Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Bmw 740d e38 nebo 730d e38?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#21 Příspěvek od jarda »

jo, steptronic
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#22 Příspěvek od Kail »

wutce píše:Koukam,že jsem jedinný který jezdí 730d každej den a automat mi řadí jak tejden stará dsg v novej slepici. Je to o přístupu jak Vás samotných tak těch co to huntovali před Vámi. Mám to jen 2 roky a najeto 370 ale spokojenost největší. Než se olej ohřeje tak řadit manuál a to vždy. při každým stání delším jak 7 sekund dávám N a slouží mi přimo královsky. Zřejmě jsem dobře vybral. olej jsem vyměnil preventivně a směju se všem paralympionikům 2.5tdi V6 tiptronic:-)))) dead

To ale neděláš dobře s tím neutrálem.

Navíc jsi neřekl kolik jsi s tím najel,píše se tu že ten automat většinou vydrží 100-200tis,pokud jsi s tou sedmou najel přes 200tis (o tom silně pochybuju...) tak potom můžeš říkat jak se k němu hezky chováš a jak to pomáhá :wink:
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#23 Příspěvek od caknakis »

zvláštní...můj převodovkář, který mi dělal repasi automatu říkal, že nejlepší je důsedně řadit N na semaforech a při každém delší stání...

Nejsem expert, jen píšu názor člověka, kterému každý měsíc prochází rukama desítky převodovek a něco o tom asi ví....
wutce
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: pát 26.01.2007 01:00

#24 Příspěvek od wutce »

Caknakis Respekt!!! Než to držet v záběru tak tam radši fláknu eNko. Nikde jsem to nečetl ani neslyšel. prostě tak to je a basta fidly:-)
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#25 Příspěvek od bawou »

no mě přijde taky lepší řadit při delším stání "N", nejsem žádný znalec, ale zdá se mi, že se motor snaží auto tlačit přes brzdy pořád dopředu a to podle mě musí mít nežádoucí vliv jak na tu převodovku, která pořád musí přenášet, řekl bych, poměrně velkou sílu, tak na brzdový obložení, který tu sílu musí zadržet a spotřeba si myslím že bude taky větší než při zařazeném "N".
Docela by mě to zajímalo, jak to tedy je. Když byste někdo věděl, kdo tomu rozumí, rád se nechám poučit...
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#26 Příspěvek od Kail »

Při nějakym dlouhým stání (třeba na přejezdu x minut) dávat Nko,ale na křižovatkách,světlech,popř. ve frontách kde se každejch pár sekund cuká určitě ne.

Četl si někdo z vás třeba návod k automatu?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Snejk »

pokud mas Dcko a stojis na brzde tak ti kola i prevodovka stoji brzdy to neojizdi, ojizdi to maximalne tvoji nohu a lenost (v e65 to resi autopark a je klid) a zbytek si krasne drzi v prokluzu menic (predstavte si treba vystavenou spojku) a tomu je to uplne u prdele, kapalina proste koluje no... radit dusledne Nko je pekna picovina to samy jako podrazovat z kopce a brzdit motorem, to je takovej napor na lamely ktery musej furt spinat odpinat (pri kazdym sepnuti nepatrne proklouznou po sobe coz maji radi) a nebo jim neustale menit razantne smer krouticiho momentu ktery musi podrzet.... nejdriv od motoru na kola a pak kdyz tam nekdo z kopce mrdne trojku tak musi prezit kopanec od kol na roztoceni motoru... no moc prikladne chovani...

