

Takže k věci. Z BMW co jsem už měl tak E30 316i, 318i, E36 318i, 320i takže uz nejake bavoracke základy mám. Ted jako druhé auto na celoroční ježdění a hlavně na delší ježdění jsem chtěl nějakou limuzínku. Zvažoval jsem mezi A8 model 98-01 a právě oné E38. Nakonec volbu vyhrála E38, jsem do ní stejně už řádku let tajně zamilován. Chtěl bych se vás tady teda optat na pár rad do začátku než auto koupím po čem koukat a dále pak na co koukat osobně u auta při jeho prohlídce.
Takže. Má volba zatím padla na 740i z důvodů co jsem se různě dozvěděl a přečetl si že by měla být asi tak nejspolehlivější. 725tds bylo zavrhnuto hned v počátku z důvodu jeho nevýdržnosti všeobecně i u jiných modelů. Chtěl jsem tedy 728 nebo 730. U 728 jsem se dozvěděl že trpí na odcházení spojky a celkově má pro tohle auta malej výkon.
Začal jsem tedy koukat po 730i a u té mi bylo řečeno že už je lepší 740i která má skoro stejnou spotřebu a je o něco spolehlivější a člověk se s tímto motorem podstatně více sveze.
Zůstal bych tedy u modelu 740i ale klidně si vyslechnu rady,klady a zápory i na ty ostatní motorizace. Jedniné co jsem se jeste nedozvěděl jsou klady a zápory právě na motor 4,0i 220kw. Na co si dát pozor, na co trpí a hlavně jak je to s tou spotřebou. Zájímá mě reálná spotřeba přími lidí kteří tento motor vlastní, né lidí co slyšeli že někdo řikal nebo to co píšou ve velkém TP.
Dále potom, ale to budu řešit až priblizne za ten mesic až vyberu konkretni model a pojedu se na něj podívat, tak kam kouknout a sáhnout. Nějaka bolestivá místa 7er na co trpí, co případně hned vyměnit aby byl klid atd.? Hodně mě také zajímá co automaty u takhle 11-15let starých automobilů? Pořád si říkám že je to BMW takže by na tom mělo být podstatně lépe než třeba automat u 12let starého renaulta s 250tis. km najeto.
Vím že otázek je hodně. Pokud se někdo překouše všema otázkama až na konec a něco poradí budu moc vděčnej
