Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

repase čerpadla

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Zdravím.
Chtěl bych se zeptat. Mám s nejvěvší pravděpodobností na odchodu vstřikovací čerpadlo u 2,5TDs, ježíšek mi žádný nový nepřinesl, tak se chci zeptat, jestli někdo náhodou nevíte, kde se dá udělat repase.
chtěl bych se tedy zeptat, jestli nemáte vyzkoušene nějaké firmy a tím mi je doporučit... jsem od Usti nad labem, takže beru neco poblíž a pak třeba Prahu, liberec a podobně..
Poradite??
děkuji.
Fikux
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: úte 10.08.2004 00:00

#2 Příspěvek od Fikux »

U mě v práci máme komplet Bosch servis, tak myslim, že by ti měli být schopni udělat i repasy čerpadla ... pokud budeš chtít můžu ti poslat kontakt soukromou zprávou ... je to asi tak měsíc co tady dělali kluci nějakou 525tds
Fikux
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: úte 10.08.2004 00:00

#3 Příspěvek od Fikux »

Teď tady šel kolega s Bosche, tak jsem se ho hned zeptal a údajně záleží na roku ... jestli je to do roku 94 tak prej tyhle roky moc ani nedělají, protože je to tam komplikovaný. Nevim v čem diesla nemám, ale údajně drahý je tam nějaký regulátor. Jinak nejvíc záleží na tom, co si představuješ pod pojmem repase ... jestli komplet včetně toho regulátoru, tak to může klidně stát až 40 tisíc :roll:
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mkalous »

no, je to rok 11/93......
jinak k tomu regulatoru..... k cemu je a k cemu slouzi?
jestli nahodou nevis.
me jde o to, ze mi nedrzej otacky na volnobeh, jsou jak na houpacce 650-750 otacek stale, studene starty jsou super, pri zahratem motoru tocim jak debil, nez naskoci a pri jizde pri tahu je cejtit, ze cas od casu ten vykon polevi, nekdy jde krasne, proste to cuka.
a tady mi bylo receno, ze je to cerpadlem, proto se ptam na repasi cerpadla.
nebo se zkus treba zeptat, co jineho by to mohlo byt? kdyztak, jestli toho technika jeste uvidis.....

jinak, kontakt poslat muzes, mimochodme, odkud ze jsi?
diky a zatim zdarvim.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#5 Příspěvek od skautik Čestný člen »

mkalous píše:no, je to rok 11/93......
jinak k tomu regulatoru..... k cemu je a k cemu slouzi?
jestli nahodou nevis.
me jde o to, ze mi nedrzej otacky na volnobeh, jsou jak na houpacce 650-750 otacek stale, studene starty jsou super, pri zahratem motoru tocim jak debil, nez naskoci a pri jizde pri tahu je cejtit, ze cas od casu ten vykon polevi, nekdy jde krasne, proste to cuka.
a tady mi bylo receno, ze je to cerpadlem, proto se ptam na repasi cerpadla.
nebo se zkus treba zeptat, co jineho by to mohlo byt? kdyztak, jestli toho technika jeste uvidis.....

jinak, kontakt poslat muzes, mimochodme, odkud ze jsi?
diky a zatim zdarvim.
co tlaky?

zeptej se tady http://www.pas-zabreh.cz/cz/aktualni.php
Fikux
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: úte 10.08.2004 00:00

#6 Příspěvek od Fikux »

Jsem z Prahy a dělám taky v Praze, takže bys musel když tak do Práglu ... ale zeptám se ho na jeho typ co by to mohlo být, když kolísaj otáčky
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mkalous »

no, ted jsme se objednaval na zjisteni tlaku a na vstriky....... tak uvidime....

mimochodem, kdyby to bylo tlakama, to by to blbe startovalo, kdyz je to teple? a pri tahu by to cukalo, jakoby polevovalo???

Diky.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od mkalous »

Fikux píše:Jsem z Prahy a dělám taky v Praze, takže bys musel když tak do Práglu ... ale zeptám se ho na jeho typ co by to mohlo být, když kolísaj otáčky
Do prahy je to vcelku relativne kousek, po dalnici hodinka a neco.... takze zas tak velkej problem by to prinejhorsim nebyl....
uvidime, treba sezenu neco tady pobliz...
ale kdyby ten doticnej mel nejakej typ, cim by to mohlo byt,budu vdecny
Fikux
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: úte 10.08.2004 00:00

#9 Příspěvek od Fikux »

Tak tě nepotěšim ... došel jsem se zeptat a ještě než jsem mu dopověděl, že za tepla musíš točit dlouho, tak už kejval hlavou a řikal "čerpadlo" "čerpadlo" prostě na 95% tvrdí, že je to kombinace vyběhanýho čerpadla + ten regulátor. Na můj dotaz co vše tam regulátor dělá mi bylo řečeno, že ten v podstatě řídí celý proces dávkování ... někdy se údajně dá ten regulátor ještě štelovat, ale Báwo je prej na tohle zrovna hodně choulostivý a když se v tom člověk začne hrabat, tak se to případně potom špatně vrací zpátky ... asi bych to přirovnal jako když šteluješ váhu vzduchu... taky většinou postup je takovej, že si sundáš ten kryt a zkoušíš si co se stane, když uděláš tohle nebo tohle ... upřímně, když jsem mu řekl, že je to rok výroby konec 93, tak mi řekl, že to by spravovat nechtěl pokud nemáš dostatek peněz ... protože jestli máš, tak se udělá repase čerpadla + nový regulátor a mělo by to fungovat jako za mlada ... ale tato oprava vyjde údajně kolem 40 000,- Kč
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Klubové ID: 151
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od voko21 »

