
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
UNIE a dovoz aut
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 763
- Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tady není prostor pro spekulace, zákony a vyhlášky jsou jasné. Dovozci jsou ňoumové, který neznaj víc, než o kolik koho vojebat.m.deejay píše:Tak už víte něco novýho, jak to bude vypadat s dovozem ojetých aut po 1. květnu ? Dovozci nic konkrétního nevědí - akorát každej spekuluje jak by to asi mělo být...
Clo odpadá (stejně žádný pro auta z EU nebylo, takže se to týká japonců), DPH se vyřizuje jen pro plátce (pokud chce uplatnit odečet), auto musí odpovídat homologaci a musí mít EURO2 (nebo je u něj potřeba udělat, prozatím jen ve výzkumáku, atest). Na "vraky" na přestavbu se asi zavede nějakej ekopoplatek, ale to zatím není jistý.
Každopádně volný pohyb zboží znamená, že si můžeš dovézt a vyvézt cokoliv a kamkoliv v rámci EU. Otázkou je, zda-li ti to STK schválí do provozu bez homologace (což asi ne).
STK by se měly podle mého názoru co nedřív transformovat do evropského formátu ala TÜV, takže by ti schvalovaly i výměny motorů za silnější, výměny karosérií atd, zkrátka tzv otypování (i vozů staršího data výroby) zcela oficiální cestou. Zároveň by se, s nárůstem nároků na odbornost a přísnou kontrolou korupce, snížil počet vraků, které nás dennodenně ohrožují (BMW nevyjímaje).
Co chceš vědět dál?
- m.deejay
- Registrovaný
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Klubové ID: 1429
Takže když v rajchu koupím auto např. za 4.000 euro, tak co dál ještě budu všechno platit - jak je to s tím dph ? Slyšel jsem, že žádný nebudu doplácet jak to bylo dosud (doplatek 22 % dph u nás). Prostě zaplatit tu cenu, kterou má prodejce v rajchu + dovoz + něco za přihlášení a nic víc ? To se mě moc nezdá, protože by se tím ojetiny zlevnily...



proc by se meli zlevnit? oni se nezlevni ani tim ze nam snizi zaklad DPH... dovozci take musi z neceho zitm.deejay píše:Takže když v rajchu koupím auto např. za 4.000 euro, tak co dál ještě budu všechno platit - jak je to s tím dph ? Slyšel jsem, že žádný nebudu doplácet jak to bylo dosud (doplatek 22 % dph u nás). Prostě zaplatit tu cenu, kterou má prodejce v rajchu + dovoz + něco za přihlášení a nic víc ? To se mě moc nezdá, protože by se tím ojetiny zlevnily...![]()

no a jako když si koupil do teďka v reichu auto od privátu tak si taky platil u nás dph,pokud si ho koupil od firmy tak při exportu si musel zaplatit naše dph,ale dostal jsi německé zpět !m.deejay píše:U nás když si koupíš nový auto, tak ho přece kupuješ včetně dph. To samý je v rajchu, tak proč bys měl pak zase platit dph za ojetinu - to by se platilo to dph vlastně dvakrát. To je jako kdyby jsi koupil televizi - tu kupuješ taky vč. dph a za rok ji prodal - prodáváš bez dph...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 763
- Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
m.deejay píše:Takže když v rajchu koupím auto např. za 4.000 euro, tak co dál ještě budu všechno platit - jak je to s tím dph ? Slyšel jsem, že žádný nebudu doplácet jak to bylo dosud (doplatek 22 % dph u nás). Prostě zaplatit tu cenu, kterou má prodejce v rajchu + dovoz + něco za přihlášení a nic víc ? To se mě moc nezdá, protože by se tím ojetiny zlevnily...![]()


Každopádně volný pohyb zboží znamená, že si můžeš dovézt a vyvézt cokoliv a kamkoliv v rámci EU.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 763
- Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak za prvé 8 let je imaginární hodnota, důležité jsou parametry. Z druhé volný pohyb zboži neznamená automatické schválení do provozu v ČR.skautik píše:takze to vlastne porusuje nejake narizeni EU o volnem pohybu zbozi... tim padem je to napadnutelne, ne?!M3maniac píše:Jo zatím platí max 8 let od 1.dne kdy bylo vozidlo dáno do provozu !skautik píše:jak je to s max. starim 8 let?
prihlasi mi to na DOI ?
fajn, diky, jen jsem chtel potvrdit to co jsem si davno myslelShrek píše:Tak za prvé 8 let je imaginární hodnota, důležité jsou parametry. Z druhé volný pohyb zboži neznamená automatické schválení do provozu v ČR.skautik píše:takze to vlastne porusuje nejake narizeni EU o volnem pohybu zbozi... tim padem je to napadnutelne, ne?!M3maniac píše: Jo zatím platí max 8 let od 1.dne kdy bylo vozidlo dáno do provozu !
No nevím jestli je hranice 8mi let imaginární,dodnes platí,že nelze přihlásit auto starší 8mi let.... jestli to zruší se zatím neví,ale ví se,že se jim do toho vůbec nechce!!! kdo by pak kupoval ty koktávky a fábie?Shrek píše:Tak za prvé 8 let je imaginární hodnota, důležité jsou parametry. Z druhé volný pohyb zboži neznamená automatické schválení do provozu v ČR.skautik píše:takze to vlastne porusuje nejake narizeni EU o volnem pohybu zbozi... tim padem je to napadnutelne, ne?!M3maniac píše: Jo zatím platí max 8 let od 1.dne kdy bylo vozidlo dáno do provozu !

