Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 745i - klepání v motoru

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Fixxx
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 22.11.2004 01:00

#1 Příspěvek od Fixxx »

Dobrý den vážení…
Před rokem jsem si za těžce vydělané peníze jako oddaný fanda značky pořídil BMW 745i, r. v. 2002 (E65 s motorem N62). Vozidlo je nehavarované, v bezvadném stavu a má najeto asi 130000 km. Auto je to nádherný, odladil jsem menší nedostatky – výměna stahovaček předních bočních skel, opravil dovírání pravých dveří a otvírání víka kufru, vyměnil alternátor, ze kterého se začalo ozývat ložisko.
Byl jsem nadšen jízdními vlastnostmi, až do doby, kdy se začaly objevovat první problémy. Asi v březnu se z motoru začalo ozývat nepatrné klepání. Nevěnoval jsem tomu pozornost, byla zima, před výměnou oleje. Klepání zesilovalo. Po výměně oleje nepřestalo a teď ustálilo se na určité hladině, která je poměrně hlučná, v servisu (Bychl – Vestec u Prahy) vznesli diagnózu pístní čep, polil mě pot, ale stejně jsem jim moc nevěřil, protože všichni známí škodovkáři tvrdili, že je to určitě zdvihátko, že není možný, aby u takového motoru byla po 120t. vůle na čepu. Jejich argumenty mě uklidňovaly.
Abych klepání blíže specifikoval… Po na startování studeného motoru je všechno OK, ale asi po 20-30 vteřinách, jakmile se motor trochu ohřeje, se začne ozývat z bloku (tipuju někde pravá strana nahoře) kovové cvakání asi 4× za vteřinu při volnoběhu 500ot. Při otáčkách do 3000 je slyšet poměrně výrazně, potom se jakoby ztrácí (to je ale asi způsobeno hlukem motoru). Anomálie je, že pokud stojím na místě na brzdě se zařazenou rychlostí (D nebo R – to je jedno), klepání skoro zmizí nebo když stojím na místě a otočím volantem, klepání se ztrácí. Auto jinak jede normálně, krásně jde do otáček, startuje normálně, spotřeba oleje je mezi výměnou asi 2 litry, což považuji za normální. Olej samozřejmě dávám předpsaný, nějaký Castrol 5W-40.
Ještě musím zmínit, že na přelomu roku mě odešla zapalovací cívka a najel jsem velmi opatrných a pomalých 1500km na 7 válců, než jsem se dostal do servisu. Jiný motorář (neBMW) se domnívá, že jízdou bez zápalu svíčkou se otvor v pístu může vytahat, protože ojnice vlastně píst táhne dolů násilím. Zajímavé... No po všech logických úvahách se také přikláním k čepu – motor se ohřeje – hliník se roztáhne a čep uvolní… Ale…
Známý mi dohodil známého u Auto BASE, že je šikovný, že se na to podívá. Řekl jsem mu, jen že auto klepe, result jsem nechal na něm. Včera mi volal a pravil… Rozvody jsou v pořádku, motor klepe, protože je máznutý píst na šestém válci. Opravit že to nejde, jedině vyměnit blok a písty nebo sehnat jiný motor. Mě se chtělo brečet… Proč zrovna já… Kde vezmu na opravu…
Po chvíli jsem se uklidnil a začal přemýšlet. Je možný, aby máznutý píst způsoboval tak silné kovové klepání? Je možný, že by motor s máznutým pístem jezdil normálně bez zvýšené spotřeby oleje? Opravdu N62 nejde převrtat nebo rozleštit? Opravdu nikdo nemá pod postelí schovaný nepotřebný motor? Proč se to vůbec stalo? Proč zrovna mě? To jsou otázky na Vás.. Poraďte mi, co dál prosím. Jsem už zoufalý. Díky
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

A je to ten válec co předtím nepálil?No pokud si jel 1500km na 7 válců tak se ten válec co nepálil máznul,protože nespálený benzin ho odmastil a tím se přidřel.A jak byl přidřenej tak ho ojnice přetahoval a tím se mohla udělat ta vůle na čepu.Bud kup jinej spodek a nech si to přestrojit a nebo celej motor.
Fixxx
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 22.11.2004 01:00

#3 Příspěvek od Fixxx »

libovka píše:A je to ten válec co předtím nepálil?No pokud si jel 1500km na 7 válců tak se ten válec co nepálil máznul,protože nespálený benzin ho odmastil a tím se přidřel.A jak byl přidřenej tak ho ojnice přetahoval a tím se mohla udělat ta vůle na čepu.Bud kup jinej spodek a nech si to přestrojit a nebo celej motor.


To nevím, jestli se přidřel ten, co nepálil. V servisu si to nepamatují, protože jsem nechal pro jistotu vyměnit všech 8 cívek. Byly tam nějaký starý špatný, co měly být měněny na záruku, ale nebyly.
FrANTOMAS
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#4 Příspěvek od FrANTOMAS »

Nemám k tomu žadný pomocný dodatek, jen, že je mi to opravdu líto a dovedu si tvůj stres představit. Snad ti to dobre dopadne
Ferenc
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#5 Příspěvek od krakatit »

Fixxx píše:
libovka píše:A je to ten válec co předtím nepálil?No pokud si jel 1500km na 7 válců tak se ten válec co nepálil máznul,protože nespálený benzin ho odmastil a tím se přidřel.A jak byl přidřenej tak ho ojnice přetahoval a tím se mohla udělat ta vůle na čepu.Bud kup jinej spodek a nech si to přestrojit a nebo celej motor.


