Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Poraďte - BMW 745i (E65) nebo Mercedes-Benz S500 (W220)
Dobrý den, rád bych slyšel názory na kvalitu těchto motorů. Je kvalitnější 8 válec od Mercedesu-Benzu s rokem výroby 2004 až 2005 (306 koní) nebo 8 válec od BMW s rokem výroby 2004-2005 (333 koní), jakou ojetinu byste volili raději a proč?
Jiné ročníky, ani motorizace mě nezajímají a rád bych slyšel vlastní zkušenost, ne že jste "někde slyšeli", děkuji.
Jiné ročníky, ani motorizace mě nezajímají a rád bych slyšel vlastní zkušenost, ne že jste "někde slyšeli", děkuji.
Majitelu 745i je tady plno myslim,sam patrim mezi ne.mercedesa jsem nikdy nemel ale myslim ze to bude pohodlny kocar.Mam jeste model pred liftem,vybava klasika myslim,soft close,prologic7,masaze,vyhrivany volant,tv s navi.Atd.Vse funguje kupodivu dobre a bez zavad.Na motoru krome oleje a svicek jsem delal jeste civky a membrany,to je vyhlasena slabina V8,ale otazka par korun.Mam najeto asi 160 000km,to asi neni nic zavratneho na ten motor.Ceny 745i jsou celkem dole,jak jsem koukal,tak bych se toho nebal a hledal nejaky zachovali kousek,ja osobne jsem si ho dovezl osobne z nemecka.
jozin7 píše:Ceny 745i jsou celkem dole,jak jsem koukal,tak bych se toho nebal a hledal nejaky zachovali kousek,ja osobne jsem si ho dovezl osobne z nemecka.
Ceny bych rekl az tak dole nejsou (slusna 745 je drazsi nez 730d) a hlavne sortiment ojetin u nas je zcela minimalni. Obavam se, ze to Nemecko je u techle aut nezbytnosti, avsak se soucasnym kurzem eura.

HaryXXL píše:Dobrý den, rád bych slyšel názory na kvalitu těchto motorů. Je kvalitnější 8 válec od Mercedesu-Benzu s rokem výroby 2004 až 2005 (306 koní) nebo 8 válec od BMW s rokem výroby 2004-2005 (333 koní), jakou ojetinu byste volili raději a proč?
S timhle ti nikdo neporadi to si musis sam project. To je jako se psat jestli je lepsi blondyna nebo bruneta.

Pokud pujdes do Merca, tak nekupuj 4Motion, serou se a to specialne s timhle motorem, ktery je prilis silny na zvolene technicke reseni.
jozin7 píše:Hodne lidi to oznacuje jako Banglovu pomstu,me to taky tak hrozne nepripada.Jinak bych si to taky asi nekoupil.Sere se kazde auto,ne jen 4matic od MB.A je pravda ze vyber v D je podstatne vetsi nez u nas.Ma rada na zaver-vem 760il,nic vic neni.
Co se tyce exterieru, tak po faceliftu se z vnejsku E65 celkem da, problemem zustava vnitrek v designu sektorove kuchynske linky z doby sociku. Ten interier neni vyslovene nekvalitni (jako u E60), ale nepusobi hodnotne a neni v souladu se zamerenim vozu.
Ano sere se kazde auto a uprimne uz na zadokolkove S500 (i 745) se toho muze draze vysypat tolik, ze si nema smysl pridelavat dalsi vicenaklady znamymi problemy s 4Motion. Pokud nutne potrebuje 4x4, tak at si koupi Audi A8 4.2 Quattro. Audi mozna spoustu veci dela blbe, ale ctyrkolky umi z premiovek zdaleka nejlepe, ostatne je dela i zdaleka nejdele. Navic proti W220 je rozhodne solidneji postavena a vic vydrzi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 605
- Registrován: úte 19.12.2006 01:00
- Bydliště: Chodov u Karlových Varů
HaryXXL píše:Dobrý den, rád bych slyšel názory na kvalitu těchto motorů.
