Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak jezdit v zime (a nejen v zime) ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 25.03.2003 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Já teda nevim, článek o fyzice pro základní školy byl sice hezkej, ale trochu nepřesnej. Když má auto motor vepředu a přežene se nájezdová rychlost do zatáčky, letí po čumáku ven a je jedno jestli je to předo nebo zadohrab. Pokud to s rychlostí moc nepřeženeme, tak u zadku je možnost přidat plyn a poslat auto do zatáčky dveřma napřed a u předku si zase člověk může pomoc ručkou.
U přetáčivýho smyku - zadek - pustit plyn ( popřípadě vyšlápnout spojku ) a kontrovat volantem. Předek - kontr volantem, přidat plyn a vytáhne vás to-samozřejmě přidávat s citem, pokud mam pod kapotou 200 koní a víc, tak by šlápnul plnej plyn asi jenom magor-to samé platí při vjezdu do zatáčky-plnej plyn=po tečně do škarpy. Můj názor-pokud je člověk na přední náhon zvyklej a umí s ním zacházet, tak ho z přetáčivého smyku vytáhne poměrně spolehlivě. To ovšem nic nemění na tom, že jsem fanda zadního náhonu a jak už se tu psalo, neni nic hezčího, než průjezd zatáčkou řízenym smykem.
Pokud přecházíš z předního na zadní, je nejlepší (jak už se tu psalo) zasněžený parkoviště a všechno si vyzkoušet v praxi.
U přetáčivýho smyku - zadek - pustit plyn ( popřípadě vyšlápnout spojku ) a kontrovat volantem. Předek - kontr volantem, přidat plyn a vytáhne vás to-samozřejmě přidávat s citem, pokud mam pod kapotou 200 koní a víc, tak by šlápnul plnej plyn asi jenom magor-to samé platí při vjezdu do zatáčky-plnej plyn=po tečně do škarpy. Můj názor-pokud je člověk na přední náhon zvyklej a umí s ním zacházet, tak ho z přetáčivého smyku vytáhne poměrně spolehlivě. To ovšem nic nemění na tom, že jsem fanda zadního náhonu a jak už se tu psalo, neni nic hezčího, než průjezd zatáčkou řízenym smykem.
Pokud přecházíš z předního na zadní, je nejlepší (jak už se tu psalo) zasněžený parkoviště a všechno si vyzkoušet v praxi.
ten clanek o fyzice nema zadnou nepresnost. Predek te nikdy s pridanim plynu ze zatacky nevytahne. V pripade ze s predkem pridas v zatacce a auto pokracuje v zataceni nebo se snad zataceni zlepsi tak to znamena jen jedno, rychlost vozu a odstredive sily nejsou takove aby melo smysl mluvit o reseni nejake situace jak projet rychle zatacku, protoze proste jednodusse rychle nejedes.
darmon píše:V pripade ze s predkem pridas v zatacce a auto pokracuje v zataceni nebo se snad zataceni zlepsi tak to znamena jen jedno, rychlost vozu a odstredive sily nejsou takove aby melo smysl mluvit o reseni nejake situace jak projet rychle zatacku, protoze proste jednodusse rychle nejedes.
hehe krasne napsano


k overeni toho vseho co se tady o predohrabech napsalo staci 5 min v seat toledo na letnich gumach a trocha snehu na parkovisti...
to pribrzdovani levou nohou sem taky zkousel, ale k tomu aby to melo alespon nejaky pozitivni efekt v relevantnich rychlostech sem se nedostal...
prinutit tu "spojkovou" nohu k pomalymu pohybu na pedalu jeste jde ale mit v ni ten spravny cit mi prislo nemozny... 



...vsechno, co tady pise predevsim Darmon je pravda a nezbyva, nez souhlasit. Jen bych pridal jeste subjektivni hodnoceni. S predohrabem jsem v zime v zivote nevyjel zadnej rozumnej kopec. Proste to na snehu v pulce kopca prohrabne a sbohem, uz se to nerozjede...za zadek me pekne v klidu vytlaci az nahoru...takze jsem rad, ze BMW pohani tu spravnou napravu 

No, zatím jsem u BMW poznal to, že když vlítnu na mokru rychle do zatáčky, a přidám plyn, tak letí po tečně stejně ven, ajko předohrab. Přidání plynu je dobrý až když zatáčíš, pak je poznat rozdíl. Ale já myslím, že je to jedno, jeslti máš předo nebo zadohrab, nejdůležitější je to mít v ruce a v nohou a hlavně v hlavě!
Toydolls píše:Cau.
Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??
Jedině dveřma napřed! Lepší rada není





-
- Registrovaný
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 25.03.2003 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To Darmon: všechno, co si tu psal je pravda, akorát že já mluvím trošku o něčem jiným a to sice o přetáčivým smyku. Když ti s předohrabem ulítne záď a přidáš plyn, tak tě to z něho pěkně vytáhne, pokud plyn pustíš-přední náprava se zbrzdí, ale zadní pokračuje setrvačností dál, takže pošleš auto tak akorát do vrtule. Sám jsem se o tom několikrát přesvědčil, v zimě totiž dělam jednu výbornou věc a to, že střídám auta s předním a zadním náhonem. Takže si občas neuvědomim, co zrovna řídim a pak honim auto přes celou silnici...
Co se průjezdu sněhem týče je podle mě koncepce motor na hnané nápravě daleko lepší než motor vpředu a hnanej zadek. Kamarád má Volvo a v průjezdnosti hlubokým sněhem mu může konkurovat snad akorát traktor.

Co se průjezdu sněhem týče je podle mě koncepce motor na hnané nápravě daleko lepší než motor vpředu a hnanej zadek. Kamarád má Volvo a v průjezdnosti hlubokým sněhem mu může konkurovat snad akorát traktor.
to co tu rikam je jen jak rychle projet zatacku, cili jak rychle jezdit s autem, to samy plati na libovolnym povrchu, jen mezni rychlosti jsou pochopitelne jine. Ostatne pri delani licence je tohle nazorne demonstrovano. Pripad smyku je lehce neco jineho.vally píše:To Darmon: všechno, co si tu psal je pravda, akorát že já mluvím trošku o něčem jiným a to sice o přetáčivým smyku. Když ti s předohrabem ulítne záď a přidáš plyn, tak tě to z něho pěkně vytáhne, pokud plyn pustíš-přední náprava se zbrzdí, ale zadní pokračuje setrvačností dál, takže pošleš auto tak akorát do vrtule. Sám jsem se o tom několikrát přesvědčil, v zimě totiž dělam jednu výbornou věc a to, že střídám auta s předním a zadním náhonem. Takže si občas neuvědomim, co zrovna řídim a pak honim auto přes celou silnici...![]()
Co se průjezdu sněhem týče je podle mě koncepce motor na hnané nápravě daleko lepší než motor vpředu a hnanej zadek. Kamarád má Volvo a v průjezdnosti hlubokým sněhem mu může konkurovat snad akorát traktor.
bpytlik píše:Doktor1 píše:Trochu z jinyho soudku... Budouci svara je zarputily trabantista a protoze ma lehce vyladeny motor tak ho musi neustale drzet na plynu,takze brzdi patou prave nohya spickou lechta veverky. A to ma 13ku nohu... To byste museli videt
Nemel by spis brzdit patou a pridavat spickou?
kua at to ctu jak to ctu tak podle me to tak prave dela...

