To by dpovidalo vcerejsi debate v radiu, kde rikali cosi o tom ze se vyplati kupovat nove auto v Dansku, kde maji 25% DPH (prepoklad je srovnatelne ceny vcetne DPH).Maca píše:Já zas pro změnu někde slyšel, že když koupíš nové auto v jiném státě EU (přičemž za nové se považuje až 1/2 roku staré), platíš DPH až u nás (19%) a pokud koupíš starší než 1/2 roku, tak platíš DPH státu, ve kterém kupuješ (jejich %) a u nás už nic.Francis píše: Kdyz se podivas treba na http://www.mobile.de tak u inzeratu na novejsi auta je primo napsano zda je cena s DPH nebo bez.
Logicke by bylo nechat si jejich DPH vratit a zaplatit nase nebo doplatit/nechat si vratit rozdil. Avsak zname logiku nasich zakonodarcu, ze)
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
UNIE a dovoz aut
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
"Co se týká poplatků za dovoz vozidla po prvním květnu platí, že u automobilu staršího šesti měsíců nebo vozů, jež mají najeto více než 6 tisíc kilometrů, se DPH platí v zemi, kde bylo vozidlo koupeno," odpověděl na dotaz Václav Pinkas z Informačního centra Evropské unie.
Například německá DPH je nyní 16 %, takže by český kupec po 1. květnu ušetřil 3 %, nebo? vládou navrhovaná výše DPH v Česku je 19 %. S výrazně dražším dovozem ojetiny naopak musí kupující počítat z Dánska a Švédska, kde je dokonce DPH 25%.
"Každopádně by každý měl myslet na to, že a? už si koupí auto kdekoli, bude ho muset v ČR standardně přihlásit," upozornil Pinkas. Doplnil, že na automobily mladší šesti měsíců a s méně než šesti tisíci najetými kilometry se podle návrhu pohlíží jako na nové, dosud tyto vozy byly brány jako ojetiny.
V tomto případě budou platit stejná pravidla DPH jako pro zcela nové dopravní prostředky. Což znamená, že DPH se platí v zemi, kde bude automobil nově registrován. "Do 1. května bude vše jasné," slíbila potenciálním kupcům Eva Nováková, pracovnice tiskové oddělení Ministerstva financí ČR.
Například německá DPH je nyní 16 %, takže by český kupec po 1. květnu ušetřil 3 %, nebo? vládou navrhovaná výše DPH v Česku je 19 %. S výrazně dražším dovozem ojetiny naopak musí kupující počítat z Dánska a Švédska, kde je dokonce DPH 25%.
"Každopádně by každý měl myslet na to, že a? už si koupí auto kdekoli, bude ho muset v ČR standardně přihlásit," upozornil Pinkas. Doplnil, že na automobily mladší šesti měsíců a s méně než šesti tisíci najetými kilometry se podle návrhu pohlíží jako na nové, dosud tyto vozy byly brány jako ojetiny.
V tomto případě budou platit stejná pravidla DPH jako pro zcela nové dopravní prostředky. Což znamená, že DPH se platí v zemi, kde bude automobil nově registrován. "Do 1. května bude vše jasné," slíbila potenciálním kupcům Eva Nováková, pracovnice tiskové oddělení Ministerstva financí ČR.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 763
- Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Můj ty bože, už jsem to tu jednou dřív psal. DPH se vrací/platí (říká se tomu zdanitelné plnění) v tom státě a s tou sazbou, kde bylo zdanitelné plnění uskutečněno. Tzn. příklad:m.deejay píše:...to jo, ale jak to bude od května s placením - neplacením dph se nikde nedočteš (myslím tím koupě vozidla soukromou osobou v německým autobazaru), popř. kde by se něco mělo doplácet. Slyšel jsem názor, že by se mělo platit dph tý země, kde by jsi auto kupoval - v německu 16%. Ale v německých bazarech je snad cena konečná, nebo koupíš auto za určitou částku + dph 16% ???
-jsem soukromá osoba, neplátce DPH, koupím auto ve Francii, platím DPH ve Francii.
-jsem OSVČ, plátce DPH, koupím auto ve Francii, zaplatím plnou cenu, podám přihlášku a přiznání k DPH ve Francii, od francouzských financů mi přijde plnění (vratka DPH).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 575
- Registrován: ned 21.09.2003 00:00
- Bydliště: Opava - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Ehm, Ehm, nechci vás nijak zastrašovat,
ani kazit radost, ale dnes jsem se dozvěděl od Ministerstva dopravy,
že pokud si koupím auto (já obyčejný člověk - zaměstnaný) v německu
tak to koupím s jejich 16% DPH, pak přijedu do čech, kde zaplatím české DPH 22 % a ktomu paušál 5000Kč a pak ještě další poplatky za přihlášení!!!
Takže Příklad : BMW za 7000Eur (s 16% Mwst) + 1540 (22% DPH české) + 5000 Kč paušál, + přihlášení asi 5000 Kč + doprava = 8990 Eur!!!
Řekl bych že se vstupem do EU náš stát na nás pěkně napakuje!!!!
ani kazit radost, ale dnes jsem se dozvěděl od Ministerstva dopravy,
že pokud si koupím auto (já obyčejný člověk - zaměstnaný) v německu
tak to koupím s jejich 16% DPH, pak přijedu do čech, kde zaplatím české DPH 22 % a ktomu paušál 5000Kč a pak ještě další poplatky za přihlášení!!!


Takže Příklad : BMW za 7000Eur (s 16% Mwst) + 1540 (22% DPH české) + 5000 Kč paušál, + přihlášení asi 5000 Kč + doprava = 8990 Eur!!!

