Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prosim o radu, jaky bavo si mam koupit?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#21 Příspěvek od Marda »

To: Hary XXL

Nezlob se na mě, ale citoval jsi můj příspěvek, což znamená, že na něj přímo narážíš. Tak to teď nezachraňuj a nepiš že jsi to myslel na předchozí diskusi.

Souhlasím s tebou, že 730d nepojede nikdy jako 750i. To je zřejmé i děcku, ale ona 750i nepojede tak jako 760i...takže asi tak...a můžeme takto pokračovat až k Veyronu...měj prosím tě rozum...
Kdyby diesel nepatřil do vlajkové lodě, tak jej BMW úspěšně neprodává..ale ty jsi asi chytřejší, oni jsou fakt blbci že dávaj do 7er naftu. Prostě pokud se ti líbí velkoobjemovej benzin, tak si jej pořiď a nevnucuj někomu svoji myšlenku. Svezl jsem se skoro v každém novém BMW, všechny nové modely v Renocaru zkouším a vím, jak přeplňovanej osmihrnek jede.
Zakladatel chtěl poradit auto na dlouhé cestování, pohodlné na velký roční nájezd. Tak jsem mu jen poradil. Ostatně 730d měl v seznamu kandidátů.
A věř tomu, že motor v 730d je hodně slušnej a se sedmou dost cvičí. A ta spotřeba je docela důležitá, já na ty "banány" na rozdíl od některých mám, ale vím co stačí na běžné ježdění. Proto jsem si pořídil 630i, i když je to nejslabší motor vtomto autě. Prostě mně to na normální ježdění stačí...a oproti 730d je to pěknej lenoch.

Přečti si po sobě za c)...píšeš, že se u 7er neřeší spotřeba, že jo to poslední, co by mělo potencionálního zájemce trápit, ale vzápětí píšeš že předělání na LPG je v pohodě a že to není k vůli tomu, že by majitelé neměli na benzin :roll: udělej si v tom jasno :lol:
Předělávaj to na LPG proto, že chtějí jezdit ve slušném, pohodlném, výkoném autě s relativně slušnými náklady a současně jim záleží na spotřebě, protože si umějí spočítat úsporu.
Jo a nedoporučoval jsem nikomu 730d s velkým nájezdem. Doporučoval jsem tuto motorizaci v F01, pokud na to tazatel má. Dá se koupit pod mega s nájezdem cca 50tis. Jestli chce jít do něčeho staršího, tak samozřejmě benzín, za mě M54 v 530i

Jinak jsem se tě nechtěl nijak dotknout, tak se případně omlouvám :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od JaraX »

sorry, ale u e65 730d teda s tím autem vubec necvičí, spíš mu postupně uděluje energii, dyt to nad 150 vubec nejede a nad 200 už snad vubec ne.
sedma je velká luxusní dálniční stíhačka, mě prostě hodně baví jet s 2,5 tunovym autem 220 na tempomat za 15 litru LPG.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#23 Příspěvek od Marda »

To máš možná pravdu, fakt E65 vůbec neznám, je to pro mě staré auto a vůbec se mně nelíbí. Ale souhlasím, že za malé peníze se dobře svezeš v luxusní káře...ale já psal jsem o 730d F01 a to jede určitě více než 150 :)
Ale samozřejmě tebou souhlasím, už jsem to psal několikrát, 750i jede určitě líp, ale silnější auta jedou ještě líp...každému vyhovuje něco jiného.
A kde jezdíš 220 na tempomat? Pracuješ, nebo žiješ v Německu?
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#24 Příspěvek od FrankDrebin »

HaryXXL píše:
Marda píše:Nechápu, jak můžete dávat vedle sebe 6er a 7er :roll:
6er je nechutně nepraktická, reálně jen pro dva lidi, standardně sportovní podvozek, je to na naše silnice hrozně tvrdý. Je to defakto E60 v provedení kupé se sportovním podvozkem.
7er je o luxusu, prostoru, pohodlí....
Pokud máš na F01, tak o tom nepřemýšlej. E65 je sice velké pohodlné auto, ale bohužel staré, to přece sám vidíš.
Sem tam jezdím v F01 730d, je to neskutečné pohodlí a komfortní jízda. Motor se sedmou cvičí hodně slušně a hlavně jezdíš za 8litrů nafty. Hlavně se dá pořídit už za slušné peníze.


Přirovnávat 6válcový diesel k 8válcovému benzinu mi nepřijde úplně korektní, jak to vyplývá z kontextu dotazu a odpovědí výše uvedených. A odůvodňovat to 8litrovou spotřebou při dnešní ceně nafty, benzinu a servisních nákladů při provozu sedmičky (naftový motor vs benzinový motor) mi přijde trošku úsměvné.


