Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
tempomat a spotřeba
Kdyz jedete na dalnici, mate tempomat zapnuty porad? Ja s nim jezdim zatim jen chvili, ale nevim, jestli to co usetri na citlivosti s plynem po rovine a do kopce, nepromrha na brzdeni motorem z kopce. A ty nase silnice moc rovne nejsou, to je porad do kopce, z kopce...
Taky kdyz jedu vecer nebo v noci a je na ulicich prazdno, tak obcas s tempomatem projizdim obce 50tkou nebo jinou povolenou rychlosti. V tehle nizsich rychlostech tempomat plyn jen tak "simra", to zatim neumim, i kdyz mam nohu pomerne lehkou. Zatim porad zkousim.
Taky kdyz jedu vecer nebo v noci a je na ulicich prazdno, tak obcas s tempomatem projizdim obce 50tkou nebo jinou povolenou rychlosti. V tehle nizsich rychlostech tempomat plyn jen tak "simra", to zatim neumim, i kdyz mam nohu pomerne lehkou. Zatim porad zkousim.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: pát 12.09.2003 00:00
- Bydliště: Napajedla
- Kontaktovat uživatele:
No ja si nejvic na tempiku ujizdel kdyz jsem si auto poridil. Ted ho nejak zvlaste nepouzivam. jen kdyz se chci kochat... Jinak me malinko sere ze mi sem tam vyskoci a ne a ne prijit na to cim to je... Parkrat to skubne. jako ze prudce prida ubere a pak vysadi uplne... Mozna proto ho moc nepouzivam. Ale na dalnici nad 130 se drzel a ani moc nevypadaval. Tak petkrat za cestu
)) Praha - Vyskov sjezd

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Klubové ID: 5
- Kontaktovat uživatele:
kazdy BC ti pri brzdeni motorem ukaze spotrebu 0l.......nevim co na tom je pravdy ale myslim ze ten motor bude zrat min nez kdybys jel po rovine/do kopce se stejnyma otackama.....Rocky píše:Kdyz jedete na dalnici, mate tempomat zapnuty porad? Ja s nim jezdim zatim jen chvili, ale nevim, jestli to co usetri na citlivosti s plynem po rovine a do kopce, nepromrha na brzdeni motorem z kopce. A ty nase silnice moc rovne nejsou, to je porad do kopce, z kopce...
Taky kdyz jedu vecer nebo v noci a je na ulicich prazdno, tak obcas s tempomatem projizdim obce 50tkou nebo jinou povolenou rychlosti. V tehle nizsich rychlostech tempomat plyn jen tak "simra", to zatim neumim, i kdyz mam nohu pomerne lehkou. Zatim porad zkousim.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1010
- Registrován: úte 11.03.2003 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Klubové ID: 1930
Podlé mých zkušeností s tempomatem - pokud chcete jet na spotřebu, je téměř nutné tempomat využívat. Při mých "zkušebních jízdách na spotřebu" ho zapínám i při 90km na silnici, v obci na 50km, apod. Pokud je přede mnou auto, vypnu ho, nebo sešlápnu plyn a předjedu ho. Z paměti pak opět vyvolám poslední rychlost a 90km se hned opět natáhne. Dávkuje si to fakt jen minimum paliva k udržení rychlosti, z kopce je vyřazený vstřikování, takže je spotřeba nulová (pokud sklon kopce tedy stačí k udržení rychlosti). Při takové jízdě není problém jet na normální silnici při 90km/h s 30d za 3-4 litry.
Na dálnici používám tempomat VŽDY. Ikdyž chci jet rychle, tak klidně při 220km/h sepnu tempomat a ručička ekonoměru prudce klesne. Při držení plynu je spotřeba tuším kolem 10l, při aktivním tempomatu klesne na 8l. Při vyšších rychlostech je to znatelnější. Při rychlosti 240km/h je "manuální" spotřeba kolem 17 litrů, při zapnutí tempomatu klesne někam na 13-14l, ale to už je tempomat nebezpečný používat.
To? moje poznatky - čili využívat, využívat a využívat.
Na dálnici používám tempomat VŽDY. Ikdyž chci jet rychle, tak klidně při 220km/h sepnu tempomat a ručička ekonoměru prudce klesne. Při držení plynu je spotřeba tuším kolem 10l, při aktivním tempomatu klesne na 8l. Při vyšších rychlostech je to znatelnější. Při rychlosti 240km/h je "manuální" spotřeba kolem 17 litrů, při zapnutí tempomatu klesne někam na 13-14l, ale to už je tempomat nebezpečný používat.

