Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak jezdit v zime (a nejen v zime) ?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#1 Příspěvek od Toydolls »

Cau.

Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??

Jsem zvyklej na predek - tj. auto vpodstate vytahne cloveka ze zatacky,naopak zadek a silne auto to proste pokud clovek neni rozumny v zime (a nejen v zime),ten zadek musi to auto preci pretacet (vlastni zkusenost,uz jsem to takto v zime dostal na strechu)

Diky

BTW: Samozhrejme automaticky beru,ze je dobry vzorek,auto vporadku, vyvazeni kol,sbihavost,tlak v pneu atd..
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od RuDoSh »

Toydolls píše:Cau.

Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??

Jsem zvyklej na predek - tj. auto vpodstate vytahne cloveka ze zatacky,naopak zadek a silne auto to proste pokud clovek neni rozumny v zime (a nejen v zime),ten zadek musi to auto preci pretacet (vlastni zkusenost,uz jsem to takto v zime dostal na strechu)

Diky

BTW: Samozhrejme automaticky beru,ze je dobry vzorek,auto vporadku, vyvazeni kol,sbihavost,tlak v pneu atd..


az napadne prvni snih zajed pomalu nekam na velke parkoviste a zkousej si co to (a ty) snese.... jedina uni. rada me napada neslapat na to moc(dokud se s tim nezzijes)... hlavne predjizdet opatrne.... nebo nepredjizdet :-D
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jj, hlavne doporucuju natrenovat co delat, kdyz se blizis treba k obrubniku, ze ne vzdycky je dobry slapnout na brzdu, ale treba pres spojku roztocit kola a cely auto otocit... + vse delat v male rychlosti, to se pak da napr. ten obrubnik v poho proste prejet, kdyz uz ti to nevyjde :-)
a s tim predjizdenim je to fakt, proste porad bejt pripravenej dat kontra a nesmyslne neubirat plyn, jinak se to nakopne :-))
“Ability is what you're capable of doing.”
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#4 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Tak tak,žádná teoretická rada neexistuje,jde o trénink a praxi.... takže letiště a trénovat a ani toto není jistotou zdaru v provozu,tam je to vše jiné a nečekané.To znamená používat hlavu,jinak 125kw (325i) je na zimu se zadním náhonem super zábava. :D Každopádně na trénink těchto radovánek ti stačí Š 100 za talíř,pokud se ti něco nepovede jen vystoupíš a jdeš napivo,teda pokud to přežiješ :lol:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od darmon »

Toydolls píše:Cau.

Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??

Jsem zvyklej na predek - tj. auto vpodstate vytahne cloveka ze zatacky,naopak zadek a silne auto to proste pokud clovek neni rozumny v zime (a nejen v zime),ten zadek musi to auto preci pretacet (vlastni zkusenost,uz jsem to takto v zime dostal na strechu)

Diky

BTW: Samozhrejme automaticky beru,ze je dobry vzorek,auto vporadku, vyvazeni kol,sbihavost,tlak v pneu atd..

tak zaprvy, predek te nevytahne v zadnym pripade ale posle po tecne ze zatacky ven, jediny co te jakztakz trochu vytahne je neco se samosvorem na predku, coz je v serii civic typeR a o jiny takovy kare nevim, takze pryc s timhle mytusem.
Kazopadne v momente kdy se zadkem budes mit problemy tak vsechno delat plynem a volantem, nebrzdit v panice, brzdu jen v momentu kdy auto pojede rovne a zaslapnout to v momentu kdy uz to budes mit pripraveny poslat nekam pryc
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od bpytlik »

kde si vzal ze predek te vytahne ze zatacky?? Prave ze jenom v podstate....tzn. pokud nemas dost vykonu...ale na snehu staci kdyz i s relativne slabym predobrabem das plny a pudes po tecne ven......Prave ze ze zadohrabem das plyn a kdyz umis kontra, krasne ze zatacky vyletis slajdem....kdyz ne, skoncis v lepsim priapde v hodinach, v horsim v protijedoucim aute nebo ve strome :)
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od bpytlik »

kurvas darmon, nemas v praci pracovat? :)
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#8 Příspěvek od Toydolls »

No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:

Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo

No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od bpytlik »

Toydolls píše:No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:

Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo

No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje


Mas blbe teorie....se ti yda ye te predek vztahne, protye mas hovno a ne vzkon. Ykus si to nekdz s predohrabem co ma 200+ps nebo na snehu dej v pulce yatackz plny a uvidis jak pujdes po tecne ven do prikopz...Auto ti proste pojede rovne at mas kola jak je mas...
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od RuDoSh »

Toydolls píše:No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:

Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo

No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje


jsou to jen tve teorie, proste musis do toho sednout a zkusit.... pokud nejsi jelito tak to nerozstrelis a pokud jsi jelito tak roztrelis cokoliv... jeste se mi za dve zimy v BMW nestalo aby mi to samo ustrelilo nebo bych si za to nemohl..... a neni lepsi pocit nez po rizenem driftu! :-)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od darmon »

bpytlik píše:kurvas darmon, nemas v praci pracovat? :)
mozna jo, ale pristi navstevu prace mam planovanou az na 8.11. nechodim tam kazdy den :)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od darmon »

Toydolls píše:No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:

Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo

No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje
ok, tak trosku fyziky pro zakladni skoly,
vetsina aut s predkem je nedotaciva, protoze je jednak vetsina vahy na predku a druhak je motor vetsinou napric, coz je na rozlozeni hmotnosti este horsi, to dela v zatacce vetsi odstredivou silu na predku a na zadku neni opacna kvuli jine hmotnosti. Proto rychle jedouci auto do zatacky nezatoci a hrne se po tecne pres kola ven. Proto se musi predek ridit tvrde, brzdit az v zatacce, tim se zatizi predni kola,a vic trakce, v momente kdy se prestane brzdit se sila co se prenese zpet na zadni kola akorat pomuze zatocit. Vtip predniho nahonu je v tom ze v krizi clovek laik zacne brzdit nebo ubrat a tim se stane auto min nedotacivy, a cely se to korektne vyresi bez toho aniz by o tom ridic vlastne vedel proc. Z tohodle duvodu se ale predky nedelaj, delaj se kvuli nakladum a ztratam vykonu. A jestli se ti zda ze predek te vytahne po pridani tak si to zkus az nasnezi, Uvidis ze pri zatocenych kolech a plynu to pojede porad pres cumak ven a zacne to zatacet az pri ubrani plynu, tyhle veci se kompenzujou jednak samosvorem na predku a druhak Ackari a Nkari jeste pribrzdujou levou nohou, to sem se dodnes poradne nenaucil
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od bpytlik »

darmon píše:
bpytlik píše:kurvas darmon, nemas v praci pracovat? :)
mozna jo, ale pristi navstevu prace mam planovanou az na 8.11. nechodim tam kazdy den :)


Aha, ja myslel ze si jako vetsina lidi z cool cars, co chodi na net enom z prace :)
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od bpytlik »

darmon píše:
Toydolls píše:No asi jsem to napsal blbe,ale myslel jsem to tak:

Kdyz je sucha silnice a vletim do zatacky s prekem - zatocim a pridam,tak proste me ten predek z ty zatacky jakoby vytahne
Na tom predku neco bude,jinak by XX automobilek nedelalo nahony na predek,dalsi vec je,pak spotreba a dalsi vec je vsechny stabilizatory,podvozek apod.. ktery hlidaj prave aby se to nestalo

No ja to beru tak: Lehci zatacka,se snehem kdyz clovek to prezene u tak silnyho auta tak ten zadek ho proste pretoci (a ani to nemusi byt tak silny)a nebo obecne k tomu ma vetsi sklony,nez kdyz to same udelam s autem,ktery bude mit nahon na predek - nevim pride me to logicke,kam zatocim a tam pridam,tak ten predek to tahne,zadek ustreluje,hur se to auto kontroluje
ok, tak trosku fyziky pro zakladni skoly,
vetsina aut s predkem je nedotaciva, protoze je jednak vetsina vahy na predku a druhak je motor vetsinou napric, coz je na rozlozeni hmotnosti este horsi, to dela v zatacce vetsi odstredivou silu na predku a na zadku neni opacna kvuli jine hmotnosti. Proto rychle jedouci auto do zatacky nezatoci a hrne se po tecne pres kola ven. Proto se musi predek ridit tvrde, brzdit az v zatacce, tim se zatizi predni kola,a vic trakce, v momente kdy se prestane brzdit se sila co se prenese zpet na zadni kola akorat pomuze zatocit. Vtip predniho nahonu je v tom ze v krizi clovek laik zacne brzdit nebo ubrat a tim se stane auto min nedotacivy, a cely se to korektne vyresi bez toho aniz by o tom ridic vlastne vedel proc. Z tohodle duvodu se ale predky nedelaj, delaj se kvuli nakladum a ztratam vykonu. A jestli se ti zda ze predek te vytahne po pridani tak si to zkus az nasnezi, Uvidis ze pri zatocenych kolech a plynu to pojede porad pres cumak ven a zacne to zatacet az pri ubrani plynu, tyhle veci se kompenzujou jednak samosvorem na predku a druhak Ackari a Nkari jeste pribrzdujou levou nohou, to sem se dodnes poradne nenaucil


Vidis, takhle pekne bych to v zivote nevysvetlil :)
stealth
Registrovaný
Příspěvky: 1905
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od stealth »

darmonovi skládám poklonu :wink:

toydolls: dám ti radu, až budeš mít na sněhu bobky, tak jezdi pomalu s vyšlápnutou spojkou. Takhle projedeš kteroukoliv uklouzanou neposypanou zatáčku.
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#16 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

jakymkoliv smerem .. bude zalezet jen na rychlosti vjezdu :-)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od darmon »

takovej elaborat muzu napsat ke kazdymu nahonu :)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#18 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

zacni mlynskym kolem prosim :-)
stealth
Registrovaný
Příspěvky: 1905
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od stealth »

darmon píše:takovej elaborat muzu napsat ke kazdymu nahonu :)

Je ti jasny, ze tedka ty elaboraty budes muset napsat i k zadohrabu a 4x4, protoze se kazdymu libil ten popis predohrabu ? :)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od darmon »

LOPOLO píše:zacni mlynskym kolem prosim :-)
mlynsky kolo se toci ve vode, a pohani naky veci vevnitr :) obvykle moc nezataci, takze se toci podle toho jak se mu pusti voda:)
Odpovědět