Ty jses vazne komik, "Harry" :lol: Je zajimavy, ze nekdo jako ty, tj. clovek, ktery doslova spamuje vsechny mozny fora (Mercedes Klub, Audi Klub etc.) mnoha tematy o vyberu vozu, tady nekomu jinemu radi pri vyberu :smich2: :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od JaraX »

Marda píše:To máš možná pravdu, fakt E65 vůbec neznám, je to pro mě staré auto a vůbec se mně nelíbí. Ale souhlasím, že za malé peníze se dobře svezeš v luxusní káře...ale já psal jsem o 730d F01 a to jede určitě více než 150 :)
Ale samozřejmě tebou souhlasím, už jsem to psal několikrát, 750i jede určitě líp, ale silnější auta jedou ještě líp...každému vyhovuje něco jiného.
A kde jezdíš 220 na tempomat? Pracuješ, nebo žiješ v Německu?


o tom kde jezdím 220 na tempomat se nebudu moc vyjadřovat, ale je to asi stejny jako znamej co ma M5 a odblokovanej omezovač a jezdí jen po čechách.
mě i 730D F01 přišla takova málo mrštná, prostě zátah na 200 už stojí zahovno.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#26 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Jenže Jardo pochop,že jsou i tací kteří jezdí na dálnici max.150KM/H takže jim ta 730D stačí.
A třeba já nejezdím po dálnici vůbec,takže je mi defakto ten můj osmivál k ničemu,protože jezdím 80% v obci a mimo obec se stejně moc nedá.
Prostě pochop že jsou lidé,kteří mají svá telecí léta za sebou,vyblbli se už dost a teď si už jezdí na pohodu a k tomu bezprostředně nepotřebujou to nejsilnější co se dělalo,naopak jim vyhovuje vysoký točivý moment dieslu :wink:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#27 Příspěvek od Filozof »

Všichni máte vlastně pravdu každému vyhovuje něco jiného.
Nová funglovka či 2roky stará 7ma s dieselem bude jistě hodně lidem stačit a vyhovovat i s 3litrem.

Ale myslím si že 650i nebo 750i řekněme 5-6leté auto bude finančně zajimavější a navíc nebude tam taková ztráta hodnoty jako u té 7er F01 protože ta je kolem mega a více, kdežto tyto auta jsou někde kolem 500k a ztráta peněz tam nebude taková jako u F01.

Pokud někomu ztráta peněz nevadí at si klidně F01 koupí je to jeho volba, ale behem 2let spadnout o 500tisic a více je prostě dost. Pak člověk ani spotřebu neřeší zda bere o dva litry benzínu více jak nafta.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od JaraX »

no lidi co jezdí se sedmou 130 asi moc nebude, vetšinou i starší majitel jezdí pořad cca 160-170, a když v takove rychlosti potřebuju prudce zrychlit, tak mu to 730D moc nenabídne.
ale pokud bych si sedmu kupoval fungl novou a řešil naklady na provoz, tak si vemu právě 730D (tu s dvouma turbama)
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#29 Příspěvek od janbrasna »

Po tom, co jsem najezdil statisíce kilometrů v různých rodinných a prezidentských autech 99% času sám, tak jsem se na to vybodnul a pořídil (mimo daleko nepraktičtějších aut) jsem si 645Ci. Je krásně debilní v tom, že je fakt nepraktický, ale to až v bodě, kdy bys v tom chtěl jet na vodu/hory/kempovat ;D Jinak je vlastně úplně vyhovující a jako dálniční expres ideální (pokud ti nevadí 10L předpisově a 15L podlaha Německo), ježdění těch 1000km dálek ob týden mě najednou zase začalo bavit. Z auta vylezu fresh a odpočatý, nic nebolí, je to fajn.

Je to sice E60 technologie, ale neduhy jsou jen s iDrive a pár moduly u nejstarších kousků (2003 výroba, tzn. dneska desetileté ojetiny — už na to mají nárok), nikam neteče, nic se neláme a hlavně většina jsou 45i a 50i motory, na kterých se tady v 7er v podstatě staví jako na ideálních. (A prý se dobře přestavují na LPG. I když nevim jestli bych to GT class coupe chtěl…)

Dynamic Drive doporučuju, pokud nejsi úplně "petrolhead". Já ho úmyslně nemám, ale to jen protože jsem trošku ujetej ;)

Jinak xDrive bych úplně nezatracoval, i když to neni žádná hitparáda. Je to teda jen nuda, no.