To? moje poznatky - čili využívat, využívat a využívat.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1010
- Registrován: úte 11.03.2003 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Klubové ID: 1930
No to je snad jasný, že do kopce bude motor žrát se stejnýma otáčkama více, než po rovině.RuDoSh píše: kazdy BC ti pri brzdeni motorem ukaze spotrebu 0l.......nevim co na tom je pravdy ale myslim ze ten motor bude zrat min nez kdybys jel po rovine/do kopce se stejnyma otackama.....

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 626
- Registrován: pon 24.02.2003 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Kámoš teda na Vektře říkal že je to supr,ale na dlohy trasy, když jedeš dálnici , on s tim jel dovolenou Republika Hrvacka
(2,5l,na střeše tu rakev,ale tu širokou a ve 4řech lidech 110dálnice,90zbytek a spotřeba 6,8l......Nemám důvod proč mu nevěřit, tak ta úspora by tam měla bejt, jinak já s tim zkušenost nemám,takže to je fše 


Nazdar panove,
nerad bych se uvedl jako nejaky "chytrak", ale tantokrat uz to nevydrzim a musim reagovat. Pokud chcete jet "na spotrebu", tak je nutne tempomat NEpouzivat. Tempomat neumi predvidat. Jet do kopce na max kroutak a treba pomaleji, z kopce vyradit a podobne. Pokud to u Vas neplati, tak neumite jezdit "na spotrebu". Puvodne jsem chtel napsat ridit, ale jizda na spotrebu nema s rizenim nic spolecnyho a jeste bych Vas urcite hrozne urazil
. Je to hra, ktera bavi u kazdeho auta maximalne jednou. Je to stejne jako tvrdit, ze automat ma nizsi spotrebu nez manual. To, ze dosahujete nizsi spotreby je dano tim, ze jedete klidneji. Snad si nikdo z Vas nemysli (krome Lukkeho
), ze auto jede 220 za 17 na manual a na tempomat za 13? Ten rozdil se vzal jako z ceho a kde?
A 240 na tempomat? To bych chtel videt.
Jsem cekal, ze se nekdo ozvete a nic. Me vedomosti nejsou nijak hluboke a mnoho z Vas toho vi jiste vic, ale tohle? A ted se do me pustte.
P.S.: Samozrejme, ze jizdu USTALENOU rychlosti pri zmenach odporu(vitr, kopce) zvladne tempomat s nizzsi spotrebou nez bez nej. Ale to neni jizda "na spotrebu".
nerad bych se uvedl jako nejaky "chytrak", ale tantokrat uz to nevydrzim a musim reagovat. Pokud chcete jet "na spotrebu", tak je nutne tempomat NEpouzivat. Tempomat neumi predvidat. Jet do kopce na max kroutak a treba pomaleji, z kopce vyradit a podobne. Pokud to u Vas neplati, tak neumite jezdit "na spotrebu". Puvodne jsem chtel napsat ridit, ale jizda na spotrebu nema s rizenim nic spolecnyho a jeste bych Vas urcite hrozne urazil



A 240 na tempomat? To bych chtel videt.