A co ti řekli na MB foru?

Jo, takhle jsem kdysi v Německu sháněl VW Golfa, a nakonec jsem si koupil auto u nás. Další auto také, byla to prostě náhoda a musím říci - a zaklepat "na železo" (to se jen tak nerozbije), že pokaždý jsem měl štěstí na kus a auta byla v pořádku. Takže doufám, že v tom budu pokračovat. Všichni dneska chtějí diesely, a tak jsem se rozhodl jít pro změnu do benzínu
PS:
Hned naskočím, když mi někdo říká, že mu to "žere" pět litrů nafty na sto a nepočítá další náklady kolem. Ale tohle je mimo toto téma.

PS:
Hned naskočím, když mi někdo říká, že mu to "žere" pět litrů nafty na sto a nepočítá další náklady kolem. Ale tohle je mimo toto téma.
Na MB fóru jsem se dozvěděl spoustu informací, ale zatím nic pořádného o motorech, tady je odkaz, jestli to někoho zajímá:
http://www.mercedes-classic.cz/phorum/viewtopic.php?f=32&t=34860
http://www.mercedes-classic.cz/phorum/viewtopic.php?f=32&t=34860
HaryXXL píše:Na MB fóru jsem se dozvěděl spoustu informací, ale zatím nic pořádného o motorech, tady je odkaz, jestli to někoho zajímá:
http://www.mercedes-classic.cz/phorum/viewtopic.php?f=32&t=34860
Harry za mne jsem ti rekl svoje a ted jete k tomu 4-maticu
zajimave je ze ti kazdy napise vykriky typu " serou se " a podobne a nikdy z tehle lidi nic konretniho nevypadne
Muj nazor je ten ze u limuziny nejvyssi tridy je to spis na skodu
Mercedes ma podvozek zak dokonaly a se vsemi temi elektrosystemy snad ani 4-matic nepotrebuje.
Z logickeho hlediska nejvetsim problemem 4-maticu bude eletronika a pak taky nahon na vsechny kola spatne pobere "tuning" v pripade naprikald vetsich kol a podobne
Dalsim aspektem bude udrzba
CO vim tak problem je u tridy M prvni generace kde majitele nepocitaji s tim ze vyuziva rozvodoveho diferencialu Borg Warner a ze by meli ve 250 000 menit retezovou sadu. retez praskne a rozmydli komplet vnitrek.
druhou generaci 4-matic ve voze E124 Mercedes stahnul z prodeje pro vysokou poruchovost a majitelum se kompenzoval jinymi vozy.
U W210 je problem s tim ze po 300 000 km se objevuje opotrebeni prednich poloos a senzory vyhodi chybu pri spatnem sejmuti otacek diky mechanickemu opotrebeni.
U W211 je toto jiz vyreseno ale beztak jsou poloosy na tom sice lepe lec podobne
U W220 je problem s eletronikou a obcas odejde zadni diferencial, coz je problem pac jich je asi 8 typu a najdi ho na vrakaci...podobne je na tom i W211
U W221 je vetsinou uz jen elektronicky problem zatim jsem nenasel zadnou W221 ktera by mela tolik najeto aby se detekovaly potize z diferakem
Za mne Je to jasny zkus treba tenhle sice je to "mlicnak"
http://www.mercedesclub.cz/inzerat/r-99 ... 2-129-3499
Podle mne to neni cele o tom jestli si koupis AUTO nebo Mercedes je to o tom ze prijdes a reknes " to mi sedne" a koupis...
a jestli bud epekny kus to nebo to je jedno
dalsi vec je ta ze v Nejvyssi tride jedine Mercedes je stylovka ostatni je spotrebni zbozi
a pociitej ze te okamzite okoli zavrhne jako zlodeje a Berouska a podobne
Jo, díky za další informace, Enoughere, s 4maticem jsem se už smířil, že bude lepší do něj nejít. Koukal jsem na videa, jak jede někdo s W220 v zimě a není to tak strašné, jak jsem se bál, to auto je prostě hodně těžký, takže to tak s tím zadkem nesmýká (relativně).
