Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

UNIE a dovoz aut

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#41 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Francis píše:
M3maniac píše:No nevím jestli je hranice 8mi let imaginární,dodnes platí,že nelze přihlásit auto starší 8mi let.... jestli to zruší se zatím neví,ale ví se,že se jim do toho vůbec nechce!!! kdo by pak kupoval ty koktávky a fábie? :?

Je imaginarni. Resi se to tu co tyden. Je to vymysl linych celniku a jinych uredniku. Rozhodujici a urcujici je homologace EU a vyrazeni cisla schvalovaciho protokolu na stitku s VINem. Nasledujici text sem davam snad podesate, resp. drive sem daval jen cast, ke konci je vysvetlen mytus o osmi letech :-):

Žadatel (dovozce) musí prokázat, že vozidlu bylo uděleno osvědčení o homologaci typu ES na vozidle nebyly provedeny žádné konstrukční změny údaje v předložených dokladech odpovídají skutečnosti. Pokud byla konkrétnímu dovezenému vozidlu udělena homologace typu zemí Evropské unie, zákon nijak neomezuje jeho stáří, pouze trvá na splnění výše uvedených podmínek. Stáří ostatních vozidel, která nemají udělenu homologaci typu ES zákon omezuje na dobu do 5-ti let od jeho první registrace v jiném státě. Stanovený zákon není samoúčelný, ale sjednocuje bezpečnostní a ekologická hlediska vozidel určených pro provoz v zemích EU. Dokladem o udělení homologace typu ES je záznam na výrobním štítku vozidla. Tento záznam je zpravidla v kódovém formátu "ex*xx/xx*xxxx*xx" (první číslice na písmenem "e" je kód země, která homologaci typu ES vozidlu udělila, další čísla označují číslo příslušné směrnice evropské unie a číslo homologace). Tento údaj je většinou uveden i v dokladech vozidla.

Pro schválení dovezeného vozidla pro provoz na pozemních komunikacích, od jehož první registrace v jiném státě uplynula doba delší 5-ti let, je nezbytným podkladem technický protokol vydaný pověřenou zkušebnou. Pověřená zkušebna ověřuje splnění výše uvedených podmínek a vytváří podklady požadované schvalovacím orgánem pro schválení vozidla k provozu na pozemních komunikacích. Homologace typu ES je udělována osobním automobilům, motocyklům a traktorům. Požadovaná homologace typu ES se u různých značek osobních automobilů objevuje již od roků výroby vozidel cca 1994, což zkráceně znamená, že lze dovézt a provozovat vozidlo ve stáří 7, resp. 8 let v následujícím roce. Individuální dovozce musí dbát na splnění podmínek, odvíjejících se mimo jiné od existence homologace typu ES a musí počítat s tím, že s vozidlem nad 5 let od první registrace v jiném státě musí absolvovat prohlídku ve státem pověřené zkušebně.


No tak ještě jednou,do dnes platí,že u nás jde zaregistrovat a řádně přihlásit do registru vozidel jen vozidlo,které splňuje Euro - 2 a není starší 8mi let!(resp. do 8mi let od 1. dne kdy bylo dáno v zahraničí do provozu.....) šmitec a basta .... :lol:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

M3maniac píše:No tak ještě jednou,do dnes platí,že u nás jde zaregistrovat a řádně přihlásit do registru vozidel jen vozidlo,které splňuje Euro - 2 a není starší 8mi let!(resp. do 8mi let od 1. dne kdy bylo dáno v zahraničí do provozu.....) šmitec a basta .... :lol:

Ve kterem zakone je napsanych onech osm let? Ktery paragraf a odstavec to je? Nebo snad nejaka novela?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#43 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Francis píše:
M3maniac píše:No tak ještě jednou,do dnes platí,že u nás jde zaregistrovat a řádně přihlásit do registru vozidel jen vozidlo,které splňuje Euro - 2 a není starší 8mi let!(resp. do 8mi let od 1. dne kdy bylo dáno v zahraničí do provozu.....) šmitec a basta .... :lol:

Ve kterem zakone je napsanych onech osm let? Ktery paragraf a odstavec to je? Nebo snad nejaka novela?


no znám pár lidí,co maj 9let staré auto na dvoře a sháněj papíry.... :D prostě to tak je a basta.... teda do včerejška na 100% ,co je nového po vstupu do EU nevím...