BTW na hlášky typu "Spotřeba u sedmičky je to poslední, co by Tě jako potenciálního majitele tohoto auta mohlo trápit" začínam mít fest alergii. To máte všichni ty báwa jen na výstavku? Oproti jiným desetitisícovým položkám jako servis a pojistky atp. je palivo o řád jinde, u mě třeba ve statisících při nájezdu pár desítek tkm ročně. Takže rozdíl 3L/100 by mi třeba zaplatil všechnu údržbu a servisy nebo pojistku… Jen tak jako k zamyšlení…
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#30 Příspěvek od Marda »

janbrasna: celkem s tebou souhlasím, jsem taky tady na fóru, hlavně v sekci 7er alergickej na tu hlášku, že nemůžeš řešit spotřebu, když máš 7er. Hlavně, že to uvádí ti, co jezdí ve starších modelech, protože na nový prostě nemaj. Pro mě je tedy důležité, jestli auto papá 10, nebo 15 litrů.
Já jsem s 6er taky moc spokojenej, ale je to prostě jen pro dva a fakt jen jako přesunovadlo. Proto mám i jiná auta...
Jinak moje 630i defakto za dva roky provozu žádný problém...
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#31 Příspěvek od hurvajs77 »

Chápu, že docela dost lidí je na tu hlášku alergických, ale ve své podstatě je to pravda. Jednoduše řečeno (z mého pohledu), pokud si koupim 7er, ocekavam, ze mi bude zrat treba 12l, ale je mi jedno jestli mam 7 nebo 15l. Proste jsem si koupil BMW 7er, tankuji jak potrebuji, kupuji original dily atd. Jestli se to nekomu nelibi, at jde do prdele. Ale u 7er, resp. BMW resit spotrebu je proste spatne. Ono vlastne je to spatne i u pochvacky. Pokud si nekdo koupi vopici, musi mit na banany. Jednoduche.

Ale samozrejme existuji existence, kterí si koupi BMW, ale budou s nim jezdit jen o svatku, protoze nemaji na benzin, nebo pojednou na dovolenou a budou zrat sve konzervy a bydlet ve stanu, aby nemuseli platit 5* holel a jidlo. Klasicky cesky malomestactvi... :D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#32 Příspěvek od jarda »

Já bych to formuloval tak, že neni špatně chtít ušetřit na palivu, dílech a tak, ale je špatně muset šetřit na palivu, dílech a tak.

Ten kdo na tom chce šetřit se chová racionálně při provozu auta.
Ten kdo na tom musí šetřit se zachoval iracionálně při nákupu auta, pokud jeho koupě nebyla rovněž nutností, což u 7er asi ne.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#33 Příspěvek od Filozof »

nevím co tady furt řešíte hoši.

Znám plno podnikatelů co si mohou kupovat nové BMW 7er každej třetí rok vlastní velké firmy a klidně si pořídí 2-3leté 5er s LPG nebo 530d či 730d audi A6 3.tdi atd ... jen aby ušetřili na nákladech za palivo.

Pokud někdo jezdí dálky do německa a chce mít rozumné náklady ale zároveň silný motor V8 a podobně tak např. 750i s LPG je ideální volba.

Ptal se pokud se nepletu na rozumnej kompromis kde nemá takovou ztrátu peněz. Pokud koupí F01 tak za 2roky ztratí 400 tisíc.

U e65 tolik neztratí na hodnotě ale třeba jen 150k.

Za 500k koupí voňavku 750i nechá si dodělat plyn a jezdí si jako král.
A úspora 100k až čtvrt milionu ročně je už hodně znát při vysokém nájezdu.
Pak muže raději dát do originálních dílu a ještě mu zbyde na pěknou dovolenou v alpách.

At se rozhodně sám co chce a zda mu 3litr stačí nebo chce něco extra a raději V8. Jsou to jeho peníze. A pokud si jdu vybírat auto vyberu si dva tři modely a projedu si je....

Běž do BMW a projed si auta nad kterými uvažuješ a hned budeš mít jasno.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#34 Příspěvek od hurvajs77 »

Jasne, s tím co píšete souhlasím. Ale pak je tu ještě jedna sorta lidí a bohužel (nebo diky bohu?), která si hraje na něco, na co nemá. Takových lidí je hodně, bohužel. Znám případ, kdy jsi jeden znamý koupil 1er BMW a pak jsem mu musel půjčovat na chleba...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#35 Příspěvek od Marda »

