Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

f01 - co vybrat 740d nebo 740d xDrive

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
doomi
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 18.02.2013 01:00

#1 Příspěvek od doomi »

Ahoj, plánuji nákup 740d F01, ale po návštěvě dealera BMW (ojeté vozy) mi přijde, dle jeho slov, že jediná varianta která se vyplatí koupit je 740d xDrive. Máte někdo zkušenosti jak je to s jízdou v zimě bez xDrive? Myslím tím občas na lyže, dojet na parkoviště ke sjezdovce, zaparkovat a pak zase bez problému odjet. A co parkování a jízda při běžném městském sněhu? Najezdím cca 60000km ročně, 70% dálnice, 20% město, 10% hory. Zadokolku jsme nikdy neměl.
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od RSak »

Co je jednodusší, než si to vyzkoušet. Mám dojem, že teď zrovna běží předváděcí akce na x-drive ve všech modelech. Sám jsem si projížděl 750xd. Vyzkoušej a porovnej si nové modely a rozhodni se podle toho. Je to i o pocitu a to si musíš rozhodnout podle sebe.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#3 Příspěvek od hurvajs77 »

Jak to myslíš, že se vyplatí koupit jen 740xd? Nechápu.

Další mýtus a klam, který koluje. 4x4 je na zimu určitě lepší, ale že by jsi bez něj nemohl jezdit, je nesmysl. Mám E65, na hory jezdím. Nikdy jsem neměl potíž. Jen jednou jsem při parkovaní sjel ze šikmé silnice a musel použít řetězy, ale to by nekouslani xDrive. Zatím jsem neměl potíž ani na čerstvém sněhu, uježděném či břečce. Když se bojím, že budou potíže, zapnu DTC. Je to hodně i o pneu. Nikdy jsem nemusel mít kufr plný pytlů s cementem... :-D

U dalšího auta by mi xDrive nevadil, ale rozhodně to není důležité kritérium, nehledě na to, že uvažuji o 760 a tam stejně xDrive není.

Zadokolky se neboj. Myslím, že zadokolka má své výhody, třeba v kopci, kde se všechny pochcavky hrabou, máš se zadokolkou výhodu a v klidu je předjíždíš.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
siko34
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 04.02.2012 01:00

#4 Příspěvek od siko34 »

RSak píše: Sám jsem si projížděl 750xd.


Aky to ma krutiaci,prestrasne nieco? Cital som rozne testy tohto modelu a ze je to neskutocna bomba v ramci dieslovej technologie pri pouzity 3x turbo :)
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#5 Příspěvek od rooc »

hele kašli na celej xd.., za mě je zadek lepší.., 40d možná zbytečná já celé léto jezdil tou 180kw 30d a uplně bohatě to stačilo.., a je to pravda jak psal hurvajs.., já bydlím na horách a nic jinčího jak zadokolku nechci.., hrozmě mě s tím baví jezdit
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#6 Příspěvek od caknakis »

Mě by ani čtyřkolka nevadila, ale má jeden hlavní problém, který prostě nepřekousnu. Víc drncá.
Moribundus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: pon 31.08.2009 00:00

#7 Příspěvek od Moribundus »

Teď jsem zrovna na horách. Mám E65 a k chatě je to pořádnej kopec a vždycky jsem vyjel v pohodě. Jak píšou kluci, je to hodně o gumách. Včera jsem z balkónu pozoroval jak v půli kopce hrabe oktávka a za ní galaxy. Strkalo to nahoru pět lidí. Já vyjel v pohodě. Na autě mám Bridgestone Blizzak a bez problémů. Taky bych chtěl plánovat kup F01...:-)
doomi
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 18.02.2013 01:00

#8 Příspěvek od doomi »

Díky všem za poznatky, do konečného výběru nakonec půjdou obě varianty 740 a asi i 730d, xd bude pouze jako bonus navíc.

hurvajs77 píše:Jak to myslíš, že se vyplatí koupit jen 740xd?

