Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 - má smysl aktualizace software
Ahoj, předem se omlouvám, pokud tu uvedené téma je, ale hledal jsem v sekci 7er a nenašel, tak jsem si ho dovolil založit.
Byl jsem v servisu na výměně oleje a filtrů a v rámci této výměny přešli auto diagnostikou a doporučili mi přehrání softwaru auta.
V autě je původní software z roku 2007 a mě by zajímalo, jestli má smysl to nechávat dělat, respektivě jestli tím získám něco navíc nebo zda to jsou vyhozené 4000. Díky za rady.
Byl jsem v servisu na výměně oleje a filtrů a v rámci této výměny přešli auto diagnostikou a doporučili mi přehrání softwaru auta.
V autě je původní software z roku 2007 a mě by zajímalo, jestli má smysl to nechávat dělat, respektivě jestli tím získám něco navíc nebo zda to jsou vyhozené 4000. Díky za rady.
Já osobně v tom také nemám jasno. Ale, je to jen SW a každý SW má prostě chyby, takže se mohou aktualizací opravit, může se třeba zlepšit chování apod.
Na fóru jsou lidi, kteří zastávají názor, že je nejlepší mít aktualizováno. Ale slyšel jsem i názor, že pokud nejsou nějaké problémy, tak to nemá význam.
Osobně si myslím, že nejde čekat žádné zázraky, resp. že to ani nepoznáš, že mám nejaktuálnější SW.
Na fóru jsou lidi, kteří zastávají názor, že je nejlepší mít aktualizováno. Ale slyšel jsem i názor, že pokud nejsou nějaké problémy, tak to nemá význam.
Osobně si myslím, že nejde čekat žádné zázraky, resp. že to ani nepoznáš, že mám nejaktuálnější SW.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Dělávám kompletní update auta za 1800,- Kč a trvá to jednu noc... Je pravda, že opravdu je to risk jak pro mě, tak i pro auto, ale zatím to všechno vyšlo v pořádku.. U E65 se dá updatnout téměř cokoliv - DME/DDE, CAS, iDrive, ASK, DSC, PDC ...
A jestli to mohu doporučit? Spíše záleží na úhlu pohledu. Pokud se někdy nějaké jednotky programovaly nebo se jedná už o poslednější data výroby (třeba poslední ročníky E65), tak to moc smysl nemá... Verze už skoro novější nejsou a skok, či optimalizace prakticky žádné.
U těch nejstarších bych to možná doporučil aspoň na řídící jednotce motoru a případně i převodovky.. tohle je rychlovka a bez komplikací.
Zbytek jednotek už je trochu komplikovanější, protože potřebují rekalibraci po flashi.
Když jsem měl E60, tak jsem to udělal na všech jednotkách a krom trochu jiného chování motoru jsem nezaznamenal v podstatě žádnou změnu. U starších jednotek CCC se třeba změní celé menu v to modernější (ale ne hezčí) ..
Takže převážně dělám motorové jednotky DME/DDE a nevím, jestli za to může placebo efekt, ale všichni byli spokojení.. I já v podstatě.. narval jsem si to i do své 325Ci E46 a projev motoru je podstatně lepší. Lepší průběh krouťáku, spotřeba šla o půl litru dolů, ale hlavně to zlepšilo reakce na elektronický plyn..
Takže záleží individuálně, jestli to za to stojí.. když nejde auto omladit fyzicky, tak aspoň po SW stránce
A jestli to mohu doporučit? Spíše záleží na úhlu pohledu. Pokud se někdy nějaké jednotky programovaly nebo se jedná už o poslednější data výroby (třeba poslední ročníky E65), tak to moc smysl nemá... Verze už skoro novější nejsou a skok, či optimalizace prakticky žádné.
U těch nejstarších bych to možná doporučil aspoň na řídící jednotce motoru a případně i převodovky.. tohle je rychlovka a bez komplikací.
Zbytek jednotek už je trochu komplikovanější, protože potřebují rekalibraci po flashi.
Když jsem měl E60, tak jsem to udělal na všech jednotkách a krom trochu jiného chování motoru jsem nezaznamenal v podstatě žádnou změnu. U starších jednotek CCC se třeba změní celé menu v to modernější (ale ne hezčí) ..
