Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e38 740i 96´ tlakuje - lpg, blok, tesneni nebo hlava?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#1 Příspěvek od peshi »

Ahoj, mám trošku starosti se sedmou. Po koupi se ztrácela voda. Koukal jsem, ze to teče kolem vodního čerpadla, tak jsme to přetěsnili. Zjistili jsme, že je možná prasklý chladič, nahoře na straně řidiče byl orezlý a zelený. Po přetěsnění čerpadla se voda ztrácela dál. Zdálo se mi, že utíká z toho chladiče a trošku i přes osičku vodního čerpadla. Od začátku se dost mlžili okna, víc u spolujezdce, už jsem je asi třikrát myl, vyměnil jsem pylové filtry, nevím jestli to bylo uniklou chladící kapalinou z motorového prostoru (ve vnitř byla cítit) nebo protékajícím radiátorem. V souhrnu těchto problémů jsem se rozhodl a nalil jsem tam tedy nějaký utěsňovač, což zafungovalo asi dobře. Subjektivně se mi zdálo, že okna se tolik nemlží a přes osu ani z chladiče už to neteče. Ale voda furt utíkala, umyl jsem kryt motoru abych zjistil, kde to utíka a chcalo to teď nahoře z hadice na straně řidiče co jde z motoru. Přišlo mi, že byla i špatně nasazená (možná se tlakem posunula), tak jsme jí dotáhli a skončilo to tak, že na dálnici, při cca 140km/h se ta hadice utrhla i s kusem té plastové příruby chladiče..

Jak jsem tak zjišťoval, tak by mohl být problém, v prasklém bloku. Údajně vzadu na straně spolujzdce u posledního válce (8.?) je to prý častá závada, máte někdo zkušenost?
Pak je ještě možné, že je to těsnění pod hlavou - na oboje je nějaký tester výfukových spalin v chladícím okruhu, takový bublifuk s vodičkou, která změní barvu, nemáte náhodou někdo k dispozici? Jak lze poznat, jestli je to těsnění nebo prasklý blok, případně hlava?? Když změřím tlaky, tak mi to asi velký rozdíl neukáže, protože je prasklina mikroskopická, že?

Pak mě ještě napadla jedna věc, a to sice že by to mohlo tlakovat z okruhu lpg. Je tam montován plyn v roce 2008 v německu, Prins VSI. V reduktoru jsou těsnění a membrána, která může být prasklá a přes ní by se to dostávalo do vody. Setkal jste se s tím někdo? Už jsem koupil sadu na repas, doufám že to bude tím..

Máte typ kde koupit chladič? Nemáte někdo manometr a ten testr, abych zjistil jestli to opravdu tlakuje a odkud?

Předem moc díky, za všechny postřehy!
peshi
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od kralik »

Chladic kdekoli a skoro jakykoli, jen aftermaket obcas sakne. A s tou hadici co ti uletela u chladice. Hele to je celkem v norme. Nejsi ani prvni ani posledni. Mne se stalo ale uuuiplne totez na stejnem miste. Co bys take chtel od plastove trubky, ktera je dost sevrena krouzkem a je v ni horka voda. Proste to presne pod krouzkem vykrehne a jednou uleti. Vymen chladic a uvidis co bude dal. Vymena neni nic az tak komplikovaneho...
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Player1 »

Tipnul bych to na tu membránu v reduktoru lpg. Nebyl bys první ani poslední.

EDIT: teď jsem si to přečetl celý... může to být klasika jak píše kolega nade mnou. Ale na ten reduktor taky pozor. Jde to ale poznat tak, že bys cítitl lpg z expanzky :lol:
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#4 Příspěvek od peshi »

