Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak jezdit v zime (a nejen v zime) ?
Cau.
Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??
Jsem zvyklej na predek - tj. auto vpodstate vytahne cloveka ze zatacky,naopak zadek a silne auto to proste pokud clovek neni rozumny v zime (a nejen v zime),ten zadek musi to auto preci pretacet (vlastni zkusenost,uz jsem to takto v zime dostal na strechu)
Diky
BTW: Samozhrejme automaticky beru,ze je dobry vzorek,auto vporadku, vyvazeni kol,sbihavost,tlak v pneu atd..
Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??
Jsem zvyklej na predek - tj. auto vpodstate vytahne cloveka ze zatacky,naopak zadek a silne auto to proste pokud clovek neni rozumny v zime (a nejen v zime),ten zadek musi to auto preci pretacet (vlastni zkusenost,uz jsem to takto v zime dostal na strechu)
Diky
BTW: Samozhrejme automaticky beru,ze je dobry vzorek,auto vporadku, vyvazeni kol,sbihavost,tlak v pneu atd..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Toydolls píše:Cau.
Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??
Jsem zvyklej na predek - tj. auto vpodstate vytahne cloveka ze zatacky,naopak zadek a silne auto to proste pokud clovek neni rozumny v zime (a nejen v zime),ten zadek musi to auto preci pretacet (vlastni zkusenost,uz jsem to takto v zime dostal na strechu)
Diky
BTW: Samozhrejme automaticky beru,ze je dobry vzorek,auto vporadku, vyvazeni kol,sbihavost,tlak v pneu atd..
az napadne prvni snih zajed pomalu nekam na velke parkoviste a zkousej si co to (a ty) snese.... jedina uni. rada me napada neslapat na to moc(dokud se s tim nezzijes)... hlavne predjizdet opatrne.... nebo nepredjizdet

jj, hlavne doporucuju natrenovat co delat, kdyz se blizis treba k obrubniku, ze ne vzdycky je dobry slapnout na brzdu, ale treba pres spojku roztocit kola a cely auto otocit... + vse delat v male rychlosti, to se pak da napr. ten obrubnik v poho proste prejet, kdyz uz ti to nevyjde
a s tim predjizdenim je to fakt, proste porad bejt pripravenej dat kontra a nesmyslne neubirat plyn, jinak se to nakopne
)

a s tim predjizdenim je to fakt, proste porad bejt pripravenej dat kontra a nesmyslne neubirat plyn, jinak se to nakopne

“Ability is what you're capable of doing.”
Tak tak,žádná teoretická rada neexistuje,jde o trénink a praxi.... takže letiště a trénovat a ani toto není jistotou zdaru v provozu,tam je to vše jiné a nečekané.To znamená používat hlavu,jinak 125kw (325i) je na zimu se zadním náhonem super zábava.
Každopádně na trénink těchto radovánek ti stačí Š 100 za talíř,pokud se ti něco nepovede jen vystoupíš a jdeš napivo,teda pokud to přežiješ 


Toydolls píše:Cau.
Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??
Jsem zvyklej na predek - tj. auto vpodstate vytahne cloveka ze zatacky,naopak zadek a silne auto to proste pokud clovek neni rozumny v zime (a nejen v zime),ten zadek musi to auto preci pretacet (vlastni zkusenost,uz jsem to takto v zime dostal na strechu)
Diky
BTW: Samozhrejme automaticky beru,ze je dobry vzorek,auto vporadku, vyvazeni kol,sbihavost,tlak v pneu atd..
tak zaprvy, predek te nevytahne v zadnym pripade ale posle po tecne ze zatacky ven, jediny co te jakztakz trochu vytahne je neco se samosvorem na predku, coz je v serii civic typeR a o jiny takovy kare nevim, takze pryc s timhle mytusem.
Kazopadne v momente kdy se zadkem budes mit problemy tak vsechno delat plynem a volantem, nebrzdit v panice, brzdu jen v momentu kdy auto pojede rovne a zaslapnout to v momentu kdy uz to budes mit pripraveny poslat nekam pryc
kde si vzal ze predek te vytahne ze zatacky?? Prave ze jenom v podstate....tzn. pokud nemas dost vykonu...ale na snehu staci kdyz i s relativne slabym predobrabem das plny a pudes po tecne ven......Prave ze ze zadohrabem das plyn a kdyz umis kontra, krasne ze zatacky vyletis slajdem....kdyz ne, skoncis v lepsim priapde v hodinach, v horsim v protijedoucim aute nebo ve strome 

