby to nešlo tak blbě povolit na stabilizátoru tak je to otázka 1/2 hodiny se vším všudy......

no a jak jsem to měl zvedlý tak jsem objevil že mám na LP kole v háji ten spodní čep. Kolo mi hrká tak 5mm. Docela jsem čuměl.
Čep už mám koupenej, jenom nevim jaký je postup výměny. Asi se to musí přelisovat. Snad to jde i jenom na heveru se sundaným kolem-prej.
Je na to nějakej přípravek? Nebo jak se to dělá?

Díky Jirka
Přílohy
čep.jpg
čep.jpg (40.16 KiB) Zobrazeno 1032 x
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Klubové ID: 94
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od coupe328 »

ahoj Jirko,co ti delalo auti pred vymenou toho spodniho cepu?Netrepalo ti rizeni?Poznal jsi po vymene zmenu jizdnich vlastnosti?Menil si cela ramena nebo jen ten cep?Pouzil jsi original nebo nejakou druhovyrobu? Me to ceka zitra :? diky za odpoved
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#7 Příspěvek od Jirka-328 »

coupe328 píše:ahoj Jirko,co ti delalo auti pred vymenou toho spodniho cepu?Netrepalo ti rizeni?Poznal jsi po vymene zmenu jizdnich vlastnosti?Menil si cela ramena nebo jen ten cep?Pouzil jsi original nebo nejakou druhovyrobu? Me to ceka zitra :? diky za odpoved
takže měnil jsem jen ten čep, ramena i ostatní věci zůstali tak jak jsou ( když nepočítám před tkm výměnu silentbloků v zadní části ramene )

Dával jsem origo ( tenhle čep i ty silentbloky ). Nevim , třeba bych sehnal stejnou kvalitu možná i stejného výrobce za méně korun ale ušetřil bych možná stovku.....

Po výměně se možná ztišila přední náprava při přejezdu příšných nerovností, ale divil jsem se že jízdní vlastnosti jsou ty samý. Když jsem přišel nato jak to hrká tak jsem si říkal že jsem vocas že jsem to nepoznal na chování auta, ale po výměně se to nijak moc neprojevilo.

Jinak ten čep se dá vyměnit za 1/2 hodinky když jsou přípravky a ví se jak na to. Stačí jen zvednout to kolo na hevírku, sundat kolo a už to leze ven a pak zase tam ..... a je to.....
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#8 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Ono krom toho, že se Ti nebude měnit geometrie tak se hlavně nebudou ojíždět nepravidelně gumy.
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Klubové ID: 94
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od coupe328 »

Tak mam po vymene kuloveho cepu .c19 ,delal jsem oba celkem 3 hodiny,musim rict,docela opruz..Nebyt kamarada,ktery ma lis a autogen,asi bych to neudelal.
Jak jste kluci vyndali ten zalisovany cep?Ja mel litina ramena a bylo to tam tak zalisovane,ze jinak nez autogenem a nahratim to neslo.A zpet se musel pouzit lis,protoze to tam neslo zaboha dostat :? Ale vyplatilo se,jeden sem mel tak silne vyhrkanej,ze se sam neudrzel a padal na stranu...Vibrace co jsem mel do volantu kolem 80 -90km/h zmizeli...je to fakt nebe a dudy :)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#10 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Jsem to vymlátil ven a dovnitř taky šlo kladivem :-) Ale měl jsem přípravky, abych nic neponičil. Lis je samo lepší, ale když nemáš, tak to jde i takhle.
A na autě jsou horší věci, tohle ještě moc opruz není. Imho to byla první věc, kterou jsem na bávu dělal :-)
Odpovědět