Fikux píše:Tak tě nepotěšim ... došel jsem se zeptat a ještě než jsem mu dopověděl,.................................a mělo by to fungovat jako za mlada ... ale tato oprava vyjde údajně kolem 40 000,- Kč

Šel bych cestou nějakýho použitýho čerpadla a na tdsu se do 10k i s montáží vejdeš.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od RuDoSh »

voko21 píše:
Fikux píše:Tak tě nepotěšim ... došel jsem se zeptat a ještě než jsem mu dopověděl,.................................a mělo by to fungovat jako za mlada ... ale tato oprava vyjde údajně kolem 40 000,- Kč

Šel bych cestou nějakýho použitýho čerpadla a na tdsu se do 10k i s montáží vejdeš.
na ja se do toho vesel i s repasi a vymenou vsech tesneni v cerpadle.... ale normalne to do 15k se zarukou jde zrepasovat
Fikux
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: úte 10.08.2004 00:00

#12 Příspěvek od Fikux »

RuDoSh píše:
voko21 píše:
Fikux píše:Tak tě nepotěšim ... došel jsem se zeptat a ještě než jsem mu dopověděl,.................................a mělo by to fungovat jako za mlada ... ale tato oprava vyjde údajně kolem 40 000,- Kč

Šel bych cestou nějakýho použitýho čerpadla a na tdsu se do 10k i s montáží vejdeš.
na ja se do toho vesel i s repasi a vymenou vsech tesneni v cerpadle.... ale normalne to do 15k se zarukou jde zrepasovat
Netvrdim, že to někde neseženeš levněji ... já píšu cenu co mi byla řečena ... jsme autorizovaný servis na IVECO, takže určitě někdo v dílně ti to udělá levněji, ale na tu záruku bych se pak nespoléhal
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od mkalous »

Fikux píše:Tak tě nepotěšim ... došel jsem se zeptat a ještě než jsem mu dopověděl, že za tepla musíš točit dlouho, tak už kejval hlavou a řikal "čerpadlo" "čerpadlo" prostě na 95% tvrdí, že je to kombinace vyběhanýho čerpadla + ten regulátor. Na můj dotaz co vše tam regulátor dělá mi bylo řečeno, že ten v podstatě řídí celý proces dávkování ... někdy se údajně dá ten regulátor ještě štelovat, ale Báwo je prej na tohle zrovna hodně choulostivý a když se v tom člověk začne hrabat, tak se to případně potom špatně vrací zpátky ... asi bych to přirovnal jako když šteluješ váhu vzduchu... taky většinou postup je takovej, že si sundáš ten kryt a zkoušíš si co se stane, když uděláš tohle nebo tohle ... upřímně, když jsem mu řekl, že je to rok výroby konec 93, tak mi řekl, že to by spravovat nechtěl pokud nemáš dostatek peněz ... protože jestli máš, tak se udělá repase čerpadla + nový regulátor a mělo by to fungovat jako za mlada ... ale tato oprava vyjde údajně kolem 40 000,- Kč
No ?eéé´prdel.....
to aby ježíšek přišel znova...... :lol: tak to jdu schánět a hledat a podobně..... uvidíme, co najdu....
dík moc za informace, přesně tohle jsme potřeboval......
Díky.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od mkalous »

RuDoSh píše:
voko21 píše:
Fikux píše:Tak tě nepotěšim ... došel jsem se zeptat a ještě než jsem mu dopověděl,.................................a mělo by to fungovat jako za mlada ... ale tato oprava vyjde údajně kolem 40 000,- Kč

Šel bych cestou nějakýho použitýho čerpadla a na tdsu se do 10k i s montáží vejdeš.
na ja se do toho vesel i s repasi a vymenou vsech tesneni v cerpadle.... ale normalne to do 15k se zarukou jde zrepasovat
a kde jsi dělal tu repasi ty??? ta cena je pěkná, ale určitě byla ze "známosti", ne??
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od mkalous »

voko21 píše:
Fikux píše:Tak tě nepotěšim ... došel jsem se zeptat a ještě než jsem mu dopověděl,.................................a mělo by to fungovat jako za mlada ... ale tato oprava vyjde údajně kolem 40 000,- Kč

