
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Poraďte - BMW 745i (E65) nebo Mercedes-Benz S500 (W220)
Když už jsem to "načal" s těmi motory, zajímalo by mě porovnání MB S500 (306 koní) a MB S430 (279) - v benzínu, roky 2004-2005. Zrychlení, pružnost z 80 na 120 apod.
A pak srovnání BMW 740d (cca 258 koní) vs MB S400cdi (cca 260 koní). Na ten mercedesový motor jsem slyšel, že to je "kšunt" a hodně se to "kazí. Ale jak je to s tím bavoráckým? A co převodovky? To bude asi masakr na údržbu.
A na závěr - jsem si všiml, že MB nemá asi nikde uložení na pití, když si vezete nějakou láhev - malou velkou, to BMW to má hezky vyřešeno místo řadicí páky, což se mi moc líbí. V MB je to údajně v opěrce, ale často je tam místo toho telefon, tak kam pak ukládat takové pití? To by mě dost zajímalo.
A pak srovnání BMW 740d (cca 258 koní) vs MB S400cdi (cca 260 koní). Na ten mercedesový motor jsem slyšel, že to je "kšunt" a hodně se to "kazí. Ale jak je to s tím bavoráckým? A co převodovky? To bude asi masakr na údržbu.
A na závěr - jsem si všiml, že MB nemá asi nikde uložení na pití, když si vezete nějakou láhev - malou velkou, to BMW to má hezky vyřešeno místo řadicí páky, což se mi moc líbí. V MB je to údajně v opěrce, ale často je tam místo toho telefon, tak kam pak ukládat takové pití? To by mě dost zajímalo.
HaryXXL píše:Když už jsem to "načal" s těmi motory, zajímalo by mě porovnání MB S500 (306 koní) a MB S430 (279) - v benzínu, roky 2004-2005. Zrychlení, pružnost z 80 na 120 apod.
A pak srovnání BMW 740d (cca 258 koní) vs MB S400cdi (cca 260 koní). Na ten mercedesový motor jsem slyšel, že to je "kšunt" a hodně se to "kazí. Ale jak je to s tím bavoráckým? A co převodovky? To bude asi masakr na údržbu.
A na závěr - jsem si všiml, že MB nemá asi nikde uložení na pití, když si vezete nějakou láhev - malou velkou, to BMW to má hezky vyřešeno místo řadicí páky, což se mi moc líbí. V MB je to údajně v opěrce, ale často je tam místo toho telefon, tak kam pak ukládat takové pití? To by mě dost zajímalo.
Mercedes 400CDI je velky problem
Je znamo ze Mnichov mel pripravenou 7er V8 TTD a ve Stutgartu zaspali, tak aby byli prvni pustili V8 TTD mezi lidi...
Je to ale tak technologicky narocna motorizace ze vic stoji nez jede ale kdyz jede tak zazijes pri jizde s nim neco neskutecneho, tenhle Medved nezna pojem "Nemam SILU" Problem je opravdu narocna udrzba a v MB si za napr vymenu rozvodu, coz je podle VISS pologeneralka motoru uctuji 120000kc atd atd
Atila píše:HaryXXL píše:Známej automechanik mi spíše doporučuje také MB než BMW, ale uvidím, svezu se, porovnám a pak koupím. Ten mlíčňák, jak jsi ho nazval, je sice pěknej na fotografiích, ale moc starej, já chci rok výroby 2004-2005, u MB rozhodně po faceliftu W220.
Nevysvětlil jsem jim to. Zaujala mě nejprve auta jako BMW 3, 5, X5, Audi A4, A6, MB C, E, ML, řešil jsem čtyřkolky a nakonec se "dostal" k sedmičce a eSku, a k tomu ještě s benzinovým cca pěti litrovým motorem, v době, kdy skoro všichni chtějí diesely a koukají jenom na to, kolik jim to žere a na ostatní náklady jako by zapomínají. ... A ze zkušeností vím, že benzíny se kazí míň, pokud jim dopřáváš pravidelný servis.
