Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

316i s motorem 1,8

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
pavel

#1 Příspěvek od pavel »

Stala se mi „nemilá“ věc. Koupil jsem své první BMW E36 a nepodíval jsem se na typové označení motoru (motor M40, typ by měl být 164 E1). Na evidenční kontrole se zjistilo, že typové označení bylo „znečitelněno“. Výrobní číslo zůstalo a podle něho je to motor 1,8 (184 E1). Řídící jednotka má stejné výr. číslo (podle testu na palubovce) jako je VIN. Takže to je zřejmě originál řídící jednotka z 316i. Teď mám pár dotazů:
-je mezi řídícími jednotkami z 318i a 316i rozdíl (myšleno hardware)?
-„brzdí“ teoreticky moje řídící jednotka motor, nebo to jede jako 318i (nemám zkušenost)?
-pokud se motor chová jako 1,6, dá se řídící jednotka upravit tak, aby z toho byla opravdu 318i? Chiptuning? (když už je v tom 1,8, tak a? to jako osumnáctistovka jede)
-pokud tuto změnu udělám, co na to bude říkat zbytek auta (převodovka, podvozek…)?
-čím se řídit v případě oprav některých dílů (motor 318, převodovka 316 – jaká spojka, jaký výfuk, tlumiče atd.…)?
Miki_JI
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: čtv 01.07.2004 00:00
Bydliště: Jihlava
Klubové ID: 106
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Miki_JI »

pavel píše:Stala se mi „nemilá“ věc. Koupil jsem své první BMW E36 a nepodíval jsem se na typové označení motoru (motor M40, typ by měl být 164 E1). Na evidenční kontrole se zjistilo, že typové označení bylo „znečitelněno“. Výrobní číslo zůstalo a podle něho je to motor 1,8 (184 E1). Řídící jednotka má stejné výr. číslo (podle testu na palubovce) jako je VIN. Takže to je zřejmě originál řídící jednotka z 316i. Teď mám pár dotazů:
-je mezi řídícími jednotkami z 318i a 316i rozdíl (myšleno hardware)?
-„brzdí“ teoreticky moje řídící jednotka motor, nebo to jede jako 318i (nemám zkušenost)?
-pokud se motor chová jako 1,6, dá se řídící jednotka upravit tak, aby z toho byla opravdu 318i? Chiptuning? (když už je v tom 1,8, tak a? to jako osumnáctistovka jede)
-pokud tuto změnu udělám, co na to bude říkat zbytek auta (převodovka, podvozek…)?
-čím se řídit v případě oprav některých dílů (motor 318, převodovka 316 – jaká spojka, jaký výfuk, tlumiče atd.…)?
No tyhle auta jsou si dost podobny ale v tve situaci by videl idealni stav hodit to puvodnimu majiteli na hlavu :!: :evil: a usetris si dost starosti ... Btw. co na to evidencka ? to to ani neprihlasis ne ? Teda ofiko, pokud nemas nejakou znamost .....
pavel

#3 Příspěvek od pavel »

Byl jsem dost nas..ný, ale v AuTecu mě uklidnili. Podle výrobního čísla potvrdili typ motoru a ten se vyrazil na náhradní místo. Teď čekám na další dokumenty, abych mohl udělat změnu v TP. Bude to papírově 316i s motorem 1,8. Všechno řeším oficiálně, známosti v tomto směru nemám (spíš nechci využívat), zatím to je na velmi dobré cestě.
Odpovědět