Francis píše:M3maniac píše:No nevím jestli je hranice 8mi let imaginární,dodnes platí,že nelze přihlásit auto starší 8mi let.... jestli to zruší se zatím neví,ale ví se,že se jim do toho vůbec nechce!!! kdo by pak kupoval ty koktávky a fábie?
Je imaginarni. Resi se to tu co tyden. Je to vymysl linych celniku a jinych uredniku. Rozhodujici a urcujici je homologace EU a vyrazeni cisla schvalovaciho protokolu na stitku s VINem. Nasledujici text sem davam snad podesate, resp. drive sem daval jen cast, ke konci je vysvetlen mytus o osmi letech:
Žadatel (dovozce) musí prokázat, že vozidlu bylo uděleno osvědčení o homologaci typu ES na vozidle nebyly provedeny žádné konstrukční změny údaje v předložených dokladech odpovídají skutečnosti. Pokud byla konkrétnímu dovezenému vozidlu udělena homologace typu zemí Evropské unie, zákon nijak neomezuje jeho stáří, pouze trvá na splnění výše uvedených podmínek. Stáří ostatních vozidel, která nemají udělenu homologaci typu ES zákon omezuje na dobu do 5-ti let od jeho první registrace v jiném státě. Stanovený zákon není samoúčelný, ale sjednocuje bezpečnostní a ekologická hlediska vozidel určených pro provoz v zemích EU. Dokladem o udělení homologace typu ES je záznam na výrobním štítku vozidla. Tento záznam je zpravidla v kódovém formátu "ex*xx/xx*xxxx*xx" (první číslice na písmenem "e" je kód země, která homologaci typu ES vozidlu udělila, další čísla označují číslo příslušné směrnice evropské unie a číslo homologace). Tento údaj je většinou uveden i v dokladech vozidla.
Pro schválení dovezeného vozidla pro provoz na pozemních komunikacích, od jehož první registrace v jiném státě uplynula doba delší 5-ti let, je nezbytným podkladem technický protokol vydaný pověřenou zkušebnou. Pověřená zkušebna ověřuje splnění výše uvedených podmínek a vytváří podklady požadované schvalovacím orgánem pro schválení vozidla k provozu na pozemních komunikacích. Homologace typu ES je udělována osobním automobilům, motocyklům a traktorům. Požadovaná homologace typu ES se u různých značek osobních automobilů objevuje již od roků výroby vozidel cca 1994, což zkráceně znamená, že lze dovézt a provozovat vozidlo ve stáří 7, resp. 8 let v následujícím roce. Individuální dovozce musí dbát na splnění podmínek, odvíjejících se mimo jiné od existence homologace typu ES a musí počítat s tím, že s vozidlem nad 5 let od první registrace v jiném státě musí absolvovat prohlídku ve státem pověřené zkušebně.
No tak ještě jednou,do dnes platí,že u nás jde zaregistrovat a řádně přihlásit do registru vozidel jen vozidlo,které splňuje Euro - 2 a není starší 8mi let!(resp. do 8mi let od 1. dne kdy bylo dáno v zahraničí do provozu.....) šmitec a basta ....