Dle slov prodejce xDrive samé výhody + 8-mi stupňový automat.

caknakis píše:Víc drncá

Jak to myslíš, že víc drncá? Když jsem projížděl obě verze tak jsem skoro žádný rozdíl nepoznal, ale je fakt, že jsem jel jenom kousek a asi s měsíční pauzou. Možná kdybych přesedl okamžitě...

rooc píše:já celé léto jezdil tou 180kw 30d a uplně bohatě to stačilo
730d jsem ještě nezkoušel, měl jsem z toho trochu strach a malinko mi tam chybí ty dvě chromované koncovky, ale to je detail. Cenově je to zase o trochu níž.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#9 Příspěvek od rooc »

ty koncovky si dokoupíš ta 30d je měla...:-)
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#10 Příspěvek od Eks »

Celý minulý týden jsme byli v Jizerkách, bydleli jsme v jedné vesnici bokem od hlavního tahu a byl jsem rád, že mám xd i když jen E61. Jinak pocitově se mi zdá, že xd skutečně víc drncá.
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od WITT »

To, ze je nahon na zadek lepsi do kopce, nez nahon na predek je nesmysl.

Muzu poskytnout dost objektivni nazor.

U pritelkyne rodicu v podhuri je kopec. Kazdou zimu si nachvilku stoupnu k balkonu a sleduju auta jak se hrabou. Jednoznacne BMW s nahonem pouze na zadek ma vzdy problem. Ostatni auta v pohode vyjizdi. Ted minuly tyden jsem tam jel s autem co mam na zimu (punto), bylo cerstve napadano po ranu. E46 ani ne v pulce kopce.. nahoru proste nevyjela. A to, ze je to o ridici je mozna pravda, ale ne vzdy to tak plati. S nahonem na predek (konkretne treba ta ochcavka) vyjedes vic nez s E65.

Nejsem v zadnem pripade zmanipulovanej koncernem, navic si chci ted E65 kupovat, ale jen rikam to , co vidim kazdou chvilku. A ze by nikdo jezdit neumel je blbost. Sam jsem si ten kopec zkousel vyjizdet nekolika autama a opravdu problem byl.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#12 Příspěvek od jarda »

Když jsme tohle řešili asi před rokem, tak jsem si to zkusil spočítat a vyšlo mi tohle..
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 43#1045043
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Moribundus
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: pon 31.08.2009 00:00

#13 Příspěvek od Moribundus »

To WITT, V žádným případě s tebou nemůžu souhlasit. Je pravda, že E46 asi nevyjede to samý co E65. Brácha jí měl, a v tom kopci na těch horách co píšu, kam jezdíme tak třikrát až čtyřikrát za zimu, měl vždycky problémy, ale já s E65 nikdy. Sám jsem byl překvapenej, co to auto vyjede za nesmysl. Před E65, na tu chalupu jezdím od roku 1996, jsem měl Hondu Accord Coupe, Hondu Accord sedan, Hondu Legend, všechny s předním náhonem. Vždycky, podotýkám vždycky, jsem měl s těmahle autama problém k tý blbý chalupě vyjet. Buďto jsem musel nasadit řetězy, nebo couvat. O A8 kterou jsem měl taky se bavit nebudu že jo. Je nad slunce jasný, že u Oktávky když jedeš třeba na ty blbý hory, a máš kufr plnej krámů, tak zatížíš zadek a odlehčíš předek, to je fyzika, a hrabeš. Brácha má teď Mercdes E v kombiku a vyjel úplně v klidu, a před ním zrovna jedna Oktávka zůstala viset. Vždycky jsem zastával názor, že přední náhon je lepší, není to pravda, a zvlášť u tak těžký svině jako je E65. To auto mě nikdy za čtyři roky nenachalo viset ve sněhu. E46 má prostě jiný jízdní vlastnosti, a nedá se to s E65 vůbec srovnávat, jako třeba s E60.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#14 Příspěvek od hurvajs77 »

Přijde mi to, že už se začínáme bavit o hovně. Je tu dost lidí, včetně mě, kteří neměli s E65 na horách problém. Podle mne záleží i na vzorku pneu, výrobci, jak jsou stará pneu, šířka apod. Různé značky mohou mít o něco jinou přilnavost, složení gumy a může to dělat tyhle rozdíly.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#15 Příspěvek od mari »