Známej automechanik mi spíše doporučuje také MB než BMW, ale uvidím, svezu se, porovnám a pak koupím. Ten mlíčňák, jak jsi ho nazval, je sice pěknej na fotografiích, ale moc starej, já chci rok výroby 2004-2005, u MB rozhodně po faceliftu W220.
A reakce lidí, na to jsem si už zvykl, podobný dotaz jsem měl před nedávnem na auto garáži ohledně éčka a pěti litru a někteří lidé ve finále řešili, jestli na to vůbec mám, protože se ptám na hrozně aut po všech možných fórách a pořád nejsem rozhodnutý, do čeho jít. Nevysvětlil jsem jim to. Zaujala mě nejprve auta jako BMW 3, 5, X5, Audi A4, A6, MB C, E, ML, řešil jsem čtyřkolky a nakonec se "dostal" k sedmičce a eSku, a k tomu ještě s benzinovým cca pěti litrovým motorem, v době, kdy skoro všichni chtějí diesely a koukají jenom na to, kolik jim to žere a na ostatní náklady jako by zapomínají. Teď se kolegovi podělalo na naftovým dvoulitru turbo (comon-rail) a je tam za 40 tis. Mám sice také diesela, ale ještě klasiku čerpadlo-tryska, rochtá to, je to hlučný, ale pořád to jede. Novým comon-railům a dnešní kvalitě pohoných hmot především přestávám hodně věřit, ani Shell-ka už není, co bývala. A ze zkušeností vím, že benzíny se kazí míň, pokud jim dopřáváš pravidelný servis.
Známej automechanik mi spíše doporučuje také MB než BMW, ale uvidím, svezu se, porovnám a pak koupím. Ten mlíčňák, jak jsi ho nazval, je sice pěknej na fotografiích, ale moc starej, já chci rok výroby 2004-2005, u MB rozhodně po faceliftu W220.
A reakce lidí, na to jsem si už zvykl, podobný dotaz jsem měl před nedávnem na auto garáži ohledně éčka a pěti litru a někteří lidé ve finále řešili, jestli na to vůbec mám, protože se ptám na hrozně aut po všech možných fórách a pořád nejsem rozhodnutý, do čeho jít. Nevysvětlil jsem jim to. Zaujala mě nejprve auta jako BMW 3, 5, X5, Audi A4, A6, MB C, E, ML, řešil jsem čtyřkolky a nakonec se "dostal" k sedmičce a eSku, a k tomu ještě s benzinovým cca pěti litrovým motorem, v době, kdy skoro všichni chtějí diesely a koukají jenom na to, kolik jim to žere a na ostatní náklady jako by zapomínají. Teď se kolegovi podělalo na naftovým dvoulitru turbo (comon-rail) a je tam za 40 tis. Mám sice také diesela, ale ještě klasiku čerpadlo-tryska, rochtá to, je to hlučný, ale pořád to jede. Novým comon-railům a dnešní kvalitě pohoných hmot především přestávám hodně věřit, ani Shell-ka už není, co bývala. A ze zkušeností vím, že benzíny se kazí míň, pokud jim dopřáváš pravidelný servis.
enougher píše:zajimave je ze ti kazdy napise vykriky typu " serou se " a podobne a nikdy z tehle lidi nic konretniho nevypadne
Pokud chces neco konkretniho, tak tehdejsi 4Matic ma problem v kombinaci s petistovkou, konkretne ten ze jim odchazi diferencialy pri drsnejsim zachazeni (coz se u ojete petistovky neda vyloucit), protoze ten motor uz je prilis silny. Drsnejsi sofer dokaze diferencial u 4Matic petistovky odvarit treba uz po sedesati tisicich, coz neni uplne friendly. Navic realne ten 4Motion nic neprinasi, tak proc utracet penize navic na jeho udrzbu?