Takže převážně dělám motorové jednotky DME/DDE a nevím, jestli za to může placebo efekt, ale všichni byli spokojení.. I já v podstatě.. narval jsem si to i do své 325Ci E46 a projev motoru je podstatně lepší. Lepší průběh krouťáku, spotřeba šla o půl litru dolů, ale hlavně to zlepšilo reakce na elektronický plyn..
Takže záleží individuálně, jestli to za to stojí.. když nejde auto omladit fyzicky, tak aspoň po SW stránce

to update je dobre spravit. Samozrejme, ak vsetko funguje ako ma, je to mozno zbytocne, ale raz k tomu dojde pri nejakom servisnom ukone, pretoze diagnostika si to vyziada sama a dalej sa nie je mozne pohnut a vykonat niektory ukon bez toho aby sa spravil update sw v jednotkach. My sme to robili x krat a zatial nebol ziadny problem (parkrat odisiel i-drive ale dali sme ho dokopy dalsim programovanim). Treba mat samozreme prislusny HW a dobry zdroj, minimalne taky co tlaci aspon 50- 60A. Kazdopadne ziadna vec pre laikov, len pre autorizovany servis alebo pre ludi co maju nato vybavenie a vedia co robia...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Ono programatori delaji totiž ty update jen proto, aby měli co zrat. U mnohých aut je primo striktne vyzadovan a udelaji to zadaco v ramci záruky. Pak uz jim to je samo ze uplne jedno, protože je to business... Trebas takove ELV. Mnohe problémy resi uopdate, mnohdy prodlouzi zivotnost nektereho dilu. Samozrejme mam na mysli mechanického dilu.... Delal jsem taky x- krat, padla mi jedna jedinna ccc, ale to bylo bud a nebo, auto prijelo s idrive KO, zozchodil se do castecne funkcnosti a deset sekund jel a deset sekund zamrznul a nereagoval. S touto zavadou bylo auto koupene a jezdene nejaky ten patek nez ho to zacalo srat natolik ze to zacal resit. Po programovani toho CCC neprobehl update aplikaci, respektive probehl, ale neproslo CRC, takze znova a znova a chyba a hotovo. Ted je na vymene flash pameti, pokud se opravi bude slouzit mnoho let. Pokud ne bude mit sve cestne místo ve VZK (výstavka zkurvenych jednotek ) Vetsinou se nejaky flash posere pokud je ta jednotka vadna, respektive polovadna. Staci mala část kde nedokaze zapsat a je to cele v haji. Jinak je to pomerne bezpecne, cimz nerikam ze tam riziko není. Je tam vždycky. Stejne jako když jdete na trivialni operaci. Taky se nekteri bohužel z ni uz neproberou...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: čtv 10.04.2008 00:00
- Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
- Kontaktovat uživatele:
Já bych do toho už nešel. Všechno mi fungovalo na 100% ale nechal jsem se přemluvit, že to bude ještě lepší.V Renocaru mi to přes noc přehráli. Musel jsem podepsat papír, že za nic neručí. A když jsem si pro auto přišel, tak při výjezdu, hned u jejích závory mi to těsně před zastavením pocuklo. A od tý doby mám s automatem leda problémy. Těsně před zastavením to někdy pocukne. A taky se mi několikrát stalo, že když udržuji rychlost okolo 75 km/h a pak přidám, tak to taky pocukne. U ostatních věcí nic nepoznáš. Rádio hraje stejně, motor, spotřeba, výkon, atd taky stejný...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
OnDRAG píše:Já bych do toho už nešel. Všechno mi fungovalo na 100% ale nechal jsem se přemluvit, že to bude ještě lepší.V Renocaru mi to přes noc přehráli. Musel jsem podepsat papír, že za nic neručí. A když jsem si pro auto přišel, tak při výjezdu, hned u jejích závory mi to těsně před zastavením pocuklo. A od tý doby mám s automatem leda problémy. Těsně před zastavením to někdy pocukne. A taky se mi několikrát stalo, že když udržuji rychlost okolo 75 km/h a pak přidám, tak to taky pocukne. U ostatních věcí nic nepoznáš. Rádio hraje stejně, motor, spotřeba, výkon, atd taky stejný...
No a co tak treba reklamace pokud ti to cuka ? Prijed a podivam se ti na to.