Řekl bych že se vstupem do EU náš stát na nás pěkně napakuje!!!!

to je picovinagelty píše:Ehm, Ehm, nechci vás nijak zastrašovat,
ani kazit radost, ale dnes jsem se dozvěděl od Ministerstva dopravy,
že pokud si koupím auto (já obyčejný člověk - zaměstnaný) v německu
tak to koupím s jejich 16% DPH, pak přijedu do čech, kde zaplatím české DPH 22 % a ktomu paušál 5000Kč a pak ještě další poplatky za přihlášení!!!![]()
![]()
Takže Příklad : BMW za 7000Eur (s 16% Mwst) + 1540 (22% DPH české) + 5000 Kč paušál, + přihlášení asi 5000 Kč + doprava = 8990 Eur!!!![]()
Řekl bych že se vstupem do EU náš stát na nás pěkně napakuje!!!!

a kua co s tim ma spolecneho ministerstvo dopravy?

No ja zase slysel neco o hranici 10000eur za rok....Takze kdyz si dovezes auto z nemecka od neplatce a bude do 10k eur, tak u nas doh nezacalujes, ale kdyz bude drazsi nebo jich dovezes za rok vic, tak bys ho zacalovat mel.abdul píše:pokud koupis auto v nemecku od neplatce dane tak u nas to dph uz platit nebudes... bylo by to dvoji zdaneni, proti kteremu mame zakon... pokud ho koupis od platce tak dostanes "nemecke dph" zpatky a u nas zaplatis "ceske dph"... nijak jinak to nemuze fungovat...
co je to za bejkarnu? nejde platit dan dvakrat... bys pracoval v nemecku a tam zaplatil dan ze zisku a pak u nas znova...bpytlik píše:No ja zase slysel neco o hranici 10000eur za rok....Takze kdyz si dovezes auto z nemecka od neplatce a bude do 10k eur, tak u nas doh nezacalujes, ale kdyz bude drazsi nebo jich dovezes za rok vic, tak bys ho zacalovat mel.abdul píše:pokud koupis auto v nemecku od neplatce dane tak u nas to dph uz platit nebudes... bylo by to dvoji zdaneni, proti kteremu mame zakon... pokud ho koupis od platce tak dostanes "nemecke dph" zpatky a u nas zaplatis "ceske dph"... nijak jinak to nemuze fungovat...

No to jo, ale pokud kupujes od platce....proste si nemuzes dovezt za vic nez za 10k eur/rok na osobu od neplatce. Jinak z toho musis zacalovat nase DPH....aspon tak sem to slysel v nejake diskuzi v bedne...abdul píše:co je to za bejkarnu? nejde platit dan dvakrat... bys pracoval v nemecku a tam zaplatil dan ze zisku a pak u nas znova...bpytlik píše:No ja zase slysel neco o hranici 10000eur za rok....Takze kdyz si dovezes auto z nemecka od neplatce a bude do 10k eur, tak u nas doh nezacalujes, ale kdyz bude drazsi nebo jich dovezes za rok vic, tak bys ho zacalovat mel.abdul píše:pokud koupis auto v nemecku od neplatce dane tak u nas to dph uz platit nebudes... bylo by to dvoji zdaneni, proti kteremu mame zakon... pokud ho koupis od platce tak dostanes "nemecke dph" zpatky a u nas zaplatis "ceske dph"... nijak jinak to nemuze fungovat...proto je zakon o dvojim zdaneni... respektive proti dvojimu zdaneni...
tak vidim ze pan Spidla a jeho parta myslela opravdu na vsecko... jestli to takhle opravdu bude tak je to pekny dojeb.... proste dph se u jednoho vyrobku zacaluje dvakrat... naprosto neskutecne... k cemu pak ta unie je???bpytlik píše:No to jo, ale pokud kupujes od platce....proste si nemuzes dovezt za vic nez za 10k eur/rok na osobu od neplatce. Jinak z toho musis zacalovat nase DPH....aspon tak sem to slysel v nejake diskuzi v bedne...abdul píše:co je to za bejkarnu? nejde platit dan dvakrat... bys pracoval v nemecku a tam zaplatil dan ze zisku a pak u nas znova...bpytlik píše: No ja zase slysel neco o hranici 10000eur za rok....Takze kdyz si dovezes auto z nemecka od neplatce a bude do 10k eur, tak u nas doh nezacalujes, ale kdyz bude drazsi nebo jich dovezes za rok vic, tak bys ho zacalovat mel.proto je zakon o dvojim zdaneni... respektive proti dvojimu zdaneni...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Ani to ne. Nas bananistan ma problem se shengenskou dohodou ...skautik píše:do francie pojedes na obcanku
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 575
- Registrován: ned 21.09.2003 00:00
- Bydliště: Opava - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Unie je na HOVNO!!!
Odserem to my - normální lidi a ty hovada ve vládě si budou tlustý prdele vozit v nových BMW za děvkama!!!
Že je unie k ničemu, už ví dávno i lidi v německu! Každý koho se na to zeptáš, tak je stejně nasraný jako my!
Jen by mě zajímalo, jak dlouho ta unie vydrží, než se vše vrátí zas do starých kolejí...

Odserem to my - normální lidi a ty hovada ve vládě si budou tlustý prdele vozit v nových BMW za děvkama!!!

Že je unie k ničemu, už ví dávno i lidi v německu! Každý koho se na to zeptáš, tak je stejně nasraný jako my!
Jen by mě zajímalo, jak dlouho ta unie vydrží, než se vše vrátí zas do starých kolejí...
