Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak jezdit v zime (a nejen v zime) ?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
vally
Registrovaný
Příspěvky: 923
Registrován: úte 25.03.2003 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od vally »

Já teda nevim, článek o fyzice pro základní školy byl sice hezkej, ale trochu nepřesnej. Když má auto motor vepředu a přežene se nájezdová rychlost do zatáčky, letí po čumáku ven a je jedno jestli je to předo nebo zadohrab. Pokud to s rychlostí moc nepřeženeme, tak u zadku je možnost přidat plyn a poslat auto do zatáčky dveřma napřed a u předku si zase člověk může pomoc ručkou.
U přetáčivýho smyku - zadek - pustit plyn ( popřípadě vyšlápnout spojku ) a kontrovat volantem. Předek - kontr volantem, přidat plyn a vytáhne vás to-samozřejmě přidávat s citem, pokud mam pod kapotou 200 koní a víc, tak by šlápnul plnej plyn asi jenom magor-to samé platí při vjezdu do zatáčky-plnej plyn=po tečně do škarpy. Můj názor-pokud je člověk na přední náhon zvyklej a umí s ním zacházet, tak ho z přetáčivého smyku vytáhne poměrně spolehlivě. To ovšem nic nemění na tom, že jsem fanda zadního náhonu a jak už se tu psalo, neni nic hezčího, než průjezd zatáčkou řízenym smykem.

Pokud přecházíš z předního na zadní, je nejlepší (jak už se tu psalo) zasněžený parkoviště a všechno si vyzkoušet v praxi.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od darmon »

ten clanek o fyzice nema zadnou nepresnost. Predek te nikdy s pridanim plynu ze zatacky nevytahne. V pripade ze s predkem pridas v zatacce a auto pokracuje v zataceni nebo se snad zataceni zlepsi tak to znamena jen jedno, rychlost vozu a odstredive sily nejsou takove aby melo smysl mluvit o reseni nejake situace jak projet rychle zatacku, protoze proste jednodusse rychle nejedes.
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od bpytlik »

darmon píše:V pripade ze s predkem pridas v zatacce a auto pokracuje v zataceni nebo se snad zataceni zlepsi tak to znamena jen jedno, rychlost vozu a odstredive sily nejsou takove aby melo smysl mluvit o reseni nejake situace jak projet rychle zatacku, protoze proste jednodusse rychle nejedes.


hehe krasne napsano :)) Ono si totiz spousta lidi mysli jak rychle a na maximum toho auta do te zatacky leti,ale projizdi ji treba jen 75% rychlosti nez se da :)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od darmon »

da se to uplne jednoduse odzkouset na snehu a ledu kde staci minimalni rychlosti kvuli skoro zadne adhezi , tam je naprosto efektne videt ze auto naopak zacne presne zatacet pri brzdeni nebo ubrani plynu
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od matal Moderátor »

voko21 píše:To Darmon: S tím přibržďováním levou nohou jsem to taky zkoušel, ale ta noha je zvyklá šlapat na spojku a vůbec v ní není cit. Chtěl jsem šlápnou jen z lehka a vždycky jsem to trochu přehnal :)


Taky mi to moc nejde, leva je proste leva..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#46 Příspěvek od abdul »

k overeni toho vseho co se tady o predohrabech napsalo staci 5 min v seat toledo na letnich gumach a trocha snehu na parkovisti...:) to pribrzdovani levou nohou sem taky zkousel, ale k tomu aby to melo alespon nejaky pozitivni efekt v relevantnich rychlostech sem se nedostal... :) prinutit tu "spojkovou" nohu k pomalymu pohybu na pedalu jeste jde ale mit v ni ten spravny cit mi prislo nemozny... :)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od darmon »

z toho si nic nedelejte, to neni lehka vec, a i pani ridici a ne sracky jako my tady se to horkotezko uci :) u jizdy na uplny hranici to je nutny i se samosvorem, a koneckoncu videl jsem hodne rozsekanejch predohrabu jen pri uceni tohodle.
RostaO
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: pon 17.02.2003 01:00
Bydliště: Brno

#48 Příspěvek od RostaO »

...vsechno, co tady pise predevsim Darmon je pravda a nezbyva, nez souhlasit. Jen bych pridal jeste subjektivni hodnoceni. S predohrabem jsem v zime v zivote nevyjel zadnej rozumnej kopec. Proste to na snehu v pulce kopca prohrabne a sbohem, uz se to nerozjede...za zadek me pekne v klidu vytlaci az nahoru...takze jsem rad, ze BMW pohani tu spravnou napravu :lol:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#49 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No, zatím jsem u BMW poznal to, že když vlítnu na mokru rychle do zatáčky, a přidám plyn, tak letí po tečně stejně ven, ajko předohrab. Přidání plynu je dobrý až když zatáčíš, pak je poznat rozdíl. Ale já myslím, že je to jedno, jeslti máš předo nebo zadohrab, nejdůležitější je to mít v ruce a v nohou a hlavně v hlavě!
JFK Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4718
Registrován: pát 15.03.2002 01:00
Bydliště: Lhota

#50 Příspěvek od JFK Čestný člen »

Toydolls píše:Cau.

Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??


Jedině dveřma napřed! Lepší rada není 8) :D :D :D :D
vally
Registrovaný
Příspěvky: 923
Registrován: úte 25.03.2003 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od vally »

To Darmon: všechno, co si tu psal je pravda, akorát že já mluvím trošku o něčem jiným a to sice o přetáčivým smyku. Když ti s předohrabem ulítne záď a přidáš plyn, tak tě to z něho pěkně vytáhne, pokud plyn pustíš-přední náprava se zbrzdí, ale zadní pokračuje setrvačností dál, takže pošleš auto tak akorát do vrtule. Sám jsem se o tom několikrát přesvědčil, v zimě totiž dělam jednu výbornou věc a to, že střídám auta s předním a zadním náhonem. Takže si občas neuvědomim, co zrovna řídim a pak honim auto přes celou silnici... :)
Co se průjezdu sněhem týče je podle mě koncepce motor na hnané nápravě daleko lepší než motor vpředu a hnanej zadek. Kamarád má Volvo a v průjezdnosti hlubokým sněhem mu může konkurovat snad akorát traktor.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od Zave »

Hurá... :lol: Dnes sem prezul... :lol: Sem zvedav az napadne snih... :wink:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od darmon »

vally píše:To Darmon: všechno, co si tu psal je pravda, akorát že já mluvím trošku o něčem jiným a to sice o přetáčivým smyku. Když ti s předohrabem ulítne záď a přidáš plyn, tak tě to z něho pěkně vytáhne, pokud plyn pustíš-přední náprava se zbrzdí, ale zadní pokračuje setrvačností dál, takže pošleš auto tak akorát do vrtule. Sám jsem se o tom několikrát přesvědčil, v zimě totiž dělam jednu výbornou věc a to, že střídám auta s předním a zadním náhonem. Takže si občas neuvědomim, co zrovna řídim a pak honim auto přes celou silnici... :)
Co se průjezdu sněhem týče je podle mě koncepce motor na hnané nápravě daleko lepší než motor vpředu a hnanej zadek. Kamarád má Volvo a v průjezdnosti hlubokým sněhem mu může konkurovat snad akorát traktor.
to co tu rikam je jen jak rychle projet zatacku, cili jak rychle jezdit s autem, to samy plati na libovolnym povrchu, jen mezni rychlosti jsou pochopitelne jine. Ostatne pri delani licence je tohle nazorne demonstrovano. Pripad smyku je lehce neco jineho.
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od matal Moderátor »

Kterej sebevrah jezdi na snehu rychle? Ja osobne se mam rad... :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od Doktor1 »

Trochu z jinyho soudku... Budouci svara je zarputily trabantista a protoze ma lehce vyladeny motor tak ho musi neustale drzet na plynu,takze brzdi patou prave nohy 8) a spickou lechta veverky. A to ma 13ku nohu... To byste museli videt :lol:
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od bpytlik »

Doktor1 píše:Trochu z jinyho soudku... Budouci svara je zarputily trabantista a protoze ma lehce vyladeny motor tak ho musi neustale drzet na plynu,takze brzdi patou prave nohy 8) a spickou lechta veverky. A to ma 13ku nohu... To byste museli videt :lol:


Nemel by spis brzdit patou a pridavat spickou?
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#57 Příspěvek od abdul »

bpytlik píše:
Doktor1 píše:Trochu z jinyho soudku... Budouci svara je zarputily trabantista a protoze ma lehce vyladeny motor tak ho musi neustale drzet na plynu,takze brzdi patou prave nohy 8) a spickou lechta veverky. A to ma 13ku nohu... To byste museli videt :lol:


Nemel by spis brzdit patou a pridavat spickou?


kua at to ctu jak to ctu tak podle me to tak prave dela... :) uplne stejne sem musel jezdit s "máňou 120 gls" proste spickou prave nohy si drzis "volnobeh" ktery tam jinak proste neni :)
Uživatelský avatar
bergos Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4075
Registrován: sob 02.10.2004 00:00
Bydliště: OSTRAVA!!!

#58 Příspěvek od bergos Člen Klubu »

Aspoň na sněhu se můžu cítit ve své škůdce jako v bmw, když projíždím zatáčku plynulým smykem. :D
Family wagon: BMW 320dX F31
Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi
8-)
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#59 Příspěvek od cabadaj »

Ok a co říkáte starému návodu , že u našeho náhonu je dobrý mít vzadu aspoň 50kg závaží. Děláte to někdo ?
margos
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: sob 05.06.2004 00:00
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od margos »

cabadaj píše:Ok a co říkáte starému návodu , že u našeho náhonu je dobrý mít vzadu aspoň 50kg závaží. Děláte to někdo ?


No u zadniho nahonu mozna jo, ale to tak plati tak pro ziguliky a raguliny, ne? :lol: U 1,7 tunovyho auta 50 kg asi bude pekny hovno a zbytecny :wink:
Odpovědět