Prefacelift neber, maji hrozne problemy s reznutim stejne jako vsechny Mercedesy te doby. Mercedes mel nekdy 98/99 skvely napad prejit na vodou reditelne laky (z principu mene kvalitni nez klasicke) a zaroven usetrit penize zmensenim tloustky laku na tretinu, vysledkem byly masivni problemy s reznutim uz po par letech sluzby. Neni to nijak resitelne a je ponekud zvlastni mit luxusni limuzinu a prorezle fleky na ni. Neni uplne znamo, kdy se situace zlepsila (tak nejak postupne), ja vim jeste o Mercedesu z roku 2005 s problemy s lakem, ale tam uz slo asi spise o kusovy problem. Obecne uz pofaceliftove W220 jsou na tom lepe.
Co se tyce tech benzinu vs. spotreba vs. naklady, tak mas do jiste miry pravdu na druhou stranu se priprav na to, ze tahle stara petistovka opravdu zere jako prokopnuta pokud se na ni trosku pritlaci (poreseno u jejiho nastupce). Spotreba pres dvacet uplne v pohode a ani spotreby pres tricet na sto nejsou problem pri opravdu drsnem zachazeni. x45 od BMW je rozhodne uspornejsi a to tim vice cim drsneji se slape na plyn.
Dalsi variantou je pripadna plynofikace se kterou tenhle motor nema problem a uz pak neni o strach slapnout na plyn.
Atila no diky tobe jsem na tehle strankach... prosim nepis o Mercedesech... nejde ti to
Problem byl v globalni uspore a zacal se pouzivat levnejsi plech a v kombinaci se spatnym technologickym opracovanim pertlu dveri je to smrt...
Atila píše:HaryXXL píše:Známej automechanik mi spíše doporučuje také MB než BMW, ale uvidím, svezu se, porovnám a pak koupím. Ten mlíčňák, jak jsi ho nazval, je sice pěknej na fotografiích, ale moc starej, já chci rok výroby 2004-2005, u MB rozhodně po faceliftu W220.
Nevysvětlil jsem jim to. Zaujala mě nejprve auta jako BMW 3, 5, X5, Audi A4, A6, MB C, E, ML, řešil jsem čtyřkolky a nakonec se "dostal" k sedmičce a eSku, a k tomu ještě s benzinovým cca pěti litrovým motorem, v době, kdy skoro všichni chtějí diesely a koukají jenom na to, kolik jim to žere a na ostatní náklady jako by zapomínají. ... A ze zkušeností vím, že benzíny se kazí míň, pokud jim dopřáváš pravidelný servis.
Prefacelift neber, maji hrozne problemy s reznutim stejne jako vsechny Mercedesy te doby. Mercedes mel nekdy 98/99 skvely napad prejit na vodou reditelne laky (z principu mene kvalitni nez klasicke) a zaroven usetrit penize zmensenim tloustky laku na tretinu, vysledkem byly masivni problemy s reznutim uz po par letech sluzby. Neni to nijak resitelne a je ponekud zvlastni mit luxusni limuzinu a prorezle fleky na ni. Neni uplne znamo, kdy se situace zlepsila (tak nejak postupne), ja vim jeste o Mercedesu z roku 2005 s problemy s lakem, ale tam uz slo asi spise o kusovy problem. Obecne uz pofaceliftove W220 jsou na tom lepe.
Co se tyce tech benzinu vs. spotreba vs. naklady, tak mas do jiste miry pravdu na druhou stranu se priprav na to, ze tahle stara petistovka opravdu zere jako prokopnuta pokud se na ni trosku pritlaci (poreseno u jejiho nastupce). Spotreba pres dvacet uplne v pohode a ani spotreby pres tricet na sto nejsou problem pri opravdu drsnem zachazeni. x45 od BMW je rozhodne uspornejsi a to tim vice cim drsneji se slape na plyn.
Dalsi variantou je pripadna plynofikace se kterou tenhle motor nema problem a uz pak neni o strach slapnout na plyn.