P.S starouši nebudu ti to tu dokazovat výkladem zákona.... ale pár aut jsem dovez.... :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

M3maniac píše:no znám pár lidí,co maj 9let staré auto na dvoře a sháněj papíry.... :D prostě to tak je a basta.... teda do včerejška na 100% ,co je nového po vstupu do EU nevím...

P.S starouši nebudu ti to tu dokazovat výkladem zákona.... ale pár aut jsem dovez.... :D

Znam celniky a jine uredniky. Nekde neco zaslechnou a pak tvrdi ze je to zakon. Napriklad me loni v lednu nepustili s autem na vleku pres Rozvadov, otocil jsem to zpet do Nemecka a v Chebu jsem projel bez problemu. Podle stejnych zakonu, ten samy den. Staci?

Kdyz jsem chtel auto tady proclit, musel jsem mit povoleni krajskeho referatu zivotniho prostredi. Okresnimu stacila uspesna STK, krajsky vyzadoval posudek soudniho znalce. Podle toho sameho zakona. Hajzli jsou to a casto chteji neco na co nemaji pravo !

Opkauju znova: NEEXISTUJE zakon kde je napsano onech osm let.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od bpytlik »

Souhlasim, 8 let je jenom mytus...Bawa maji vsechno potrebne na to abys je moh normalne prihlasit snad od roku 91, a to, ze to nekdo nevi a dela prestavbu na tom nic nemeni....
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#46 Příspěvek od m.deejay »

...chci to vidět v praxi...více budu vědět příští týden po dovozu auta, co se všechno bude platit, kolik a komu...
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Marty_ »

Myslíte že se dá věřit udávaným km? Hledám 328i coupé tak kolem 8K eur, většinou to sou roky 96-97 a maj najeto 100-150K km, myslíte že je to reálný? Skopčáci snad nestáčej tachometry, nebo jo?:) a ještě - myslíte že je lepší koupit lehce zbořený auto nebo nebouraný? Btw ted jsem našel fakt luxusní 328 rok 96, najeto 17.600 km?:))
Jo a taky jsem si všimnul že dost 328ček je v automatu - co vy na to? Já bych se s tím myslím nějak vyrovnal, ale ubíjí to hodně potenciál 328?
Vena
Registrovaný
Příspěvky: 557
Registrován: čtv 05.06.2003 00:00
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Vena »

:D Ja sem teda pouze teoretik ale myslim si ze automat a 328 nejdou dohromady. Taky kamos mi tvrdil ze v Říši se tachometry nestaceji, ze by si to tam nikdo nedovolil, ale v Auto Bildu sem se docetl ze 1/3 aut v Nemecku ma stocenej tachometr.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#49 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

bpytlik píše:Souhlasim, 8 let je jenom mytus...Bawa maji vsechno potrebne na to abys je moh normalne prihlasit snad od roku 91, a to, ze to nekdo nevi a dela prestavbu na tom nic nemeni....


No vy jste ale chytří.... no nic ve zlém,ale pokud si neměl povolení od životního prostředí,tak nešlo dovést ani auto na blbou přestavbu pod 8 let,na celnici ve vnitru ti dali tyto možnosti.... odvézt zpět do německa,nechat na vlastní náklady zešrotovat nebo darovat státu!!! Samozřejmě je u nás kocourkov,na čáře jsi dal něco naším zkorumpovaným celníkům a bylo vycleno i nemožné.....

P.S. pytlíku ty jsi mýtus !!!
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#50 Příspěvek od m.deejay »

Jak to bude s ojetými motorovými vozidly?

Odpověď:

Dovoz ojetých vozidel:

V současnosti platí zmíněný zákon 56/2001, který stanovuje, že se ojetá vozidla do ČR mohou dovážet, pokud od data jeho 1. registrace neuplynulo více než 8 let. Toto ustanoveni se nevztahuje na vozidla s tzv."Evropskou homologací", které mohou dováženy, i když je datum první registrace starší.

Se vstupem ČR do EU tento zákon bude muset být přepracován. Zmíněná osmiletá lhůta zanikne a vozidla se budou moci dovážet, pokud budou mít platnou technickou a emisní kontrolu v nějakém státě EU. V současné době se tato novela připravuje.