To nevím, jestli se přidřel ten, co nepálil. V servisu si to nepamatují, protože jsem nechal pro jistotu vyměnit všech 8 cívek. Byly tam nějaký starý špatný, co měly být měněny na záruku, ale nebyly.


máš nějaké další informace o tom jak řešení problému pokračuje?
Fixxx
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 22.11.2004 01:00

#6 Příspěvek od Fixxx »

Tak po týdnu útrap ze shánění nového motoru, který jsem samozřejmě nesehnal mě jeden známý nakontaktoval na jednoho človíčka z Č. Budějovic, který se na bavoráky specializuje a opraví všechno. Po rozhovoru s ním se ve mě probudila naděje.
Nejdříve tvrdí, že mázlý válec se mu zdá nepravděpodobný, dokud to neuvidí na vlastní oči. Tento motor, i když nepálí válec, je konstruovaný tak, že maže za každých okolností, že olej stříká přímo pod píst (nebo tak nějak mě to vysvětloval), že mázlý motor čoudí a hlavně žere olej a že tento motor jde zadřít jen když se jezdí se špatným nebo žádným olejem.
Mázlý válec není problém. Je totiž nakontaltovaný na servis BMW v Passau v Německu a obtížný věci mu dělají tam. Jsou prej špička v německu a opraví i neopravitelný. A i kdyby byl mázlý válec, není problém pro ně udělat Nikasil na jednom válci. V Německu to prej umí (v Čechách umí jen malý motory). Samotný blok mu nestačí, potřebuje mít celé auto, aby proměříl písty, ojnice a kliku, jestli to není nějak hnutý nebo ohnutý a hlavně taky řídící jednotku.
Měnit motor nedoporučuje, kvůli neznámému zdroji, musí se prý vyměnit i řídící jednotka, ta se musí i nějak přeflashovat říkal, a to je prej hodně náročný a zdlouhavý a hlavně tento motor může stát kolem 50t. a může být ještě v horším stavu než tento.
No každopádně mu vezu příští týden auto, tak snad se to už vyřeší. Teď sice dám asi 10t. za to, že mi rozebraný auto opět zprovozní, abych ho mohl převést do ČB (nevim, proč je to tak drahý - ale nový těsnění a práce je asi drahá), ale za tu naději mě to stojí. Kdybych to neopravil, prodělal bych mnohem víc. Léto strávené bez auta mě mrzí, ale snad už se to nějak vyřeší. Tak mě lidi držte palce prosííím....
FrANTOMAS
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#7 Příspěvek od FrANTOMAS »

V pátek jsem při cestě na chalupu potkal E65, která se plížila 20km rychlostí při krajnici a za ní šedivej dým (ještě po 100 metrech od auta bylo ve vzduchu možné vidět šedý kouř). Nicméně jak to smrdělo, to byl opravdu hnus. Znám smrad spáleného oleje, ale tohle bylo štiplavé a horší... Jestli to byl diesel, tak to bylo nejspíš turbo že? Mohl by to být benzín?
PeckaSK8
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 13.03.2009 01:00

#8 Příspěvek od PeckaSK8 »

Ahoj - jak to dopadlo a co to vlastně bylo???
Díky
Raisidlo77
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: ned 08.08.2010 00:00
Bydliště: okolí Brna

#9 Příspěvek od Raisidlo77 »

Hele, ted píšu vážně a bez prdele - běž, sundej cívky, a DOTÁHNI nebo rovnou vyměn a DOBŘE DOTÁHNI svíčky.

Je samozřejmě dosti možné, že problém bude jinde, ale... kdo mě zná, ví že dělám motorky, pro radost V12 M73 o vikendech atd, takže opravdu nejsem technická lama (i když to ted tak bude vypadat). Nedávno jsem kupoval X5 E53, 4.4i, motor M62. Příznaky uplně stejné - studený start ticho, 20-30sec a během 10sec začalo z tichého klapkání standardní kovové klepání, v polovičním taktu otáček - což odpovídá rozvodům -> hydroštel. Byl to 7 válec (předposlední na L straně) a i na koncovkách bylo cítit, že z té strany koncovek výfukové plyny pulzují v rytmu cvakotu.
Na základě toho jsem vyjednal před koupí slevu 10tis, na výměnu hydroštelů, protože jinak je auto v pěkné výbavě a nájezd je 129tkm (takže mám i shodné km) - opravdu poctivý. Říkal jsem si že v těch km to nemůže cvakat, ale prostě bylo to tam. KAŽDÝ kdo to slyšel, i lidi co se celý život autama živí, prostě slyšeli kovový klepot a jejich verdikt byl i po zevrubném poslechu vždy stejný - hydroštel. Hydra jsem koupil (všech 32 originálů :D), ale než byl čas na výměnu, nedalo mi to a začal jsem se v tom vrtat. Zajímalo mne, jak vypadá svíce na tom klepajícím válci. Ve chvíli kdy jsme odplastoval motor na holý cívky/svíce, tak s nastartovaným motorem, se zvuk uplně změnil. Dotáhl jsem o 1/4 otáčky povolené svíčky ... a JE KLID ! :)

Nechce někdo 32 hydroštelů ? :D
Dlugy
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pát 11.05.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#10 Příspěvek od Dlugy »

No konečne po 5-tich rokoch niekto poradil :lol:
ex e36 325i, ex e46 320D, e70 35D
Moribundus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: pon 31.08.2009 00:00

#11 Příspěvek od Moribundus »

Já teda nechci bejt protivnej, ale málo která sedma když je jedenáct let stará tak má najeto 130tis, i když netvrdím že se to nemůže stát. :)
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#12 Příspěvek od chip »

Asi na to bude mít vliv i to, že příspěvek je 5 let starý. Tehdy to auto mělo šest let :wink:
Moribundus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: pon 31.08.2009 00:00

#13 Příspěvek od Moribundus »

Aha, tak to sorry, já si toho vůbec nevšim.. :D :D
Odpovědět