Atila no diky tobe jsem na tehle strankach... prosim nepis o Mercedesech... nejde ti to
Problem byl v globalni uspore a zacal se pouzivat levnejsi plech a v kombinaci se spatnym technologickym opracovanim pertlu dveri je to smrt...
Ze zkusenosti vim ze naklady na udrzbu dieselovych motoru+ spotreba se rovnaji nakladum na udrzbu benzinovych motoru + spotreba vyjma V12
enougher píše:Atila no diky tobe jsem na tehle strankach... prosim nepis o Mercedesech... nejde ti to
Problem byl v globalni uspore a zacal se pouzivat levnejsi plech a v kombinaci se spatnym technologickym opracovanim pertlu dveri je to smrt...
Ze zkusenosti vim ze naklady na udrzbu dieselovych motoru+ spotreba se rovnaji nakladum na udrzbu benzinovych motoru + spotreba vyjma V12
To jsem rad, ze jsem sem privedl alespon jednoho Mercedesaka.

Co se tyce te koroze Mercedesu, tak nazory jsou ruzne a pravdou je, ze neexistuje zadna nevyvratitelna teorie cim je to zpusobene. Faktem ovsem je, ze nejvetsi problemy s korozi na Mercedesech zacaly s prechodem na vodou reditelne laky o nichz je obecne znamo, ze maji nizsi odolnost vuci povetrnostnim vlivum nez predchozi celulozove laky. A ze cely problem pretrvaval az do uplneho zavedeni galvanizace coz je podle vseho krome Ccek a SLlek zacatek roku 2003.
Stejne tak je faktem, ze kazda ocel pouzivana v automobilovem prumyslu bez ohledu na jeji kvalitu zacne reznout pokud neni chranena pred vnejsimi vlivy a kvalitativni rozdil je pouze v tom jak moc. I ta nejlepsi ocel potrebuje ochranu a proto se zacalo s galvanizaci a proto se ostatne auta lakuji od pocatku automobiloveho prumyslu.
Co se tyce tve "rovnice" o nakladech benzin nebo nafta, tak s tou bych souhlasil u nizsich trid nez o kterych se bavime, protoze plati pro stejne pocty valcu. Ano, v pripade treba E60 je celkem nerozum jit u ojetiny do 530d, protoze minimalne to co clovek usetri proti 530i na palivu stejne utrati za narocnejsi udrzbu. S tim souhlas. Problem u aut v lux tride je ten, ze sezenes pouze sestivalcove diesely, ale benziny pouze v osmivalci (v tehle tride bud benzinove sestivalce nejsou vubec nebo jich je na trhu ojetin minimum). Pokud tedy cloveku staci nizsi dynamika, tak muze zvolit sestivalcovy diesel a rozdil ve spotrebe proti osmivalcovemu benzinu pak bude nejake ctyri litry, coz s ohledem na to ze ty sestivalcove diesely (narozdil od osmivalcovych dieselu coz je vzdycky servisni vrazda) jsou relativne rozumne servisovatelne dava majiteli jistou sanci na to usetrit koupi dieselu nejaky ten financni prostredek. Samozrejme otazkou je zdali pro nekoho kdo chce setrit bude rozumnou volbou vubec jit do koupe ojetiny teto tridy, jejichz servisni naklady bez ohledu na motorizaci jsou takove jake jsou.
Kup V12. Spotřeba je skoro stejná jako u V8 a motory V12 jsou o něčem úplně jiným. Mám V12 ve dvou autech a tyhle motory se nadají srovnat ani s 63 AMG. V12 je dokonale vyvážený, tichý a bez jakýchkoliv vibrací a má lineární nárůst kroutícího momentu. Šlápneš na plyn a ručička tachometru plynule jede až do 250 km/h.