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Je imaginarni. Resi se to tu co tyden. Je to vymysl linych celniku a jinych uredniku. Rozhodujici a urcujici je homologace EU a vyrazeni cisla schvalovaciho protokolu na stitku s VINem. Nasledujici text sem davam snad podesate, resp. drive sem daval jen cast, ke konci je vysvetlen mytus o osmi letechM3maniac píše:No nevím jestli je hranice 8mi let imaginární,dodnes platí,že nelze přihlásit auto starší 8mi let.... jestli to zruší se zatím neví,ale ví se,že se jim do toho vůbec nechce!!! kdo by pak kupoval ty koktávky a fábie?

Žadatel (dovozce) musí prokázat, že vozidlu bylo uděleno osvědčení o homologaci typu ES na vozidle nebyly provedeny žádné konstrukční změny údaje v předložených dokladech odpovídají skutečnosti. Pokud byla konkrétnímu dovezenému vozidlu udělena homologace typu zemí Evropské unie, zákon nijak neomezuje jeho stáří, pouze trvá na splnění výše uvedených podmínek. Stáří ostatních vozidel, která nemají udělenu homologaci typu ES zákon omezuje na dobu do 5-ti let od jeho první registrace v jiném státě. Stanovený zákon není samoúčelný, ale sjednocuje bezpečnostní a ekologická hlediska vozidel určených pro provoz v zemích EU. Dokladem o udělení homologace typu ES je záznam na výrobním štítku vozidla. Tento záznam je zpravidla v kódovém formátu "ex*xx/xx*xxxx*xx" (první číslice na písmenem "e" je kód země, která homologaci typu ES vozidlu udělila, další čísla označují číslo příslušné směrnice evropské unie a číslo homologace). Tento údaj je většinou uveden i v dokladech vozidla.
Pro schválení dovezeného vozidla pro provoz na pozemních komunikacích, od jehož první registrace v jiném státě uplynula doba delší 5-ti let, je nezbytným podkladem technický protokol vydaný pověřenou zkušebnou. Pověřená zkušebna ověřuje splnění výše uvedených podmínek a vytváří podklady požadované schvalovacím orgánem pro schválení vozidla k provozu na pozemních komunikacích. Homologace typu ES je udělována osobním automobilům, motocyklům a traktorům. Požadovaná homologace typu ES se u různých značek osobních automobilů objevuje již od roků výroby vozidel cca 1994, což zkráceně znamená, že lze dovézt a provozovat vozidlo ve stáří 7, resp. 8 let v následujícím roce. Individuální dovozce musí dbát na splnění podmínek, odvíjejících se mimo jiné od existence homologace typu ES a musí počítat s tím, že s vozidlem nad 5 let od první registrace v jiném státě musí absolvovat prohlídku ve státem pověřené zkušebně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Jeste jsem nasel tento odkaz: http://www.motonovinky.cz/02/58/22.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- m.deejay
- Registrovaný
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Klubové ID: 1429
...to jo, ale jak to bude od května s placením - neplacením dph se nikde nedočteš (myslím tím koupě vozidla soukromou osobou v německým autobazaru), popř. kde by se něco mělo doplácet. Slyšel jsem názor, že by se mělo platit dph tý země, kde by jsi auto kupoval - v německu 16%. Ale v německých bazarech je snad cena konečná, nebo koupíš auto za určitou částku + dph 16% ???
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz se podivas treba na http://www.mobile.de tak u inzeratu na novejsi auta je primo napsano zda je cena s DPH nebo bez.m.deejay píše:...to jo, ale jak to bude od května s placením - neplacením dph se nikde nedočteš (myslím tím koupě vozidla soukromou osobou v německým autobazaru), popř. kde by se něco mělo doplácet. Slyšel jsem názor, že by se mělo platit dph tý země, kde by jsi auto kupoval - v německu 16%. Ale v německých bazarech je snad cena konečná, nebo koupíš auto za určitou částku + dph 16% ???
Logicke by bylo nechat si jejich DPH vratit a zaplatit nase nebo doplatit/nechat si vratit rozdil. Avsak zname logiku nasich zakonodarcu, ze

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Já zas pro změnu někde slyšel, že když koupíš nové auto v jiném státě EU (přičemž za nové se považuje až 1/2 roku staré), platíš DPH až u nás (19%) a pokud koupíš starší než 1/2 roku, tak platíš DPH státu, ve kterém kupuješ (jejich %) a u nás už nic.Francis píše: Kdyz se podivas treba na http://www.mobile.de tak u inzeratu na novejsi auta je primo napsano zda je cena s DPH nebo bez.
Logicke by bylo nechat si jejich DPH vratit a zaplatit nase nebo doplatit/nechat si vratit rozdil. Avsak zname logiku nasich zakonodarcu, ze)