Myslím si, že je to tady špatně pochopeno. Já třeba normálně tankuji bez omezení, vůbec neřeším, kolik mě stojí plná nádrž a kolik stojí litr naturalu. Ale, teď vybírám F01, kterou si chci koupit na pohodlné ježdění s rodinou (6er mám sám pro sebe, 1er manželky je malá). Vážně uvažuji o 730d, protože ujet na nádrž 1000km nebo 500km, je prostě rozdíl a to nejen v penězích. A jen kvůli tomu pocitu, že 750i má super zátah a SKORO každého předjedu, je pro mě malá přidaná hodnota. Možná, kdybych neuvažoval ekonomicky celý život, tak bych si úplně normálně nemohl pořídit F01 jako čtvrté auto do rodiny... Takže asi tak.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#36 Příspěvek od hurvajs77 »

Já to tak myslel. Jde o to, že dost lidí si koupí něco na co nemá a pak škudlí, jezdí jen při zvláštních příležitostech, nebo autobusem, protože je to levnější. O to tu šlo. I mě je samozřejmě příjemné, pokud bych měl spotřebu třeba jen 5l. Ale v žádném případě to neznamená, že budu jezdit jako slaměný klobouk nebo řešit jestli mne nádrž stojí 1.500,- nebo 3.500,- :)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
GeTe
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 06.03.2013 01:00

#37 Příspěvek od GeTe »

Ahoj všichni. Já jsem tedy tady na fóru nováček. Normálně na diskuze nepřispívám, ale tady jsem si to neodpustil.

Ročně s autem najezdím do 100t km, jezdím převážně dálnice na tempomat 140-150km/h a sám, nebo ve dvou. Kupuju si vždy nová auta na operativní leasing a dávám je pryč při nájezdu 150t-200t km, takže nějak kolem 2-3 let. Utekl jsem k BMW od nejmenované německé konkurence, protože mám 2m a štve mě, když mi opěradlo končí v půlce zad. Rozhodoval jsem se mezi sedmičkou a GTčkem. Objednal jsem si GTčko a jeden z nejsilnějších argumentů pro mě byl právě spotřeba. Provozní náklady 4 válce jsou také nižší. To že auto neakceleruje? To je mi fakt jedno.


Stejně jako úplně nerozumím, proč si někdo dá na auto provozované v ČR 19-20" kola. Raději si do auta dám pohodlnější sedačky, audio, a věci co tu jsou pro mě, než pro oči kolemjdoucích... Vždy když jsem se nechal zlákat a udělal to, případně jsem to ještě zazdil nějakým sportovním paketem, či doplňky - protože se mi to samozřejmě líbí - tak jsem pak litoval. Toho natřásání na nízkoprofilových gumách (Adaptivní podvozek to nezachrání), díra na dálnici a šup dvě nové gumy. Navíc zbytečně provokovat a lákat nenechavce pěkným vzhledem a doplňky, je dle mého osobního názoru na autě pro denní provoz spíš na obtíž. Nechal jsem si na GTčku základní 18" balóny, kvůli komfortu, žádný Mpaket, apod. Nijak mě to neuráží, naopak mám pocit větší jistoty, že když se budu vracet z jednání, tak si tu mojí obyčejnou šedou myš na parkovišti nikdo nevybral a raději se vyřádil na vedle postavené 750i..

Psali jste tu o lidech, co řeší spotřebu a provozní náklady u sedmičky, pomalu jako o blbcích. Nu a jeden takový blbec si kvůli spotřebě dokonce místo sedmičky objednal GTčko ;)
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#38 Příspěvek od Don »

jeste ze je tolik vyrobcu aut a tolik motorizaci... kazdy ma sve priority pri koupi auta, tak at si kazdy koupi co se mu libi. je to pouze otazka, cemu dava vetsi vahu.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
GeTe
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 06.03.2013 01:00

#39 Příspěvek od GeTe »

Jo jasně, je to fajn, že je z čeho vybírat. Někdy mi to ale přijde spíš na škodu, že mi vyhovuje aut víc a chtěl bych je všechny :D
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#40 Příspěvek od Marda »

To: GeTe

Píšeš, že máš GT ve čtyřválci...tedy máš asi 520d GT. Můžeš trochu popsat zkušenosti? Jak auto jede, jestli se motor netrápí, spotřeba...?

Protože docela stárnu, tak mám takové úvahy o nové 5er v 520d. Už jsem si ji v BMW projížděl, díky 8st ZF automatu je jízda relativně slušná, záběr motoru na čtyřválec vynikající...ten automat udělá hodně práce. Přeci jen ale během předváděcí jízdy člověk hodně přehlídne... a GT je přeci jen trochu těžší.
Mně hlavně zarazila spotřeba, kdy na předváděčce, co jezdí po městě, bylo cca 6,5 litrů dlouhodobě...
Přestává mě totiž bavit tankovat do 6er každých 400km a to nemám 8V :?
Odpovědět