To jsou kecy lidí, kteří nikdy V12 neměli a nebo měli nějakou neudržovanou trosku. U e38 750i mám dlouhodobou průměrnou spotřebu 14,5 litrů a u e66 760Li mám dlouhodobou průměrnou spotřebu 15,5 litrů. U osmiválců mám průměrnou dlouhodoblou spotřebu 13,5 litrů. Oprava dvanáctiválce je stejně náročná jako oprava osmiválce. Spíše je náročnější oprava osmiválce, který má komplikovanější hlavu. Jinak k tomu vyndávání motoru - u MB CLK 55 mně odešlo čidlo hladiny oleje a musel se vyndat celý motor. O vyndávání motoru u dvanáctiválce nic nevím.
je to tak. jsou to kecy.. bmw 12tivalec zere +- o litr vic a servis... u e38 oproti osmivalci byl jen problem treba s tim, ze motor jede na klasicke zapalovani.... tzn rozdelovac palec a kabely.. ale jinak je to vsechno stejne...
jestli je tam neco 2x tak se oboji stejne nerozbije
spotreba 20-25l ti uvizla jeste z dob e32... to byla ale uplne jina koncepce auta
...
ale proste dokud to auto nekdo nema, tak proste nevi... hotovo...
jestli je tam neco 2x tak se oboji stejne nerozbije

spotreba 20-25l ti uvizla jeste z dob e32... to byla ale uplne jina koncepce auta

ale proste dokud to auto nekdo nema, tak proste nevi... hotovo...
Jestli je to pravda o těch 12 válcích, tak o tom ještě zauvažuji, ale nechci do toho dávat zase tolik peněz, potřebuji ještě havarijní pojištění, povinné ručení a "drobné" na servis. Jestli žere 8válec 13 litrů nebo 12 válec 15, je to asi v tomhle ohledu "relativně" zanedbatelné.
Já prostě slyšel na tyhle motory (V12) hanu, takže jsem je automaticky dal pryč ze svého výběru. Otázka je, zda je to opravdu tak a jak je to s dílama na tyhle motory, ono jich moc asi nebude. Takže, jestli máte někdo i servisní zkušenosti, sem s nimi. Díky.
Já prostě slyšel na tyhle motory (V12) hanu, takže jsem je automaticky dal pryč ze svého výběru. Otázka je, zda je to opravdu tak a jak je to s dílama na tyhle motory, ono jich moc asi nebude. Takže, jestli máte někdo i servisní zkušenosti, sem s nimi. Díky.
To Hansen: Ok, nehodlám to servisovat v autorizovaném servisu, jak MB, tak ani BMW, proto se na to ptám. A ještě k té spotřebě, za kolik průměrně jsi jezdil okresky a dálnice se 760i? S lehkou nohou (cca kolem 90 až 120 km/h), průměrně (rychlost od 140 až do 150 km/h) a s těžkou nohou (cca kolem 180, 200 až 250 km/h).
Co se tyce te debaty na tema petistovka ci dvanactivalec, nesmime zapomenout na dnes jiz klasicka slova Jeremy Clarksona na tema petistovka v Mercedesu
:
"And nor should you go for the entry-level V8, because nothing says a man has failed in life quite so well as a 500 badge on the back of his Mercedes. Apart, perhaps, from a Porsche Boxster. This is Premium Economy spec; it signifies you are clinging to respectability at the golf club by a mere thread."

"And nor should you go for the entry-level V8, because nothing says a man has failed in life quite so well as a 500 badge on the back of his Mercedes. Apart, perhaps, from a Porsche Boxster. This is Premium Economy spec; it signifies you are clinging to respectability at the golf club by a mere thread."
V mnoha příspěvcích jsem našel přesně uváděnou spotřebu při jízdě ve městě, mimo město a na dálnici. Já nejsem schopný takto spotřebu rozdělit, protože každý den jezdím po dálnici, po okreskách a také po Praze. Na palubním počítači údaj o průměrné spotřebě mažu zhruba po ujetí 10.000 km. Takže spotřeba 15,5 litrů na 100 km u 760Li je moje průměrná spotřeba během najetí asi 10.000 km. Najeté kilometry mohu rozdělit asi na třetiny - tj. třetinu ujedu po dálnici, třetinu ujedu po okreskách a třetinu ujedu po Praze.