U vozů starších šesti měsíců nebo vozidel, které mají najeto více než šest tisíc kilometrů, se DPH platí v zemi, kde byl automobil zakoupen. U nových vozů (mladších šesti měsíců nebo s méně než šesti tisíci najetých kilometrů), se DPH platí ve státě, kde je daný vůz registrován.


http://www.evropska-unie.cz/cz/faq/question.asp?id=47
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od bpytlik »

M3maniac píše:
bpytlik píše:Souhlasim, 8 let je jenom mytus...Bawa maji vsechno potrebne na to abys je moh normalne prihlasit snad od roku 91, a to, ze to nekdo nevi a dela prestavbu na tom nic nemeni....


No vy jste ale chytří.... no nic ve zlém,ale pokud si neměl povolení od životního prostředí,tak nešlo dovést ani auto na blbou přestavbu pod 8 let,na celnici ve vnitru ti dali tyto možnosti.... odvézt zpět do německa,nechat na vlastní náklady zešrotovat nebo darovat státu!!! Samozřejmě je u nás kocourkov,na čáře jsi dal něco naším zkorumpovaným celníkům a bylo vycleno i nemožné.....

P.S. pytlíku ty jsi mýtus !!!


Tak si precti prispevek co je vyse a vidis ze mytus si tak max. ty :) Bawa maji tusim tu homologaci nekdy od roku 91. Holt se budes muset smirit s tim, ze vsecko nevis nejlip starousi :)))
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#52 Příspěvek od m.deejay »

Registrace automobilů s technickým osvědčením obsahujícím certifikát ES

Co se týče registrace automobilů s technickým osvědčením obsahujícím certifikát ES (jde o všechny automobily vyrobené po roce 1996), není třeba podstupovat žádné další testy a zkoušky technické způsobilosti. Všechny automobily vyrobené a zaregistrované v jedné členské zemi Evropské unie po roce 1996 automaticky vyhovují provozu na komunikacích ostatních členských zemí.

Ojeté vozy

Na druhé straně ojeté vozy vyrobené před rokem 1996 technické osvědčení obsahující certifikát ES nemají. Zde mohou příslušné orgány členské země, ve které se automobil registruje, vyžadovat test způsobilosti, ale pouze v případě, že je tento test vyžadován v dané členské zemi pro všechny ojeté vozy, to znamená, že se povinnost podstoupit tento test týká i domácích vlastníků ojetých vozů.

Daň z přidané hodnoty

Automobily jsou registrovány v zemi, ve které má vlastník trvalý pobyt. Daň z přidané hodnoty je splatná v zemi, ve které je auto registrováno, a to v případě nových vozů (tj. vozů, od jejichž výroby uplynulo méně než šest měsíců) anebo vozidel, které mají najeto méně než šest tisíc kilometrů. Daň z přidané hodnoty u vozů starších šesti měsíců nebo vozidel, které mají najeto více než šest tisíc kilometrů, se vybírá v zemi, kde auto bylo koupeno.

viz :

http://www.euroskop.cz/cze/article.asp? ... 4&ts=6ec61
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#53 Příspěvek od m.deejay »

--------------------------------------------------------------------------------


Jaké podmínky pro dovoz vozidel ze zahraniční budou platit po vstupu ČR do EU (tedy od 1. 5. 2004)
V současné době smějí být do ČR dovážena ze zahraničí osobní auta stará maximálně osm let a to od data první registrace v zahraničí ke dni proclení vozu. Již nyní a od prvního května též budou moci být do ČR dovážena auta, která splní globální homologaci ES (pouze tato plní jednotné evropské předpisy).Tuto homologaci splňují i auta některých značek ve staří třeba i 10 let (k roku 2004). Mj. součástí homologace je také závazek výrobce k ekologické likvidaci auta poté, co doslouží.

V autobazaru zájemce o ojetý vůz snadno pozná zda vybraný kousek homologaci splňuje, a to podle souboru znaků uvedeného na výrobním štítku (pozor nestačí záznam v německém technickém průkazu, na štítku musí být vyznačeno např. e1*93/56*0026 ). Po dovozu auta s homologací pak bude nutná jeho kontrola ve zkušební stanici. Zkušebna posoudí, zda na autě nevznikly technické úpravy.