No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:
Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo
No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje
Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo
No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje
Toydolls píše:No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:
Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo
No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje
Mas blbe teorie....se ti yda ye te predek vztahne, protye mas hovno a ne vzkon. Ykus si to nekdz s predohrabem co ma 200+ps nebo na snehu dej v pulce yatackz plny a uvidis jak pujdes po tecne ven do prikopz...Auto ti proste pojede rovne at mas kola jak je mas...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Toydolls píše:No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:
Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo
No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje
jsou to jen tve teorie, proste musis do toho sednout a zkusit.... pokud nejsi jelito tak to nerozstrelis a pokud jsi jelito tak roztrelis cokoliv... jeste se mi za dve zimy v BMW nestalo aby mi to samo ustrelilo nebo bych si za to nemohl..... a neni lepsi pocit nez po rizenem driftu!

ok, tak trosku fyziky pro zakladni skoly,Toydolls píše:No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:
Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo
No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje
vetsina aut s predkem je nedotaciva, protoze je jednak vetsina vahy na predku a druhak je motor vetsinou napric, coz je na rozlozeni hmotnosti este horsi, to dela v zatacce vetsi odstredivou silu na predku a na zadku neni opacna kvuli jine hmotnosti. Proto rychle jedouci auto do zatacky nezatoci a hrne se po tecne pres kola ven. Proto se musi predek ridit tvrde, brzdit az v zatacce, tim se zatizi predni kola,a vic trakce, v momente kdy se prestane brzdit se sila co se prenese zpet na zadni kola akorat pomuze zatocit. Vtip predniho nahonu je v tom ze v krizi clovek laik zacne brzdit nebo ubrat a tim se stane auto min nedotacivy, a cely se to korektne vyresi bez toho aniz by o tom ridic vlastne vedel proc. Z tohodle duvodu se ale predky nedelaj, delaj se kvuli nakladum a ztratam vykonu. A jestli se ti zda ze predek te vytahne po pridani tak si to zkus az nasnezi, Uvidis ze pri zatocenych kolech a plynu to pojede porad pres cumak ven a zacne to zatacet az pri ubrani plynu, tyhle veci se kompenzujou jednak samosvorem na predku a druhak Ackari a Nkari jeste pribrzdujou levou nohou, to sem se dodnes poradne nenaucil
darmon píše:ok, tak trosku fyziky pro zakladni skoly,Toydolls píše:No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:
Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo
No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje
vetsina aut s predkem je nedotaciva, protoze je jednak vetsina vahy na predku a druhak je motor vetsinou napric, coz je na rozlozeni hmotnosti este horsi, to dela v zatacce vetsi odstredivou silu na predku a na zadku neni opacna kvuli jine hmotnosti. Proto rychle jedouci auto do zatacky nezatoci a hrne se po tecne pres kola ven. Proto se musi predek ridit tvrde, brzdit az v zatacce, tim se zatizi predni kola,a vic trakce, v momente kdy se prestane brzdit se sila co se prenese zpet na zadni kola akorat pomuze zatocit. Vtip predniho nahonu je v tom ze v krizi clovek laik zacne brzdit nebo ubrat a tim se stane auto min nedotacivy, a cely se to korektne vyresi bez toho aniz by o tom ridic vlastne vedel proc. Z tohodle duvodu se ale predky nedelaj, delaj se kvuli nakladum a ztratam vykonu. A jestli se ti zda ze predek te vytahne po pridani tak si to zkus az nasnezi, Uvidis ze pri zatocenych kolech a plynu to pojede porad pres cumak ven a zacne to zatacet az pri ubrani plynu, tyhle veci se kompenzujou jednak samosvorem na predku a druhak Ackari a Nkari jeste pribrzdujou levou nohou, to sem se dodnes poradne nenaucil
Vidis, takhle pekne bych to v zivote nevysvetlil