to ze to nekomu z vas jeste drzi z toho nedela pravidlo, to je proste stesti. ja mel na automatu v e32 nalitano skoro milion a jako jeste to "jezdilo" s e38 sem zkousel kde co a kdyz vidim treba dnesniho majitele jak se k tomu chova a ta prevodovka ne a ne zdechnout a to se s ni zachazi tak extremne ze nejake razeni z kopce je proti tomu pica ale porad je to jen o stesti a nahode, az jednou klekne tak se to proste stane...
takze se k tomu chovejte jako prasata dal a uvidite... bud to vyjde nebo ne.. choice is yours...
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#28 Příspěvek od bawou »

ok... tak díky za radu... auto mám teprve pár týdnů, manuál jsem k tomu nedostal a možná mi tu někdo dá za pravdu, že sehnat na internetu manuál na E38 v češtině je nadlidskej výkon. Našel jsem manuál na 5er, tam bude převodovka a motor asi stejný, tak to dnes pročtu...
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#29 Příspěvek od bawou »

a říkáte teda že není nejlepší když se jede z kopce tam dát co největší převodovej stupeň...?
Thang
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: sob 19.09.2009 00:00

#30 Příspěvek od Thang »

a dalsi dulezita vec, mozna ji zminuji zbytecne, po rubnuti D nebo R se hned nerozjizdet a cekat, az auto ,,cukne,,... Staci na googlu pohledat, je toho spousty napsaneho...
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#31 Příspěvek od bawou »

fakt? já mám tedy tendenci spíš brzdu povolovat, to cuknutí mi potom přijde mírnější... to tedy není dobře?
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#32 Příspěvek od Kail »

Jde spíš o to aby jsi nezařadil Dčko a hned nedupnul na plyn.Respektive aby jsi nepřidával plyn ve chvíli kdy se řadí rychlost (má to trošku prodlevu od přesunutí voliče...)

Nicméně třeba v terénu často ani nic jinýho nezbývá,třeba ve chvíli kdy je potřeba auto "rozhoupat" dostává ten automat hodně na prdel.Na druhou stranu v Landu je starej jednoduchej automat kterej snese opravdu hodně hrubý zacházení v terénu a nalítá 400tis. kilometrů s naloženým plaťákem.Ale nic není věčný...

Koneckonců ani s manuálem nemá člověk klid.Dnešní slavný dvouhmoťáky vydržej 200tis. sotva a stojej kolem 20k + spojka + třeba v mém případě u Báwa ložiska v převodovce...A je to na stejnejch penězích jak repas automátu :roll:
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#33 Příspěvek od jozin7 »

Nevim.Me to pripada jako hloupost kvuli 10s na semaforu davat N.Ja to nedelam.Neco jineho jak jede vlak za 3 minuty.A nejake rucni podrazovani o dva kvalty,na to bych se uplne vyprdnul.Bud auto jede,nejede nejede....
Thang
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: sob 19.09.2009 00:00

#34 Příspěvek od Thang »

Ja kdyz cekam na vlak, tak radsi vypinam motor nez davat eNko nebo Pecko :) Asi to ma vetsi smysl :)
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#35 Příspěvek od jozin7 »

Thank-kvalitni nazor.Jak ale sleduju teplomer,treba dnes,mysliim venkovni teplotu,tak to radsi ani nvypinam.
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#36 Příspěvek od Radek »

dokaze nekdo vysvetlit cim presne vadi stani na D ? co ja nasel za info, tak horsi pro tu prevodovku neustaly prerazovani z N do D a zpet...
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#37 Příspěvek od Kail »

Nevadí to ničemu,píšu to tu poněkolikáté.
A o stranu zpět to Snejk i technicky vysvětlil.Rozhodně stát na křižovatkách normálně s Dčkem,nevyřazovat.
spider_850
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: sob 18.07.2009 00:00

#38 Příspěvek od spider_850 »

Každý pohyb voličem, opotřebovává lamely v automatu, stejně jako každé řazení, voličem "nekvedlat" zbytečně, jednoduchá rada, dát D a když stojím někde, tak brzda, ne řadit N... samozřejmě, je to jen věc, nikdo neví jak se k automatu choval předchozí majitel, ale každopádně výměna oleje, není od věci, samozřejmě i filtru a hlavně u někoho, kdo ví co dělá...
Odpovědět