Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 - N73B60 V12 zkušenosti a názory
Ahojte, rád bych se vás zeptal na zkušenosti a názory k tomuto V12 6.0 motoru v e65. Ceny pomalu padají do míst, kdy se o těchto autech dá reálně uvažovat. Jezdil jsem přes rok v e39 540iAT a výhledově by to chtělo zase někam posunout..
Cosi jsem početl, cosi zaslechl.. JaraX zmiňuje "opravdu skvělý a úsporný motor N73B60 (V12)" Možná trochu hloupá otázka u tohoto motoru - spotřeba? 540tka brala celoročně cca 13L/100. Defezivní jízdou mimo město se dalo dostat na 10-10,5, ale zimní město 15-16 nebyl problém.. Jistotou je zástavba LPG - jaký se do e65 vleze největší toroid?
Trochu mě zrazuje i váha cca 2150kg oproti okolo 200kg lehčí V8. Ale něco málo mám naježděno v Mercedesu ML, který má váhu podobnou a chce to jen na to pamatovat a trošku se přizpůsobit (setrvačné síly, nechuť měnit směr za špatných adhezních podmínek, tendence jet po tečně ven z kruháče)
Auto beru jako víkendovku k přemístění v okruhu 200km nebo spíše "potřebovku" - sic bydlím v centru města, ale ne vše obslouží MHD. K práci ani dopravení z/do ní to aktuálně nepotřebuju a kdyby bylo později třeba, tak dneska druhé slušné malé auto stojí ~30K.
Cosi jsem početl, cosi zaslechl.. JaraX zmiňuje "opravdu skvělý a úsporný motor N73B60 (V12)" Možná trochu hloupá otázka u tohoto motoru - spotřeba? 540tka brala celoročně cca 13L/100. Defezivní jízdou mimo město se dalo dostat na 10-10,5, ale zimní město 15-16 nebyl problém.. Jistotou je zástavba LPG - jaký se do e65 vleze největší toroid?
Trochu mě zrazuje i váha cca 2150kg oproti okolo 200kg lehčí V8. Ale něco málo mám naježděno v Mercedesu ML, který má váhu podobnou a chce to jen na to pamatovat a trošku se přizpůsobit (setrvačné síly, nechuť měnit směr za špatných adhezních podmínek, tendence jet po tečně ven z kruháče)
Auto beru jako víkendovku k přemístění v okruhu 200km nebo spíše "potřebovku" - sic bydlím v centru města, ale ne vše obslouží MHD. K práci ani dopravení z/do ní to aktuálně nepotřebuju a kdyby bylo později třeba, tak dneska druhé slušné malé auto stojí ~30K.
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Na LPG u tohodle motoru zapomeň,zatím se nedělá,resp. co jsem tady početl,tak to výjde na stráášnou raketu.Jinak toroidní nádrž se tam vleze myslím nejvíc 100l.Ale zase pokud píšeš,že to chceš jenom jako víkendovku,tak to neřeš,spotřeba bude o dost vyšší,než v 540-tce,kterou mám taky
Ale myslím,že pokud jseš zvyklej z 540-tky na danou spotřebu a ještě k tomu s LPG,tak tě ta 760-tka bude tou spotřebou dost dráždit!?Spotřeba podle např. mobile.de je cca.
13,6 l/100 km kombi
20,5 l/100 km město.
9,7 l/100 km dálka
ale myslím si,že nehlídaná realita bude kombi něco kolem 14.5l-15l a město ani nechci mluvit!?.Jenom tak pro příklad,s mou 745-tkou mám dálku kolem 10-10,5l když jedu stabilně těch 150-160km/h a to tam píšou u tohodle motoru dálka 8.3l!??Určitě by se dalo ještě o litr míň,ale na to jsem si to auto nekupoval,abych jezdil po dálnici 110km/h.
MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek

13,6 l/100 km kombi
20,5 l/100 km město.
9,7 l/100 km dálka
ale myslím si,že nehlídaná realita bude kombi něco kolem 14.5l-15l a město ani nechci mluvit!?.Jenom tak pro příklad,s mou 745-tkou mám dálku kolem 10-10,5l když jedu stabilně těch 150-160km/h a to tam píšou u tohodle motoru dálka 8.3l!??Určitě by se dalo ještě o litr míň,ale na to jsem si to auto nekupoval,abych jezdil po dálnici 110km/h.
MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
Dík za ten toroid, spotřebu 540tky jsem bral Natural, u plynu by to to bylo vyšší, v pár LPG autech jsem byl povozen a až teď do svého Volva 60 jsem to nechal zastavět, sice jsem zradil značku, ale jak já říkám na chvíli"
Je to 184kW označení T5 a oproti 540tce, která je o 250kg težší bych řekl, že dynamicky jsou téměř nastejno. Manuál tomu docela pomáhá, vždycky si říkám, že tak nějak podobně musí jet ta vychvalovaná 540i 6q se svou "brutální trojkou", tady je dvojka do 110 a trojka do 180, nejhorší je předjíždění v 90tce, to nevíš jestli ještě 2 nebo už 3
K tomu LPG - neřekl bych, že by to měl být problém - teoreticky nahodíš dvě 6 válcové sady a je to - jsem zvědav na reakce
přímý vstřik tam není...
A k té spotřebě a LPG - ono prostě 540tka to bylo vždy odpírání a zdůvodňování proč jet, nejde ani tak o ty peníze ve srovnání s cenou vozu, ale proč otočit sever-jih republiky za 2,5K, když to můžu zajet za 1K a dát si raději s přítelkyní dobrou večeři za 5kilo..a stále mít litr v kapse.. Jde prostě spíš o princip..


K tomu LPG - neřekl bych, že by to měl být problém - teoreticky nahodíš dvě 6 válcové sady a je to - jsem zvědav na reakce

A k té spotřebě a LPG - ono prostě 540tka to bylo vždy odpírání a zdůvodňování proč jet, nejde ani tak o ty peníze ve srovnání s cenou vozu, ale proč otočit sever-jih republiky za 2,5K, když to můžu zajet za 1K a dát si raději s přítelkyní dobrou večeři za 5kilo..a stále mít litr v kapse.. Jde prostě spíš o princip..
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Tak já už mám přes 2 roky LPG v tý 540-ce a do tý 745-tky jsem to nechal hodit na konci léta.Pro mě už je myslitelná jen tato kombinace-velký obsah + LPG.V540-ce jsem se nedostal s plynem na míň jak 12.3l LPG na dálku,kombi je těch cca 15l LPG.A s tou 745-tkou zatím dálka 14.5l LPG a město 17-18l LPG.Ale ještě pojedu na kontrolu po 3tis.km,takže to možná ještě trochu poladěj,aby to bralo o něco míň.Ale i tak po přepočtu na cenu benálu je to prostě nejlepší,co momentálně jde udělat pro svou peněženku
Já myslím,že tady s těma dvěma sadama někdo něco říkal a že tady nahazoval cenu okolo 80tis.kč,ale to je fakt neověřená informace
Každopádně do toho bych nešel!To radši 750-tku,bohužel jsou ještě cenově o dost vejš,než 745-tka
MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek



MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
To Traviss: promiň ale musím to napsat. Slintáš po 760 a zajímá Tě spotřeba... No, tak to jdi do prdele a kup si superblba nebo pochcávku. U 760 se prostě spotřeba neřeší, obecně u BMW, ale to dost čecháčků asi nepochopí. Je to prostě daň za to, že máš BMW, ať se Ti to líbí nebo ne
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Z mojich skusenosti zerie ta V12 9L jedine tak pri 1000ot (skoro volnobeh
) ale staci to len na udrzanie rychlosti. Pri optimalnej rychlosti (60km/h, 90km/h, 130km/h) je to zhruba 10-11L. Prakticky je ale priemerna spotreba pri dlhych cestach nad 12L, pretoze sa obcas ide cez mesto, mimo dialnicu, brzdi atd. V meste to ale zerie hodne koli vahe a automatu, mimo spicku tak 16L, v spicke 20L.
V12ka proste nieje pre niekoho kto pocita mesacne naklady na benzin.

V12ka proste nieje pre niekoho kto pocita mesacne naklady na benzin.
JaraX píše:760i ale je přímej vstřik, navíc je to VVT a navíc je to adaptive valve train, zaplynovat to je nerealny nebo šileně drahy (přes kilo), ale to už se tady řešilo 100X
No tak to je ovšem jiná, potom i chápu, proč jsi psal, že je v některých situacích úspornější než V8, když je to přímovstřik... docela mě to překvapuje na rok 2002.
Jen pro info - motory z FL N62B40 a N62B48 už jsou taky přímovstřiky?
To hurvajs77: Omluva přijata, čekal jsem že se někdo ozve v tomto stylu..

Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

jo, tohle me poměrně spolehlivě rozhodí vždy - lidi, kteří si koupí to nej do sedělá a pak špekulují, jak tam dostat plyn a uštřit 

AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Ne, v pohodě, já jen, že raději dám 1,5x násobek normálu a koupím něco top, užiju si to a pak se to i lépe (rychle) v budoucnu prodá než dělat kompromisy. Kdyby jsme se bavili o V10 v M5 nebo V12 v 599 Fiorano, tak samozřejmě o plynu neuvažuju ani omylem..
Jen je pro mě nějaká přijatelná psychologická hranice 2,5Kč/km, pak už mi to příjde jako mrhání...

Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

v pohodě, to šetřením na plynu nebylo na Tebe. Už jsem tu svůj názor psal. Ale i tak musím přiznat, že by mi nevadilo pokud bych měl spotřebu třeba 5l a ne cca 9l. Ale proste mám BMW a naštěstí to neřeším. I když u 760 je spotřeba pěkná a já se svou těžkou nohou, bych musel tankovat snad taždých 250km... 

AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Musim se fakt smat, kdyz slysim hlasku, ze chces BMW a resis spotrebu. To jsou fakt KECY. 99% lidi to resi a zejmena ti, co maji penize. A proc je maji, protoze s nima umi nakladat. Ze zkusenosti vim, ze spotrebu vetsinou s BMW neresi lidi, co jich moc nemaji a jezdi s BMW na ukor toho, ze zerou doma parky.
Sorry za OT, ale musel jsem, protoze posilat nekoho do prdele za to, ze se zepta na spotrebu mi nejprijde uplne ok...
Sorry za OT, ale musel jsem, protoze posilat nekoho do prdele za to, ze se zepta na spotrebu mi nejprijde uplne ok...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 415
- Registrován: ned 07.06.2009 00:00
- Bydliště: Hojanovice 47 Humpolec 39601
VRsix --- moc hezky napsané ---- svatá pravda
Mít či nemít peníze je dost relativní
Rozházet se dá v této době prakticky libovolná částka.. Spotřebu si myslim při ceně 1l --40kč řeší určitě každej.. Jinak pokud je to auto jen na víkendy a moc nenajede tak proč ne V12.. Užívejte si toho !!!!!!Zachvilku tyhle motory nebudou .. 

Mít či nemít peníze je dost relativní


Já mám E66 V12 asi půl roku, co se týče spotřeby tak město 20-23l, mimo město 12-14l průměr asi 16-17l. Pravda, mám trošku težší nohu a to hlavně když se se mnou chce honit nějaká buzna v audi A6 tdi a že jich jsou u nás v Hradci Králové mraky
Když je člověk hodně hodně klidnej, tak se s tím dá jezdit i "úsporně". Jednou jsem potřeboval jet z HK do Přišímasů před firemním kamionem, abych navedl nového řidiče k zákazníkovi a dostal jsem se na průměr 7,8l. Docela jsem se přitom i pobavil, když mě předjíždeli na dálnici starý škodovky a v nich udivený řidiči, že předjeli 760Li
Jinak já osobně jsem si tímhle autem splnil obrovský sen a jsem opravdu moc spokojený a hlavně takhle velký atmosférický motor už BMW nikdy vyrábět nebude. Proto ani tu spotřebu nějak moc neřeším a moc si to auto užívám, jak už psal kolega přede mnou.

Když je člověk hodně hodně klidnej, tak se s tím dá jezdit i "úsporně". Jednou jsem potřeboval jet z HK do Přišímasů před firemním kamionem, abych navedl nového řidiče k zákazníkovi a dostal jsem se na průměr 7,8l. Docela jsem se přitom i pobavil, když mě předjíždeli na dálnici starý škodovky a v nich udivený řidiči, že předjeli 760Li

Jinak já osobně jsem si tímhle autem splnil obrovský sen a jsem opravdu moc spokojený a hlavně takhle velký atmosférický motor už BMW nikdy vyrábět nebude. Proto ani tu spotřebu nějak moc neřeším a moc si to auto užívám, jak už psal kolega přede mnou.
Musí to bejt nádhera jezdit s 760i ...sakra ale kam jezdit ...to spíše někam na pěkné silnice a užívat si to ... někde po evropě ...
Tady v čr jezdit v 760i je super ale to je malá země s rozbitejma silnicemi ... na tak velké a úžasné auto které hltá tísíce km jak nic ...
a mít tak 20tis měsíčně jen na palivo ...
Tady v čr jezdit v 760i je super ale to je malá země s rozbitejma silnicemi ... na tak velké a úžasné auto které hltá tísíce km jak nic ...

a mít tak 20tis měsíčně jen na palivo ...