Dovoz aut bez homologace podle Směrnic ES bude i nadále omezen věkem osmi let,tzn. že budou muset mít osvědčení o schválení technické způsobilosti silničního motorového vozidla (případně jeho ověřenou kopii - technický průkaz ze zahraničí) a po dovozu budou muset absolvovat kontrolu ve zkušební stanici. Cílem opatření je zabránit dalšímu zhoršování vozového parku u nás.

Auta starší 23 let podléhají jiným testacím vyžadovaným u veteránů.



--------------------------------------------------------------------------------


Rád bych se zeptal jak to bude s dovozem ojetých vozidel do ČR po vstupu ČR do EU. Zvláště pak o informace o novele zákona 56/2001 a o 8mi lete lhůtě od datumu 1. registrace, zda tato lhůta stále platí, nebo zda došlo/dojde k nějakým změnám.
Jednotlivý dovoz a registraci osobních automobilů upravuje § 34 a § 35 zákona č. 56/2001 Sb., v platném znění. Tento zákon byl naposled novelizován (i s ohledem na vstup ČR do EU) zákonem č. 103/2004 Sb. (účinnost od 1.5.2004).

Podle platného znění tohoto zákona je možné dovážet vozidla kategorie M1, M2 nebo N1 pokud nejsou starší osmi let a splňují emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2, vozidla kategorií L, O1, O2, T nebo S pokud nejsou starší osm let a vozidla kategorií M3, N2, N3, O3 a O4 pokud nejsou starší pěti let. Vozidla, která jsou držitelem osvědčení o homologaci typu ES (obecně nazýváno "vozidla s globální homologací") lze dovážet bez ohledu na jejich stáří, za předpokladu, že na nich nebyly provedeny žádné konstrukční změny a svým provedením odpovídají danému osvědčení o homologaci typu ES. Tato "globální homologace" se v EU vystavuje na osobní automobily, traktory a motocykly. Na osobní automobily se vydává přibližně od roku 1993.

Pro zjednodušení uvádíme přehled jednotlivých možností nejčastěji dovážených vozidel, tj. osobních automobilů kategorie M1:

Jednotlivě dovezené vozidlo - nové, dosud neprovozované
Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES (tj. má uděleno osvědčení o homologaci typu ES, tzv. „globální homologaci“ a je k dispozici ES prohlášení o shodě, tzv. COC list) - bezproblémová registrace bez požadavku na jakékoliv další testy, kontroly apod.
Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - musí mít doklad o schválení technické způsobilosti vozidla vydaným jiným státem nebo jeho ověřenou kopii a následuje kontrola ve zkušební stanici (tj. v pověřené STK), zda plní technické požadavky, platné v ČR.
Jednotlivě dovezené vozidlo - ojeté, již provozované a registrované v cizím státě
Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES - dovoz možný bez ohledu na stáří vozidla, pouze kontrola ve zkušební stanici (stáří vozidla do osmi let) nebo v pověřené zkušebně (stáří vozidla nad 8 let), zda na vozidle nebyly uskutečněny technické úpravy, které by neodpovídaly danému osvědčení o homologaci typu ES.
Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - dovoz omezen stářím vozidla (max. 8 let) a plněním emisních limitů podle normy EURO 2, dále pak zkušební stanice kontroluje, zda dané vozidlo plní technické požadavky platné v ČR v době výroby vozidla.

viz :

http://www.mdcr.cz/text/forum/faq-drp.html
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#54 Příspěvek od m.deejay »

HLAVA III
TECHNICKÁ ZPŮSOBILOST JEDNOTLIVĚ
DOVEZENÉHO SILNIČNÍHO VOZIDLA

§ 34

(1) Technickou způsobilost jednotlivě dovezeného silničního
vozidla schvaluje obecní úřad obce s rozšířenou působností na
základě písemné žádosti. Příslušným je obecní úřad obce
s rozšířenou působností, v jehož správním obvodu má žadatel pobyt
nebo sídlo.

(2) Žádost o schválení technické způsobilosti jednotlivě
dovezeného silničního vozidla musí obsahovat
a) obchodní firmu, sídlo a identifikační číslo, je-li žadatelem
právnická osoba, nebo jméno, příjmení, obchodní firmu, jde-li
o podnikatele, rodné číslo, místo trvalého nebo povoleného
pobytu, je-li žadatelem fyzická osoba,
b) druh a kategorii silničního vozidla, výrobce silničního
vozidla, značku (obchodní název stanovený výrobcem), typ
vozidla a obchodní označení vozidla,
c) účel, pro který má být silniční vozidlo používáno.

