Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

start studeneho motoru

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od coupe328 »

Chtel bys se vas optat,kdyz prijdete k autu napr. ted v zime po ranu a jedete nekam,motor a olej je studeny :? .To se mu urcite moc nelibi.Nasednete,nastartujete a hned jedete,nebo pockate treba 4vteriny nez se motor promaze,pak se plynule rozjedete s mensima otackama a cekate az se vam zahreje chladici kapalina a pak uz jedete nebo pote jeste nejakou chvilku cekate nez se vam zahreje olej? :roll:
U diesla ibizy mam merak teploty oleje a ten i kdyz ukazuje chladici kapalina 90 stupnu,tak je pod 60 stupni na budiku,provozni teplotu dosahne az tak po 5min.plynule jizdy.Nema nekdo z vas budik na mereni teploty oleje v aute nejlepe s motorem 2.8 M52,zajima me,za jak dlouho se zahreje olej.
Jinak ty casy a teploty berte s rezervou,zalezi hodne moc,zda je to v lete nebo v zime,to si uvedomuji :idea: :D
Pavel
Registrovaný
Příspěvky: 2796
Registrován: úte 25.11.2003 01:00
Bydliště: Podivín

#2 Příspěvek od Pavel »

Já to dělám tak že počkám po nastartování jak zhasnou kontrolky inspekce (žlutý obdélníčky :D ) a pak vklídečku jedu a počkám až je z modrého pole ručička pryč a pak už valím normálně. 8O
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od coupe328 »

Ja myslim,ze to spravne popsal Jawak jak se chova k motoru.Jen to ted nemuzu kruci najit,hledam jako divej,nevi nekdo? :roll: Takto by to spravne melo byt,kdo to vi,at sem hodi jeste jednou to co napsal,to by si mel kazdy zapamatovat :lol:
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od George_D »

I v manualu k bmw je napsano, že nejlepší jak zahřát motor je jízdou a ne stáním s nastarnym motorem :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od coupe328 »

kdyz uz si nakousl ten manual,ten sezenu nejspis taky v bmw servisu,ze? :lol: A ja blbec se dnes nezeptal,kdyz jsem tam byl :cry:
Nema nekdo potucu,co stoji,ci lepsi pripad,nevali se nekomu doma?Moc by me pomohl :roll:
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od psena »

George_D píše:I v manualu k bmw je napsano, že nejlepší jak zahřát motor je jízdou a ne stáním s nastarnym motorem :wink:


Presne,je doporuceno okamzite jet, rekl bych, ze je to kvuli natlakovani oleje, protoze na volnobeh se to asi zase tak moc nerozstrikne.
Uživatelský avatar
TURBO_KrteK
Registrovaný
Příspěvky: 824
Registrován: úte 01.10.2002 00:00
Bydliště: Praha/Káraný

#7 Příspěvek od TURBO_KrteK »

hmm ja to vzdycky nechal chvili stat ... no uvidime :)
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Zave »

No ted v zime kdyz to nakopnu uplne zmrzle tak tak chcili pockam, tak 20sekund a pak teprv jedu, jinak kdyz to neni uplne zamrzle tak nejakou tu vterinku.. A dokud neni motor zahraty tak tomu davam jen zlehka tak nejvic do 2,5, max 3tis otacek...
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pivson »

nastartuju, necham trosku protocit a pak to jen lochtam a jedu "klobouk" nez je to teply jak ma byt.

No a pak taky jedu klobouk :lol:
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Zave »

Pivson píše:No a pak taky jedu klobouk :lol:


Sme dva... :D
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od patras Čestný člen »

taky tak :) nastartuju a jedu do 3k ot .... do tepla a pak noha napodlahu :) vyhnat pavouky
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Dande
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: úte 06.01.2004 01:00

#12 Příspěvek od Dande »

Zave_M50 píše:
Pivson píše:No a pak taky jedu klobouk :lol:


Sme dva... :D


Už tři :lol:
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od coupe328 »

patras píše:taky tak :) nastartuju a jedu do 3k ot .... do tepla a pak noha napodlahu :) vyhnat pavouky

no pokud do tepla znamena chladici kapalina na 90 stupnu,jak je standartem,tak to nedelas dobre Jaromire :lol: ,ten olej jeste zahraty optimalne neni :cry:
Chtelo by to budik na teplotu oleje,mate nekdo uz v aute? :roll:
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Pyron »

Roštujutu hned po startu na 6 tisíc... je to přeci BMW, to vydrží všechno! 8) Se mnou se ráno taky nikdo nesere, když vstávám do rachoty..
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#15 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Pyron píše:Roštujutu hned po startu na 6 tisíc... je to přeci BMW, to vydrží všechno! 8) Se mnou se ráno taky nikdo nesere, když vstávám do rachoty..


:biggrin:
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#16 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

coupe328 píše:
patras píše:taky tak :) nastartuju a jedu do 3k ot .... do tepla a pak noha napodlahu :) vyhnat pavouky

no pokud do tepla znamena chladici kapalina na 90 stupnu,jak je standartem,tak to nedelas dobre Jaromire :lol: ,ten olej jeste zahraty optimalne neni :cry:
Chtelo by to budik na teplotu oleje,mate nekdo uz v aute? :roll:



Budik mam, ted v zime se olej zahreje tak po 15km... Jizdou do 2500ot...
N54 PWR
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Pyron »

Mám s tímto související dotaz - pokud se motor nedokáže zahřát na provozní teplotu (resp. střed budíku teploměru), je problém v termostatu? 8)
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od RedBaron »

Nastartuju, počkám 3 vteřiny až se usadí otáčky, které po startu vyletí někam ke 1200, zařadím a jedu. Po rozjetí pozvolna vytáčet v rozsahu 1500-2500 otáček, nikdy však s plně sešlápnutým plynovým pedálem. Po dosažení provozní teploty, tzn. budík chladící kapaliny na 12 hod, vcelku normální režim. Pouze výlety za hranici 4500 otáček doporučuji až po cca. 20 minutách, kdy se prohřeje i olejová náplň a je schopna dosáhnout svých nominálních mazacích schopností. Takhle zacházím se všemi auty a jenom si chrochtají.

Do 1500 otáček se motor pořádně nemaže a kor ne za studena, takže žádným bubláním na volnoběh tomu člověk nepomůže. Podívejte se schválně do svých manuálů, je tam napsáno, že pokud chceme motor promazat při opravdu nízkých teplotách (-20°C), není na škodu podržet po startu plynový pedál na 2000 otáček. Takže všeho s mírou.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od darmon »

ja dycky cekam nejmin minutu, i dyl . Ale je to jen proto ze to nakopnu a dam topeni , sedacky a skla naplno a pak si dam jeste venku cigaro nebo neco, protoze zasadne odmitam skrabat namrazu ze skel a vubec sedet ve vymrzlym aute. Nema to zadnej vztah k chovani k autu. Pak jedu teda v klidu, to ze je zahratej motor neznamena ze je zahratej diferak a prevodovka atd...at ten merak, tak si ho tam z ty ibizy premontuj, nebo ho kup stoji par penez.
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od coupe328 »

Merak neni problem,jen nevim,kam vrazit cidlo :roll:
Odpovědět