HaryXXL píše:Známej automechanik mi spíše doporučuje také MB než BMW, ale uvidím, svezu se, porovnám a pak koupím. Ten mlíčňák, jak jsi ho nazval, je sice pěknej na fotografiích, ale moc starej, já chci rok výroby 2004-2005, u MB rozhodně po faceliftu W220.
Nevysvětlil jsem jim to. Zaujala mě nejprve auta jako BMW 3, 5, X5, Audi A4, A6, MB C, E, ML, řešil jsem čtyřkolky a nakonec se "dostal" k sedmičce a eSku, a k tomu ještě s benzinovým cca pěti litrovým motorem, v době, kdy skoro všichni chtějí diesely a koukají jenom na to, kolik jim to žere a na ostatní náklady jako by zapomínají. ... A ze zkušeností vím, že benzíny se kazí míň, pokud jim dopřáváš pravidelný servis.
Prefacelift neber, maji hrozne problemy s reznutim stejne jako vsechny Mercedesy te doby. Mercedes mel nekdy 98/99 skvely napad prejit na vodou reditelne laky (z principu mene kvalitni nez klasicke) a zaroven usetrit penize zmensenim tloustky laku na tretinu, vysledkem byly masivni problemy s reznutim uz po par letech sluzby. Neni to nijak resitelne a je ponekud zvlastni mit luxusni limuzinu a prorezle fleky na ni. Neni uplne znamo, kdy se situace zlepsila (tak nejak postupne), ja vim jeste o Mercedesu z roku 2005 s problemy s lakem, ale tam uz slo asi spise o kusovy problem. Obecne uz pofaceliftove W220 jsou na tom lepe.
Co se tyce tech benzinu vs. spotreba vs. naklady, tak mas do jiste miry pravdu na druhou stranu se priprav na to, ze tahle stara petistovka opravdu zere jako prokopnuta pokud se na ni trosku pritlaci (poreseno u jejiho nastupce). Spotreba pres dvacet uplne v pohode a ani spotreby pres tricet na sto nejsou problem pri opravdu drsnem zachazeni. x45 od BMW je rozhodne uspornejsi a to tim vice cim drsneji se slape na plyn.
Dalsi variantou je pripadna plynofikace se kterou tenhle motor nema problem a uz pak neni o strach slapnout na plyn.
Mám MB 55 CLK (2006) a BMW 760Li (2006) a kdybych měl vybírat další auto, tak bych šel asi do BMW. Mercedes má ocelová ramena na zadní nápravě, která už mám totálně rezavá, prohnula se mně u něho 2x vana automatické převodovky, která je z plastu a vytekl mně převodový olej a po šesti letech mně začalo rezavět víko kufru. To jsem od auta této cenové kategorie nečekal. Mám kormě BMW e66 starou BMW e38 750i a na ní není jediná známka koroze. Na Mercedes měl a má asi dost vliv spojení a americkým Chryslerem. Spojení s americkou automobilkou odkecalo Saaba a Opela a časem odkecá i MB.
O 4maticu už neuvažuji, díky za info. Rozhodně s tím nehodlám jezdit závody, s takovou spotřebou počítám, ale tyto náklady jsou určitě poslední, co budu řešit. Plyn do takového autíčka nehodlám dávat, zkazilo by to zcela charakter vozu a můj subjektivní pohled na něj. Statisíce kilometrů za rok rozhodně nenajezdím.
K těm motorům a spotřebám, zcela stačí, když se dupne na plynový pedál u dvoulitrového dieselu, ta spotřeba je pak také "úžasná" a zcela se vyrovnává benzinovým motorům, to pak pumpaři mají hodně radost z takových návštěvníků.
Je zajímavé, že někdo mi říká, kup si MB S, je lepší než BMW 7 a pak mi zase někdo píše, že s MB měl jen samé potíže, rezne to, kazí se to atd., s BMW takové nebyly, jak se pak v tom má člověk vyznat?
Asi hodně záleží na kusu a jak se kdo k takovému autu chová.