(3) Žádost musí být doložena těmito doklady:
a) dokladem schválení technické způsobilosti silničního vozidla
vydaným jiným státem nebo jeho ověřenou kopií,
b) dokladem o vyřazení vozidla z registru vozidel jiného státu,
jedná-li se o vozidlo, na které se vztahuje povinnost
registrace v jiném státě, a pokud vozidlo v jiném státě již
registrováno bylo, nebo dokladem o celním odbavení vozidla,8a)
c) protokolem o evidenční kontrole nebo technickým protokolem
vydaným zkušební stanicí, jedná-li se o vozidlo, které již bylo
registrováno v jiném státě,
d) technickým protokolem vydaným zkušební stanicí, jedná-li se
o vozidlo kategorie M1, M2 nebo N1, splňující emisní limity ve
výfukových plynech podle normy EURO 2, od jehož první
registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné
celní deklarace doba delší než osm let nebo které nebylo
registrováno v jiném státě, anebo o vozidlo kategorie L, O1,
O2, T nebo S, od jehož první registrace v jiném státě
neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší
než osm let nebo které nebylo registrováno v jiném státě, anebo
o vozidlo ostatních kategorií, od jehož první registrace
v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné celní
deklarace doba delší než pět let nebo nebylo registrováno
v jiném státě,
e) technickým protokolem vydaným pověřenou zkušebnou, jedná-li se
o vozidlo, u kterého byly lhůty podle odstavce 3 písm. d)
překročeny.
------------------------------------------------------------------
8a) Zákon č. 13/1993 Sb., celní zákon, ve znění pozdějších
předpisů.

§ 35

(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne
o schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného
silničního vozidla, jestliže žadatel prokáže, že
a) pro silniční vozidlo bylo uděleno osvědčení o homologaci typu
ES,
b) na silničním vozidle nebyly provedeny žádné konstrukční změny,
c) údaje v předložených dokladech k žádosti odpovídající
skutečnosti zjištěné protokolem o evidenční kontrole nebo
technickým protokolem vydaným zkušební stanicí,

(2) Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne
o schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného
silničního vozidla, u něhož není prokázáno udělení osvědčení
o homologaci typu ES a
a) které nebylo dosud registrováno, nebo
b) jedná-li se o vozidlo kategorie M1, M2 nebo N1, splňující
emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2, od
jehož první registrace v jiném státě neuplynula ke dni
vystavení jednotné celní deklarace doba delší než osm let,
anebo o vozidlo kategorie L, O1, O2, T nebo S, od jehož první
registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné
celní deklarace doba delší než osm let, anebo o vozidlo
ostatních kategorií, od jehož první registrace v jiném státě
neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší
než pět let,
na základě technického protokolu vydaného zkušební stanicí.
Zkušební stanice vydá technický protokol, splňuje-li vozidlo
technické požadavky stanovené právním předpisem nebo mezinárodní
smlouvou, kterou je Česká republika vázána, a které byly platné
pro danou kategorii vozidla v České republice v době výroby
vozidla.

(3) Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne
nejpozději ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení písemné žádosti
doložené předepsanými doklady.

(4) V případě kladného rozhodnutí o schválení technické
způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla vydá obecní
úřad obce s rozšířenou působností technický průkaz silničního
vozidla, jedná-li se o silniční vozidlo, které podléhá registraci.
U silničních vozidel, která nepodléhají registraci, vydá okresní
úřad technické osvědčení silničního vozidla.

(5) V informačním dokumentu může ministerstvo vymezit,
z kterých technických požadavků lze povolit při rozhodování
o schvalování technické způsobilosti jednotlivě dovezeného
silničního vozidla na žádost výjimky. Výjimky nelze povolit
z technických požadavků týkajících se
a) brzd,
b) vnějšího hluku,
c) emise škodlivin ve výfukových plynech,
d) odrušení vozidla a elektromagnetické kompatibility.