Tak jsem dal včera nový chladič, hadici a zrepasoval reduktor. Měl jsem trochu problém s odvzdušněním, ale nakonec se snad povedlo, dnes doleju vodu a zkusím ještě odvzdušnit pro jistotu. Pak uvidím jestli bude ubývat. Hadice byly měkký, i za studena, relativně i za tepla, ale nebylo to ještě odvzdušněný, takže to asi není směrodatný. Uvidím dnes. Snad to byla jen únava materiálu, ale pokusím se sehnat ještě někde ten tester, abych měl klidné spaní.
V reduktoru jsem vyměnil membránu, jehlu, okroužky, náhubky na hadice. Jinak u tohoto reduktoru (VSI) si myslím, že je velmi malá pravděpodobnost, že by unikal plyn do vody. Voda a plyn jsou každý z jiné strany, takže by plyn musel projít přes membránu skrz díru svorníků na druhou stranu a přes o-kroužek do vody. Nebo by musela být prasklina v tělese reduktoru (frézovaný dural asi). Ani jedno není moc pravděpodobné. Nepodařilo se mi vyměnit hlavní trysku se sedlem, protože tam je zapuštěný 19 šestihran, ale normálním ořechem se tam nedá dostat, má moc velký vnější průměr (vs. díra moc malá). Jen si nejsem jistý 2-mi věcmi. Jestli ty hadice s plynem budou těsnit - nemusí se nějak lepit nebo něco? Za druhé, vpředu je inbus, kterým se nastavuje asi předpětí pružiny, která dělá odpor membráně, samozřejmě jsem to při rozborce pootočil, takže nevím jak to bylo. Co se tím nastavuje a zvládnu to nastavit bez napíchnutí na diag. k plynu?
ignor
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: úte 02.03.2004 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od ignor »

Kolega v praci dnes nechaval pretesnit reduktor LPG, praskl chladic a az pri teto prilezitosti padlo podezreni na unik LPG pres reduktor do chladiciho systemu. Hadice byly natlakovane jen po jizde na LPG, na benzit netlakovaly. Sice to bylo na Renaultu, ale v principu je to na BMW stejne.
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#6 Příspěvek od peshi »

A kde to nechává dělat? Je tady v Praze někdo spolehlivý, kdo umí revizi PRINS VSI?
ignor
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: úte 02.03.2004 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ignor »

No, kdyby jsi mel HL Propan, tak vim. Jinak ne. :-)
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#8 Příspěvek od peshi »

Tak jsem byl včera ve smartoil, myslím, že u pana Rezka. Dělají Prins, je to na jižní spojce, směrem na do města, v té zatáčce jak je Benzina a velký nápis LPG. Pan Rezek byl velice ochotný, dotáhli jsme spoje, kde trošku ucházelo lpg, napíchli jsme jednotku a seřídili reduktor a doladili nějaké drobnosti. Dokonce mi nabídl, abych si jej sám vyndal a přinesl, že mi jen vymění tu hlavní trysku, kterou jsem nemohl povolit. Skvělý chlápek, všem doporučuju!

Jinak hadice zatím drží, voda trošku poklesla, ale to si myslím je tím, že se vytlačily ještě zbytky vzduchu ze soustavy.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

ted se ještě příprav na výměnu ventilů topení, vodní pumpy a termostatu po tom co jsi tam nalil utěsnovač
jkba
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pon 26.09.2011 00:00

#10 Příspěvek od jkba »

To ten utěsňovač opravdu utěsňuje až tak dodůkladna?

Přemýšlel jsem o něm taky,neb se mi zdálo,že se za mnou nějak moc páří,neustálé kontroly vody však ukázaly ztrátu max. panáka na tkm,což zas taková párty nejni,nu zatim neřešim..
jkba
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pon 26.09.2011 00:00

#11 Příspěvek od jkba »

To JaraX- Jak je to teda vážný s tím utěsňovačem? Můj mechanik mi nabízel produkt od firmy Wynns s tím,že to použil i do svého auta(Subaru Forester 99 2.0T).
Sám sem jej několikrát projížděl,auto topí,vše relativně funguje,jak má, i když jak tak nad tím teď vlastně uvažuju, tak nakonec stejně koupil novej chladič..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

hele, ty chladiče sou dobrý, pokud máš nějakou levnou mrdku, která nemá ani ventily topení apod, ale když máš auto který je na okruhu vody docela složity. nejčasteji protíkaji hadice u ventilu topení, vyměn preventivně všecky hadice, expanzku a chladič, vyjde tě to na 6k, ale nemusíš se třepat že někde něco prdne apod, na 5-6let máš pokoj od ztrácení vody.
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Biturb »

Mne na 540i taky jebl ten chladic ve stejnem miste.. a na utesnovace se vykaslat! Zajebe to cely system akorad..
Odpovědět