Šel bych cestou nějakýho použitýho čerpadla a na tdsu se do 10k i s montáží vejdeš.
když seženu jeté čerpadlo, ve slušnějsím stavu než mám já (ale kdo mi ho zaručí, že?) tak to asi vyměnit na koleně nepujde, co? :lol: :lol: co všechno bych musel ještě udělat, aby to fungovalo? mechanika sice mám, ale podle mě si není moc jistej. tak proto se ptám, abych mu předal informace a on mi pak řekl jestli výmenu udělá nebo s tím budu muset jinam.
poradíte?
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Klubové ID: 151
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od voko21 »

mkalous píše:
voko21 píše:
Fikux píše:Tak tě nepotěšim ... došel jsem se zeptat a ještě než jsem mu dopověděl,.................................a mělo by to fungovat jako za mlada ... ale tato oprava vyjde údajně kolem 40 000,- Kč

Šel bych cestou nějakýho použitýho čerpadla a na tdsu se do 10k i s montáží vejdeš.
když seženu jeté čerpadlo, ve slušnějsím stavu než mám já (ale kdo mi ho zaručí, že?) tak to asi vyměnit na koleně nepujde, co? :lol: :lol: co všechno bych musel ještě udělat, aby to fungovalo? mechanika sice mám, ale podle mě si není moc jistej. tak proto se ptám, abych mu předal informace a on mi pak řekl jestli výmenu udělá nebo s tím budu muset jinam.
poradíte?
To uděláš i doma. Zajistit setrvák kolíkem, kterej se dá místo čidla otáček a zasune do díry v setrváku. Sundat vrtuly chladiče pro víc místa. Označit si polohu rozv.kol.(Nevim teď přesně, jak to tam má M51) Sundat rozvodovej řetěz, stáhnout stahovákem kolečko z čerpadla, odpojit vstřikovací trubičky, sundat čerpadlo a vyměnit ho za nový(použitý) a naopak. Tak 4h práce, když máš nářadí. Jsou na to zkušebny, kde ho napojí na stolici a odzkouší ti ho jestli fachá, aby jsi měl jistotu před výměnou.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od RuDoSh »

Fikux píše:Netvrdim, že to někde neseženeš levněji ... já píšu cenu co mi byla řečena ... jsme autorizovaný servis na IVECO, takže určitě někdo v dílně ti to udělá levněji, ale na tu záruku bych se pak nespoléhal
me to delali taky autorizovanem servisu (myslim ze taky IVECA), takze bych se klidne spolehnul...
Fikux
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: úte 10.08.2004 00:00

#18 Příspěvek od Fikux »

RuDoSh píše:
Fikux píše:Netvrdim, že to někde neseženeš levněji ... já píšu cenu co mi byla řečena ... jsme autorizovaný servis na IVECO, takže určitě někdo v dílně ti to udělá levněji, ale na tu záruku bych se pak nespoléhal
me to delali taky autorizovanem servisu (myslim ze taky IVECA), takze bych se klidne spolehnul...
Myslel jsem to právě tak, že když si to necháš udělat v autorizovaným servisu, tak že se můžeš na záruku pak spolehnout :) občas :twisted:
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#19 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Oprava čerpadla mě stála necelých 23k. Měnily tam ten "tlakovej vršek"- nevím přesně jak se to jmenuje - dál se dává servisní sada = sada nových těsnění do celého čerpadla + seřízení na stolici, kontrola a seřízení vstřiků a samozřejmě demontáž a montáž do auta. Nejdražší je ta hlava, ta sama stojí skoro 17k. Jinak - je možná výměna staré za nové. Jde o repasi přímo z fabriky, takže v podstatě fungláč, ale včetně řídící elektroniky nahoře na čerpadle, která sama o sobě stojí kolem 20k. Za tuto výměnu chtějí 33k. Nabídli mi ji, ale já mám zánovní právě tu elektroniku dovezenou před rokem z němec, takže jsem nechal dělat jen to repasko a můžu říct - super. Auto se chová úplně jinak než předtím. Nejenom starty, ale celkově - lepší spotřeba, živější, atd.
Fikux
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: úte 10.08.2004 00:00

#20 Příspěvek od Fikux »

skautik píše:
Oprava čerpadla mě stála necelých 23k. Měnily tam ten "tlakovej vršek"- nevím přesně jak se to jmenuje - dál se dává servisní sada = sada nových těsnění do celého čerpadla + seřízení na stolici, kontrola a seřízení vstřiků a samozřejmě demontáž a montáž do auta. Nejdražší je ta hlava, ta sama stojí skoro 17k. Jinak - je možná výměna staré za nové. Jde o repasi přímo z fabriky, takže v podstatě fungláč, ale včetně řídící elektroniky nahoře na čerpadle, která sama o sobě stojí kolem 20k. Za tuto výměnu chtějí 33k. Nabídli mi ji, ale já mám zánovní právě tu elektroniku dovezenou před rokem z němec, takže jsem nechal dělat jen to repasko a můžu říct - super. Auto se chová úplně jinak než předtím. Nejenom starty, ale celkově - lepší spotřeba, živější, atd.
Mkalous: tady to máš z dalšího zdroje ... myslim, že definice řídící elektronika je u mě pojata názvem regulátor, jinak v podstatě se v závěru pak dostaneš na podobnou cenu jako jsem psal já
Odpovědět