...to by snad mohlo k tématu skoro stačit... :oops:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#55 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

bpytlik píše:
M3maniac píše:
bpytlik píše:Souhlasim, 8 let je jenom mytus...Bawa maji vsechno potrebne na to abys je moh normalne prihlasit snad od roku 91, a to, ze to nekdo nevi a dela prestavbu na tom nic nemeni....


No vy jste ale chytří.... no nic ve zlém,ale pokud si neměl povolení od životního prostředí,tak nešlo dovést ani auto na blbou přestavbu pod 8 let,na celnici ve vnitru ti dali tyto možnosti.... odvézt zpět do německa,nechat na vlastní náklady zešrotovat nebo darovat státu!!! Samozřejmě je u nás kocourkov,na čáře jsi dal něco naším zkorumpovaným celníkům a bylo vycleno i nemožné.....

P.S. pytlíku ty jsi mýtus !!!


Tak si precti prispevek co je vyse a vidis ze mytus si tak max. ty :) Bawa maji tusim tu homologaci nekdy od roku 91. Holt se budes muset smirit s tim, ze vsecko nevis nejlip starousi :)))


Brácho certifikát ES tak 98 % aut starších 8mi let nemá,takže s tím mýtusem máš tak 2% pravdu.... no a jelikož znám ty howada co dělaj dovozy na našich úřadech,tak by si i u těch 2% měl problémy ,protože by na tebe čuměli jak z jara co že to je certifikát ES ! :D jde o to,že si tu psal,že můžeš bez problému dovézt auta od r.v.91....takže to zhrnu, auto můžeš až na světlé vyjímky s certifikátem ES dovézt pouze do 8mi let stáří.... :lol:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od darmon »

trochu veci co mam uz potvrzeny:
dovoz novyho auta (nebo do sesti mesicu stari a 6000km) DPH se plati u nas.
Ostatni v zemi nakupu
Poplatky: 5000 za kazdy auto, jako poplatek za ekologickou likvidaco
300 kdyz ma homologaci eu
2000 kdyz nema.
Uživatelský avatar
TURBO_KrteK
Registrovaný
Příspěvky: 824
Registrován: úte 01.10.2002 00:00
Bydliště: Praha/Káraný

#57 Příspěvek od TURBO_KrteK »

Anonymous

#58 Příspěvek od Anonymous »

bpytlik píše:Souhlasim, 8 let je jenom mytus...Bawa maji vsechno potrebne na to abys je moh normalne prihlasit snad od roku 91

nemáš pravdu, dnes jsem mluvil se Stehlíkem:
E 30 ES homologaci nemá-vyráběno do 94
E 34 ES homologaci nemá-vyráběno do 96
E 36 ES homologaci má od modelového roku 94, zde ještě není na štítku s Vinem, ale řeší se to objednáním štítku nového.
na fóru E 30 jsem Mirek.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#59 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Anonymous píše:
bpytlik píše:Souhlasim, 8 let je jenom mytus...Bawa maji vsechno potrebne na to abys je moh normalne prihlasit snad od roku 91

nemáš pravdu, dnes jsem mluvil se Stehlíkem:
E 30 ES homologaci nemá-vyráběno do 94
E 34 ES homologaci nemá-vyráběno do 96
E 36 ES homologaci má od modelového roku 94, zde ještě není na štítku s Vinem, ale řeší se to objednáním štítku nového.
na fóru E 30 jsem Mirek.


Konečně někdo ví vo co go.Můžu Ti říct,že vyřízení toho štítku atd je taky pěkná pakárna.... na technické ti řeknou,co žé to nejde .... atd,sami o tom pořádně nic neví!
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#60 Příspěvek od m.deejay »

Takže z vlastní zkušenosti : kupuju E36 320 r.v. 4/95. Má ES štítek, ale nemá euro 2 - jen E2. Musím do pověřený zkušebny ÚSMD, kde mě vystaví tech. protokol vč. zápisu o prov. ev. kontroly (za 4.636,-) a když budu chtít tak zrovna stk a emise. Pak bez problému přihlásím. Kdyby to mělo euro 2, tak bych tam nemusel. Jinak u tohoto auta jsem neplatil žádný DPH. Zaplatil jsem cenu, která tam byla + dovoz + výše a za přihlášení. + 16 % (v německu) se platí jen u některých aut - je to uvedeno v bazarech...
Odpovědět