Zadokolky jsou v zimně prostě v nevýhodě, to je jasná věc a nechápu jak tu může někdo napsat že BMW ať už pětka nebo sedma vyjede víc jak ta nebo ona předokolka. Vyjede se dobře když je člověk rozjetej ale zastav s pětkou nebo nedej bože se sedmou v prudším kopci a je to v prdeli, ty tlustý těžký almary se ani nehnou a mužeš mít gumy jaký chceš.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#16 Příspěvek od honzabiker1 »

jarda píše:Když jsme tohle řešili asi před rokem, tak jsem si to zkusil spočítat a vyšlo mi tohle..
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 43#1045043


Jestli dobre koukam, tak je to spocitane jen pro auto v klidu, nebo pri rovnomernem pohybu. Pry zrychleni bude zvyhodneni zadni nahon (hmotnost se prenese na zadni napravu -> teziste bude viz vzadu).

Jinak z praxe ve vetsine pripadu je s nahonem na zadek horsi se na kluzkem povrchu do kopce rozjet (nejlepsi je v kopci nezastavovat). Kdyz uz je auto rozjete, je rozdil v trakci mezi prednim a zadnim nahonem minimalni, zalezi spis na ridici..
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#17 Příspěvek od jarda »

myslím, že jsem tenkrát s přenosem váhy při zrychlení nepočítal schválně, protože k tomu dochází až když už kola zabrala.. cílem výpočtu bylo zjistit, komu zaberou dříve
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#18 Příspěvek od hurvajs77 »

mari píše:Zadokolky jsou v zimně prostě v nevýhodě, to je jasná věc a nechápu jak tu může někdo napsat že BMW ať už pětka nebo sedma vyjede víc jak ta nebo ona předokolka.
Nechci se hádat, na hory jezdím, zastavm i v kopci. Zatím jsem se vždy rozjel. Vlastní zkušenost.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#19 Příspěvek od mari »

hurvajs77 píše:
mari píše:Zadokolky jsou v zimně prostě v nevýhodě, to je jasná věc a nechápu jak tu může někdo napsat že BMW ať už pětka nebo sedma vyjede víc jak ta nebo ona předokolka.
Nechci se hádat, na hory jezdím, zastavm i v kopci. Zatím jsem se vždy rozjel. Vlastní zkušenost.

Minulý víkend jak napadla hromada sněhu jsem chtěl jet lyžovat ale když jsem viděl tu chumelenici hned jsem to vzdal protože mám vyzkoušený že 180-ti stupňový serpentiny v kopci prostě nevyjedu. Máme to už za ty léta najetý z E39, E38 a E61 a všechny jsou na tom stejně.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#20 Příspěvek od Filozof »

dejte mi tedy místa kde se nedá vyjet chci to vyzkoušet ....zatim jsem vyjel všude ... :D

Mě se to furt nezdá. Všechny prde.e kolem Mohelnice - jeseníky až k paprsku na chatu jsem vyjel ...sakra lidi co s těma bavorákama děláte vy co nikam nevyjedete ?

Chumelenice před týdnem byla super.
Jel jsem na chalupu a 35-40C sněhu jsem projel v pohodě je pravda že si už kola občas protočila ale projel jsem tu hruzu už trochu s pocitem že zastavím a nerozjedu se ale projel jsem i poslední mírný kopec kam ani pluhaři nejeli ... no tak jsem jim to projel v BMW a trochu učesal ... naštěstí prašan nezanechal žádnej šrám.

Pak jsem v tom marastu a chumelenici šel ze psem se podívat kudy jsem to jel a sníh byl až po kolena a kroutil jsem hlavou jak mám celej předek od sněhu že to auto projelo do ted nechápu... (mám 180cm kdyby měl někdo narážky kde mám kolena) :lol:

Tak jaké kopce se nedají vyjet ?
Místo a poloha ideálně od brna směrem k jeseníkum kde jezdím nejčastěji....
Asi budu muset pořídit kameru do auta at mám nějakej fajn dokument z cest.
Odpovědět