PS:
Třeba dnes jsem potkal asi čtyři eSka W220 po faceliftu, ač mi vadí ten přední design světel, musím říci, že to je pěkné auto (taková nevtíravá elegance), zadní světla prostě nemají chybu! Člověku hned hrkne u srdíčka, ale to platí (pro mě) i pro banglovskou 7 před faceliftem, po faceliftu se mi už nelíbí.
Někde jsem také četl, že předfacelift BMW 7 v roce výroby 2004-2005 už má chyby vychytané, jiné ročníky prý nebrat.
K těm motorům a spotřebám, zcela stačí, když se dupne na plynový pedál u dvoulitrového dieselu, ta spotřeba je pak také "úžasná" a zcela se vyrovnává benzinovým motorům, to pak pumpaři mají hodně radost z takových návštěvníků.
Je zajímavé, že někdo mi říká, kup si MB S, je lepší než BMW 7 a pak mi zase někdo píše, že s MB měl jen samé potíže, rezne to, kazí se to atd., s BMW takové nebyly, jak se pak v tom má člověk vyznat?

PS:
Třeba dnes jsem potkal asi čtyři eSka W220 po faceliftu, ač mi vadí ten přední design světel, musím říci, že to je pěkné auto (taková nevtíravá elegance), zadní světla prostě nemají chybu! Člověku hned hrkne u srdíčka, ale to platí (pro mě) i pro banglovskou 7 před faceliftem, po faceliftu se mi už nelíbí.
Někde jsem také četl, že předfacelift BMW 7 v roce výroby 2004-2005 už má chyby vychytané, jiné ročníky prý nebrat.
HaryXXL píše:\Je zajímavé, že někdo mi říká, kup si MB S, je lepší než BMW 7 a pak mi zase někdo píše, že s MB měl jen samé potíže, rezne to, kazí se to atd., s BMW takové nebyly, jak se pak v tom má člověk vyznat?Asi hodně záleží na kusu a jak se kdo k takovému autu chová.
Někde jsem také četl, že předfacelift BMW 7 v roce výroby 2004-2005 už má chyby vychytané, jiné ročníky prý nebrat.
To mas tak, Mercedes vzdycky dokazal vyrabet auta, ktera majitele chytla za srdicko a to platilo i v dobach, kdy vyrabel z ciste technickeho pohledu strasne sunty. Ta zminovana W220 bylo uzasne auto, ne tak dobre jako Mamut W140, ale stale klasicky Mercedes se vsim co k tomu patri a co se proste musi zazit. Na druhou stranu to auto bylo technicky opravdu spatne a ma spoustu drahych ci neresitelenych problemu. A pak je to individualni zalezitost kazdeho cloveka co si od sveho auta necha libit. Znam manika co kupuje jenom Mercedesy, resi s nimi vsechny ty trapne chyby, ktere by auto za takove penize nemelo mit, obcas jede domu na odtahovce, ale presto na sveho Merca neda dopustit a nic jineho by nekoupil. A pak znam druheho, kteremu po dvou W211tkach uz nikdy nesmi Mercedes do garaze, jezdi BMW a pro Mercedes ma jenom sprosta slova. Tohle mame kazdy jinak.
Ciste technicky je E65 lepsi auto nez W220 a obzvlaste v ramci podminek v CR i vice funkcni, ale proste to neni Mercedes. To co ti da S-klasse ti zadne BMW nabidnout nemuze (a samozrejme to plati i opacne). Pokud proste chces Sko, tak si ho kup, ale pak si sem nechod stezovat a ostatne si nechod stezovat ani na Mercedes Klub, protoze ti reknou ze to je preci normalni, zadny problem to vlastne neni a co jsi cekal kdyz jsi tohle auto kupoval.

Pokud kupovat E65, tak idealni je facelift a pokud prefacelift tak se vyhnout prvnim letum produkce, dalsi jsou alespon trochu lepsi a maji napriklad DVD navigaci. Ale osklive problemy s elektrikou muzes mit u jakekoliv sedmy do faceliftu nejenom u kousku s r.v. 2002.