Jsem cekal, ze se nekdo ozvete a nic. Me vedomosti nejsou nijak hluboke a mnoho z Vas toho vi jiste vic, ale tohle? A ted se do me pustte.
P.S.: Samozrejme, ze jizdu USTALENOU rychlosti pri zmenach odporu(vitr, kopce) zvladne tempomat s nizzsi spotrebou nez bez nej. Ale to neni jizda "na spotrebu".
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
- Kontaktovat uživatele:
to se do tebe klidne pustim, jednak auto vi na jakej kvalt ma do kopce jet, druhak vyrazovani z kopce spotrebu zvysi. Ale kdyz budes chtit jet konstantni rychlosti tak s tempomatem budes mit vzdycky mensi spotrebu nez bez. Proto kdyz jedu do brna tak si nacvakam 120 a dloubu se v nose a zajedu to s mensi spotrebou nez kdybych se votravoval s nakym plynem a ve finale bych chtel jet tech 120.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Klubové ID: 5
- Kontaktovat uživatele:
tempomat na 170 nebo 180 a muzes jet porad v levem, jen obcas uhybas......ale zalezi na provozu....nekdy jsou proste dalnice zasrane 120tkama kteri si mysli ze maji auto vhodne do leveho pruhu.....Anonymous píše:mimochodem, kdyz jedete po dalnici, kolik jedete s tempomatem? jaka je vase obvykla dalnicni cestovni rychlost? A jak casto pri te rychlosti predjizdite (nebo jste predjizdeni)?
Normalne kdyz nikam nespecham tak 140, nejvic nasranej jsem kdyz 100m prede mnou jede kamion a me zacne predjizdet Felda ktera ma nohu na podlaze ve vocich smrt a jede o pet vic jak ja...Anonymous píše:mimochodem, kdyz jedete po dalnici, kolik jedete s tempomatem? jaka je vase obvykla dalnicni cestovni rychlost? A jak casto pri te rychlosti predjizdite (nebo jste predjizdeni)?

N54 PWR
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Klubové ID: 5
- Kontaktovat uživatele:
klid mladejdarmon píše:nebo se tam sere rudosh protoze si mysli ze kdyz jede 170-180 ze ma pernamentku na levej pruh. z lidi co se odmitaj radit do pravyho protoze pul kilaku pred nima je kamion bych nekdy zabijel


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
- Kontaktovat uživatele:
no a to je presne vono, prece nebudu klickovat kdyz jedu 170 a pul kilaku predemnou je kamion co jede 80, to ze nez ho dojedes bude trvat pul minuty, kterou budes naprosto idiotsky v levym pruhu na to sere pes. Pak to ma na ty dalnici nejak vypadat, a to samy si rikaj kaspari s oktavkama co jezdi 150 160 a trva jim to jeste dyl.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
- Kontaktovat uživatele:
myslim si ze D1 mam projetou sakra mockrat, problem je v tom ze tam je docela hustej provoz na dva pruhy a v tom provozu jsou jelimani jako ty co proste nemaj potrebu vracet se do pravyho pruhu kdyz je pred nima 500 metru dira, ktera je ale efektivne dira na pul minuty a kilak a pul, protoze i to auto pred tebou jede nakou rychlosti. Ty se stovosumdesati nejsi tolik navobtiz ale stejne debilne se chovaj lidi ve sto sedesati a sto padesati, za nima pak prileti nekdo kdo fakt specha a kouri to pres dve kila a zacne se to stosovat. Uplne do extremu je tohle dohnany v nemecku, treba na dalnici A3, v levym jede souvisla kolona 140-150, a ja abych se nekam dostal je musim podjizdet pravym v kilu vosumdesati, protoze nekde daleko na horizontu je kamion.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Klubové ID: 5
- Kontaktovat uživatele:
vidim ze tohle nikam nevede....
nejel jsi semnou tak me neodsuzuj....snad jednou me nekdo vyblikal, ale k vuli nemu to ve 180 nenarvu do 2 metry dluhe mezery mezi autama ktere jedou 130......navic nepatrim k tem kteri jezdi po prazdne dalnici v levem.....kdyz vidim ze nekdo zamnou fakt leti nebo na me blikne tak se okamzite klidim.....proste jsi nenarazil na spravneho gaye 

